7 Adımda Web Sitesi Nasıl Yapıılır?

Okuma zamanı4 dakika
Gürsu Yaman
Gürsu Yaman
Performans Pazarlama

Web sitesi yapmanın en hızlı ve en kolay yolu, web sitesi yaparken kullanabileceğiniz araçları bulmaktır.  Daha önce bunları "Web Sitesi Yaparken Kullanacağınız 10 Faydalı Araç" adlı yazımızda listelemiştik. Bu araçları kullanarak nasıl 7 adımda web sitesi yapılacağını öğrenmenin zamanı geldi. Hemen kahvenizi hazırlayıp bu adımları notlarınızı alarak okumaya başlayabilirsiniz.

1. İşiniz İçin En İyi Web Sitesi Oluşturucuyu Seçin

Günümüzde web sitelerinin birçoğu hazır web site oluşturucuları ile yapılmaktadır. Bu bizim için hem kodlama bilmeden web sitesi yapmamıza, hem de zamanda büyük tasarruf yapmamızı sağlar. Web sitesi oluşturmaya başlamadan önceki  ilk adım, hangi web sitesi oluşturucunun ihtiyaçlarınıza en uygun olduğunu belirlemektir.

Size sunduğumuz platformların her birinde gezinin, sundukları farklı özellikleri, planları okuyun ve hangi özelliklerin sizin için öncelikli olduğunu analiz edin.

Karar vermenize yardımcı olması için, öncesinde web sitenizinde nasıl bir yapının olması gerektiğini, hangi içeriklerin olacağını ve kaynaklarınızla ilgili bir plan yapabilirsiniz.

Sizin için en doğru web sitesi oluşturucusuna  karar vermeden önce,  mutlaka daha önce satın almış müşterilerin incelemelerini okuyun ve ücretsiz deneme sürümlerinin keyfini çıkarın, ardından her bir platformu daha iyi keşfedebilirsiniz ve buna göre kararınızı verebilirsiniz.

2. Farklı ve Hatırlanması Kolay Alan Adı Kullanın

Bir web sitesi yaptıktan sonraki en önemli adımlardan biri, sayfanızın hedef kitleniz tarafından veya sizi arayanlar tarafından nasıl bulunacağını düşünmektir. Bunu kolay hale getirmenin ilk adımı, hatırlaması ve yazması kolay, akılda kalıcı bir alan adı bulmaktır.

Çok büyük veya hecelemesi zor kelimeler içeren alan adları, kullanıcılar tarafından genellikle zor hatırlanır. Ayrıca Google gibi arama motorlarında bulunmanız da zorlaşabilir. Bir alan adı oluşturmak için örneğin markanızın adını kullanabilirsiniz. Eğer .com alan adı müsaitse, evrensel olduğu için, onu seçerek iyi bir hamle yapmış olabilirsiniz. 

3. İşinize Uygun Şablon Seçimi Yapın

Web sitesi oluşturacağınız platformu seçtikten hemen sonra, platformun içinde yer alan şablonlarla ilerlemenizi size önerecektir. Hangi şablonu kullanacağınıza karar vermeden önce,  daha önce belirttiğimiz gibi web sitenize eklemeniz gereken özellikleri düşünün ve ayrıca hangi şablonun hedef kitlenizle daha çok ilgili olduğunu gözden geçirin.

Şablonu seçerken mutlaka şu soruyu aklınızda bulundurun: Potansiyel müşterilerinizin dikkatini ne çekecek ve web sitenizde kalmalarını sağlayacak neler olmalı?

Kullanacağınız görseller, renkler ve yazı tipleri de dahil olmak üzere hangi şablonun işletmenizin görsel kimliği ile daha iyi uyum sağlayacağı dikkat edilmesi gereken başka bir diğer konudur. Seçeceğiniz şablon aynı zamanda kolay anlaşılabilir ve sezgisel olmalı, yani menüler arasında gezinmesi ve ana özellikleri bulması kolay olmalıdır.

Şablonu seçerken ve özelleştirirken, kullanıcı deneyimini düşünün: Web sitenizde aradıklarını bulmaları onlar için ne kadar kolay? Bu size rehberlik edecek ve her zaman sormanız gereken temel bir sorudur.

4. Şablonunuzun Mobil Uyumlu Olduğundan Emin Olun

Akıllı telefonlar ve tabletler, günümüzde web sitelerine erişmek için yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Hatta bazı insanlar onları bilgisayardan daha fazla kullanıyor, bu yüzden mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak artık bir farklılık değil, bir gereklilik haline geldi.

Web sitenizin yalnızca bir masaüstü sürümü uyumluluğu varsa, bu nedenle erişiminizi kaybetme olasılığınız çok yüksektir.

Ayrıca, web sitenizi mobil cihazlara uyumlu hale getirdiğinizde, SEO'ya da yardımcı olur ve Google aramalarında bulunma olasılığını artırır.

Web sitesi oluşturucularının çoğu, temel(giriş) planlarında zaten bir mobil şablon sürümü de içeriyor ve bu da onu otomatik hale getiriyor. Yani, artık bu sizin için çok kolay olacak.

5. Web Sitenizi Markanıza Uyacak Şekilde Özelleştirin

Kullanıcılar web sitenize eriştiğinde, o sayfanın markanızla ilgili olduğunu hemen anlamaları gerekir.

Bu yüzden şablonun firmanızın görsel kimliği ile uyumlu olması, logonun eklenmesi, sahip olduğunuz diğer tasarım parçalarının aynı renklerinin kullanılması gerekmektedir.

Markanıza ait bir kurumsal marka kimliği oluşturmadıysanız, burada en uyumlu renkleri kendiniz seçerek hızlıca başlayabilirsiniz. Eğer bir kurumsal kimlik çalışmanız varsa, ona uygun şekilde çalışmanız en iyisi olacaktır.

Markanızın değerlerini temsil ve tercüme eden,  potansiyel müşterileriniz tarafından markanızın direkt olarak algılanabilmesini sağlayan bir logo düşünün. Web sitenizde, sosyal medya sayfalarınızda, e-posta pazarlama kampanyalarında vb. diğer görünen alanlarınızda bunu kullanabilirsiniz.

Bir diğer önemli ipucu ise markanız için bir iletişim dili(ses tonu) belirlemektir; bu, kitlenizle nasıl konuşulacağını düşünmek anlamına gelir. Örneğin bir b2b şirketiniz varsa belki iletişim diliniz daha resmi olacak, öte yandan bir sokak modası  markanız varsa, kitlenizle etkileşim kurmak için metinlerinizin muhtemelen daha rahat olması gerekir.

6. Web Sitenizin Özelliklerini Geliştirmek İçin Eklentiler ve Uygulamalar Yükleyin

Eklentiler, kullanıcı deneyimini daha da iyi hale getirmek için web sitenize ekleyeceğiniz özelliklerdir. Bunların başında sosyal medya paylaşım eklentileri, canlı destek yazılımları, whatsapp chat eklentisi vb. Eklentiler gelir.

Örneğin bir sosyal medya eklentisi yüklediğinizde kullanıcı, web sitenizin içeriğini Twitter, Facebook ve Pinterest gibi diğer platformlarda paylaşabilir. Bunlar çok önemli eklentilerdir. Çünkü içeriğinizi paylaştığınız zaman daha fazla görünürlük kazanırsınız.

Web sitenizi geliştirmek için gerekli olan diğer eklenti türleri, örneğin JivoChat gibi sitenize canlı destek yazılımı ve whatsapp chat eklentisi  kurmanızı  sağlayan eklentilerdir. Web sitenize gelen ziyaretçileri müşterinize dönüştürmekte çok faydalı olacaktır. 

Web sitenizi arama motorlarına göre optimize etmenizi sağlayan SEO eklentileri de olmazsa olmazlardandır, örneğin All In One SEO, Yoast ve SEO Press gibi çeşitli eklentiler bulacaksınız. Ayrıca, bir bülten imzalamak veya bir formu doldurmak gibi belirli işlemlere başka eklentiler de ekleyebilirsiniz.

7. Web Sitenizi İnternette Yayınlayın!

Son adımda, hangi web sitesi oluşturucuyu kullanacağınıza karar verdikten, şablonu tanımladıktan, tasarımı seçtikten, içeriği oluşturduktan ve özellikleri, eklentileri yükledikten sonra: herkesin erişimine sunma ve web sitenizi yayınlama zamanı.

Ancak, işinizin bittiği yerin burası olduğunu düşünmeyin. İyi sonuçlar elde etmek için web sitenizin performansını takip etmek çok önemlidir. Neleri iyileştirebileceğinizi ve bunu nasıl yapacağınızı analiz edin.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.