Müşteri sadakatinde içeriğin önemi

güncellenmiş 15 Ocak 2023
Okuma zamanı5 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

"Eldeki bir kuş uçandan daha iyi midir?" Belki günlük işiniz için ne kadar iyi olduğunu asla düşünmediniz.

Ne de olsa, aynı zamanda şirketler yeni tüketiciler kazanırken mümkün olduğu kadar "kuş" elde etmek için çeşitli stratejilere yatırım yapıyorlar - örneğin dijital pazarlamada - müşteri sadakati her zamankinden daha önemlidir.

Bunun için, sadece müşterileri elde tutmak için değil, aynı zamanda markasını doğru şekilde savunmak için belirli bir planlamaya sahip olmak gerekir. Bu anlamda, içerik üretimi temel bir rol oynamaktadır.

Bu rolün ne olduğunu ve müşteri sadakatindeki içeriği kullanarak işinizin nasıl faydalanabileceğini görün!

Neden içerik sadece ilk satış için değildir?

İçerik pazarlamasına büyük oranda dahil olan şirketlerin büyük çoğunluğu doğrudan veya dolaylı olarak artan satışlara bakıyor. Ancak bunun ilk satışla sınırlı kalmasına gerek yok.

Aslında, içerik pazarlamanın bir parçası olduğu Gelen Pazarlama'nın metodolojisi insanları ilk temastan satışa kadar eğitmek için yapılır.

Bunun amacı, müşterilerin yeni müşteriler getirmeye başladığı erdemli bir döngü oluşturmaktır. Gelen metodolojisi şöyle çalışır:

  • Çekim : kişi, arama sitelerinde arama yaparak, bir blogdan veya bir sosyal ağ üzerinden gelen bağlantı yoluyla içeriği ile ilk teması kurar;
  • Dönüşüm: kişi daha derin malzemeyi düşürürken lider veya olası bir müşteri olur ve karşılığında kişisel bilgi (e-posta ve telefon gibi) sağlar;
  • Kapanış: Malzemelerinizin birçoğunu kullandıktan sonra, kişi ürününüzü / hizmetinizi satın almaya ikna olur;
  • Sadakat: satış sonrası kaliteli destek alarak, müşteri tekrar satın almak ve markayı başkalarına tavsiye etmek için motive olur.

İçeriğin marka ve müşteriyi sürecin ilk aşamasından itibaren birbirine bağlamak için nasıl kullanıldığını görüyor musunuz? Kişi satın aldığında, saklaması çok daha kolaydır, çünkü ne söyleyeceğinizi çoktan duyar.

Başka bir deyişle, içerik yalnızca ilk satış için değildir!

Aksine ilk temastan sadakatin yolunu hazırlar.

İşletmenize 4 İnanılmaz İçerik Avantajı Kazandırın

Fidelizar cliente

İşletmeniz için içeriğin yararlarını anlamak, en zorlu müşterileri bile kazanmanıza yardımcı olacak ilgili malzemeler oluşturmaya odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

Ve onlar çok önemli faydalar, çünkü doğrudan şirketin finansal sağlığına ve ayrıca pazardaki konumuna müdahale ediyorlar. Görmek ister misiniz?

İşletmenizin içeriğinin önemli olumlu sonuçlarından bazıları şunlardır:

1. Piyasayı eğitin

Müşterilerinizi ve potansiyel müşterileri şirketinizin yaptıkları hakkında eğitmek, hem doğrudan hem de dolaylı olarak rakipler karşısında çok büyük bir rekabet avantajıdır.

Dolaylı rakipler bile pazarlama ve satış sürecini planlarken çoğu şirket tarafından göz ardı edilir. Bunlar kim?

Ürününüz veya hizmetiniz için herhangi bir "paralel" alternatif bu şekilde sınıflandırılabilir.

Örneğin, bir muhasebe hizmeti satıyorsanız, kalem ve kâğıt veya Excel elektronik tabloları dolaylı rakiplerdir, çünkü birisinin sunduğunuz şeyi işe alma gereğini görmesini engelleyebilir.

İçerik, bu kişiye başka bir çözüm yerine sizinki gibi bir hizmeti kullanmanın ne kadar yararlı olduğunu göstermeye yardımcı olur.

Böylece, markanız en az iki fayda sağlar:

  1. Piyasa otoritesi statüsünü kazanır;
  2. Daha fazla satış fırsatı yaratır.

2. Marka bilincini geliştirin

Yetki statüsü kazanma konusunda daha fazla konuşan, lider olarak kabul edilen markaların tüketiciler tarafından daha olumlu görüldüğünü hatırlamak önemlidir.

Başka bir deyişle, müşteriler bir rakip aramadan önce teklifinizi arayacaktır. Güzel bir fikir, katılmıyor musun?

Ayrıca, güçlü konumlara sahip markalar - aynı zamanda marka denkliği olarak da bilinir - ürün ve hizmetlerde daha yüksek kar marjı elde ediyorlar.

Ancak, sonuçta içerik bu konuda nasıl yardımcı olur? Basit. Kaliteli içerik değer yaratır, yani insanların sorunları daha hızlı, daha uygun veya ucuz bir şekilde çözmelerine yardımcı olur.

Ve şirketiniz, bir ürün satmayı denemeden ÖNCE müşterilere değer ürettiği andan itibaren, onların güvenini ve saygısını kazanırsınız.

Halk, soru sormanız veya ilgili bilgileri aramanız gerektiğinde söyleyeceklerinize yönelecektir, çünkü amacınızın yalnızca satış yapmak değil, yardım etmek olduğunu da bilirsiniz.

Bunun güzelliği, bu yaklaşımın, kazanılan otorite neticesinde satışların artmasıyla sonuçlanacağı gerçeğidir.

3.Müşterilerle daha yakın bir ilişki geliştirmek

Yukarıdaki iki nokta göz önüne alındığında, içeriğin marka ve müşteriler arasındaki doğal bir yaklaşıma nasıl katkıda bulunduğunu anlamak kolaydır.

Kişileriniz için içerik aracılığıyla ne kadar değer yaratırsanız, söyleyeceklerini aramaya devam etme eğilimi o kadar artar.

Daha da iyisi, materyallerinizle gittikçe daha fazla etkileşime girecek, yazılarınız hakkında yorum yapacak, sosyal ağlarda paylaşacak ve doğru zamanda sunduğunuz hizmetleri bilmeye çalışacaksınız.

Buna satış hunisi diyoruz. Müşterileri ilk ilgi alanından satın alma kararına yönlendiren bir yoldur.

Yavaş yavaş, ziyaretçi yeterli bir beslenme sürecinden sonra bir müşteri haline gelen bir lider haline gelir. Ve müşteri, doğru şekilde ele alındığında, marka savunucusu olur.

4. Ortaklıkları kolaylaştırmak

Ortaklıklar, şirketlerin sonuçları daha hızlı, daha düşük maliyetlerle ve normalde tek başlarına elde edeceklerinden daha büyük bir ölçekte elde etmelerine yardımcı olmak için büyük önem taşıyan bir başka unsurdur.

Birlikte pazarlama, kurulabilecek güzel bir ortaklık örneğidir ve içerik üretimine dayanır.

Konuk defterleri, aynı zamanda, içeriği ilgi odağı olan çok kazançlı bir ortaklık türüdür. Bu yazı, örneğin, JivoChat ile birlikte bir Rock İçeriği oluşturulmasıdır.

Her iki durumda da, şirketinizin zaten içerik üretmesi çok önemlidir, böylece potansiyel ortaklar birleşmeye ve her iki taraf için de sonuçlara katılırlar.

Doğrudan içerik üretmeyen ortaklıklar hakkında konuşsak bile, böyle bir stratejiye sahip olmanın potansiyel ortakların şirketinizi görmesini ve sizinle iletişim kurmasını kolaylaştıracağını hatırlatmakta fayda var.

Öner ve Kazan: JivoChat Satış Ortaklığı

İçeriğin müşteri sadakatindeki rolü

Conteudo para conseguir clientes

Yukarıda gördüğümüz gibi, müşteri etkileşiminin tüm aşamalarında içerik mevcuttur, ancak sadakat söz konusu olduğunda satış sonrası servis esastır.

Ancak içerik ve satış sonrası ilişki nasıl?

Biraz düşünün: kaliteli bir satış sonrası servis, müşterinin eldeki ürünle ilgili sorularını cevaplamanızı ve aldığınızdan daha fazlasını elde etmenizi sağlar.

Bu, aşağıda gördüğümüz gibi, çeşitli şekillerde yapılabilir:

Özelleştirilmiş Destek

İlk olarak, ortak soruların yanıtlandığı bir sayfa müşteri desteği zaten sadakat için içerik kullanmanın iyi bir yoludur.

Buna ek olarak, içerik, müşterileriyle gerçek zamanlı olarak sitelerinde destek veya sohbet sistemi ile yardımcı olmaya hazır olan iyi eğitilmiş arayanlar tarafından izlenebilir.

Bu arada, işte bir hatırlatma: İçerik sadece blogunuzda olanlarla ilgili değil, izleyicilerinize her sayfada, Açılış Sayfalarında, E-Kitaplarda ve çevrimdışı iletişimde verebileceğiniz tüm ilgili bilgileri içerir.

Basılı malzeme

Basılı materyallerin ürün kullanım ipuçları ve teşekkür mesajı ile gönderilmesi, günümüzde her şey dijital olduğu için yeni müşteriler üzerinde büyük bir etki yaratabilir.

Hatta bazı markalar, kişisel bir dokunuş eklemenin bir yolu olarak el yazısı biletler bile gönderiyor.

Yapıyor olun ya da güzel baskılar gönderin, asıl önemli olan şey jest - tabii ki içerik!

Müşteri Başarısı

Müşteri Başarısı, istisnai bir sadakat biçimidir ve birçok şirketin sadece bunun öncelikli olduğundan emin olmak için sorumlu profesyoneller işe alması çok büyük bir fark yaratır.

Temel olarak, Müşteri Başarısı, yukarıda beklenen sonuçları elde etmek için bir ürün satın alanlara yardım etmeyi içerir.

Bu doğru şekilde yapıldığında, kişinin yakında tekrar satın alacağı beklenmektedir.

Eposta pazarlama

E-posta pazarlaması, daha önce konuştuğumuz liderlerin beslenmesini gerçekleştirmede en yaygın kullanılan araçtır.

İçeriği sunmak için e-posta kullanmak, çok az kesinti, yüksek açık ve dönüşüm oranları olan ve en iyisi, çok kişiselleştirilmiş bir kanal olduğu için anlamlıdır.

Bunların hepsini, zaten geleneksel olan blog yazılarına ve özellikle müşteri olanlara odaklanabileceğiniz zengin materyallere ekleyerek, içerik aracılığıyla çok çeşitli sadakat seçeneklerine sahibiz.

Müşteri sadakati, bir şirketin başarısı ve uzun ömürlülüğü için en kritik görevlerden biridir. Ne kadar sadık insanlar markasını tanıtmaya istekli olursa, ekonomik ve ahlaki olarak pazardaki gücü o kadar artar.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.