Ziyaretçilerinizle canlı olarak etkileşime girin ve satışlarınızı artırın

Sitenizden, Facebook sayfanızdan, Telegram'dan ve Viber'dan size ulaşmak isteyen ziyaretçileri canlı takip etmek ve iletişime geçmek için ÜCRETSİZ bir araç.

Hatalı girilmiş e-posta adresi Bir şey yanlış gitti, sonra tekrar deneyin

Oley! Şimdi 1. aşamayı tamamladınız.
Şimdi e-posta adresinizin gelen kutusunu kontrol edin, size kurulum detaylarını gönderdik. HADİ BAŞLAYALIM!

Akıllı Sohbet Davetiyesi Tetikleyicilerini ayarlamak

Başka bir başlık seçin

JivoChat yönetici paneli -> Ayarlar -> Tetikleyiciler yoluyla tetikleyicileri ayarlayabilirsiniz.

Pic-1

Nasıl çalışır

  1. Tetiği başlatmak için seçenekler

Sistemimizde 2 farklı başlatma seçeneği vardır :

Pic-2

Akıllı davetiyelerin koşullu eylemleri (sonuçlar):

Pic-3

Temel koşullar

Temsilciler çevrimiçiyse – bu, sistemin hangi tür sohbet penceresini kullanması gerektiğini anlamasına yardımcı olur. “HAYIR"ı seçerseniz, çevrimdışı form için çalışır ve "Evet” seçeneğini seçerseniz, çevrimiçi form için çalışır. Bu durum, “Sohbet kutusunu sakla” eylemi haricinde her tetikleyici için gereklidir.

Sayfada geçirilen süre – tetikleyici başlatılmadan önce kullanıcının geçerli sayfada harcaması gereken bir süreyi ayarlayın. Ziyaretçi başka bir sayfaya giderse, bu durum baştan başlar.

Sitede geçirilen süre - tetikleyici başlatılmadan önce kullanıcının sitede harcaması gereken bir süreyi ayarlayın. Ziyaretçinin başka bir siteye gitmesi durumunda, bu durum herhangi bir ara vermeden çalışmaya devam eder.

JivoChat kutusu kapandığından itibaren geçen süre – bu durum ziyaretçilerinizi sınırsız tetikleyicilerden korumanıza yardımcı olur. Ziyaretçinin penceredeki “x” kapanışını tıklaması durumunda, bir sonraki tetikleyici “JivoChat kutusu kapandığından itibaren” süresi dolduktan sonra çalışır.

Son akıllı davetiye üstünden geçen zaman – bu durum ziyaretçilerinizi sınırsız tetikleyicilerden korumanıza yardımcı olur. Ziyaretçi, sohbet penceresini yoksayarsa ve başka bir sayfaya giderse, bir sonraki tetikleyici “Son akıllı davetiyeden bu yana geçen süre” sona erdikten sonra çalışır.

Ek koşullar

Visitor’s City – this condition allows the trigger to apply only to customers in a specific city. If you would like to set a large amount of cities, it is better to use the ”Regions” function.

Visitor’s Country - this condition allows the trigger to apply only to customers in a specific country. If you would like to set a large amount of countries, it is better to use the ”Regions” function.

Hour of the day – this condition allows you to specify the time of the day when the trigger should work. If you don’t use this condition, the trigger will work around the clock. Warning: this condition uses the time based on the customers settings, NOT the time setting in your admin panel

Day of the week – this condition allows you to specify the day of the week when trigger should work. If you don’t use this condition, trigger will work every day. Warning: we start our week from Monday to Sunday.

Title of the current page – this condition checks the title of the page, using TRUE or FALSE scenarios. If you use “contains/does not contain” you can use just fragments of your title. The title is the text between <title>…</title> of your page.

URL of the current page – this condition checks the URL of the page, using TRUE of FALSE scenarios. If you use “contains/does not contain” you can use just fragments of your URL. The URL is your page path, like: https://www.jivochat.com/support/knowledge-base

Number of visited pages – this condition allows you to set the number of pages (following the links on your site) that user needs to visit before the triggers is launched. We count pages starting from zero. Hence, if you set 2, the trigger will work on the 3rd page.

The number of visits – Our widget can recognize visitors on your site and count how many times they were on it. So you can use this condition if you want to specify the number of times the visitor must visit your website before the trigger is shown. The first visit is 1; the second is 2 and so on.

Scroll position – Launch the trigger after the visitor scrolls down your site. The condition takes percentages for its Index. Hence, 100 – is 100% scrolled down your page (complete scroll from top to bottom).

Mouse cursor crossed top corner on the window – This condition marks special area at the top right corner, where the close window button is located. When the visitor tries to close your site and moves his mouse to the corner, the trigger will launch.

A/B Group – This is a special option to test different settings of your triggers. For more information please see this page.

2.Conditions for system messages (action which will be taken):

Pic-4

Open the form for sending an email – Automatically opens the JivoChat offline-form where the customer can leave his message. Condition “Presence of agents online: “No” is required.

Send a message to the visitor on behalf of an agent - Automatically sends an invitation to chat from agent to customer. Condition “Presence of agents online: “Yes” is required.

Hide the widget - Hide widget on your site and switch off triggers. This can be useful to hide widget on certain pages. Alternatively, you can hide the widget using the api and css (for more information please this page).

Display a system message in chat – If customer sends a message in chat, and the agent doesn’t response to it for a specified time, this trigger will show a special message to customer. Condition “Presence of agents online: “Yes” is required.

Show the callback form - Automatically opens the callback form of JivoChat where the customer can leave his number. Callback function should be switch on.

Display a system message in the chat with the email field - If customer sends a message in chat, and the agent doesn’t response to it for a specified time, this trigger will show an email field with presetted text. This email will be shown as a contact information in a chat. Condition “Presence of agents online: “Yes” is required.

Examples

1.Send a message to the visitor on behalf of an agent

Pic-5

2.Open the form for sending an email

Pic-6

3.Display a system message in chat

Pic-7

4.Show the callback form

Pic-8

5.Hide the widget

Pic-9

Hala sorularınız bulunuyor mu? Destek ekibimiz, sitemizde, 7/24 bir tık ötenizde, size yardım etmek için bekliyorlar.