Müşterilerinizle gerçek zamanlı iletişime geçin ve satışlarınızı artırın!

Sitenizdeki, Facebook'taki, Telegram ve Viber'daki tüm müşterilerinizle iletişiminizi tek bir yerden yürütmenizi sağlayacak ücretsiz bir araç.

e-posta adresi hatalı Bir şeyler ters gitti, daha sonra tekrar deneyiniz

İlk aşamayı tamamladınız
Şimdi lütfen e-posta kutunuzu kontrol edin, size kurulum bilgilerini ilettik.

Geliştiriciler için API kullanarak CRM entegre etme

Başka bir başlık seçin

JivoChat'i bir CRM sistemine entegre etmenin amacı, JivoChat'tan gelecek verileri CRM'inizin müşteri bölümüne kaydetmek ve ayrıca JivoChat temsilci uygulamasında (Temsilcilerinizin müşterilerinizden sohbetleri aldığı uygulama) müşterilere dair güncel bilgileri (ziyaretçi iletişim bilgileri, müşteri adayları ayrıntıları, hesap bakiyesi vb.) CRM'den çekerek temsilcinize göstermektir.

Bir entegrasyonu etkinleştirmek için yapmanız gereken tek şey, entegrasyonu etkinleştirmek istediğiniz kanalın ayarlarına CRM veya sunucunuzdan bir Bitiş Noktası URL'si eklemektir. Bunu ekledikten sonra, otomatik olarak o kanaldaki yeni konuşmalar hakkındaki tüm bilgileri içeren olayları belirtilen URL’ye Webhooks yoluyla (Web Kancaları) göndermeye başlayacağız.

Web Kancalarını almak için bir URL eklemek için, Jivo web uygulamasına veya Masaüstü uygulamalarımızdan birine erişin ve Yönet -> Kanallar -> Entegrasyon yapmak istediğiniz kanalın adı altındaki Ayarlar yolunu izleyin.

Webhook_settings_1

Ardından, “Geliştiriciler için Entegrasyon Ayarları” menüsüne girin, “Webhookları Etkinleştir” seçeneğini etkinleştirin ve Bitiş Noktası URL’nizi “Webhooks çıkış notkası URLsi” alanına ekleyin.

Webhook_settings_2

Bu kadar! Bundan sonra, Jivo otomatik olarak tüm konuşma oturumlarını belirtilen URL’ye gönderir.

JivoChat sistemi, bu gibi durumlarda belirtilen URL'ye bir HTTP POST isteği gönderir

Transfer edilen veri nedir

API dökümantasyonumuza göz atın : https://www.jivochat.com.tr/api.

JivoChat'in gönderdiği ana veriler:

Api1e

JivoChat, CRM sisteminizden şu verileri cevap olarak kabul eder:

Api2e

function jivo_onLoadCallback(){
    jivo_api.setUserToken(“link | no | herhangi_bir_veri”);
}

JivoChat, user_token'i işlemez ve herhangi bir yerde gösterilmeyecektir, yalnızca tüm verilerini CRM'inize aktaracaktır.

Sunucunuz tarafında JivoChat'ten nasıl veri alınır

JivoChat webhook isteği, belirtilen URL'ye POST yöntemiyle bir HTTP isteğidir. İstek gövdesi, dökümantasyon bölümünde bulabileceğiniz tüm verileri içeren bir JSON nesnesidir . İşte bir istek almak ve bir günlük dosyasına kaydetmek için PHP'de bir örnek:

<?php
$fp = fopen('/request.log', 'a');
fwrite($fp, file_get_contents('php://input'));
fclose($fp); ?>

Tabii ki, tüm verileri saklamak için bir metin dosyası kullanmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Bu, yalnızca nasıl çalıştığını ve isteğimizin nasıl göründüğünü kontrol etmek için kullanılabilecek bir örnektir. Ardından, bu verileri ayrıştırmanız, tablonuza eklemeniz vb. gerekecektir. Bundan sonra CRM, belgede açıklandığı gibi müşterinin verisiyle birlikte nesneye bir yanıt göndermelidir. Herhangi bir HTTP üstbilgisi eklemeden PHP'de echo işlevi gibi bir şey kullanabilirsiniz.

Cevap şu şekilde gözükecektir:

{"result":"ok","custom_data":[{"title":"Answer","content":"42"},{"title":"Last chat","content":"27 Sep 2016 19:37:12"}],"contact_info":{"name":"John Doe","phone":"+79500123567","email":"johny1337@jivoteam.com","description":"Visitor comment"},"enable_assign":true,"crm_link":"http:\/\/mycrm.ru\/user\/1"}

Tarayıcıda ise:

Api3

Entegrasyon nasıl çalışmalı

Kullanıcıların bir CRM sistemi ile entegrasyonundan bekledikleri şey nedir?

CRM'iniz JivoChat sistemi ile bağlandığında (chat_accepted veya chat_updated olayı meydana geldiğinde) CRM'de o müşteriyi aramalı ve belirtilen iletişim bilgilerine sahip bir müşteri varsa, CRM, o müşterinin iletişim bilgilerini JivoChat'e doldurmalı ve ayrıca CRM'deki müşterinin profiline bir bağlantıyı aktarmalı. Bu müşteri CRM'nizde yoksa, JivoChat'in CRM'inize gönderdiği verilerle otomatik olarak yeni bir müşteri / müşteri hesabı oluşturulmalıdır. Temsilcilerinizin kullanım kolaylığı için en iyi senaryoyu siz belirleyebilirsiniz.

Dönüşüm kaydı oluşturma

Lütfen veri önceliğine dikkat edin. Hangi veriler kaydedilecek veya silinecek? Bir kullanıcı sohbet başlatıp A mailini ve B numaralı telefonunu verdiyse, ancak CRM'de A e-posta adresli ve C numaralı telefonlu bir kayıt varsa, hangi bilgiyi kaydetmeniz gerekir? CRM'de ek telefonlar ve e-postalar için alanlar varsa muhtemelen daha güzel bir çözüm olacaktır.

İlgili makaleler:

    Hala sorularınız bulunuyor mu? Destek ekibimiz, sitemizde, 7/24 bir tık ötenizde, size yardım etmek için bekliyorlar.