İçerik Pazarlama ile ilgili 10 Efsane

15 Aralık 2018
Okuma zamanı5 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

İçerik pazarlaması nispeten yeni bir olgudur. Forbes'a göre terim şöyle tanımlanabilir: Belirli bir izleyici kitlesini çekmek amacıyla ilgi çekici, amacına uygun ve değerli içerikler oluşturmak ve dağıtmaktan oluşan ve bu kitleyi kâr getirecek işlemlere yönlendiren pazarlama tekniği. Tıpkı diğer tekniklerle olduğu gibi, içerik pazarlaması konusunda aydınlatılması gereken birkaç efsane vardır, bu sayede tuzaklara bulaşmazsınız veya yanlış kararlar vermezsiniz. İşletmenizin içerik pazarlamasını benimseyebilmeniz veya mevcut içerik pazarlamanızı yeniden yapılandırabilmeniz için aşağıdaki maddeleri kontrol edin.

1. İçerik pazarlama sadece blog yazılarını yazmakla ilgilidir

Bu listedeki ilk efsane daha gerçekdışı olamazdı. Bir blog başlatmak kolaydır, sadece platformda oturum açma ve yazmaya başlamaktan ibaret, ancak bu gerçekten maalesef uzak. Bir blog yayınının oluşturulması açıkça kolay bir süreç olsa bile, metnin yayınlanmaya hazır hale getirilmesinden önce, yönergeler, referanslar, metni hazırlama, metindeki bilgilerin doğruluğunu kontrol etme gibi çeşitli adımları içerir.

Blog

İçerik pazarlamasına bir bütün olarak bakıldığında, diğer şeylerin yanı sıra göz önünde bulundurulması gereken strateji tanımı, SEO yapılandırması ve içerik dağıtımı da vardır. Blog yayınlarının önemli olmadığını düşünüyorlar, ancak içerik pazarlamasının yalnızca blog yazımıyla ilgili olduğuna inanmak büyük bir zaman ve çaba kaybı olabilir. Bu bizi bir sonraki noktaya götürüyor…

2. İçerik pazarlaması sadece metin odaklı bloglarda mümkündür

Videolardaki ve canlı yayınlardaki patlama göz önüne alındığında, bu efsane, yaşlanmıştı. Bloglardaki metinlere olan bağlantılar aslında Facebook gibi yayınlarda en az görünen şeylerden biri, yalnızca metin olan yayınların önüne geçebiliyor. Görüntüler, gifler, videolar ve hayatların hepsi daha iyi erişebilir. Örneğin, Infografikler ve canlı yayınları düşünürseniz, içerik pazarlama stratejilerinizi yürütmek için kullanılabilecek seçeneklerin hayal edeceğinizden çok daha farklı olduğunu anlarsınız.

3. Başarılı olabilmeniz için yalnızca bir blogu yayınlar ile doldurmanız gerekiyor

İçerik pazarlaması için blog gönderileri hakkında konuşurken, miktar önemli görünebilir. Ama en önemli şey miktar değil tutarlılıktır. 100 metni tek seferde yayınlamak kampanyalarınız için harika olmaz, ancak günde üç veya dördü yayınlayabilir.

İlginç, dikkat çekici veya alakalı içerik içermiyorlarsa, arama motoru optimize edilmediyse ve sosyal medya profillerinizi iltifat etmiyorlarsa, blog'unuzu yayınlarla dolduracak bir nokta olmadığını hatırlamaya değer. Google’ın sitenizi cezalandırabileceğinden ve arama motoru sıralamanızı kaybedebileceğinden, bunun ters etkisi olabilir.

4. İçerik pazarlama yalnızca Google’da daha iyi sıralanabilir

Bu da başka bir önyargıdır ve içerik pazarlaması noktasını sadece bir şeye indirger. Yukarıda belirtilen diğer noktalarda olduğu gibi, bu doğru değildir. Google’da daha iyi sıralama yapmak, hedeflerden biridir ve önemlidir, ancak yalnızca bir tanesi değildir. İçeriğiniz, özellikle e-ticaret işletmeleri için e-posta pazarlama ile potansiyel müşteriler oluşturabileceğini veya sosyal medya sitelerine erişiminizi artırabileceğini düşündüğümüzde, satışları yapmayı hedefleyebilir.

Social Media

Ayrıca, içerik pazarlaması kavramının, tüketicileri daha sonra işiniz için kazançlı olan etkinliklere katılmaya çekmeyi içerdiğini de unutmayın. Google robotları satın almıyor, ancak kullanıcıların web sitenizi bulmasına yardımcı oluyorlar. Bu, içerik pazarlamasının olanaklarını araştıran pek çok insanı da aptal yerine getiren başka bir efsanedir.

5. İçerik pazarlaması söz konusu olduğunda erişim ve etkileşim her şeydir

İçerik pazarlaması, yalnızca arama motoru sıralamasında yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda bunun sosyal medyaya erişim ve etkileşim ile ilgili olduğu anlamına da gelmez. Bu sayıların göz önünde bulundurulması gerekmesine rağmen, kampanyalarınızın başarısını ölçmenin yalnızca tek bir yolu vardır ve bunlar yalnızca tek odak noktanız olmamalıdır, bunun yerine dönüşümlerin bir sonu olan bir araç olarak görülmelidir. Sayfanızdaki 100 kişi varsa, ancak bunların hiçbiri bir dönüşüme neden olmazsa, bu, bölgenize bağlı olarak muhtemelen o kadar iyi yapmadığınız anlamına gelir.

6. İçerik pazarlamacılığı işletmem için işe yaramayacak

Bazı konuların viral olmaya daha eğilimli olduğu ve daha fazla tüketici ilgisini çekme potansiyeline sahip olduğu doğrudur. Ancak, sayfanızın başarılı olabilmesi için genel topluluğa ulaşma çabasıyla memurların yayınlanmasına gerek yoktur.

Aslında, bunun tam tersini yapmak, kampanyanızı başarılı kılan şey olabilir. Vaka çalışmaları, Infographics, endüstri analizi ve öğreticiler, işletmeniz için dönüşüm oluşturacak takipçilerin ilgisini çekme olasılığı daha yüksek olan içerik türleridir.

7. Artık hiç kimse internette hiçbir şey okumuyor

Videoların metinlerden çok daha fazla görüntü alması doğru olsa da, metinlerin ölümden öldüğünü düşünen herkes çok yanlıştır. Son yıllarda yaşananlar, mükemmel kalitede değilse birilerinin bir şeyleri okumasının daha zor hale gelmesidir. Yine de, içerik kalitesi nicelikten daha önemlidir.

Leitura

8. Hızlı sonuçlar

İçerik pazarlamasıyla ilgili 10 efsane arasında gerçeklerden en uzağı bu olabilir. İçeriğiniz viral olabilir ve gerçekten başarılı olabilir, ancak bu iki sorunu beraberinde getirir. Bunlar insanların hızla sıkılmasından ve bu tür yayınların sürekli olarak yayınlanmasının zor olmasından kaynaklanıyor. Bu yüzden, kelimenin tam anlamıyla, blogunuz ve sosyal medya profillerinizin büyük miktarlarda takipçi kazanmaya başlayacağına inanmamalısınız. Hedeflerinize ulaşmak yıllar alabilir, özellikle kafanızda çiviye çarptığınızda strateji ve zamanlarınızla ilgili hata yaptığınız zamanlar olacaktır. Sabır ve tutarlılık burada hayati önem taşır.

9. İçerik pazarlaması diğer kampanyalarımdan ayrılmalıdır

Tam tersi aslında doğrudur. Tüm pazarlama süreci, içerik stratejiniz de dahil olmak üzere tek olarak düşünülmelidir. İçeriğinizin markanızın hedeflerine iltifat etmesi ve şirketinizin aldığı diğer pazarlama eylemleriyle jelleşmesi gerekiyor. Geri kalanından içerik pazarlamasının ayrılması, yalnızca iyi sonuçlar elde etmenin önünde durmaz, aynı zamanda bunları entegre ederseniz, sizin için de zorlaştırır.

Öner ve Kazan: JivoChat Satış Ortaklığı Programı

10. Sosyal medya, e-postaları demode hale getirir

E-postaların ne kadar uzun süredir var olduğunu göz önünde bulundurarak, çevrimiçi iletişimin ilk şekli olarak, e-postaları sosyal medyayla karşılaştırdığınızda buna inanmanın kolay olduğunu anlıyoruz. Ancak, bu iddia asılsızdır. Aslında, e-posta pazarlaması sosyal medyadan bile daha önemli olabilir. Convince and Convert tarafından yapılan bir anket normalde 138 harcayan tüketicileri ortaya çıkardı. E-posta yoluyla iletişim kurulacak diğer iletişim kanallarına göre daha fazla. Çevrimiçi dünyadaki tüm dinamik gelişmelere rağmen, e-posta asla modası geçmedi.

Email

İçerik pazarlamanızın neden olduğu artan trafiği nasıl yönetebilirsiniz?

Her ne kadar dramatik veya anlık bir etkisi olmayacak olsa da, zaman içinde ziyaretçi sayılarınızın ve dönüşümlerin büyüdüğünü göreceksiniz. Bu artışla müşteri hizmetlerine yatırım yapmak geçerliliğini koruyor ve canlı destek de bunu müşterilerinize sunmanın en iyi yollarından biri. Ziyaretçilerinize gerçek zamanlı olarak destek olabilir, Jivochat’ın WordPress eklentisi aracılığıyla blogunuza bir canlı destek bile ekleyebilirsiniz. Jivochat'in, işinizin sunması gereken diğer özellikler ve ödeme planlarını kontrol etmeden herhangi bir yere gitmeyin!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.