Instagram’da e-ticaret başlatan girişimcinin hikayesi

26 Ocak 2017
Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

E-ticaretinizden somut sonuçlar alamadığınızı mı hissediyorsunuz? Eh, sosyal medya ile belki bu işin üstesinden gelebilirsiniz. Aşağıda bahsedeceğimiz hikaye Alexandra Moraes'in Instagram üzerinden moda alanında kurduğu yaratıcı e-ticaret modeli ile ilgili olacaktır. Genetik alanında yüksek lisans derecesine sahip bir biyolog olan Alexandra, bu alanda keşfedilemediği için kendini ticaret sektörüne verdi. Bu sayede benzersiz bir fırsat keşfetti: Sıfırdan bir iş kurarak daha ilk ayında kar etmeye başladı.

Şu aralar kendi metodunu insanlara gösterdiği online dersler vermekte. Amacı başkalarının da bu şekilde başarılı olmasını sağlamak. Kendisiyle küçük bir sohbet yaparak eticaretteki başarı öykülerini dinledik. İlk zorlukların üstesinden nasıl gelineceğini ve bugün çevrimiçi iş dünyasında nasıl bir başarılı olunabileceğinden bahsetti.

Instagram'da E-ticaret: İzlenen yollar, hedefler ve yepyeni bir yolculuk

İkinci çocuğunun doğumundan sonra Alexandra, kendi işine devam etmek istemedi. Çocuklarını yetiştirme amacında olduğu için işini bıraktı. Şöyle söyledi: "Çalışırken maalesef oğlumla geçirebileceğim zamanlardan tavizler veriyordum." İkinci çocuğum geldiği zaman bir karar vermem gerekiyordu. Ben de onları seçtim.

İkinci çocuğun doğumundan yaklaşık 4 ay sonra Alexandra, hem çocuklarına zaman ayırabileceği hem de çalışabileceği yöntemler arıyordu internette. Bu araştırmalarında kadın modası alanında benzersiz bir fırsat yakaladı kendine: İnternet üzerinden kadın giyim üzerine kendi eticaretini kurmaya başladı.

Buradan sonra Alexandra kendi hizmet kanallarını oluşturmaya başladı; ancak kendi e-ticaret websitesini açan çoğu kişinin aksine Instagram, WhatsApp ve e-posta araçlarını kullandı. Girişimcimiz müşterilerine ulaşmak için çoğunlukla Instagram'ı kullandı.

Sitesinin açılışı ve e-ticaretinde karşılaştığı talihsizlik

Alexandra'nın ilk girişimi, birkaç ay sonra Instagram üzerinden kendisine gelen yoğun talebi karşılayamadı. Peki neydi bu girişimi? Instagram'daki kullanıcıların toptancılara gösterdiği talebe bakmakla başladı. Nitekim toptancılar doğrudan kullanıcıyla iletişime geçmeyen, bunun yerine dükkan sahiplerine ve eticaret girişimlerine yanıt veren kişilerdir.

Süreci çok basit bir şekilde yönetti: "Instagram'da toptan satış yapan mağazalara yoğun bir talep gördüm. Bu toptancıların yayımladıkları fotoğraflara insanlar oldukça ilgi gösteriyor, fotoğraflardaki kıyafetleri satın almak istiyorlardı. Ancak önündeki engelleri satış yapan tarafın bir toptancı olmasıydı. Ben de kendilerine Instagram üzerinden mesajlar atarak hangi markanın hangi parçasını istediklerini teker teker sordum. "

Tam bu sıralar kendi eliyle sürdürdüğü bu süreci otomatik hale getirmek istiyordu. Bunun için bir websitesi açması gerekliydi. O da aynen böyle yaptı; ancak bir şeyi yanlış hesaplamıştı.

Site kurulum sürecinde, fotoğrafların ve satılan parçaların ölçümlerinin güncellenmesi, kullanıcıların sayfaya yönlendirilmesi gibi bakım işlerinde kullanması gereken süreyi hesaplayamadığını söyledi. Ancak, Alexandra'nın karşılaştığı asıl sorun bu değildi: Asıl sorunu WhatApp üzerinden kişilere özel verdiği hizmet ile şimdi kurduğu sitenin kullanışlılığı arasında kalmış olmasıydı. Sonuç olarak site bir vitrin olmaktan öteye gidemedi ve bırakın iyi bir gelir getirmesini, amaçlanan şekilde iş yükünü azaltması gerekirken arttırdı!

Vendas

İşini Yenileme Süreci

Siteyle ilgili yaşadığı sorunlara rağmen, sosyal ağlar hala çok fazla sonuç aldığından, çevrimiçi işlerinden vazgeçmeyi hiç düşünmedi. Websitesinde karşılaştığı problemlerden ötürü site işini bitirdi. Bu geri adımıyla birlikte eski orijinal formatına dönerek yeni yollar bulmaya koyuldu.

İstediği hedefe ulaşabilmesi için WhatsApp ve e-posta pazarlama teknikleri kullandı. Şirketin operasyonel sürecine bir aile destek birimi dahi kurdu. Site kurmaktansa müşterilerin masraflarını karşılamanın daha kolay olduğunu söylüyor.

Bununla birlikte, işine güvenilir bir itibar kazandırabilmek için yapısal ve görsel bir kimlik oluşturmayı başardı. Öyle bir itibar kazandırdı ki; müşterisi olanlar sanki büyük bir eticaret yapılanmasıyla karşı karşıya kaldıklarını sanıyorlardı. Karşılarındakinin yalnızca bir apartman dairesinden çalıştığını bilmiyorlardı.

Escritorio

E-ticaretten eğitmenliğe geçiş

Alexandra şu an dijital pazarlama üzerine çevrimiçi dersler vermekte. Kendi işinde edindiği tecrübeleri insanlara aktarmakta. E-ticaretine öncülük ederken dijital pazarlama üzerine dersler almaya başladı, bu konuya resmen aşık oldu! Bu girişimi de başarıyla sonuçlandı. Bu alanda otorite sayılan kişilerle iletişime geçme şansı yakaladı. Bu kişilerden biri Ana Tex'ti. Tıpkı kendisi gibi internet sitesi kullanmadan moda alanında Instagram üzerinde satışlar yapan ve bu konuda dersler veren Ana ile ortaklık kurdular.

Kurs başlayalı sadece 8 ay oldu ancak Alexandra'ya göre şimdiden başarılı saydığı 500 öğrencisi var. Bu işin tek dezavantajı kapladığı zaman dilimiydi. Öğretmeyi sahada çalışmaya tercih eden Alexandra artık başarılı metodunu insanlara aktarmakla meşgul. Alexandra Moraes için ayrıntılı bilgi edinmek isterseniz Facebook sayfasına bakabilirsiniz.

Jivochat ile kendi işinizi kurun ve müşterilerinize hizmet verin!

Çevrimiçi şirketinizin websitesiyle veya mobil uygulamalarla çalışması fark etmez. Siz de Jivochat kullanarak Alexandra Moraes gibi bir başarı hikayesine imza atabilirsiniz! Çevrimiçi sohbet platformumuz aracılığıyla, çevrimiçi hizmetinize odaklanıp daha güvenilir ve kişiye özel bir platform oluşturabilirsiniz. Üstelik gerçekte olduğundan daha büyük görünen bir şirkete sahip olabilirsiniz, tıpkı Alexandra'nınki gibi. Ayrıca JivoChat'i Facebook Messenger, Viber veya Telegram gibi sosyal medya ağlarıyla her zaman birleştirebilirsiniz.

Siteniz için çevrimiçi sohbet sağlamanın yanı sıra, iOS ve Android mobil cihazlar için SDK sağladığımızdan sitenizi kendi uygulamanıza da dahil edebilirsiniz. Platformumuz hakkında ayrıntılı bilgi için özellikler sayfamıza ve fiyatlandırma bölümüne bakabilirsiniz. Hemen şimdi ücretsiz kayıt olun ve ürünümüze 14 gün süreyle ÜCRETSİZ erişim sağlayabilirsiniz.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.