E-ticaretinizin Kullanıcılarına Twitter Üzerinden Müşteri Hizmetleri Sunun

10 Ocak 2018
Okuma zamanı3 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Sosyal ağlar, ne olursa olsun, "imparatorluğunuzun" yükselişi veya çöküşü olabilir. Twitter gibi mikrobloglarla hizmet vermek ve yaygınlaştırmak binlerce kişinin sorularına cevap almasını sağlayabilir ve gösterdiğiniz özene göre markanızı daha iyi veya daha kötü bilinen hale getirir. Bunun bir örneği, sosyal ağdaki hayran yorumları nedeniyle büyük ölçüde genişleyen MasterChef programıdır.

Bu görevde size yardımcı olmak için, Twitter'ın çevrimiçi mağazanızı tanıtmak ve mağazanıza müşteri bulup onlara destek sunmak için doğru sosyal ağ olup olmadığını değerlendirmeniz için bazı ipuçlarını bir araya getirdik.

1. Kitlenizin orda olduğundan emin olun

social-networks

Bu temel bir derstir: kitlenizin olmadığı yerlere gitmenin bir faydası yoktur. Kasım 2016'da yayınlanan araştırmanın verileri arasında, Twitter kullanıcılarının çoğunlukla 25-34 ve 35-44 yaş aralığında oldukları tespit edilmiştir. Zaten 18-24 yıl aralığındakilerin çoğu Instagram'da. Nereye gittiğinizi bilmek, başarının anahtarıdır.

2. Profilinizi iyi oluşturun

Mobile app

Mağazanızın Twitter profilini oluşturmaya devam etmeye karar verirseniz, iyi bir profil oluşturmanın işin ilk adımı olduğunu unutmayın. Bu noktada, Twitter ve Facebook benzer, tercihen e-ticaretinizin logosuyla birlikte bir profil fotoğrafı koymak gerekir. Ayrıca işletmenizin neyle ilgili olduğunu gösteren bir kapak resmi -örneğin butik giyim mağazası, modellerin ürünleri giydiği bir fotoğraf kullanır- mağazaya ait bir kullanıcı adı, yer ve sitenizin adresi, kısa bir biyografik metin de olmazsa olmazlardandır.

Profil adınız için işletme adınızı girmeyi tercih edin. Mümkün değilse, ismini işletmenizle alakalı bir şeyle yazmaya çalışın. Yukarıda bahsedilen örneği düşünelim, butik giyiminizin adı Güzel Giyin ise ve ismi zaten alınmışsa, örneğin, @guzelgiyinin'i denemek iyi bir girişimdir. Biyografide, yalnızca 160 karaktere izin var, bu nedenle mümkün olduğunca kısa ve özlü olmaya çalışın.

3. Şikayet endüstrisinin Twitter'dan yürüdüğünü unutmayın

Er ya da geç bu sorunla karşılaşacaksınız. Sadece ürünlerinizi tanıtmak için değil, birçok kullanıcı şikayet etmek için de sosyal sayfanızı kullanacaktır. Müşterinizi orada karşılamaya hazırlanın. 280 karakterden daha fazla açıklama gerektiren daha karmaşık durumlarda, onları canlı sohbet veya e-posta araçları gibi başka yollarla daima yönlendirebilirsiniz.

4. Ne tür bir içerik yayınlayacak?

smile

Sayfanızın ve ürünlerinizin yayınlanmasına ilaveten, resmi blog'unuza yayın gönderirken Twitter'ı da kullanabilirsiniz. Aksi takdirde, özel promosyonları duyurmak veya kullanıcılarınızaa çeşitli önerilerde bulunmak için iş alanınızla ilgili ilginç makaleleri tekrar gözden geçirmek her zaman mümkündür.

5. Retweet'ler altın değerindedir

smile

Retweet'ler Facebook Paylaşımı gibi çalışır. Bununla birlikte, Mark Zuckerberg'in sosyal ağının aksine, Twitter yayınları sponsorlu yayınlar haricinde kronolojik olarak düzenlenmiştir. Bu nedenle takipçileriniz yayınlarınızı "retweet" ettirdikçe, elde ettiğiniz daha fazla kişiye erişir ve görünürlük elde edersiniz.

Araştırmalar, kullanıcıların daha fazla etkileşime girmesine neden olan bazı faktörlerden en büyüğünü, iyi bir metin peşine dahil edilecek bağlantılar olarak gösteriyor. Tweetler gündemde çok kalmayacağından, Bit.ly ve Goo.gl gibi bağlantı kısayollarını kullanarak ürününüzü tanımlamak için daha fazla yer açın.

6. Müşterilerinizin satın alma işlemlerini bir Paylaş düğmesi ile göstermesine izin verin

smile

Mağazanızda bir satın alma işlemini tamamladıktan sonra bir paylaşım düğmesi ekleyin. Bunun sayesinde bir alıcı, e-ticaretinizin profilini sosyal ağda bilebilir ve bu da yeni alıcılar çekebilir veya en azından takipçilerinizi açığa çıkarabilir. Basit fakat süper etkilidir.

7. Satın alma butonuna hazır olun

Twitter'ın gelecekteki planlarından biri, kullanıcılarının doğrudan sosyal ağdan satın almalarına izin vermektir. Şu an Twitter'ı sadece açıklama ve sayfanızdaki satın alımın tamamlanması için muhtemel yeniden yönlendirme için kullanabilirsiniz. Fakat gelecekte potansiyel müşterilerin doğrudan orada alışveriş yapmaları mümkün olacak ve bir dönüşümün önündeki engeller çok az olacaktır. Ama yine de hemen e-mağazanız için başka bir satış kanalı açabilmeniz mümkün!

Sonunda, Twitter'ın ana hizmet tarzınız olamayacağını hatırlamaya değer çünkü cevaplar herkese açıktır. Bu nedenle, bunu bir seçenek olarak kullanmak önemlidir, ancak örneğin JivoChat gibi sohbet sistemlerini kullanarak, iletişim için doğrudan ve özel yollar daima sunmalıdır.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.