Mobilya Sektöründe Müşteri Memnuniyeti Nasıl Arttırılır?

31 Ocak 2024
Okuma zamanı4 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

Mobilya Sektöründe Müşteri Memnuniyeti Nasıl Arttırılır?

Mobilya sektörü hakkında en çok bilinen şeylerden biri ne kadar büyük bir rekabetin hakim olduğu. Pek çok markanın arasından yalnızca ürün kalitesi ile sıyrılamazsınız. Hizmetin de kaliteli ve sürekli değişen müşteri beklentilerine uygun bir dinamizmi olmalı. En yalın haliyle diyebiliriz ki, mobilya sektöründe müşteri memnuniyeti ve canlı destek uygulamaları yükselişin kilit noktası! 

Müşteri memnuniyeti -özellikle de satış sonrası müşteri desteği hamleleri- size olumlu bir marka imajı, marka sadakati ve yeni müşteriler getirecek. "Adettendir" diye kurulan Müşteri Hizmetleri ekipleri bir angarya değil, markanızı oluşturmak için bir zorunluluk! Haydi, "Mobilya sektöründe müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?" sorusuna odaklanalım. Bu blogda:

  • Mobilya sektöründe müşteri memnuniyeti analizi

  • Sektör trendleri ve değişen müşteri beklentileri

  • İyi uygulama örnekleri

  • Müşteri memnuniyetini artırmak için stratejiler

  • Canlı desteğin rolü: Ölçüm ve analiz konularını sade bir biçimde ele alıp tabloyu oluşturacağız.

Mobilya Sektöründe Müşteri Memnuniyeti Analizi

Mobilya sektörü nedir? Evimizin her köşesini rahat, huzurlu ve işlevsel hale getiren, işimizi gerektiği gibi yapabilmemiz için bize destek olan eşyaların üretimini sağlayan iş kolu. Böyle bakınca müşteri memnuniyetinin önemini anlamak daha kolay! "Ürünü sattık, gerisiyle ilgilenmiyoruz" yaklaşımı çoktan tozlu raflara kalktı bile. Mobilya sektörü kar marjı analizleri de gösteriyor ki, önemli olan müşterilere gerçekten hitap edebilen bir hizmet stratejisi. 

Bu sayede müşteri tabanı ve sürdürülebilir bir büyüme sağlayabilirsiniz - ki rekabet avantajının da anlamı budur! Peki mobilya sektöründe müşteri memnuniyeti analizi için ne yapmalısınız?

  • Mevcut müşteri memnuniyet seviyelerini belirleme, 

  • Müşteri geri bildirimlerini değerlendirme, 

  • Sektördeki genel eğilimleri anlama.

Üç temel üzerinde yükselecek durum analizi ile güçlü ve gelişime açık alanlarınızı keşfedebilir, şirketinize SMART hedefler koyabilirsiniz. 

Yararlanabileceğiniz bazı araçlar ve yöntemlerden de bahsedelim. Pazar araştırmaları ve müşteri anketleri, müşteri memnuniyetinin ölçülmesi için sektör bağımsız ve etkin araçlar. Böylece ürün kalitesi, hizmet beklentileri ve marka sadakati gibi faktörlere olan duyarlılıkları tespit edebilirsiniz. 

Öngörülebilir hamleler için en kritik adım ise sektöre özgü trendleri sezebilmeniz. Mesela:

  • Teknolojik gelişmeler, 

  • Değişken tasarım yapıları, 

  • Döngüsel ekonomi prensiplerinin üretim bandına yansıması, 

  • Sürdürülebilirlik ilkeleri gibi faktörler tüketici alışkanlıklarını doğrudan değiştiriyor. 

Uzun lafın kısası Marketing ve Müşteri Hizmetleri ekiplerinizi güçlü tutun. Merak etmeyin, birkaç tüyoyu sizin için topladık! Şimdi önemli mobilya sektörü raporu içgörülerine bakalım. 

Mobilya Sektörü Trendleri ve Değişen Müşteri Beklentileri

  • Küresel mobilya pazarı ve mobilya sektörü kar oranı artışı yakın gibi görünüyor. Gelişmekte olan ülkelerdeki ekonomik büyüme ve inşaat yatırımları bu beklentiyi yükseltiyor. 

  • Konut pazarının oranı ticari pazara nazaran yüksek. Mobilya satışlarının yarıdan fazlası mutfak ve oturma odası ürünlerinden oluşuyor.

  • Mobilya sektörünün en çok büyüyeceği bölgeler şaşırtıcı olmayan bir şekilde Asya pazarları, özellikle de Çin ve Hindistan gibi kalabalık nüfuslu ülkeler.

  • Kullanılabilir hanehalkı gelirinin artışı ve üretimdeki çevre dostu teknolojik gelişmeler mobilya üretiminin tetikleyici güçleri arasında.

  • Tüketici alışkanlıkları sürdürülebilir, daha işlevsel ve estetik mobilyalara yöneldi. Daha kullanışlı ve ergonomik ürünler, modern ve özgün tasarımlarla birleşmeye başladı. 

  • Teknoloji pazarlama ve satış aşamasında da kendisini gösteriyor. Artırılmış gerçeklik (AR) ve yapay zeka (AI) gibi teknolojiler mobilya alışverişini daha keyifli hale getiriyor. Tüketiciler almayı düşündükleri mobilyaları ev ya da iş yerlerinde sanal olarak görüntüleyebiliyor. 

  • Türkiye mobilya sektöründe önemli bir global oyuncu olsa da ham madde fiyatlarının artışı gibi zorluklar büyümeyi yavaşlatıyor.  

Mobilya Sektörü İyi Uygulama Örnekleri

Dünyanın dört bir yanındaki iyi uygulama örneklerini dört prensip etrafında toplayabiliriz:

  • Sürdürülebilirlik

  • Ergonomi

  • Dijitalleşme

  • Müşteri Desteği

Sürdürülebilir Üretim

  • İkea’nın 2030 yılına kadar gerçekleştirmeyi umduğu stratejilerine göre tüm ürünleri sürdürülebilir malzemelerden üretilecek. Sadece geri dönüştürülmüş ve yenilenebilir malzemeler daha verimli üretim süreçleri ile ele alınmaya başladı bile! 

  • Kelebek Mobilya, döngüsel ekonomi ilkeleri gereği üretim sırasında oluşan atıkları tekrar üretim bandına dahil ediyor. Ayrıca mobilya kiralama sistemini hayata geçirdiler ve sadece dijital katalog kullanıyorlar.

  • Sosyal sorumluluk projelerini es geçmeyin. Sürdürülebilir marka imajı için atık azaltma projelerini müşteri tabanına yayarak daha görünür hale getirebilirsiniz.

Ergonomik Tasarımlar

  • Ofis mobilyaları üreticisi Herman Miller, uzun süreli kullanımda bile rahatça çalışmanızı sağlayan bir tasarımla ofis koltukları üretiyor.

Dijitalleşme

  • Pazarlama için sadece dijital katalog kullanmaya ve satış sonrası işlemlerin çoğunu e-belgelerle yürütmeye ne dersiniz?

  • İş bununla bitmiyor. Mobilya seçimi için özel uygulamalar yapıp 360 derece görüntüleme imkanı sunabilirsiniz. Daha iyisi yapay zeka destekli bir "iç mimar" aracıyla iç mekan tasarımı yaptırabilirsiniz, tıpkı Vivense gibi.

Müşteri Desteği

  • Dijitalleşme ile kişiselleştirme ve "mimar yapay zeka" gibi imkanlar doğduğundan bahsettik. İnovatif müşteri iletişimini pekiştirmek adına satış sonrası destek hizmetlerini geliştirebilirsiniz. Ürün bakımı, temizliği ve montajı hakkında eğitim -daha önemlisi- canlı destek sunmaya ne dersiniz? 

  • Mobilya sektöründe giderek popülerleşen canlı destek yazılımı, web sitesi ya da mobil uygulama üzerinden anlık olarak müşteri temsilcisiyle iletişime geçmeyi sağlıyor. Hızlı ve verimli çözüm sayesinde müşteri memnuniyeti, sadakati ve de satışlar artıyor! 

  • Ürünlerinizle ilgili yetkin ve deneyimli destek personelleriyle çalışmalısınız. Ayrıca canlı destek kanallarını çeşitlendirmeli, farklı iletişim kanallarını entegre etmeli ve performansı ölçmelisiniz. Uzun iş, değil mi? Endişelenmeyin, istihdam sizden, gerisi bizden! 

En İyi Canlı Destek Uygulaması: JivoChat Ücretsiz Deneme İle Farkı Yaşayın

Mobilya sektörü risk analizi verilerine göre farkınızı ortaya koyacağınız nokta alışveriş sırasındaki ve satış sonrası destek hizmetleri. Eski günlere göre en büyük fark ise müşteri memnuniyeti müşteri temsilcisi ile sınırlı kalmıyor! Dijitalleşme, en önemlisi canlı destek sistemleri ekibin can damarı.

Üstelik sosyal medya ve CRM entegrasyonları sayesinde tüm kanallardaki müşteri verilerini tek panelde yönetebilirsiniz. JivoChat bütçe dostu fiyatı, ücretsiz planı ve kapsamlı özellikleri sayesinde 200,000+ işletmenin 14 milyon+ aylık konuşmasını yönetiyor. Düzenli raporlarla oluşan ölçüm ve analiz verileri de öngörülebilir hamleleri sağlıyor.


Siz de dönüşüm oranınızı artırmak istiyorsanız, ücretsiz canlı destek sistemi deneme ve kullanımı için bugün bizimle iletişime geçin!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.