Reech'in Influencer Pazarlama Araştırması

Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Influencer pazarlama, hızla büyüyen ve şirketler tarafından akıllı bir iletişim şekli olarak hızla toplanan bir kavramdır. Çok geniş bir ürün yelpazesi için, markanız için iletişim kurabilen ve kurmaya istekli büyük bir topluluğa sahip etkileyiciler var.

Influencer pazarlamayı bu kadar etkili yapan şey nedir?

Tavsiye ve tavsiyeler için düzenli insanlar kullanıldığından, daha yumuşak bir pazarlama yöntemi olarak kabul edilir. Bu insanlar tıpkı senin ve benim gibiler ve genellikle tam zamanlı işler yapıyorlar, ancak diğer insanlara uymaları için ilham veren bir imaj ve kimlik yaratabiliyorlardı. Davranışlarına veya kişiliğine uyan sosyal medya etkinlikleri etrafında bir topluluk oluşturarak ilham kaynağı olmuştur.

Bu, makyaj yapmayı seven ve makyaj uygulamak için kullanılabilecek en iyi yöntemler hakkında saldırmaya başlayan bir kişi olabilir. Ayrıca, en son teknolojik aletlerle ilgilenen ve ilk kez kullanırken deneyimleri hakkında yazan bir kişi olabilir. Ayrıca en son ayakkabıların giyilmesini öneren ve hangi el çantasının yanına gittiğini söyleyen fashionista da olabilir.

influencers

İnsanlar bu etkileyicileri, yaşam tarzlarından, fikirlerinden ve ürün seçiminden ilham aldıkları için takip ediyorlar. Güvenilir bir kişinin önerileri bu nedenle ürünleri öneren normal bir reklamdan daha etkili olarak kabul edilebilir. Ayrıca, sunduğunuz ürünler ve sahip olduğunuz marka ile uyumlu özel ilgi gruplarını hedeflemenizi sağlar.

Ünlüler vs. mikro influencerlar

Seçebileceğiniz çeşitli tiplerde influencerlar vardır. Ünlüler, onları takip eden ve aynı marka kıyafet, makyaj ve teknolojik cihaz satın alan ve o kişinin imajını ve tavsiyesini temel alarak satın alacak dev topluluklara sahip oldukları kadar etkileyici olarak kabul edilebilir. Bununla birlikte, bir perakendecinin bakış açısından, bu kişiler son derece pahalıdır ve katılmaya istekli olmayabilir.

Öte yandan, onları takip eden biraz daha küçük bir topluluğa sahip olabilecek, ancak aynı zamanda daha ucuz ve aynı zamanda daha ulaşılabilir olan mikro-etkenler var. Size Courtney Whitmore örneğini vereyim, o tutkulu bir temalı etkinlik planlayıcısı ve mutfak kraliçesi olarak başladı. Paskalya için özel gösterimlerinden birinde Lindt çikolatasını kullanarak görüldü. Lindt onunla temasa geçti ve o zamandan beri marka elçisi oldu.

pizzazzerie

Instagram hesabıyla 73.500'den fazla kişiye ulaştı ve çok sayıda sadık blog okuyucusu var. Ürünler, tarifler ve malzemelerdeki önerileri, onu temayla ilgili etkinlik ve yemeklerden ilham alan biri haline getirmiştir.

Peki, perakendeciler için bu ne anlama geliyor?

Etkileyici pazarlamanın, perakendecilerin kitlelere daha doğal yollarla ulaşması için katma değer sağlayabileceğini göstermektedir. Bir pazar segmentinde çeşitli etkileyicilerin kullanılması, perakendecilerin sosyal medyadaki günlük yayınlarında milyonlarca insana hızla ulaşmalarını sağlayacaktır.

Perakendecilerin karşılığında bekledikleri sonuçlar, görünürlük ve markaya maruz kalma, tüketici hayatındaki ilişki, yeni müşteri adayları elde etme ve dönüşüm oranlarındaki artışta büyük bir artış. Markalarına doğal uyumu olan bir insanı seçmek, en doğal haliyle karşımıza çıkacak ve daha fazla başarıyı garanti edecektir.

Influencerlarınızı nasıl seçersiniz?

Etkileyicilerinizi özenle seçmek zorunda kalacaksınız. Kişi markanızı temsil edecek ve bundan olabildiğince çabuk faydalanacak, itibarınıza da zarar verebilir. Etkileyici, markanızın sürdürdüğü standartlara sahip olmalı ve izleyicileriyle sıkı sıkıya ilişkiler kurmalıdır. Bu, hedef kitlenize gerçekten ulaşan yüksek katılım seviyesine izin verir.

Markanıza bir eldiven gibi uygun kişiyi bulmanıza yardımcı olmak için özel pazarlama etkileyici platformlar var. Bu kurumlar, topladıkları izleyicileri analiz etme konusunda uzmanlaşmış ve bunları büyüklük, katılım oranı ve orijinallik oranına göre derecelendirmiştir. Hedef kitleleri en büyük değerdir ve sürdürdüğü ilişki, markanız ve ürününüzün mükemmel bir iletişimi

Öner ve Kazan: JivoChat Satış Ortaklığı

Influencer Pazarlama Araştırması

Influencer pazarlama, izleyicilere yeni ve daha etkili bir şekilde ulaşabilecekleri şirketler için bir dönüm noktası olmuştur. Bu teknikleri kullanan şirket sayısındaki artışta olduğu gibi, konu üzerinde paylaşılan ilgi ve bilgideki artışta da başarı görülebilir. Bu nedenle, E-Commerce Nation önde gelen etkileyici pazarlama ajansı Reech ile işbirliği içinde bir araştırma yaptı. Araştırma, bu tür bir pazarlamanın şirketler için ne anlama geldiğini, tahsis edilen ve beklenen bütçelerini, amaçlarını ve hedeflerini ve şu anda etkileyicilerini nasıl bulmaya çalıştıklarını keşfetmeye odaklandı.

Araştırma, görüşülen şirketlerin büyük bir bölümünün gelecekteki kampanyaları için etkileyici pazarlamayı dahil etmeyi planladığını ortaya koydu. Mevcut tahsis edilmiş bütçeler nispeten küçük olsa da, şirketler bu bütçeleri artırmaya büyük ilgi göstermişlerdir. Bu, bu tür bir pazarlamaya yatırım yapmanın, şirketinizin pazarlama stratejilerinde lider olma yolunda bir fırsat olabileceğini göstermektedir.

Ayrıca, araştırmalar şirketlerin içerik tanıtımını artırmak, daha fazla görünürlük elde etmek ve daha yüksek dönüşüm oranıyla yeni müşteriler elde etmek için çoğunlukla etkileyici pazarlama ile çalıştıklarını gösterdi. Şirketler tarafından belirtilen en önemli ölçütler, elde edilen geliri, kazanılan medya görünürlüğünü, sosyal paylaşımların miktarını ve tıklama oranını içermiştir.

reech

Gelecekte, influencer pazarlamanın önüne geçmenin bir yolu yoktur. Bu pazarlama tekniğine yatırım yapmak, stratejileriniz için ilginç ve yeni bir yaklaşımdır. Daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, aşağıdaki tüm araştırmaya bakın ve diğer şirketlerin etkileyici pazarlamayı kendi yararlarına nasıl kullandıklarını keşfedin.

https://www.slideshare.net/EcommerceNation/ecn-x-reech-market-research-brands-and-influencer-marketing-80732769

Influencerlar ile pazarlama stratejinizi güçlendirdikten sonra müşterilerinizi elinizde tutmanın yolu onlara iyi bir deneyim sunmaktır. En eksiksiz canlı destek sohbet çözümü olan Jivochat, pek çok platform ve uygulama ile entegrasyon da dahil olmak üzere çevrimiçi mağazanız için ihtiyacınız olan tüm özellikleri sunabilmektedir. Jivochat'in sunduğu özellikler ve planlara göz atın ve müşterilerinize sunduğunuz hizmeti bir seviye daha yukarı taşıyın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.