Ziyaretçilerinizle canlı olarak etkileşime girin ve satışlarınızı artırın

Sitenizden, Facebook sayfanızdan, Telegram'dan ve Viber'dan size ulaşmak isteyen ziyaretçileri canlı takip etmek ve iletişime geçmek için ÜCRETSİZ bir araç.

Hatalı girilmiş e-posta adresi Bir şey yanlış gitti, sonra tekrar deneyin

Oley! Şimdi 1. aşamayı tamamladınız.
Şimdi e-posta adresinizin gelen kutusunu kontrol edin, size kurulum detaylarını gönderdik. HADİ BAŞLAYALIM!

Geliştiriciler için API kullanarak CRM entegre etme

Başka bir başlık seçin

JivoChat'i bir CRM sistemi ile entegre etmenin amacı, JivoChat'tan gelen verileri CRM'inizin müşteri bölümüne kaydetmek ve ayrıca JivoChat temsilci uygulamasında güncel müşteri bilgilerini (örneğin, ziyaretçi iletişim bilgileri, hesap bakiyesi vb.) göstermektir.

JivoChat sistemi, bu gibi durumlarda belirtilen URL'ye bir HTTP POST isteği gönderir

Transfer edilen veri nedir

API dökümantasyonumuza göz atın (şimdilik İngilizce) : https://www.jivochat.com/api.

JivoChat'in gönderdiği ana veriler:

Api1e

JivoChat, CRM sisteminizden şu verileri cevap olarak kabul eder:

Api2e

function jivo_onLoadCallback(){
    jivo_api.setUserToken(“link | no | herhangi_bir_veri”);
}

JivoChat, user_token'i işlemez ve herhangi bir yerde gösterilmeyecektir, yalnızca tüm verilerini CRM'inize aktaracaktır.

Sunucunuz tarafında JivoChat'ten nasıl veri alınır

JivoChat webhook isteği, belirtilen URL'ye POST yöntemiyle bir HTTP isteğidir. İstek gövdesi, dökümantasyon bölümünde bulabileceğiniz tüm verileri içeren bir JSON nesnesidir . İşte bir istek almak ve bir günlük dosyasına kaydetmek için PHP'de bir örnek:

<?php
$fp = fopen('/request.log', 'a');
fwrite($fp, file_get_contents('php://input'));
fclose($fp); ?>

Tabii ki, tüm verileri saklamak için bir metin dosyası kullanmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Bu, yalnızca nasıl çalıştığını ve isteğimizin nasıl göründüğünü kontrol etmek için kullanılabilecek bir örnektir. Ardından, bu verileri ayrıştırmanız, tablonuza eklemeniz vb. gerekecektir. Bundan sonra CRM, belgede açıklandığı gibi müşterinin verisiyle birlikte nesneye bir yanıt göndermelidir. Herhangi bir HTTP üstbilgisi eklemeden PHP'de echo işlevi gibi bir şey kullanabilirsiniz.

Cevap şu şekilde gözükecektir:

{"result":"ok","custom_data":[{"title":"Answer","content":"42"},{"title":"Last chat","content":"27 Sep 2016 19:37:12"}],"contact_info":{"name":"John Doe","phone":"+79500123567","email":"johny1337@jivoteam.com","description":"Visitor comment"},"enable_assign":true,"crm_link":"http:\/\/mycrm.ru\/user\/1"}

Tarayıcıda ise:

Api3

Entegrasyon nasıl çalışmalı

Kullanıcıların bir CRM sistemi ile entegrasyonundan bekledikleri şey nedir?

CRM'iniz JivoChat sistemi ile bağlandığında (chat_accepted veya chat_updated olayı meydana geldiğinde) CRM'de o müşteriyi aramalı ve belirtilen iletişim bilgilerine sahip bir müşteri varsa, CRM, o müşterinin iletişim bilgilerini JivoChat'e doldurmalı ve ayrıca CRM'deki müşterinin profiline bir bağlantıyı aktarmalı. Bu müşteri CRM'nizde yoksa, JivoChat'in CRM'inize gönderdiği verilerle otomatik olarak yeni bir müşteri / müşteri hesabı oluşturulmalıdır. Temsilcilerinizin kullanım kolaylığı için en iyi senaryoyu siz belirleyebilirsiniz.

Dönüşüm kaydı oluşturma

Lütfen veri önceliğine dikkat edin. Hangi veriler kaydedilecek veya silinecek? Bir kullanıcı sohbet başlatıp A mailini ve B numaralı telefonunu verdiyse, ancak CRM'de A e-posta adresli ve C numaralı telefonlu bir kayıt varsa, hangi bilgiyi kaydetmeniz gerekir? CRM'de ek telefonlar ve e-postalar için alanlar varsa muhtemelen daha güzel bir çözüm olacaktır.

İlgili makaleler:

    Hala sorularınız bulunuyor mu? Destek ekibimiz, sitemizde, 7/24 bir tık ötenizde, size yardım etmek için bekliyorlar.