Sitenizden müşteri hizmetleri sunmanız gerektiğini gösterecek 8 neden

12 Mayıs 2018
Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

İşe başladığınızda gerçekten başarılı olsanız bile, bir işletmenin büyümesini yönetmek, dünyadaki girişimcilerin karşılaştığı en büyük zorluklardan biridir. Bu, normal olarak, yeni çalışanların sözleşmesi, operasyonel detayların kademeli olarak merkezileştirilmesi ve yeni yönetim ihtiyaçlarına uyum gibi birkaç risk faktöründen kaynaklanmaktadır.

E-ticaret alanında, çevrimiçi müşteri hizmetleri sürekli ilgi gösterdiği ve oldukça hassas bir konu olduğu için büyük bir etkiye sahip olabilir. Günün sonunda, müşteriden gelen olumsuz bir gözden geçirme, genişleme planlarınıza frenler koyabilir. İşletmenizin bu alanını genişletme zamanının ne zaman olduğunu öğrenmek için, çevrimiçi müşteri hizmetinize yatırım yapma zamanı geldiğini gösteren bu 8 işarete göz atın!

1. Rakip sayınız artıyor

Ürününüz veya hizmetiniz göreceli olarak yeni ve gelişiyorsa, diğer markaların benzer ürünleri piyasaya sürmesi veya modelinize dayalı yeni işletmelerin görünmeye başlaması muhtemeldir. Rakipleriniz, müşterileri çekmek için daha düşük fiyatlar veya başka avantajlar ya da her ikisi de sunmaya başlayabilir. Online müşteri hizmetleri büyük bir fark yaratabilir. Müşteri deneyimi ne kadar iyi olursa, bir müşteri markanızı unutacaktır.

Competição

2. Kazançlarınız yüksek, ancak aynı zamanda çok çalışıyorsunuz

Verimlilikle ilgili ilk derslerden biri, sadece sıkı çalışmaktan ziyade, akıllı ve etkili bir şekilde çalışmayı öğrenmektir. Bu doğru olsa da, bazen zor iş kaçınılmazdır. Öte yandan, eğer zorlu çalışma durmaksızın ve sonuç üretiyorsa, yardım aramayı düşünmek veya işinizin bazı yönlerini otomatikleştiren araçlar aramak doğru zaman olabilir. Örneğin, Jivochat mesaj şablonları ve bir sohbet öncesi formu sunmakta, bu da zaman yazarak ve ziyaretçilerden ve müşterilerden bilgi istemekten kaçınmanız anlamına gelebilir.

3. Daha fazla ziyaretçi çeken festival dönemleri

Yılın bazı zamanlarında, özellikle Noel hediyesi olarak verilen ürünlerle çalışan e-ticaret işletmeleri için müşteri hizmetleriyle daha iyi bir organizasyon ve daha fazla yardım gerekir. İhtiyaç geçici olsa bile, ilk bayram sezonuna denk geliyorsanız, çevrimiçi müşteri hizmetinizin daha fazla ziyaretçi ve müşteri ile nasıl başa çıkacağını planlamak ve test etmek iyi bir fikir olabilir. Bu dönemlerde sahip olduğunuz deneyimler, müşteri hizmetinizin işiniz büyüdükçe nasıl işleyeceğini anlamak için anahtar olabilir.

4. Müşteri hizmetleri süreci çok karmaşık olduğunda

Bürokrasi hepimizin nefret ettiği bir kelimedir. Sanal mağazanızda bir anlaşmayı kapatmak için atlamak için çok fazla çember bulunduğuna dair iki işaret var. Birincisi, bir müşterinin sitenize eriştiği andan itibaren bir satın alma işlemi yapması çok zaman alır.

Daha ciddi olan ikincisi, bir müşterinin şikâyet ya da öneri sunarak bir sorunu gündeme getirmesidir. Bu nedenle prosedürlerinizi sürekli kontrol etmeli ve onları güvenli ve güvenliyken mümkün olduğunca verimli hale getirmenin yollarını bulmalısınız. Süreçleri kısaltmanın iyi bir yolu, başkalarıyla entegre edilebilecek uygulamaları bulmaktır. Örneğin, JivoChat, işletmenizin uygulamasına entegre edilebilir. Bu, mobil cihazlardaki ziyaretçilerinizin, sahip oldukları soruları temizlemek için uygulamayı terk etmek zorunda kalmayacağı anlamına gelir.

Burocracia

5. Her şeyi kendi başına yapmak mümkün olmadığında

Bu nokta özellikle tek bir kişiden oluşan şirketler içindir. Kaçınılmaz olarak, her şeyi kendi başınıza yapmanın artık mümkün olmayacağı bir an gelecek. Müşterinin sorularını yanıtlamanızın çok uzun sürdüğünü fark ederseniz, bu, bu alanda size yardımcı olacak kişileri işe almak için gelmiş olabilir. Bu ayrıca entegre bir çevrimiçi müşteri hizmetleri sistemine ihtiyaç duyacağınız anlamına gelir.

Jivochat'ta sahip olduğunuz kullanıcı sayısına göre değişen ödeme planları sunuyoruz ve aylık olarak ödeme yapıyorsunuz. Yani, çevrimiçi sohbet ekibinize daha fazla kişi ekledikçe maliyet artar, bu da şirketinizi genişletmeye başladığınızda maliyetlerinizi düşük tutmanızı sağlar.

6. E-tablolar artık yeterli olmadığında

Elektronik sayfaları kullanma - hem Excel hem de Google E-Tablolar, diğerlerinin yanı sıra - işinizin çeşitli yönlerini takip etmenin iyi bir yoludur. Bununla birlikte, bilgiyi daha büyük ölçekte yönetmeniz gerekiyorsa veya yeni istemcilerin kaydedilmesi veya istemci ayrıntılarının değiştirilmesi için daha otomatik bir işlem gerekiyorsa, elektronik tabloların yetersiz kaldığını kanıtlayabilir. E-tablolarınızın devam etmesini sağlamak için gereken işin çok fazla olduğunu fark ettiğinizde, bir CRM sistemine yatırım yapma zamanı geldiğini bileceksiniz.

7. Tekrarlı müşteri sayınız artıyorsa

Festival dönemleri, ziyaretçi sayılarında bir zirve getirir ve bu nedenle potansiyel olarak birkaç hafta boyunca bir tür test gibi çalışır. Tekrar müşteri sayınızdaki bir artış, çevrimiçi müşteri hizmetlerine yaptığınız yatırımı artırmanın zamanının en belirgin göstergesidir. Yazılıma sahip değilseniz ve müşterilerinizle doğrudan e-posta veya telefon üzerinden iletişim kuruyorsanız, bu artış Jivochat gibi yazılım kullanımını haklı çıkartabilir.

Clientes

Çevrimiçi müşteri hizmetleri yazılımına yatırım yapmak, daha fazla insanı istihdam etmek veya bir ofis kurmaktan daha ucuz olduğu için, büyük bir maliyet-fayda oranına sahip olduğu için bunu kendimizi tanıtmak için söylemiyoruz. Zaten bir ekibiniz olsa bile, harcamalarınızdaki artış minimum düzeyde olacaktır.

E-ticaret Uzmanları adlı sitede yayınlanan ve Forrester Consulting kurumunun yaptığı bir araştırmaya göre, yatırımınızın getirisi, hizmeti kullanmayan çevrimiçi mağazalara kıyasla dönüşüm oranınızın %138 oranında artmasıdır. Müşteri hizmetleri için çevrimiçi sohbet sistemi kullanmanın kötü bir fikir olduğunu iddia etmek zor.

8. Markanız tanınmaya başladığında

Pazarlama kampanyalarınız ve sosyal ağlarınız nihayet sonuç vermeye başladıktan ve markanız iyi bilinmeye başladıktan sonra, markanızın tüketicilerle olan ilişkisini sürdürmek için daha fazla yatırım yapma zamanı. Sadece internette viral hale gelen çeşitli yayınlar oluşturmak yeterli değildir ve aynı zamanda, tatminsiz bir müşteri kötü müşteri hizmetleri hakkında şikayette bulunan bir inceleme yayınlamaya karar verirse, büyük bir başarı olarak kabul edilir. İnternet böyle şeyler için uzun bir hafızaya sahip.

E-ticaretinizin çevrimiçi müşteri hizmetlerini iyileştirmeyi mi düşünüyorsunuz?

İdeal bir dünyada, kelime hizmetinden müşteri hizmetlerine yatırım yaparsınız. Bununla birlikte, herkes şu anda bir iş kurma hakkına sahip değildir ve henüz yatırım yapmamışsanız, yukarıda bahsedilen işaretler, bunu düzeltmenin ve müşterinizin bir profesyonelde sadakatini kazanmak için çalışmaya başlama zamanının iyi bir göstergesi olabilir. tavır. Jivochat'in e-ticaretinizin çevrimiçi müşteri hizmetlerini nasıl iyileştirebileceğini öğrenmek için, özellikler ve ödeme planlarımıza! seçeneklerimizi inceleyin.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.