Google Analytics ile masaüstü ve mobil arasındaki çevrimiçi satışlarınızı nasıl karşılaştıracağınızı öğrenin.

3 Ocak 2018
Okuma zamanı2 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Mobil cihazlardaki çevrimiçi satışlar günümüzde zaten masaüstünden daha fazla. Elbette ki bu sizin işiniz için doğru olmayabilir, ancak mobil cihazlardan gelen müşterilere uyacak şekilde e-ticaretinizi uyarlamak yine de önemlidir -ve çoğu durumda zorunludur-. Masaüstü ve mobil arasındaki çevrimiçi satışlarınızı nasıl karşılaştıracağınızı öğrenmek için gereken tüm adımları belirleyen bir eğitim hazırladık ve şimdi işinizi ayarlamak için mükemmel bir zaman olduğuna karar verdik.

Bilgisayar ve mobil satışlarınızı nasıl karşılaştırabilirsiniz

İlk olarak, işletme performansınızı analiz etmek için en iyi platform olan Google Analytics'te hesabınıza erişebilmelisiniz.

Hesabınıza giriş yaptıktan sonra, soldaki menüden Public seçeneğine gidin;

Publico

Açılan alt menüden, aşağıdaki ekran görüntüsünde görülebileceği gibi ** Mobile Devices ** ve ** Genel Bakış ** seçeneğini seçin:

Dispositivos móveis

Ziyaret hacmini ve yüzdesini, bilgisayarlara, akıllı telefonlara (mobil olarak tanımlanır) ve tabletlere ayıran yeni bir rapora yönlendirileceksiniz. Görünümünüzü değiştirmek için, ekranın sağ tarafındaki raporun üst kısmında bulunan simgelerden birini tıklayın. Örneğin, bilgileri pasta grafiği gibi koyabilirsiniz.

Grafico

Bu noktadaki hedef, isabet sayısından ziyade satışları karşılaştırmak olduğundan raporda ölçülen değeri değiştirmeniz yeterlidir. Son adımı yaptıktan sonra oluşan grafiğin üstünde, karşılaştırma parametrelerini değiştiren bir çubuk var. Masaüstü, mobil ve tabletler arasındaki çevrimiçi satışların değerini karşılaştırmak için tıklayın ve ** Hedef Değer ** seçin. ** Hedef Tamamlama ** seçeneğine geçiş yaparak satış sayısına göre de düzenleyebilirsiniz.

Metas

Dikkat: Sanal mağazanızda önceden yapılandırılmış hedefleriniz yoksa, E-Ticarette Analytics'i Ayarlamak İçin 16 Adım makalemizi inceleyin. Hedefleriniz belirlenmediyse, yukarıda açıklanan adım işe yaramaz.

Elektronik ticaretime hangi cihazların eriştiğini nasıl anlayabilirim?

Google Analytics, sanal mağazanıza erişen cihazlarla ilgili daha fazla ayrıntı vermeye devam etmektedir. Hangi akıllı telefon markalarını ve modellerinin sitenize en çok eriştiğini öğrenmek için ** Herkese açık ** menüsüne dönün ve ** Cihazlar ** seçeneğini tıklayın.

Dispositivos

Menüye eriştiğinizde, oturum sayısına, hemen çıkma oranına, oturumun ortalama süresine (bu cihazlarda kaç alışveriş yapıldığı gibi) ait verilerle sitenize en çok erişen cihazları sıralayan bir rapor bulabileceksiniz. Aşağıda görebilirsiniz:

Lista Dispositivos

Masaüstü ve mobil karşılaştırma menüsünde olduğu gibi, cihazların grafiklerle oranını da gösterebilirsiniz. Buna ek olarak, hangi markaların, deneyicilerin ve hatta mobil işletim sistemlerinin ziyaret ve satışlarından kaynaklandığını kontrol etme imkânı da vardır.

Filtros

Mobil ziyaretlerinizi artıracak 3 ipucu

1. Sitenizde Flash kullanmayın: Siteniz Flash öğeleri kullanıyorsa ve mobil ziyaretlerinizi artırmak istiyorsanız, onlardan kurtulmanın zamanı geldi. Örneğin, IPhone'lar ve iPad'ler desteklenmiyor ve bu cihazlara gelen ziyaretçiler, sitenizi düzgün şekilde göremedikleri için sitenizden çıkabilir;

2. Tıklanabilir Olmayan Pop-upları Önleyin: Bazı pop-uplar tüm ekranı ele geçirir ve akıllı telefonların ekran boyutu nedeniyle kapatılamaz. Bu nedenle, ziyaretçileri kaybetmek için kullanmayınız;

3. Çok küçük düğmeler ve küçük bağlantılardan kurtulun: Küçük düğmeler ve bağlantılar bilgisayar ekranınızda iyi çalışsa da, bir ziyaretçi sitenize bir mobil cihazla göz atarsa tıklamak gerçekten zor olabilir . Yani, bir bağlantıyı tıklayamazlarsa sitenizi terk etmeleri muhtemeldir;

Mobil cihazlar için optimize edilmiş e-ticaretinize çevrimiçi bir sohbet ekleyin!

E-ticaretinizi mobil cihazlar için optimize etmek, çevrimiçi satışlarınızı artırmak için önemli bir adımdır. Ancak sitenizin mobil sürümüne sahip olmak, çevrimiçi bir sohbet servisinden vazgeçmek anlamına gelmez. Jivochat, e-ticaretinizin akıllı telefonlarda ve tabletlerde de hizmet sunabilmesi için optimize edilmiştir. Özellikler listesini tam olarak kontrol edin ve 14 gün boyunca ÜCRETSİZ deneyin.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.