E-ticaretiniz için Analitik Takip Kurmanın 16 Yolu

8 Aralık 2017
Okuma zamanı7 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Satışları tamamlamanın, faturalandırmanın, kâr elde etmenin ve büyümenin yolu işletmenizin kendi kendini değerlendirmesini yapabilmesinden geçer. İşletmenizle ilgili her şeyi öğrenmek için kullanmanız gereken bir araç vardır: Google Analytics.

Terim, dijital dünyaya yeni başlayanlar için yabancı olabilir, ancak en azından temel işlevlerini kullanabilmenin ilk gereğidir. Bu yazıda, sitenize analitiği nasıl kuracağınızı ve çevrimiçi varlığınızı nasıl artıracağınıza dair anlayışlar elde edebileceksiniz. E-ticaretiniz için, hesabın oluşturulmasından, bir raporu görüntülemek için farklı yollara kadar, Google Analytics'i kullanmaya başlamak için 16 adım hazırladık. Hazır mısınız?

Ayrıca okuyun: Dijital pazarlama ekibiniz için uygulamalar

1. Bir hesap oluşturun

Web sitelerinin ve projelerin performansını analiz etmeye başlamak için Analytics hesabını oluşturmak için Google hesabınızı kullanmanız gerekir. Drive'ınıza veya e-postalarınıza erişmek için kullandığınız ile aynı olabilir. Bir hesabınız yoksa, devam etmeden önce bir hesap oluşturmanız gerekir. Giriş yaptığınızda, ilk ayarlarla doldurulacak ve o hesapla izlemek istediğiniz siteleri bilgilendiren bir forma götürüleceksiniz.

Google Analytics

2. Sahipliği kullanıcılara atama

Analytics'te birden çok kullanıcı tarafından kullanılacak bir hesap oluşturuyorsanız, bu adımda her sitedeki erişim hiyerarşisini tanımlamanız gerekir. Bir kullanıcının yalnızca raporları görüntüleyebileceğini, araştırma yapabileceğini veya web sitelerinin Analytics'e tam erişebildiğini tanımlayabilirsiniz. Örneğin, bir siteye tam erişim izni vermek ve yalnızca başka bir siteye de izin vermek gibi, her siteye yönelik bir kullanıcının erişim seviyesini özelleştirebilirsiniz.

3. Analytics'e erişim hiyerarşisini anlama

Önceki iki adımda, yalnızca bir web sitesi için bir hesap oluşturduğunuzu varsaydık ancak bu pek çok e-ticaretin gerçekliği değildir. Bu piramidin nasıl çalıştığını anlamak biraz zaman almaya değer.

google analytics

Önce, web sitelerinin ve kampanyaların yöneticisi olacak olan hesabınız geliyor. Ardından, erişim sitelerinin türlerini yöneten ve Analytics'in oluşturulmasından kısa bir süre sonra kurulan mülk gelir. Üçüncü olarak sitelerin kendileri ve bilgileri gelir. Son olarak, hesap sahibinin belirlediği mülk ayarlarına ve izinlerle hiyerarşiyi kapatarak bilgilere erişebilen kullanıcılar geliyor.

4. Tüm sayfalarınıza takip kodunu yerleştirin

Hesabınızı oluşturmayı tamamladığınızda, sonuçların Analytics'te görünmesi için tüm sayfalarınıza dahil edilmesi gereken bir izleme kodu gönderilir. Sahip olduğunuz sayfanın türüne bağlı olarak bu kodu eklemenin farklı yöntemleri vardır. Örneğin, Shopify'da, e-ticaretinizi oluşturmak için belirttiğimiz 20 siteden biri, kodu mağazaya eklemenize olanak tanıyan ayarlar mevcuttur.

Google Analytics

5. E-ticaret takibinin kurulumu

E-ticaret için, dönüşümlerle ilişkili olarak performansını izlemek için gerekli olan özel bir Analytics izcisi bulunmaktadır. Bunun için, özellikle mülk ve yeri seçmeniz, görüntüleme sütununa gidip e-ticaret ayarları 'nı seçmeniz ve E-ticareti etkinleştir ' i seçmeniz gerekir. Onaylandıktan sonra, bir sonraki adıma geçin. Bu işlemle ilgili ek bilgi ve ayrıntılar için Google destek sayfasını incelediğinizden emin olun.

e-ticaret aktivasyonu

6. Satışlarınızdan sonuçlarınızı analiz etmek için Hedefler oluşturun

Bir önceki adımda açıklanan e-ticaret izleyici sayesinde satışlarınızla ilgili raporlara erişirsiniz ancak sanal mağazanızın sorumluluğu yalnızca onlar değildir. Hedefler 'i oluşturabilirsiniz ve bu sayede bu sayfalara erişildiğinde Analytics'te dönüşüm sağlanır. Onların yararlı bir kullanımı, örneğin, e-postaların rehber veritabanınıza alımını ölçmede kullanılır.

Google Analytics

Bir kullanıcının iş posta listesine kaydettirildiğini onaylayan sayfanın oluşturulmasıyla, sonuçların raporlarını alacaksınız. Parametre, sayfa gösterilme sayısına göre ayarlanır. Bunun için, hesap ayarlarınıza gidin ve Yönetici sekmesini seçin. Hesap, mülk ve görünümünü seçin ve görünüm sütununda Hedefler 'i tıklayın. Bu işlem bitince, sitenizi oluşturmak için + Yeni Hedef 'i seçin. Bir şablondan veya sıfırdan yaratabilirsiniz.

7. Verilerinizi Analytics'inizden kontrol etme

Bilinen nedenlerden dolayı, hesabınızı kurduktan ve izleme kodunu sayfalarınıza ekledikten sonra hiçbir bilgi görünmeyecektir, erişim raporlarını kontrol etmeye başlamak için en az 24 saat beklemek zorunda kalacaksınız. Bu periyottan sonra ana Analytics ekranı tüm hesaplarda gösterilen veri modellerini gösterecektir.

Google Analytics

Raporlar için en belirgin seçenekler, genellikle haftada düzenlenen - ancak değiştirilebilen - bazı basit seçeneklerle bazı sekmelerdir. Bu seçenekler, raporun e-postanıza PDF formatında gönderilmesini ve verilerin dışa aktarılmasını kapsar. Veriler genellikle o dönemde tüm sitelere gelmiş ziyaretçileri gösterir.

8. Raporlarınızın farklı bölümlerini görüntüleme

Analytics tarafından sunulan temel görünümün sayfalarınızın sonuçlarını ölçmek için yeterli olmayacağı oldukça muhtemeldir. Bu nedenle, herhangi bir zamanda daha önemli olan kesimlere (trafiğin nereden geldiğini bulma gibi) erişebilmeniz gerekir. Ekranın solundaki sütunda yer alan öğelerden birini tıklayarak segmenti değiştirebilirsiniz.

Segmentler Google Analytics

9. Raporlarınızdaki verileri karşılaştırma ve bu verileri geçme

Raporları görüntülemenin yanı sıra, karşılaştırmalar yapmak için verileri geçebilirsiniz. Özet ekranının altında, Analytics'in ana ekranında, her biri aynı seçeneklere sahip bir menü haline gelen iki düğme bulunur. Onlarla, karşılaştırmak istediğiniz veri türlerini seçerek grafiği oluşturabilirsiniz.

Kıyaslama

Farklı şekillerde de görüntüleyebilirsiniz. Bunun için, sizin için daha kolay olan bir grafik türüne dönüştürmek için ekranın sağ tarafındaki menüyü kullanın.

10. E-ticaretinizdeki aramalar için raporları yapılandırma

Analytics'in e-ticaretinizde üretebileceği en iyi rapor türlerinden biri, arama terimlerini sitenizde izlemektir. Bu, mağazanızdaki en çok aranan ürünlerin onaylanmasına izin verir, strateji için çok önemlidir. İzleyiciyi dahili arama için yapılandırmak için öncelikle kendiniz sayfanızda bir arama yapın ve açık bir sekme bırakın.

Rapor yapılandırma

Başka bir sekmede, Analytics'inizi açın. Yönetici 'ye gidin, görünüm ' e ve son olarak ayarlarınıza gidin. Listenin sonunda dahili aramayı izle 'yi seçin. Sorgu parametresini ayarlamak için bir önceki sekmeye dönün ve site URL'sini görün. search_results? pasajından sonra görünen mailin ne olduğunu görün ve sorgu parametresi alanını doldurun. İpucu : Parametre daima "s" veya "q" dur.

11. JivoChat'ı Google Analytics ile nasıl izleyebilirsiniz?

Jivochat'in yerel analitik araçlarının yanı sıra, etkinliklerinizi Google Analytics'i kullanarak analiz edebilirsiniz. Bunun için, ana sayfanın sol tarafındaki menüde Davranış seçeneğini ve ardından Etkinlikler ve En Popüler Etkinlikler seçeneğini belirtin. Bu menüde, JivoSite 'yi seçin.

JivoChat Google Analytics

Buradan, artık JivoChat platformunun aşağıdaki işlemlerini izleyebilirsiniz: sohbet talepleri, başarılı sohbetler, proaktif davetin kabul oranı, proaktif davetin reddi oranı, proaktif gönderilen davetiyeler, çevrimdışı gönderilen iletişim formları (mevcut görevli yokken çıkan form), sohbet çevrimdışı olduğunda gönderilen mesajlar.

12. JivoChat için Hedefler nasıl ayarlanır?

Analytics'in ortak hedefleri gibi JivoChat'e özgü bazılarını da ayarlayabilirsiniz. Aynı sütundaki Yönetici sekmesine dönün ve Hedefler 'i seçin. Kırmızı "+" düğmesini tıklayın -> Seç -> İleri . Hedef için "çevrimdışı gönderilen iletişim formları" gibi bir ad belirleyin ve Etkinlik türünü seçin.

JivoChat

Jivosite kategorisi ve eylemiyle tamamlayın. Bir önceki paragrafta verilen örnekte, bu alanı, iletişim formunu ziyaretçiye gösterme olayıyla doldurursunuz. Yani, ekibiniz çevrimdışı olduğunda bir ziyaretçinin iletişim formunun her gösterildiğinde siteyi yapılandırıyorsunuz, raporda bir dönüşüm oluşturacaktır. Bu işlemle birden fazla hedef oluşturabilirsiniz.

JivoChat

13. En önemli raporları daha hızlı görüntüleyin

Bir süre kullanıldıktan sonra, diğerleriyle ilişkili olarak bir rapor türü için tercih yapmanız normaldir. Favori yerini bulduğunuzda, Kısayol düğmesini tıklayın. Böylece, ana ekranda sol taraftaki kenar çubuğu aracılığıyla aynı rapora erişilebilir.

Google Analytics

14. Rapor göndermeyi otomatikleştirme

Ayrıca, Analytics'e erişmek zorunda kalmadan favori raporlarınızı da alabilirsiniz. Önizleme öğesindeki Kısayol düğmesiyle aynı satırla E-posta düğmesine basmanız yeterlidir. E-postayı göndermek için bir form içeren bir açılır pencere açılacak ve burada raporun hangi e-posta adreslerine gönderileceğini seçebileceğiniz gibi, konu satırını da belirleyebileceksiniz. Ekleri de etkinleştirebilir ve ayrıca rapor hangi formda olmasını istediğinizi seçebilirsiniz. Son olarak, yeni raporların hangi sıklıkta oluşturulacağını ve seçilen gelen kutusuna gönderileceğini ayarlayabilirsiniz.

Google Analytics

15. Kampanyaları takip etme

Özellikle promosyonların başarısını ölçmek adına, e-ticaretiniz için yeni kampanyalar geliştirmek oldukça mümkündür ve hatta önerilir. Belirli bir trafik kaynağının başarısını izlemeniz gerektiğinde, belirli bir Google Analytics eklentisi ile Google Chrome tarayıcısında izlenebilir bağlantılar oluşturun.

Google Analytics

Bunu yapmak için, tanıtmak ve izlemek istediğiniz orijinal bağlantıyı kullanın ve eklentiyi ekleyin. Ardından, kampanyanın kaynağı - twitter.com veya facebook.com gibi kaynaktan geldiği adres - ve medya kampanyası ve bunun sosyal paylaşım ağlarından mı yoksa arama motorlarından mı kaynaklandığını. Son olarak, son alan, kampanyayı, Yeni yıl promosyonları 2016 olarak belirlenmesi kolay bir şey olarak adlandırın.

16. Diğer kullanıcılara erişim verme

İşinizin büyümesiyle birlikte, belki İnternetteki performans analizinizi profesyonellere devretmenin tam zamanı. Bu yazının başında söylediğimiz gibi ekibinize yeni üyeler ekleyebilir ve kullanıcıların erişimlerini özelleştirebilirsiniz. Hesaba erişim sağlamak istemiyorsanız seçeneklerden biri, otomatik olarak raporları almak için bir e-posta adresi eklemektir, ancak görüntüleme seçeneklerini yalnızca belirli bir raporla sınırlandırarak sonuçlanacaktır.

Bir kullanıcı eklemek için, yönetici bölümüne gidin ve kullanıcı yönetimine tıklayın, burada hesap , sahibi veya mülk görünümü seçerek ekleyip eklemeyeceğinizi seçin. Kullanıcıyı hesaba yönetici olarak dahil etmek, onların vesayetinizdeki tüm siteleri görüntülemelerine olanak tanır; görüntüleyici olarak tanımlarsanız, yalnızca belirlediğiniz bir site kümesini görebilirler. Söz konusu Google Hesabını veya kullanıcının e-postasını eklemeniz yeterli olur ve bu erişim elde eder.

Google Analytics

JivoChat ile e-ticaret imajınızı geliştirin ve ziyaretçilerinizin sorularını cevaplayın!

E-ticaret ürünlerinizin görüntüleriyle daha iyi nasıl çalışacağınızı bildiğinizde, ürünleriniz daha fazla ilgi çekecektir. Çevrimiçi mağazanızda görüntüledikleri ürünlerden biriyle ilgili sorularını yanıtlamak için çevrimiçi sohbet platformumuzu kullanarak onlara cevap verin ve satın alma süreci boyunca onlara rehberlik edin. JivoChat, tüm özelliklerinin 14 gün boyunca ÜCRETSİZ test edilmesini sağlar. Buraya tıklayın ve hemen test etmeye başlamak için kaydolun!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.