Konaklama Sektöründe Canlı Destek Kullanımının Önemi

28 Eylül 2023
Okuma zamanı6 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

Konaklama, yerli ya da yabancı turistlerin turizm potansiyeli yüksek olan bir bölgede yatılı olarak kalması, o bölgede eğlenmesi, keşfetmesi ve bölgenin yöresel ürünlerini tüketmesidir. Dolayısıyla konaklama sektörü, ülkelerin gelirleri ve refah düzeylerini etkileyecek farklar yaratan sektörler arasındadır. 


Her gün daha çok kişi birçok bölgeyi veya ülkeyi inceleyebilecekleri, geniş filtreleme seçenekleri olan ve uygun fiyatlı otelleri/evleri öneren konaklama sitelerini tercih eder. İlgili siteler üzerinden arama yaparak direkt site içinde ya da sitenin yönlendirdiği sayfada satın alım yaparlar. 


Bu konuda da en büyük destekçileri canlı destek sistemi hizmetidir! Kişilerin site ziyaretlerinde karşılarına çıkan canlı destek penceresi, onların isteklerine ve taleplerine anında karşılık bulmalarını sağlar. Bu sebeple kişilerin konaklama hizmetini satın alma ihtimalleri artış gösterir. Canlı destek yazılımı sayesinde siz de sektörel liderlik hikayesinin bir parçası olabilirsiniz. Gelin, size bir rota oluşturalım.


Aşağıdaki başlıklar çerçevesinde konaklama sektöründe canlı destek kullanımının önemini açıklayacağız:

  • Konaklama sektörü nedir?

  • Konaklama sektörü ne içerir?

  • Canlı destek nedir?

  • Konaklama sektöründe canlı destek kullanımının önemi

  • Sonuç

Konaklama Sektörü Nedir?

Konaklama sektörü, günümüzde birçok anlamı barındıran bir çatı kavram halini aldı. Eskiden yalnızca uyuma ve yeme-içme gibi faaliyetleri içeren konaklama sektörünün günümüzde çok yönlü olmasında kuşkusuz rekabetin artması etkilidir.Yalnızca konaklama hizmetinin yeterli olmadığı bu sektör, rekabet avantajı için çok yönlü fayda içeren bir hizmetler bütününe dönüştü. 

Konaklama sektörü ne içerir?

Konaklama sektörü içeriği çok yönlüdür. Konaklama firmasının yer aldığı bölgenin sağladığı şartlardan firmanın sunabildiği imkânlara kadar geniş bir skalada olduğu söylenebilir. Bu noktada konaklama sektörü içinde şunlar yer alır:

  • Konaklama hizmetleri

  • Yeme-içme

  • İlgili bölgede yapılabilen aktiviteler

  • Firmanın müşterilerine sağladığı iş birlikleri kapsamında yapılan geziler

  • Çocuklu ailelere özel etkinlikler

Bu imkanları ve daha fazlasını yansıtmak ise pazarlamanın işidir.

Konaklama Sektöründe Pazarlamanın Önemi

E-ticaret faaliyetlerinin önemli bir pazar payı tuttuğu konaklama sektörü; sosyal medya pazarlama, SEO, organik pazarlama yöntemleri ve reklam verme gibi yöntemlerle işler. Bunların hepsi kullanıcıları siteye çekmek, canlı destek uygulamaları ise ziyaretçileri potansiyel müşterilere çevirmek içindir. 


Aynı zamanda kişilerin çeşitli internet ve sosyal medya platformlarına konakladıkları yerle ilgili yorum bırakabilmesi, başkalarına önerebilmesi gibi noktalar ancak çok memnun kalındığında -ya da kötü deneyimlerde- gerçekleşir. Dolayısıyla konaklama sektöründeki firmalar da her parçayı ele alarak müşteri memnuniyetini maksimuma çıkarmaya çalışır.

Canlı Destek Sistemi Ne İşe Yarar?

Canlı destek, konaklama firmalarının sitelerinde yer alan ve siteye giren ziyaretçilerin anaysafada genellikle sağ altta ve ilk olarak gördüğü penceredir. Ziyaretçiler bu pencere üzerinden bir sohbet başlatarak merak ettikleri bilgileri öğrenebilir. Firmayı aramak yerine canlı destek özelliğini kullanmak, kişilerin daha fazla tercih ettikleri bir özelliktir. Canlı destek hizmeti sayesinde kişi, firmada yetkili olan biriyle konuşarak ilgili yönlendirmeleri takip edebilir ve deneyimi iyileşir.


Konaklama sektörü içindeki canlı destek sistemi daha çok rezervasyon ve konaklama noktası hakkındaki süreçlerle ilgilidir. Bazı noktaları öğrenebilmek ve konaklanacak firmayla ilgili bilgi alabilmek için sorular yöneltilir. Canlı destek içinde bazı sorular sohbet robotlarında olduğu gibi otomatik cevaplanabilir. Ancak önemli olan müşteriyle birebir ilgilenip güven ilişkisi kurmaktır. 

Konaklama Sektöründe Canlı Destek Kullanımının Önemi

Konaklama sektöründe büyük bir rakip ağının olduğunu söylemek mümkündür. Üstelik bu rakipler global çaptadır. En yakın örnek olarak Türkiye-Yunanistan arasındaki turizm rekabetini bir düşünelim! Yapılan pazarlama faaliyetlerini artık her firmanın gerçekleştirmesi, dijital pazarlama yöntemleri hakkında danışmanlıkların alınması ve bunun gibi daha birçok şey konaklama sektöründeki rekabeti artırır. 


Dolayısıyla bu sektörde öne çıkabilmek adına farklı şeyler de yapmak önemlidir. Çizginizi ortaya koyabileceğiniz en niş nokta ise kaliteli müşteri deneyimi için yarattığınız bütüncül bir iletişim sistemidir. Sürekli gelişen teknolojiden ve veri bazlı stratejilerden destek alan bir canlı destek sistemi seçmeniz, potansiyel müşterilere ulaşabilmek önemlidir.


Konaklama sektöründe canlı destek kullanımının önemi hakkında şu noktalar öne çıkar:

  1. Erişilebilir bir firma olmak

Müşteriler açısından en önemli nokta istedikleri anda firma yetkililerine ulaşabilmektir. Canlı destek sistemleri kişilere aklına takılan soruları istedikleri zaman sorabilme şansı tanımlar. Bu sayede erişebilir bir firma imajı yakalayan konaklama firması için pozitif bir süreç gelişir.

  1. Konaklama hakkındaki sorulara anında cevap

Kişiler aklına takılan sorularla ilgili anında cevap almak ister. Özellikle konaklama sektörü açısından sorular ve sorunlar zaman geçtikçe çoğalabilir. Canlı destek sistemi, bir soru ulaştığında arayı çok açmadan anında cevap vermenizi ve ilgili yönlendirmeleri yapmanızı sağlar. 


Size bir önerimiz var: Türkiye’nin en iyi canlı destek sistemi sağlayıcıları arasında başı çeken JivoChat. Bu sayede Tek panelden tüm mesajları yönetme, otomatik yanıtlar ve birçok platform entegrasyonu sağlayarak müşterinin kaygılarını ve sorularını anında giderebilirsiniz.

  1. Rezervasyon işlemleri

Konaklama sektörünün en önemli aşamalarından biri rezervasyon işlemleridir. Rezervasyon işlemlerinin hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleşmesi önemlidir. Müşteriler sitede kolayca görebilecekleri bir alanda yer alan canlı destek üzerinden tarih, saat ve gün gibi önemli noktalar seçilerek anında rezervasyon yapılabilir. Bu sayede müşteri kaybedilmez ve talebe uygun bir konaklama hizmeti garanti edilir.

  1. Müşteri sadakatini artırma

Müşteriler kişisel deneyimlere çok önem verir. Canlı destek sistemleri de müşterinin kendini biricik hissetmesi açısından çok işlevseldir. Sorulara etkili ve hızlı yanıtlar verildiğinde ve özel olarak ilgilenildiğinde müşteri sadakati artış gösterir. Aynı konaklama firmasından birkaç defa daha konaklama hizmeti talep edilebilir. Dahası aldıkları hizmeti herkese anlatırlar!

  1. Müşteri geri bildirimlerini toplama

Konaklama hizmeti için geri bildirim çok önemlidir. Eğer sitenizin ziyaretçileri daha önce konaklama hizmeti aldıysa ona hizmet kalitesiyle ilgili düşüncelerini sorabilirsiniz. Müşteriler telefonla ya da yüz yüze yorum yapmak yerine bu pencere içinde yazıştıklarında daha açık ve dürüst olur. Şeffaf iletişim de doğru geri bildirimleri toplayabilmek açısından kritiktir.

  1. Müşteriyi tutabilme şansı

Canlı destek sistemi ulaşılabilir, sitenin anasayfasında yer alan ve ziyaretçilerin dikkatini çekebilen bir penceredir. Bu pencere ile konaklama firmasının müşteriyi çekebilme ve konaklama hizmetini satabilme şansı yüksektir. Yüz yüze ya da sosyal medya kanallarından yapılan pazarlama faaliyetlerinden farklı olarak satın alma potansiyelini yükselten bir araçtır. 

  1. Müşteriye güven verme

Konaklama firmasının iyi ve etkili bir canlı destek hizmeti sunabilmesi, ziyaretçi için profesyonel bir değer yaratır. Bu profesyonel değerle birlikte müşteride firmaya dair güven oluşur ve satın alma ihtimali artış gösterir. Konaklama firmalarının canlı destek sistemlerini kullanırken sanki yüz yüze iletişim kuruyormuş gibi konuşmalar içinde olması bu güveni daha da artıran bir etki yaratacaktır.

  1. Rakipler arasında öne çıkabilme şansı

Konaklama sektörü rekabeti yüksek olan bir alandır. Herkesin internet üzerinden rezervasyon yaptırmasının etkisiyle web siteleri, sosyal medya platformları ve e-mail pazarlama yöntemleri etkili olarak kullanılır. Bu sektörde ön plana çıkabilmenin yolu ise her teknolojiyi firmanın canlı destek sistemine entegre edebilmektir. İyi bir pazarlama ekibi ile yeniliklerden anında haberdar olunmalı ve firmaya bu yeniliklerin nasıl dahil edilebileceği düşünülmelidir. 


Canlı destek sistemi de entegre edilmesi gereken bir özelliktir. Rakip firmalarda bu sistem olmayabilir ve firmanın öne çıkması yalnızca bu sistem kullanılarak bile mümkün olabilir. Müşteriler açısından önemli bir eklenti olduğu için canlı destek kullanmak fark yaratacaktır.

  1. Olumsuz durumlarını önleyebilme

Müşterilerle ilk temas edilen yer olan canlı destek sistemi içinde konaklama firması hangi konuda gelişime açık olduğunu ve olumsuz bir durum yaratma potansiyeli olan birçok durumu anında tespit edebilir. Kötü deneyimler o anda engellenerek olumlu bir süreç yaratmak için özenle çalışılır.

  1. Müşteri verilerini toplayabilme

Müşteri verilerini toplamak, hedef kitle belirleme ve onlara yönelik pazarlama yapma süreçleri için çok önemlidir. Ayrıca ortak soru ve sorunları anlamak ve bunlara çözümler geliştirebilmek de bu veriler ile mümkündür.

Sonuç

Konaklama sektörü, rekabeti yüksek bir alandır. Birçok pazarlama faaliyetini aynı anda yürütmek, müşteriyi memnun etmek ve yeni müşteriler edinebilmek için özenli bir çalışma yürütülmelidir. Ayrıca rakiplerden farklı faaliyetler yapmak, firmayı daha fazla öne çıkaracaktır. Bunlardan biri olan siteye canlı destek ekleme ve bu sistem üzerinden kişilere temas ederek onları potansiyel müşterilere dönüştürme şansı yaratması açısından etkilidir.

Siz de konaklama sektörünün önemli isimleri de dahil olmak üzere 200,000+ işletmeye hizmet veren JivoChat ücretsiz canlı destek sistemi ile tanışarak potansiyelinizi daha doğru değerlendirebilirsiniz. 

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.