Online Girişimcilik Rehberi

Okuma zamanı12 dakika
Gürsu Yaman
Gürsu Yaman
Performans Pazarlama

Girişimcilik, bir kişinin ya da bir grubun çağın ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir fikri/projeyi öne sürmesini ifade eden kavramdır. Girişimcilik nedir, sorusu çok geniş kapsamlı bir sorudur. Bu soruya öncelikle girişimcilik öğelerinden sonra girişimciden bahsederek cevaplar verilebilir. Girişimci olmak isteyen kişilerin yapması gereken temel noktalar vardır. Henüz daha fikir geliştirmeden networkü güçlü tutmak, iyi bir şekilde bilgisayar kullanmak ve genç girişimci haklarından haberdar olmak önemlidir. Ayrıca takip edilen yolun bir sistem içinde şekillenmesi, sisteme güvenerek girişimcilik üzerine faaliyetler içinde olunması; kişilere güven veren noktalardır. Online girişimcilik ise internet aracılığıyla kişilere ürün ya da hizmetlerin pazarlanmasını ifade eden bir modeldir. Devlet tarafından desteklenen KOSGEB (Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı) gibi kurumların da avantajlarından faydalanarak bilinçli bir online girişimci olunmalıdır.

Aşağıdaki başlıklar çerçevesinde online girişimcilik rehberi için detaylar aktarılacaktır:

  • Girişim nedir?
  • Girişimci nedir?
  • Girişimcilik nedir?
  • Online girişimcilik nedir?
  • Online girişimcilik avantajları
  • Online girişimcilik nasıl yapılır?
  • KOSGEB nedir?
  • KOSGEB girişimcilik desteği nasıl alınır?
  • Sonuç

Girişim Nedir?

Bir kişinin ya da birden fazla kişinin bir araya gelerek bir fikri ticari amaca göre şekillendirmesine girişim denir. Sıfırdan bir işe ya da projeye başlanılması girişim faaliyetini ifade eder. Girişim; normalden farklı, hâlihazırda var olan bir sorunu çözen ve hayatı kolaylaştıran ürün ya da hizmetlerin yaratılmasıdır. Dolayısıyla bir ayakkabı dükkanı açmak, girişim tanımına terstir. Kişi ya da kişiler ayakkabıcılık alanında bir sorun görüyor ve bunu çözmek için adım atıyorsa işte o zaman girişim faaliyeti içinde oldukları söylenebilir.

Girişim, bir işe girişme karşılığına gelen kelimedir. Kişi ya da kişiler yenilikçi bir ürün veya hizmet geliştirmek istediklerinde ve bunu geliştirirken hızlı bir ivme yakaladıklarında girişim adı altında iş yapıyorlar demektir. Girişimler, hızlı bir ivme yakalamaları nedeniyle başarıları ölçeklenebilir faaliyetlerdir.

Girişimci nedir?

Girişimci; bilişim ve teknoloji alanında kâr amacıyla bir faaliyet içinde olan kişi ya da kişilere girişimci denir. Girişimciler, geliştirmek istedikleri ürün ya da hizmete bir sermaye koyar ve risk alır. Ayrıca girişim süreci boyunca her süreçten haberdardırlar. Girişimci olmak için; farklı düşünceler geliştirebilmek, hayalleri olmak ve hedefleri iyi bir şekilde takip etmek gerekir. Bu temel nitelikler sağlandığında kişiler girişimci olabilir.

Girişimcilik Nedir?

Girişimcilik, girişim sürecinde olmayı ifade eden bir kavramdır. Girişim süreci boyunca kişi ya da kişiler; yeni fikirler geliştirir, risk alır ve projeyi nihayet başlatır. Girişimcilik için elbette süreçte yer alan kişilerin belirli rollerde olması da gerekir. Bu rollerle birlikte projeyi iş dünyasına taşıyabilir ve etkili çözümler geliştirebilirler.

Bir projenin girişimcilik kategorisine girmesi için birçok farklı faktör vardır. Öncelikle işin yeni ve farklı olması gerekir. Kişi ya da kişiler herhangi bir şirkette ya da projede yer almak yerine kendi işlerini kurmalıdır. Ardından bu işin yenilik sağlaması, farklı bir proje olması gerekir. Kurumsal veya sosyal tarafta girişimcilik aracılığıyla birçok çözümler yer almalıdır.

Online Girişimcilik Nedir?

Online girişimcilik, hizmetlerini veya ürünlerini internet üzerinden pazarlayan bir girişimcilik modelidir. Bu model ayrıca dijital girişimcilik, sanal girişimcilik ya da internet girişimciliği gibi kavramlarla da ifade edilebilir. Çevrim içi ortamda başlatılan bu modelde, internet bağlantısı olan kişilere ulaşmak ve onlara bir şeyi satmak amaçlanır. Online girişimcilikte öne çıkan özellik ise müşterilerin ürün ya da hizmete internet aracılığıyla hızlı bir şekilde ulaşıp inceleme şansının olmasıdır. Ayrıca güvenlik açısından online girişimcilik fırsatları çok yönlüdür.

Online girişimcilik avantajları

Online girişimci olmak, son zamanlarda birçok kişi tarafından tercih edilen bir girişimcilik modelidir. Tercih edilmesinde sunduğu avantajlı fırsatlar etkilidir. Online girişimcilik avantajları şunlardır:

  • Fiziksel bir mağaza açmak maddi açıdan yüksek kalemlere sebep olurken online bir mağaza açmak çok daha az maliyetlidir. Yalnızca web sitesi maliyetleri ve eğer fiziksel bir ürünse stok maliyetleri vardır.
  • İnternet kullanımı ve yaygınlığı her geçen gün arttığı için kurduğunuz girişimin tüm dünyaya yayılma ihtimali çok daha olasıdır. 
  • Dijital pazarlama faaliyetlerinin önemli olmasıyla online girişimcilikte bunu hızlı ve etkili bir şekilde yönetmek mümkündür. Her an her şeyle ilgili içerik üretebilirsiniz.
  • Online girişimcilik, fiziksel girişimlere göre çok daha hızlı büyür. Daha fazla insana kolay bir şekilde ulaşabileceğiniz için kazanç elde etmeniz daha kısa zamanda gerçekleşir. 
  • Online girişimcilik sayesinde herhangi bir yere ve mekâna bağlı olmadan dilediğiniz yerden çalışma özgürlüğünüz vardır. Seyahatleriniz işiniz için engel değildir.
  • İnternet aracılığıyla satış yaptığınız ve gelir elde ettiğiniz için hızlı bir şekilde verilere ulaşabilirsiniz. Analizler çok daha pratik bir biçimde oluşur. Özellikle web sitelerin otomatik sunulan analizleri de çok faydalıdır.
  • Müşterilerinizden geri bildirim almak, bu girişim modelinde çok daha kolaydır. Onlara e-postalar ya da SMS’ler ileterek fikirlerini duyabilirsiniz. Ayrıca sosyal medya uygulamaları üzerinden anket çalışmaları düzenleyebilir, anketlerden hedef kitlenize ait düşünceleri elde edebilirsiniz.
  • Online girişimcilikte yaratıcı kampanyalar çok daha ilgi çeker. Yaratıcılığa dair her türlü faaliyeti bu girişimcilik modelinde sunabilirsiniz.
  • 7/24 açık mağazanız vardır. Fiziksel bir girişime göre çok daha kârlı bir faaliyet içinde olursunuz. Her an her saniye satış yapabilirsiniz. Üstelik mağazanızın başında olmanıza gerek yoktur.
  • Kimi online girişimcilik modelleri stoksuz gerçekleşir. Yalnızca tedarikçilerle anlaşarak herhangi bir stok yapmadan da gelir elde edebilirsiniz. Bu sayede sizi herhangi bir noktaya bağlayan bir mekân ya da yer olmaz. Üstelik çok daha güvenlidir.
  • Müşteri bilgilerine online girişimcilikte çok daha rahat ulaşabilirsiniz. Onların kim olduğunu, neden sizi tercih ettiğini ve demografik bilgilerini alabilirsiniz. Elbette bunları bir izin dahilinde alırsınız, fakat bu izni almak ve onlara bu formları ulaştırmak online girişimcilik için çok daha hızlı ve kolaydır.

Online girişimcilik örnekleri

Online girişimcilik, Türkiye'de de yaygın olan bir modeldir. Birçok kişi ya da kişiler bu modelle şirketler açmış, yurt içinden ve yurt dışından ciddi yatırımlar almıştır. Özellikle pandemi döneminde bazı girişimlere olan talep daha fazla artış göstermiştir. Ardından ülkedeki kargo ağı güçlenmiş ve bu alandaki girişimler de zaman içinde artmıştır. Bu girişimler arasında Getir ve Trendyol vardır. Bunların yanı sıra eğitim ve kişisel gelişim alanında Udemy, oyun sektöründe Peak Games ve araç veya ev satın almak, kiralamak istendiğinde Sahibinden en meşhurlarıdır. İsmi geçen bu girişimleri araştırarak siz de kendiniz için doğru yolları çizebilir ve plan yapabilirsiniz.

Online Girişimcilik Nasıl Yapılır?

Diğer girişimcilik modellerinde olduğu gibi online girişimcilik de benzer aşamalara göre bir yol izler. Girişimcilik faaliyeti içinde olmak isteyenler bu aşamalara dikkat etmelidir. Bizler de sanal girişimcilik yapmak isteyenler için bu aşamaları listeledik. Dilerseniz aşağıdaki başlıkları takip ederek nasıl online girişimcilik yapılacağını keşfedebilirsiniz:

1. Fikir üretme

Online girişimciliğin ilk aşaması fikir üretme aşamasıdır. Burada yapmanız gereken düşündüğünüz fikirle ilgili örnekleri incelemek, bu örneklerin kaçının dijital alanda olduğunu keşfetmektir. Ayrıca rakiplerinizi analiz ederken hangi ihtiyaçları karşıladığını da not alarak sizin fikrinizin ne gibi bir artısı olacağını düşünebilirsiniz. Eğer gerçekten problem çözme odaklı düşünürseniz fikir üretme aşaması çok daha verimli geçer.

Ayrıca fikir üretme aşamasında mutlaka girişimcilik seminerlerine, söyleşilerine ya da toplantılarına katılın. Diğerlerinin süreçleri nasıl takip ettiğini, ne gibi bir yol izlediğini ve problemlere yönelik nasıl çözümler ürettiğini keşfedin. Bu keşif, sizin girişimcilik döneminiz boyunca yol gösterici olur. Fikir üretme döneminizde de daha iyi fikirleri keşfetmenize yardımcı olur.

2. Hedef kitlesi belirleme

Fikir üretme aşamasını tamamladıktan sonra artık hedef kitlesini belirleyebilirsiniz. Bu noktada sağlamanız gereken bazı durumlar vardır. Öncelikle dijital girişimcilik alanında olduğunuz için bütün dünyaya açılma potansiyelinizi gözden kaçırmayın. Bu noktada girişimciliğinizin dili önemli olacaktır. Hangi dilde bir girişimcilik gerçekleştirmeyi düşündüğünüze göre açılacağınız coğrafya da sınırlanır. Örneğin yalnızca Türkiye ile sınırlı kalabileceğiniz gibi İngilizce olarak girişim dilinizi belirlediğinizde tüm dünyaya açılabilirsiniz. Hedef kitlenizi daha geniş düşünmeniz girişim vizyonunuz açısından önemlidir.

Hedef kitlesi belirleme aşamasında bir diğer faktör nişleşmedir. Yeni bir alanda girişimcilik yapmak günümüzde güçleştiği için niş bir alana yönelmeniz çok daha avantajlı olacaktır. Bu sayede her ne kadar az kitle ile uğraşacak olsanız da satış oranlarınız çok yüksek olur. Yüksek gelirler elde etmek için niş bir kitle daha avantajlıdır. 

3. B2B veya B2C belirleme

Şirket modelleri arasında daha çok yukarıdaki iki model üzerinden ayrım yapılır. Şirketler müşterilere ya da diğer şirketlere ürün veya hizmetlerini pazarlamayı düşünebilir. Eğer bir şirkete ürün ya da hizmet pazarlaması yapacaksanız hedef kitlenizi de buna göre belirlemelisiniz. Daha çok şirketleri seçtiğinizde, şirket ihtiyaçlarına yönelik ürün ya da hizmet üzerine yoğunlaşmış olmanız gerekir. Bu noktada da genellikle B2B (şirketten şirkete) modelde hizmetler ön plana çıkar. Şirketler kendi bünyelerinde barındırmadıkları insan kaynakları, avukat, bilişim ya da bu gibi hizmetleri dışarıdan kaynak olarak satın almayı tercih edebilir.

Genellikle dünyada yaygın olan model ise B2C (şirketten müşteriye) modeldir. Bu modelde şirketler müşterilere yönelik hizmet ya da ürün sağlar. Onlara fiziksel bir ürün satabilecekleri gibi hizmet de satabilirler. Müşteriye ulaşmak için pazarlama tekniklerini etkili bir şekilde kullanırlar. Girişimler eğer böyle bir modele odaklandıysa rekabet alanları yüksektir.

4. Dijital pazarlama stratejilerini netleştirme

Online girişimcilik, çevrim içi ortamda gerçekleştirileceği için dijital pazarlama stratejilerini en iyi şekilde kullanmak gerekir. Bu noktada marketing alanında iyi bir araştırma yapmak, varsa çevrenizde bu alanla ilgilenen kişi ya da kişileri bünyenize dahil etmek önemlidir. Dijital pazarlama stratejileri şirketinizin temelini oluşturur. Tamamen online bir şirket olduğunuz için bu stratejiler olmadan satış ya da pazarlama gerçekleştiremezsiniz.

Dijital pazarlama içinde; sosyal medya marketing, influencer pazarlama, ağızdan ağıza pazarlama ve SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) gibi araçlar vardır. Ayrıca gerek Google gerekse diğer sosyal medya uygulamaları üzerinden ücretli reklamlar verebilirsiniz. Bu reklamlar aracılığıyla hedef kitlenize ulaşmanın yollarını keşfedersiniz. Daha çok hedef kitlenizin hangi uygulamaları kullandığını ya da ne gibi içerikleri tükettiğini analiz ederek dijital pazarlama stratejilerini netleştirmeniz mümkündür.

5. Web sitesi açma

Online girişim için en önemli aşamalardan biri sizi ve markanızı temsil edebilecek bir web sitesi açmaktır. Burada markanızın direkt adına yönelik bir alan adı kullanmanız önemlidir. Bu sayede sizi aramak isteyen müşterileriniz adınızı yazarak direkt sizin web sitenize ulaşabilir. Web sitesi açma, yalnızca bir internet sitesi ile sınırlanmaz. Bu web sitesini destekleyecek sosyal medyalar, e-posta marketingler ve SEO uyumlu yazılar olmalıdır. Bu sayede web sitenize tıklanma gelir ve satışlarınız zaman içinde artış gösterir.

Web sitenizde şu gibi noktalara mutlaka dikkat edin:

  • Web sitenizde tasarım ilk göze çarpan nokta olur. İyi bir tasarım ile müşterilerinizin sizi fark etmesini sağlayın. Ayrıca tasarım akılda bir kalıcılık yaratır. Size ait renkleri ve yazı tiplerini kullanarak çarpıcı bir tasarım oluşturmaya dikkat edin.
  • Web sitenizin ana sayfasında ürün ya da hizmetlerinizi ifade eden içeriklere yer verin. Bu içeriklere kullanıcıların kolay bir şekilde ulaşmasını sağlayın.
  • Web sitenizin kullanıcı deneyimini en iyi şekilde sağladığına emin olun. Karmaşık bir menü, öylesine dizayn edilmiş içerikler ve aradıklarını bulamamaları gibi durumlar kullanıcıların web sitenizden çıkış yapmasına neden olabilir. Bu da onların satın alma davranışlarını kaybetmeniz demektir.
  • SEO uyumlu yazılara mutlaka web sitenizde yer verin. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri web sitenizdeki yazılara entegre ederek Google aramalarında öne çıkma şansı yakalayın. Ayrıca bu yöntem organik yollarla büyümenizi sağlar.
  • Web sitenizdeki sayfaların hızlı yüklenebilir olduğuna dikkat edin. Bir sayfaya tıkladıklarında müşterileriniz uzun süre beklemek istemez. Uzun süre yüklenmeyen sayfaları kapatma eğiliminde olabilirler. Dolayısıyla gerek mobil gerekse masa üstü için sayfa hızını en iyi şekilde optimize etmeniz önemlidir.
  • Müşterilerinizin ve potansiyel alıcılarınızın sizin hakkınızda bilgi edinmesini ve size ulaşabilmesini sağlayın. İletişim adresleriniz açık bir noktada yer alsın.
  • Web sitenizde görsellere yer vermek istiyorsanız Unsplash gibi adresler üzerinden ücretsiz görsellere ulaşın. Telif isteyen görselleri kullanıyor olmanız sitenizin kapanmasına neden olabilir.

6. Ürün veya hizmet listeleme

Web sitenizi açtıktan sonraki adımlardan biri ürün veya hizmet listelemedir. Bu aşamada ürünleriniz eğer fiziksel ise detaylı fotoğraflarına yer vererek açıklayıcı yazılar yazmanız gerekir. Ürünün müşterilerinize en iyi şekilde ulaşacağını taahhüt etmelisiniz. Kargo ve ödeme süreçleri hakkında müşterilerinizin direkt okuyabileceği ve güven hissedebileceği kısa yazılara yer vermelisiniz. Ayrıca ürün fiyatlarını çok yüksek tutmak yerine rakiplerinizin ortalaması şeklinde tutmanız ilk aşamalarda pozitiftir.

Dijital ürünler listeliyorsanız yine fiziksel ürünlerde olduğu gibi detaylı açıklamalara ve görsellere yer vermelisiniz. Ayrıca dijital ürünlerin kullanımı için nasıl bir donanıma sahip olmaları gerektiğini en açık hâliyle aktarmalısınız. Bu sayede kişiler sizden satın almak istediklerinde detaylı bir bilgi edinebilir. Hizmetlerde de yine olabildiğince açıklayıcı ve net olmak gerekir. Hizmetin içeriği, süresi, ücreti ve hizmet verenin yetkinliği açık bir şekilde aktarılmalıdır. Müşterilerinizin size ulaşma gereği duymadan satın almalarını sağlamalısınız. İşte o zaman gerçek bir pazarlama yürütmüş olursunuz.

7. Müşteri ilişkilerini yönetme

Müşteri ilişkileri yönetme önemli noktalar arasında yer alır. Şayet bilinirliğinizi artırmak, iyi geri bildirimler almak ve müşterinizin sizi tekrar tercih etmesini sağlamak istiyorsanız bu yönetimi profesyonel şekilde gerçekleştirmelisiniz. Müşteri ilişkilerini iyi bir şekilde yönetmek için onların ihtiyaçlarını önceden belirlemek ve size gelecek olası soruları hazır etmek gerekir. Web siteniz içinde yer vereceğiniz "Sıkça Sorulan Sorular (SSS)" bölümü buna hizmet eden bir noktadadır.

Ayrıca online girişimcilik yürüttüğünüz için çağrı merkezlerini de buna uygun olacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Çağrı merkezi üzerinden müşterilere otomatik yanıt veren ve yalnızca acil durumlarda müşteri iletişim merkezine ulaşmalarını sağlayan bir sistem geliştirmeniz iş yükünüzü büyük ölçüde azaltır. Bunların yanı sıra olası şikayet ve memnuniyetsizlik durumlarında müşterinin haklarını gözeterek ona çok iyi bir süreç yaşatmalısınız. Sizi tercih etmeyen müşterilerinizle de olabildiğince pozitif bir yol çizmelisiniz. Bu sayede marka bilinirliğiniz ve kaliteniz diğerlerine duyrularak artar.

8. Güncel gelişmeleri takip etme

Girişimciliğin bir yönü de günceli devamlı takip etmedir. Haberlerden, teknolojik gelişmelerden, insanların ihtiyaç duyduğu şeylerden ve yeni rakiplerden haberdar olarak kendinizi ve ürünlerinizi geliştirmelisiniz. Günceli takip etmeyen bir politika izlediğinizde müşterileriniz zaman içinde sizi tercih etmemeye, daha yenilikçi şirketlere yönelmeye başlar. Dolayısıyla sizin şirketinizin devamı için bu faaliyetler içinde olmanız şarttır.

AR-GE çalışmaları bu noktada iyi bir yardımcıdır. AR-GE ekibinizle düzenli toplantılar yaparak ürün ve hizmetlerinizin gelişimini destekleyebilirsiniz. Onların her an günceli takip etmeleri ile yenilikçi fikirler geliştirmeleri mümkündür. Bu sayede teknolojik gelişmelerden anında haberdar olup ürünlerinize bu gelişmeleri nasıl dahil edebileceğinizi düşünebilirsiniz. Ayrıca sosyal medya üzerinden de gündemi takip etmek içerik üretimi açısından önemlidir. Gündeme yönelik paylaşımlar yaptığınızda daha fazla etkileşim alma şansınız vardır.

KOSGEB Nedir?

KOSGEB, 1990 yılında kurulan ve girişimcileri maddi ve eğitim alanında destekleyen bir kuruluştur. Bu kuruluşun ana amacı; herhangi bir fikri olan ve bu fikri maddi yetersizliklerden dolayı geliştirmekte güçlük çeken kişilere destek olup Türkiye ekonomisini canlandırmaktır. Ayrıca KOSGEB eğitim desteği de vererek daha bilinçli girişimcilerin sahada yer almasını sağlar. KOSGEB girişimcilik eğitimi sayesinde kişi ya da kişiler doğru kararları almakta, kapsamlı bir şekilde girişimlerini değerlendirmekte ve problem çözme becerilerini geliştirmekte yetkinlik kazanır. 

KOSGEB, yapılan değerlendirmeler sonrasında girişime kredi ya da hibe desteği verebilir. Alınan bu maddi kaynak ile girişimin AR-GE çalışmaları, girişim esnasında çıkabilecek masraflar, kişilerin yaşam masrafları ve daha birçok masraf kalemi belirli bir süreliğine giderilmiş olur. Bu süre boyunca girişim kendini daha üst seviyeye taşıyarak gelir elde etmeye başlar ve artık maddi bir yardıma ihtiyaç duymaz. Geçici bir destek modeli üzerinden ilerleyen KOSGEB, küçük ya da orta ölçekli işletmeleri destekler ve gelişimlerine katkı sağlar.

KOSGEB girişimcilik desteği nasıl alınır?

KOSGEB girişimcilik desteği almak için bazı şartlar vardır. Bu şartlar sağlandığında girişimciler işletmeleri için destek alabilir. Bu desteği alabilmek için aşağıdaki adımları eksiksiz bir şekilde tamamlamış olmanız beklenir:

  1. T.C. vatandaşı olduğunuzu KOSGEB’e sunun.
  2. Herhangi bir vergi mükellefi olmadığınızı kanıtlayan belgeyi ekleyin.
  3. KOSGEB eğitim programına dahil olun.
  4. KOSGEB tarafından verilen girişimcilik eğitimini başarıyla tamamlayın ve sertifika alın.
  5. Ardından online girişimcilik için iş yerinizi açın. Vergi mükellefi olun.
  6. İşletme kaydınızı KOSGEB’e girin. 
  7. Bu aşamada KOBİ beyannamesini okuyarak doldurun.
  8. Başvuru boyunca sizden bazı bilgiler talep edilir. Bunları doldurarak devam edin.
  9. Son aşamada verdiğiniz bilgilerin doğru olduğunu taahhüt ederek işlemlerinizi tamamlayarak onaylayın.
  10. Önce KOSGEB girişimcilik eğitimini tamamlayıp sonra iş yerini açmanız bu süreçte önemlidir. İlk defa işletme açmanız hâlinde aldığınız sertifika ile başvurunuz değerlendirilir. Ardından size dönüş sağlanır. Eğitimden önce şirket açtıysanız başvurunuz dikkate alınmaz, geçersiz sayılır.

Sonuç

Girişimcilik; farklı yönleri olan, insanların yaratıcılığı ile şekillenen, kişilere uygun olarak gerçekleşebilen ve herhangi bir sınırı olmayan bir iş modelidir. Girişimcilik sayesinde keyif aldığınız ve mutlu olduğunuz hayalinizdeki işi yapabilirsiniz. Bu yazı içinde bahsettiğimiz online girişimcilik ise çok daha özgürlükçü ve çok daha keyiflidir. Özellikle Z kuşağındaysanız ve bilgisayarla aranız iyiyse bu model üzerinden ilerleyerek dilediğiniz işi yapabilir, hayal ettiğiniz geliri elde edebilirsiniz. Yalnızca başlamak ve keşfetmek ile bunlar mümkün olacaktır.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.