E-Ticaretiniz İçin En İyi Alan Adı Nasıl Seçilir

23 Şubat 2017
Okuma zamanı3 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Sadece bir internet adresinin işinizi nasıl ciddi şekilde etkileyebileceğini merak ediyorum. Basit bir görev gibi görünen bir alan adı seçmek, işletmenizin büyümesi için daha büyük zorluklar doğurabilir. Yanlış bir etki alanı, markanıza ve özellikle de arama motorlarındaki sıralamanıza büyük zarar verebilir. Sıralamanın iyi olmasının önemini göz önüne alarak, e-ticaret siteleri oluşturmak için en iyi alan adını nasıl seçeceğinize dair bazı ipuçları ve püf noktaları içeren bir liste hazırladık!

1. Sonunda .com içeren siteleri kullanın

Etki alanınızın bu iki alt başlık örneğinden birinde ne kadar önemli olduğunu yeterince söyleyemeyiz. Sitelerde sonsuz uzantı olmasına rağmen, en kolay hatırlamanın yanı sıra .com veya .com.br en güvenilir olanıdır. Örneğin, www.mylife.xyz adlı bir web sitesini veya blogu hatırlayabileceğinizden şüpheliyiz. Yani: e-ticaretinizin alanı ile ilgili olarak, yenilikçi olmaya çalışın ve zaten kurulmuş olanlara sadık kalmayın. Ayrıca, .com kullanmak, biri ABD’de de aynı araştırmayı yaptığında arama motorlarında endekslemeye yardımcı olur.

Pontocom

2. Anahtar kelimeleri hatırlayın

İdeal olarak, etki alanı adınız e-ticaretinizin ana anahtar kelimesiyle ilişkili olmalıdır. Bu, çevrimiçi mağazanızın Google’daki sıralamasını iyileştirmesine yardımcı olur. Tabii ki rakipleriniz, özellikle işinize şimdi başlıyorsanız, daha önce önemli bir anahtar kelime yakalayarak zaten belli bir avantaja sahip olacak. Bu durumda, ideal, iyi bir şekilde konumlandırılması için kelimelerin kombinasyonlarını kullanarak odaklanırken yaratıcı olmaktır.

Aşırı yaratıcı olmamaya dikkat ederek, anahtar kelimeye hiç hizmet etmeyecek kombinasyonlar yaratabilirsiniz. Veya, örneğin ezberlemek imkansız hale gelir. Size verebileceğimiz ipuçlarından biri, web'de satmak istediğiniz ürünü birleştirmek ve kendi işinize en uygun hangisini seçeceğinize bağlı olarak "alışveriş", "mağaza" veya "pazar" gibi kelimeler eklemek.

3. Etki alanı adları oluşturmak için bir araç kullanın

Yukarıda belirtilen iki ipucundan yararlanarak, e-ticaretinizde alan adını oluştururken çok yardımcı olabilecek bir araç kullanmanızı öneririz. Keyword Generator bir anahtar kelime üretecidir, Bu, e-ticaretinizde uygulanacak kombinasyon fikirlerini almak için kullanmayı mümkün kılar. Virgülle ayrılmış kelime listenizi koyun; yazılım stratejinizde kullanmak için bir dizi öneri getirecektir. İngilizce olmasına rağmen, sonuçların tercümesi çoğu zaman aynı etkiye sahip olabilir.

Gerador

4. Sadece markanıza odaklanmayın

İşletmenizin orijinal adı olsa da, özellikle e-ticaret alanında, etki alanı için marka adınızı kullanmayın. İdeal olarak, bu durumda, kompozisyonunuzdaki markayı ve anahtar kelimeleri kullanarak karma bir rota deneyin. Tanımlamada yalnızca ilk yardımın benimsenmesi, ancak faaliyet gösterdiği pazarın türü için arama motorlarındaki sıralamayı engeller. İşinizi kolaylaştırmak için, işinizi tanımlamak ve markanızı eşleştirmek için kullanabileceğiniz en iyi 10 klavyeyi kullanın.

5. Kısa olsun

İnanın, www.yourbestautoshoprepairinnewyorkcity.com, listemizden önceki tavsiyelere uysanız bile, iyi bir adres değildir. Buradaki en büyük sorun, ziyaretçilerin ve müşterilerin kolayca unutmasına neden olan URL'nin aşırı boyutudur. Çok uzun URL'lerle ilişkili başka bir sorun, birileri sitenize ulaşmak istediğinde, yazma hatası olasılığının daha yüksek olmasıdır. İdeal olarak, etki alanı adınız 15 veya 20 karakterden uzun olmamalıdır.

6. Adının yalnızca yazması kolay değil okuması da kolay olsun

Çoğu kişi adresi girdiği veya sitenizi Google'da aradığı için saçma görünebilir. Bununla birlikte, ismi kolay olan bir etki alanına sahip olmanın iki olumlu etkisi vardır: Birincisi hafızayı ifade eder, çünkü kolay konuşulur bir isim daha kolay hatırlanır. İkincisi öneri. Desende çok fazla olmayan isimleri olan kişiler, başkalarının onu doğru şekilde hecelemesini zorlaştırır. Aynısı burada da geçerlidir. Birisi sitenizin adresini kolayca konuşamıyor veya heceleyemiyorsa, açıklamak için büyük olasılıkla belirsiz terimler kullanmayacak veya kullanmayacaktır.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Falar

7. Tire veya sayı kullanmayın

Adında tire bulunan siteler genellikle spam siteleri olarak vergilendirilir ve kullanıcılar ve arama motorları tarafından engellenir. Zaten sayılar sitenizi ezberlemeyi ve sıralamada engellemeyi zorlaştırır.

Çevrimiçi mağazanızın URL’sini onaylamadan önce yapılacak 10 kontrol

  1. Akılda kalıcı
  2. Kısa
  3. Yazması kolay
  4. Konuşması kolay
  5. Okunması kolay
  6. Benzersiz
  7. İşletmenizin ne hakkında olduğunu anlatma konusunda net
  8. .Com ve .com.tr uzantısını kullanır
  9. Sayı veya kısa çizgi yok
  10. Faaliyet alanınızdaki diğer işletmelere benzer değil**  

E-ticaretinizi kurduktan sonra, çevrimiçi hizmetinizi JivoChat ile optimize edin

ME-ticaretinizi oluştururken birçok adım atılmalıdır ve birçoğu işinizin başarısı için esastır. Çevrimiçi hizmete yatırım zamanına ulaştığınızda, Jivochat'ın özellikleri ve planları kontrol ettiğinizden emin olun. Kontrol ettiniz ve hala şüpheniz mi var? Aracımızın 14 günlük ücretsiz denemesinden yararlandığınızdan emin olun!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.