E-ticaretiniz için mükemmel ürün fotoğrafları çekmenin yolları

20 Aralık 2018
Okuma zamanı3 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Bir e-ticaret sitesinin en önemli bölümlerinden biri, gösterdiğiniz ürünlerin görüntüleridir. Operasyonel sistemler ve iyi erişim ile bile, görseliniz çekici görünmüyorsa veya kalitesi düşükse, sanal mağazanızın ziyaretçisinin bir ürün satın alma ilgisini kaybetmesi çok olasıdır. Bu, ürünün görünürlüğünü sınırlayabileceği için mağazanızın güvenilmez görünmesini sağlar.

Diğer taraftan, ekipman satın alma maliyetini veya profesyonelleri kullanma maliyetini göz önünde bulundurarak iyi fotoğraflar çekmek karmaşık ve pahalı olabilir. Sanal bir mağaza açan birisinin sahip olduğu fonları göz önüne alarak, bunu finanse etmek için para bulmaları zor. Ancak bu, mükemmel fotoğraf çekmenin mümkün olmadığı anlamına gelmez. Gerekli ekipmana sahip olmasanız bile, katil fotoğraf çekmek için aşağıdaki ipuçlarımızı inceleyin!

Kamera mı akıllı telefon mu?

Fotoğraf çekmek için bir kamera veya akıllı telefon kullanmak karmaşık bir konudur. Bütçeniz çok sınırlı ise, ipucumuz sadece sahip olduklarınızı kullanmaktır. Kamera, iyi bir fotoğraf çekmenin tek anahtarı değildir, bu nedenle profesyonel görüntüler çekmek için tasarlanmış donanıma sahip olmasanız bile iyi bir kalite elde edebilirsiniz. Dahası, bugünlerde her tür telefonda iyi kameralar var.

iPhone

Yatırım yapmanız gerekiyorsa ya da karşılayamıyorsanız, çeşitli fiyat gruplarında bulunan bir dijital kamera kullanmanızı öneririz. İkinci el veya yarı profesyonel kameralar işi yapabildiğinden en güncel veya profesyonel olanı satın almanıza gerek yoktur. Bir akıllı telefon kullanmayı tercih ederseniz, son iPhone ve Samsung Galaxy sürümlerinin çoğunda harika kameralar var ve mükemmel bir şekilde kullanılabilirler. Son çare olarak, bir veya iki kuşak eski akıllı telefonlar da iyi fotoğraflar çekebilir.

Kamera nasıl kullanılır

Seçtiğiniz ekipmandan daha önemli, onu kullanma şeklinizdir. Odağı manuel olarak ayarlamanıza izin veren mercekleri arayın. Akıllı telefonlarda, bunu ayarlamanıza izin veren uygulamaları indirebilirsiniz. İPhone'da Kamera uygulaması bu özelliğe sahiptir. Android cihazlar için Camera360 tavsiye ediyoruz.

Kullandığınız ekipman ne olursa olsun, flaş kullanmadan iyi aydınlatılmış bir ortamda fotoğraf çekmek iyi bir fikirdir. Ayrıca müşterileri, ürün olan ana odaktan uzaklaştıracak etkilerden kaçınmanızı da öneririz.

Efekler

Arka plan, yüzey ve ışık

Bu sürpriz olmayacak: e-ticaret ürünlerinizin fotoğraflarını çekmek için beyaz bir arka plan kullanın. Başka renkler veya herhangi bir efekt kullanılması, insanların dikkatini dağıtmasına veya sunduğunuz ürünleri görmeyi zorlaştırır.

Yüzey ideal olarak düz bir masa olmalıdır. Bu, farklı açılardan fotoğraf çekmenizi sağlayarak ziyaretçilerinizin daha iyi bir izlenim elde etmesini kolaylaştırır.

Aydınlatma için doğal ışık kullanabilirsiniz, ancak tahmin etmek çok dengesiz ve imkansızdır. Bu nedenle, doğrudan malınızın yerleştirildiği masanın üzerine sabit bir ışık kullanmanızı öneririz. Özellikle doğal ışık kullanmayı tercih ediyorsanız, pencerelere olabildiğince yakın bir alan kullanmanız gerektiğini hatırlatmakta fayda var. Diğer ışık kaynaklarını da kapatmayı unutmayın.

Öner ve Kazan: JivoChat Satış Ortaklığı

Tripod

Sıkı bir bütçeye sahip olsanız bile, ürünlerinizin fotoğraflarını çekmek için bir sehpa kullanmak çok iyi bir fikirdir. Bu ihtiyacınız olan en ucuz ekipmanlardan biridir. Tripod kullanmak, fotoğraflarınızın bulanık olmayacağı ve zaman kazandıracağı anlamına gelir.

Tripe

E-ticaretiniz için ürünlerinizin mükemmel fotoğraflarını çekmek için 5 adım

1. Işığı ayarlayın - Ürünlerinize veya cihazınıza zarar verebilecek güneş ışınlarına doğrudan maruz kalmadan, iyi aydınlatılmış bir alanda kurulmaya çalışın.

2. Kurulum - Yukarıdaki ipucunu aklınızda bulundurun, masanızı, beyaz arkaplanınızı ve tripodunuzu ayarlama zamanı geldi. Ürününüzü merkeze yerleştirmeyi deneyin ve tripodu yerleştirirken boyutunu daha da uzağa koyun, fotoğrafın tüm ürünü yakalamak için kenarları etrafında boşluk olacak şekilde, ürünün uzağa yerleştirmesini sağlayın.

3. Kusurları gidermeye çalışın - Ayarlamalar ve konumlandırma ile ilgili her şeyin yolunda olup olmadığını kontrol edin. Fotoğrafta gereksiz herhangi bir şeyden kaçınmaya çalışın. Küçük ayrıntılar fotoğraftan sonra düzenlenebilir, ancak düzenleme konusunda zaman kazanmak için daha önemli bir şeyin yanlış olmadığından emin olun.

4. Kameranızı veya uygulamanızı yapılandırın - Fotoğrafları optimize etmek için kameranızı veya akıllı telefonunuzu yapılandırın. Zumlamayı etkinleştirmeyi, flaşı kapatmayı, odağı ayarlamayı ve fotoğrafların mümkün olan en yüksek kalitede olduğundan emin olun. Ürüne odaklanın, böylece bulanıklaşmaz.

5. Fotoğrafı çekin ve düzenlemeye başlayın - Her şey hazır olduğunda, fotoğrafa tıklayın ve çekin. Standartlarınıza uygun olup olmadığını dikkatlice kontrol edin ve düzenlemeye başlayın. Toz gibi şeyleri kaldırın, gerekirse daha az ışık ekleyin ve ürüne daha fazla odaklanmak için fotoğrafı kırpın.

Profesyoneller gibi fotoğraflar çekin ve fotoğraflarınız kadar iyi bir müşteri hizmeti sunun

Fotoğraflarınızın kalitesi, mağazanızdaki ziyaretçilerin ürünlerinize ne kadar ilgi göstereceği ve işletmenizin ne kadar güvenilir olacağı ile doğrudan bağlantılıdır. Bu nedenle, iyi bir zaman ayırmanız ve mümkün olan en iyi sonuçları elde etmek için doğru yeri seçmeniz gerekir. Ziyaretçileri, satmakta olduğunuz ürünlere yönlendirmek için Jivochat gibi bir canlı destek platformu kullandığınızdan emin olun. Platform hakkında daha fazla bilgi için özellikler sayfasını ziyaret edin ve fiyatlandırma sayfamızı inceleyin.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.