E-ticaretinizin müşteri hizmetlerinin dört dörtlük olması için 5 ipucu

24 Haziran 2016
Okuma zamanı2 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Piyasada büyük bir yenilik olmadan önce e-ticaret servisi yıllarca değişim geçirdi. Bu durum özellikle sosyal ağlarda tüketici ve müşteri arasındaki ilişkinin değişimiyle ilgiliydi. Ancak endüstrimizde bir zorluk hep aynı şekilde kalmaya devam ediyor: anlayışlı ve etkili şekilde iletişim kurabilmek.

Size bu konuda yardımcı olmak amacıyla JivoChat olarak e-ticaretinizde kaliteli hizmete sahip olabilmeniz için 5 ipucu hazırladık. İsterseniz bir göz atalım:

1. Birden fazla hizmet platformu sunun

"Fazla mal göz çıkarmaz" mantığını kullanın. Tabii ki her yönetici kendisinin ve ekibinin tüm bu kanalları yönetebilme yetisini hesaba katmalı; ancak şirketiniz ne kadar erişilebilir olursa itibarı da o kadar iyi olur. Telefon, e-posta, canlı sohbet ve sosyal ağları kullanıyor olması bir çevrimiçi mağazanın olmazsa olmazıdır.

2. Sosyal ağlarda işletmeniz hakkında ne konuşulduğuna bakın

![social-networks

Web işlerinde veya dışında edinmeniz gereken bir alışkanlık. Sosyal ağlar yoluyla verdiğiniz basit bir hizmet markanızı göklere de taşıyabilir, yerin dibine de sokabilir. Bu yüzden müşterilerinizin markanız hakkındaki görüşlerini okumak mantıklı olacaktır. Hootsuite veya Buffer gibi araçlar bu işte size yardımcı olabilir. Ana sosyal ağları tek bir yerde toplayabilme özellikleri vardır

3. Tercihen mobil erişimli bir canlı sohbet sisteminiz olsun

Mobile app

Özellikle küçük takımların başına gelen sorunların hızlı şekilde çözülebilmesi adına canlı destek sisteminizin olması önemlidir. JivoChat gibi platformlar hizmet metrikleri sunmasının yanı sıra sisteminizi sayfanıza yerleştirmenize olanak tanıyan seçeneklere de sahiptir. Ayrıca platformun mobil cihazınızdaki aramalarınızı izlemek için mükemmel Android ve iOS uygulamaları vardır. Bu özellik ofiste veya bilgisayar başında bulunamadığınız zamanlar için idealdir.

4. Alaydan ve ironiden kaçının

smile

Dünya her geçen gün daha sabırsız hale gelmekte. Bundan yüzyıl önce verilen destek mesajları yalnızca mektup yoluyla gönderilebilmekteydi. Bir hizmet bozulduğunda tamir edilmesi haftalar alırdı. Şimdi her şeyin saatler, hatta dakikalar içinde çözülmesi gerekli. Bu nedenle bir müşteriyi bekletmek iyi değildir. Özellikle de mesai saatlerinde. Bu nedenle bir müşteriye cevap vermek için iyi tanımlanmış süreçleriniz ve zaman aşımınız olsun.

5. Anlayışlı olun ve empati kurun

İşin insancıl yanını ele alırsak; eğer hizmetiniz müşterilerinizin sorunlarını çözme konusunda elinden geleni yapmıyorsa o hizmetinizi çöpe atın gitsin. Hedefiniz müşterinizi aldığı hizmetten memnun bırakmak olmalıdır, müşterinin sorunu halledilemese de. Bu sebeple çalışanlarınızın ve sosyal medya yöneticilerinizin empati kuran ve anlayış gösteren bireyler olması, hedeflediğiniz hizmete ulaşmanız için çok önemlidir.

Bu makalede anlattığımız beş ipucu ile müşteri hizmetlerinizi kurmanız mümkün. Jivochat ve sosyal medya hesaplarınız üzerinde bu ipuçlarını pratiğe döktüğünüz zaman müşteri hizmetleri ve trendleri konularına hakim olacaksınız. Bu şekilde bir girişimci olarak işinizin geleceğini rahatça planlayabileceksiniz.

Bu ipuçlarını yararlı buldunuz mu? Bahsettiğimiz tüm ipuçlarını ve fazlasını Jivochat ile uygulayabilirsiniz. Platformumuz hakkında ayrıntılı bilgi için özellikler sayfamıza ve fiyatlandırma bölümüne bakabilirsiniz. Hemen şimdi ücretsiz kayıt olun ve ürünümüze 14 gün süreyle ÜCRETSİZ erişim sağlayın.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.