CRM Programı Nedir?

güncellenmiş 5 Nisan 2022
Okuma zamanı7 dakika
Gürsu Yaman
Gürsu Yaman
Performans Pazarlama

İşletme sahiplerinin, e-ticaretle uğraşanların sıklıkla yararlandığı CRM programı nedir?

Kısaca CRM diye bahsedilen program Customer Relatonship Management yani Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamına gelir. Program işletme ve müşteriler arasındaki iletişimi artırmak, sorunları çözüme kavuşturmak üzerine geliştirilmiş özel bir yazılımdır. 

CRM, müşterilerin işletmeyle kurduğu ilk temastan satışa kadar olan süreçte işletme sahibine süreci takip etme şansı sunar. Potansiyel müşterilerle dahi iyi bir iletişim kurulmasını, etkileşim zeminin hazırlanmasını sağlayan CRM, satışı artırmayı amaçlar, bu konuda işletme sahiplerine yardımcı olur. 

CRM programı nedir sorusunun en yalın cevabı müşteri otomasyon sistemidir aslında. Bu otomasyonla işletmeler pazarlama, satış, müşteri ilişkileri gibi süreklilik sağlaması gereken alanlarda otomasyon ile hız kazanır. CRM, kusursuz yönetim seçenekleriyle üretkenlik sağlar, müşteri ilişkilerinde kalıcı bağlar oluşturur, satışları kademeli şekilde artırmaya yardımcı olur, büyümeyi sağlar. 

CRM yazılımı ile sadece zaten sizi tercih eden müşterilerinizi değil potansiyel müşterilerinizi de tanıyabilir, ihtiyaçlarını öğrenebilir, eksikliklerinizi görebilir, hızla çözüm üreterek işletmenizi güçlendirebilirsiniz. 

Ücretsiz Dene

CRM Programı Ne İşe Yarar? 

CRM programı nedir, ne işe yarar? CRM, müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelmekte, biliyorsunuz. Bu program işletmelerin iş akışını yönetmesinde ve müşteri ile olan bağını memnuniyet odaklı geliştirmesinde etkili bir programdır. Müşterilerinizin bilgilerini, verilerini, davranışlarını toplayan ve size rapor olarak sunan program, daha iyi ve hızlı hizmet vermenizi kolaylaştırmaktadır. Özetle, CRM mevcut ve müşteriniz olma ihtimali olan kişileri daha iyi anlamanıza, daha iyi hizmet vermenize yardımcı bir programdır. Size ve işletmenize sağlayacağı faydalarla kademeli bir büyüme yaşayabilirsiniz. İşte CRM programının işe yaradığı alanlar ve faydaları;

  • Şirketlerin etkinliğini artırır. Ekip içi iletişimi sağlar.
  • Uzaktan yönetim sağlar, ofise bağımlı kalmayı önler.
  • Sürekli veri akışında bulunur, verileri kullanmanıza yardımcı olur.
  • Müşteri etkileşimlerini ve temaslarını artırır, geliştirmenizi sağlar.
  • Müşteri odaklı çalışır, müşteri memnuniyetini ve rekabet gücünüzü artırır.
  • İşletmenizin eksikliklerini gösterir, iyileştirmeler yapmanızı sağlar.
  • Tüm işlemlerin ölçeklendirilmesini sağlar. 
  • Hız veri akışı sağlar, hata payını azaltır, yedekleme işlemlerini kolaylaştırır.
  • İşletme maliyetlerini azaltır.
  • Satış ve pazarlama stratejilerini destekler.

KOBİ’ler ve E-ticaret Yapanlar Neden CRM Programı Kullanmalı?

CRM programı nedir ve neden bu kadar önemlidir? Neden işletme sahipleri, girişimciler, e-ticaret yapanlar CRM yazılım kullanmalıdır? CRM yazılımının temel amacı müşteri eğilimlerine göre çözümler üretmek, müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamaktır. Dolayısıyla işletme sahipleri potansiyel müşterilerini CRM ile tanıyabilir, keşfedebilir, özel bir çalışma planı hazırlayabilir. 

CRM yazılımı potansiyel müşterileri tanımanız için sürekli olarak veri toplar, bu verileri size aktararak müşteri isteklerinizi anlamanıza yardımcı olur. CRM bu anlamda işletmelerin işini kolaylaştırır, adeta veri merkezi oluşturarak müşteriye özel satış politikası hazırlamanızı sağlar. CRM programı nedir ve nasıl kullanılır bunları çok iyi öğrenmek, harekete geçmek tüm işletme sahipleri için önemlidir. 

E-ticaret siteleri, şirketler, işletmeler CRM yazılımları ile zaman yönetimi yapabilmekte, iş yükünü organize ederek tüm odağını satışları artırmaya verebilmektedir. Pazarlamadan müşteri yönetimine kadar birçok hizmet sunan CRM programları, işletmelerin verimliliğini artırmaktadır. 

CRM programını kullanmak işletmelere sektörel üstünlük kazandırmaktadır. Çünkü işletmeler mevcut ve potansiyel müşterilerinin isteklerini, gereksinimlerini yazılım sayesinde öğrenip elde ettikleri veriye göre satış planı hazırlayabilmektedir. Müşteri memnuniyetini dahi sağlayan program, işlevsel içeriğiyle şirketlerin büyümesinde rol oynamaktadır. 

CRM Programının Avantajları Nelerdir?

CRM programını kullananlar programın tüm özelliklerinden yararlanarak hızlı çalışan bir sisteme sahip olmaktadır. İlk kez duyanlar ya da yeni keşfedenler için CRM programı nedir, ne avantajı var gibi sorular öne çıkmaktadır. Kapsamlı CRM içeriğimizde size CRM yazılımının avantajlarını derledik, işte detaylar. 

Artan Verimlilik

CRM yazılımlarının verimlilik üzerindeki etkisi tartışılmaz bir gerçektir. Tek bir programla birden fazla iş yapabiliyor olmak, her an her yerden işletmeyi, ekibi kontrol edebiliyor olmak muazzam bir zaman yönetimi kazandırmaktadır. Öte yandan operasyonel süreç yönetimini yine tek bir noktadan gerçekleştirmenizi sağlamaktadır. CRM zamanı etkili kullandırmakla birlikte iş verimliliğini de artırmaktadır. 

Mobil Hizmet

Bulut tabanlı CRM programları sayesinde mobil yönetim yapmak çok kolay. Müşteri verilerini telefon ya da tabletten dilediğiniz her yerden görebilir, ekibin iş akışını görüntüleyebilir, bilgiyi kullanabilir, kurulu bir çalışma ofisindeymiş gibi mobil CRM ile çalışabilirsiniz. Mobil CRM hizmeti kesinlikle işlevselliğinizi ve verimliliğini artırma açıcından çok avantajlıdır. 

Ekip İçi İletişim

CRM programları internet ve mobil uygulama üzerinden çalışır, programı kullanan tüm ekibin hareketlerini görmenizi sağlar. Dolayısıyla CRM programıyla ekibin iş akışını takip edebilir, ilerleyişi gözlemleyebilir, duruma göre hızlı müdahalede bulunabilir, şirket içi iletişimi daha güçlü hale getirebilirsiniz. CRM bu özellikleriyle sadece iletişimi değil verimliliği ve motivasyonu da artırmaktadır. 

Müşteri İsteklerini Çözümleme

Müşteri isteklerini belirleyebilmek, ihtiyaçlarını gözlemlemek ve bu iki bilgi ışığında müşteriye sonuç odaklı hizmet vermek çok kıymetli. Çünkü bunu başarabilmek satışları artırır, müşteri memnuniyetini kazandırır, işletmenin prestijini artırır, sektördeki büyümesini hızlandırır, işletmenin ya da markanın tavsiye edilmesini sağlayarak organik büyüme avantajı sunar. 

Rakip Analizi

CRM programı nedir sorusuna sadece müşteri ilişkilerini düzenleyen yazılım şeklinde cevap vermek haksızlık olur. Çünkü çok zengin bir içeriğe sahip olan ve sürekli geliştirilen CRM, içinde bulunduğunuz pazarda rekabet ettiğiniz firmaları gözlemlemenize, sektördeki yerinizi görmenize, rekabet edebilmenize yardımcı olur. CRM yazılımı ile elde edeceğiniz verileri rekabet ederken kullanabilir, pazarlama ve satış yöntemlerine entegre edebilir, rekabet avantajından yararlanabilirsiniz. 

CRM programının sağladığı çözümler küçümsenmeyecek kadar önemli. Zira rekabetin, tüketimin, hizmetin ve daha birçok şeyin çok hızlı olduğu bir çağda, müşterilerin beklentilerini hızlı karşılamak bir ihtiyaç kabul edilmektedir. Hıza dayalı bir çağda her şeyin kusursuz ilerlemesinde ve satışların artırılmasında CRM çözümleri müthiş avantajlar sağlamaktadır. CRM programlarının şüphesiz en büyük avantajı bulut tabanlı ve mobil uyumlu olmasıdır. İş yerine gitmeden dahi bütün işi program üzerinden halledip ekiple paylaşmak mümkündür. CRM zaman ve nakit yönetiminde sağladığı tasarrufla işletmelerin en büyük yardımcılarındandır. 

CRM Programı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

CRM programı nedir sorusunun birçok kişi için geride kaldığını ve aslında işletmeler için CRM çözümlerinin bir zorunluluğa dönüştüğünü gözlemlemek mümkündür. CRM, zaman hızla akarken her konuda kişilere hız kazandırmakta, operasyonel süreçleri etkili yönetme fırsatı vermektedir. Peki, birçok CRM programı varken hangisini seçmek gerekir ya da CRM programı seçerken neleri göz önünde bulundurmak gerekir? İşte seçim yapmanızı kolaylaştıracak detaylar:

Basit Arayüz

Her yazılım basit, pratik arayüze sahip olduğunda işlevselliğini artırmaktadır. Karmaşık bir arayüz programı zorlaştırmaktadır. CRM programı seçerken kolay bir arayüz ilk tercihiniz olabilir. Programın kişiselleştirilebiliyor olması da önemli bir kıstas olarak aklınızda kalsın. 

Gelişmiş Raporlama

Verileri toplamak kadar raporlaştırmak da önemlidir. CRM programı bunu kolayca yapabilmektedir. Ancak her programda bu detayı işlevsel şekilde görmek mümkün değildir. CRM programı seçerken müşteri bilgilerini, stok durumunu, satış adetlerini, teklif detaylarını, müşteri ziyaretlerini ve benzeri gerekli olan tüm verileri kaydedip rapor olarak sunmasına dikkat edin.  

Ekip – İş Takip Yönetimi

İş yerlerinde görev dağılımı yapmak ve bu görevlerin takibini gerçekleştirmek için artık yazılım çözümlerinden yararlanılmaktadır. CRM programları kullanıcılara bu yönde pratik bir hizmet vermektedir. CRM yazılımı satın almadan önce bu özelliğin olup olmadığına dikkat edebilirsiniz. 

Entegrasyon 

CRM programı dijital anlamda süreç yönetimini kolaylaştırırken başka programlarla, departmanlarla entegre bir çalışma sunabilmektedir. Seçeceğiniz programın entegrasyon konusunda uyumlu olması programı işlevselliğini artırır, size birçok açıdan kolaylık ve avantaj kazandırır. 

Mobil Uyumluluk

CRM programı neye göre seçilir sorularının ortak yanıtı mobil uyum olmalıdır. Seçtiğiniz program size cep telefonu ve tablet üzerinden mobil uyumlu şekilde hizmet vermelidir. Mobil uygulaması olan CRM programları tercih etmeye dikkat edin, böylece her yerde mobil cihazınızda iş akışını kontrol edebilirsiniz. 

Bulut Taban Desteği

Bulut tabanlı programlar bilgisayar, telefon, tablet gibi tüm cihazlarda uyumlu çalışır, her an her yerden detaylı rapor sunar, kesintisiz hizmet verir. Dijital iş yaşamında önemli olan CRM programı, bulut tabanlı olmalıdır. Hızlı ve planlı olmanızda bu detay önemlidir, dikkat edin. 

CRM Programı ile İlgili Sık Sorulan Sorular

CRM programı nedir ve ne işe yarardan öte programla ilgili birçok soru akılları kurcalamaktadır. İşte merak edilenler ve yanıtları;

  • CRM programı satışları artırır mı?

CRM programları çözüm odaklı çalışır. İşletmelerin, KOBİ’lerin, e-ticaret sitelerinin müşteri ilişkilerini güçlendirerek satışları artırmaya odaklanır. CRM programını doğru ve aktif kullanmak satışları olumlu yönde etkiler, artırır. 

  • CRM programından alınan veriler neden önemli?

Veri analizi her alanda çok önemlidir. CRM, size müşteri bilgilerini, rakip verilerini analiz eder ve size bu analizleri kullanarak pazarlama – satış stratejisi yapabilmeniz için yardımcı olur. Veriler ve analizler her zaman önemli, gereklidir. Veri analizini doğru yöneten, hızlı aksiyon alan şirket her zaman bir adım öndedir.

  • CRM programı kullanmak zorunda mıyım?

Elbette değilsiniz. Ancak CRM, modern çağın ihtiyaçlarına ve isteklerine doğrudan, hızlı çözüm üretir. CRM kullanmadığınızda veri takibi yapmak güçleşir, iş yönetimi zorlaşır, iş dağılımı yavaşlar, iş takvimi karışır. CRM her şeyi hızlıca, pratikçe halletmenizi sağlaması açısından kullanıcıların ticari yaşamını kolaylaştırır. CRM dijital çağa uygun bir yazılımdır, birçok açıdan avantaj kazandırır.

  • CRM yazılımı müşteri memnuniyetini etkiler mi?

Evet. Programın temel amaçlarından biri de budur zaten. Satışları artırmak ve müşteri memnuniyetini artırmak için tercih edilen CRM, modern çözümleriyle iki alanda da başarılı performans gösterir.

  • Bulut tabanlı CRM programı nedir?

Bulut tabanlı yani web tabanlı CRM programı online hizmet verir, internet erişimi olduğu sürece her cihazdan, her zaman hizmetini sürdürür. 

  • CRM programı veri yedeklemesi yapar mı?

Evet. CRM programı veri toplarken periyodik olarak yedekleme yapar, dilediğiniz zaman bu verilere ulaşmanızı sağlar.

  • CRM programı veri güvenliği sağlıyor mu?

CRM programlarının hemen hepsi kullanıcı güvenliğini önemsemektedir. Ancak yine de CRM programı seçerken bu detaya dikkat etmelisiniz.

  • CRM programını ücretsiz deneyebilir miyiz?

Evet. Birçok CRM programı demo sürümleriyle kullanıcılara CRM çözümlerini deneyimlemesine yardımcı olmaktadır. Ücretsiz sürümü deneyerek programı satın alıp almayacağınıza karar verebilirsiniz. Bu linkte tıklayarak 14 gün ücretsiz CRM Programı üyeliği başlatabilirsiniz.

  • Telefondan ve tabletten CRM programı kullanılabilir mi?

Evet. Mobil uyumlu bir CRM programı seçerseniz telefon – tablet üzerinden CRM erişimini sürdürebilir, tüm işlemlerden aktif yararlanabilirsiniz. 

CRM programı nedir, ne işe yarar, avantajları nelerdir, nasıl kullanılır, satışlara etkisi nedir gibi tüm sorulara yanıt verdik. Aklınıza takılan diğer tüm konularda bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.