Instagram Shopping’in e-ticaretinizde nasıl devrim yaratacağını öğrenin

18 Kasım 2018
Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Instragram, özellikle fiziksel ürünlerin satışında, e-ticaret için en faydalı sosyal ağlardan biri olmuştur. Amerika Birleşik Devletleri'nde Instagram'ın para kazanma başkan yardımcısı, James Quarles, TechCrunch ile yaptığı röportajda, kullanıcıların %60'ının uygulama aracılığıyla ürün ve hizmetler hakkında bilgi sahibi olduğunu ortaya çıkardı. Bu% 60’ın dörtte üçü, siteleri ziyaret etmek, Google’da arama yapmak veya bir arkadaşınıza sosyal medya sitesinde gördükleri bir yayını anlatmak gibi bir tür eylemde bulunduğunu söyledi. Gözleri bu potansiyele bağlıyken, Instagram, uygulamanın kendi içinde satın almanın bir yolu olan Alışveriş'i duyurdu. Öncelikle, ABD'de sadece birkaç tanınmış marka bu özelliği deneyecek. Tüm dünyaya yayılması planlanan yeni sürüm için hazırlanmaya başlamak için aşağıdaki kılavuzumuzu inceleyin.

Instagram Alışveriş Nedir?

Kasım ayının başında Instagram, Instagram Alışveriş olarak bilinen yeni e-ticaret aracını açıkladı. Yeni tanıtım, Snapchat ile birlikte tamamlanması için Instagram Hikayeleri'ni başlatan sosyal ağ için yoğun bir yılı işaret ediyor. Yeni özelliğin temel amacı, kullanıcının Instagram'da gördüğü bir ürünü satın almak için harcadığı zamanı azaltmaktır. Şu anda, markalar yalnızca ürünlerinin görüntülerini içeren yazılar oluşturabilir. Gönderiye bağlantı ekleyemediğiniz için şirketler iki yoldan biriyle devam edebilirler. İlki, web adresini postaya koyuyor, böylece ziyaretçi kopyalayıp tarayıcılarına yapıştırabilir. İkincisi, bağlantıyı kendi biyograflarına koymak, bunu yapabileceğiniz tek yer.

Instagram Shopping ile sosyal medya, keşiften satışa kadar tüm sürecin, uygulamanın kendisinde gerçekleşmesini, ürün linkleri ekleyerek gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Instagram Alışveriş duyurusundaoaçıklanan bir başka Instagram anketi ABD'deki akıllı telefon ve tablet kullanıcılarının% 84'ünün ürünleri aramak ve satın almak için web tarayıcısı veya uygulamaları kullandığını ortaya koydu. Bu aracın başlatılması, Instagram ile ilgili en büyük sorunlardan birinin kaldırılmasına yardımcı oluyor ve çalışmalar yeni özelliğin çok başarılı olabileceğini gösteriyor.

Instagram Shopping

Instagram Alışveriş nasıl çalışır?

Başlangıçta, sosyal ağda kaydırma deneyimi değişmeyecektir. Bununla birlikte, fotoğraflar, kıyafetler, içecekler veya elektronik ürünler gibi, içerdikleri her zaman, resimlerin sol alt köşesinde 'Ürünleri görmek için tıklayın' yazan küçük bir pankart olacaktır. Buna tıklandığında, kullanıcı sanki insan veya yermiş, ancak fiyata dahil olarak fotoğraf başına beş etiketli ürünü görebilecek. Fotoğrafı karıştırmamak ve muhtemelen kullanıcı deneyimini bozmamak için, fiyat hemen gösterilmez.

Bir takipçi ürün etiketine tıkladığında, söz konusu ürünün adı ve fiyatı gösterilecektir. Tekrar tıklayarak, takipçi seçilen öğenin tam bir tanımını içeren bir sayfaya götürülür. Ekranı sola veya sağa kaydırmanın aynı fotoğrafta satılan diğer ürünleri göstereceği düşünülüyor. Satın almak istiyorsanız, sadece 'Şimdi Alışveriş Yap'ı tıklamanız yeterlidir ve satın alma işlemini tamamlamak için mağazanın sitesine yönlendirilirsiniz. Ancak, Instagram uygulamasını gerçekten bırakmazsınız ve satın almamaya karar verirseniz, akıllı telefonunuzdaki 'Geri' düğmesini tıklatarak yayınınıza geri dönebilirsiniz.

Ürün Açıklaması

Instagram, yeni özelliğinin potansiyel müşterilere baskı yapmaksızın satın alma sürecini hızlandıracağına inanıyor. Instagram Shopping üzerinden yayınlanan başka bir dahili anket duyurusu, insanların yalnızca %21'inin, ilgilendikleri bir ürünü buldukları gün içerisinde bir satın alma işlemi yaptığını gösterdi. Bunun nedeni, satışı sonlandırmadan önce belirli ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen itme alışlarından kaçınmalarıdır. Buradaki amaç satışı kolaylaştırmak, gerekli bilgileri sağlamaktır.

Milyon dolarlık soru: Instagram Shopping'i kullanmak için ne kadar yatırım yapmam gerekecek?

Sosyal ağın arkasındaki ekibe göre, hiçbir şey. Instagram, komisyonu Instagram Alışveriş'i benimseyen e-ticaret işinden komisyon alma niyetinde değildir. Başlangıçta para kazanma stratejisi, mevcut reklam sistemine benzer ücretlendirmelere odaklanacak. Daha kesin olmak gerekirse, Instagram, e-ticaret işletmelerinin, onları takip etmeyen kullanıcılara ve takipçilerine gösterilecek ürünleri içeren fotoğraflarının ücretini ödemesini amaçlamaktadır.

20'ye yakın Amerikan markası şu anda Instagram Alışverişi test ediyor. Bunlardan üçü Kate Spade NY, JackThreads, Warby Parker. Bununla birlikte, çoğu kullanımlarr hala Instagram Alışveriş'i çalışırken göremiyor. Şimdilik, bu özellik yalnızca ABD'de iPhone'ları veya iPad'leri olan birkaç kullanıcı tarafından kullanılabilir.

alım

Instagram Alışveriş mağazasında neler var?

Yukarıda belirtilen duyuruya göre, Instagram Alışveriş başka bir özelliğe sahip olacak: yorumlar. EBay ve Amazon gibi sitelerde zaten olduğu gibi, kullanıcıların bir ürüne not ekleyip fikirlerini paylaşmalarını sağlar. Başlamak için bunun yalnızca postadaki yorumlar yoluyla mümkün olacağına inanıyoruz. Instragram, ürünlerin alıcılara gösterilme şeklini değiştirmeyi amaçlamaktadır, ancak bunun nasıl olacağı hakkında herhangi bir ayrıntı vermemiştir.

Gelecek için gelecek vaat eden özelliklerden biri 'tasarruf'. Bir simgeye tıklayarak Instagram kullanıcısı gönderiyi ilgilendiren bir ürün olarak işaretleyebilir ve sonradan saklayabilir. Açıkçası, sosyal netowkr'ın niyeti bu e-ticaret platformunu tüm dünyaya yaymaktır. İlginç bir şekilde, uygulamanın Android sürümü hakkında hiçbir şeyden söz edilmedi, ancak Instagram Alışveriş'in Google’ın sistemiyle de uyumlu olacağını varsayıyoruz.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Instagram Alışveriş e-ticaretime nasıl yardımcı olabilir?

Instagram Alışveriş'in en büyük avantajı aynı zamanda en belirgin olanı: satışlardaki artış. Bu araç satın alma sürecindeki birkaç adımı kaldırır ve kullanıcıların bir ürünü aramak için uygulamadan ayrılmak zorunda kalmasını önler. Arama sonuçlarınızı sosyal medya platformunda izlemek için, platformda bunun daha kolay olacağını belirtmekte fayda var.

avantajları

İkinci en büyük avantaj, yalnızca profilinizde yayınlananları değil, takipçiler tarafından gönderilen ürünlerinizin fotoğraflarını etiketlemenizdir. Ürününüzü kullanıcı tarafından paylaşılan bir fotoğrafta etiketleyerek, e-ticaretinizin satış şansını daha da artırabilirsiniz, çünkü kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, şirketlerin kendi oluşturduğu yayınlardan daha orijinaldir. Üçüncü avantaj, yaratıcı içerik için daha fazla alana sahip olmak. Etiket, kullanıcıyı zaten bir açıklama bulabilecekleri bir sayfaya götürdüğü için, bu alanı eylemler için daha çekici ve yaratıcı çağrılar için kullanmanıza izin vererek, halihazırda olduğu gibi başlığa yazmanıza gerek yoktur.

Instagram Alışveriş'ten ne bekleyebilirsiniz?

Platformun çok başarılı olacağına ve Instagram üzerindeki e-ticaret işletmeleri için standardı kullanacağına inanıyoruz. Bu yüzden şimdi olasılıkları araştırmaya başlamalı ve Instagram Alışveriş ile ilgili haberlerden haberdar olmalısın. Bu sayede başınızı başlatabilir, geleceğe hazırlanarak bölgenizde öncü olursunuz. Tüm satış işlemi uygulama üzerinden gerçekleştirilse de, kendi web sitenize sahip olmak sizin için hala çok önemli. Bu şekilde, Instagram'ın kurallarına tabi olmayacaksınız ve diğer şeylerin yanı sıra, Jivochat gibi bir platform üzerinden çevrimiçi müşteri hizmeti sağlayabileceksiniz. Özellikler ve planlara göz atın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.