WhatsApp İşletme Hesabı Nedir? Verimli Kullanma Yöntemleri

Okuma zamanı8 dakika
Gürsu Yaman
Gürsu Yaman
Performans Pazarlama

Teknolojinin imkanları genişledikçe şirketler de çalışmalarını bu doğrultuda gerçekleştirmek için aksiyon alır. Özellikle günümüzde müşteri iletişimi şirketler açısından önemli bir noktada durmaktadır. Alışveriş yapan kişiler herhangi bir sorun yaşadıklarında bunları eleştiri olarak herkese açık alanlarda paylaşabilir. Dolayısıyla şirketler de müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak bilinirliklerini güvenilir bir şirket yönünden sunmak ister. Müşteri iletişimini aktif tutacak birçok kanal vardır. Şirketin insanlarla iletişim kurmak adına geliştirdiği e-posta adresleri, telefon numaraları ve şikayet kutuları bunlar arasında yer alır. Fakat şu anda dijital bir çağda olunduğu için daha çok e-postalar ön plandadır. Yine de her müşteriye e-posta üzerinden ulaşmak güçtür. E-posta adresleri olmayabilir, spam dosyasına postalar düşüyor olabilir ya da anlık dönüşleri sekteye uğratabilir. WhatsApp İşletme Hesabı bu açıdan oldukça etkili bir hizmet sağlar. Herkesin telefonlarından ya da diğer cihazlarından ulaşabildiği, günlük hayatta en çok aktif olunan WhatsApp üzerinden şirketler müşterileriyle anlık olarak iletişime geçebilirler.

Yazı içinde WhatsApp İşletme Hesabı hakkında detaylı bilgilere aşağıdaki başlıklarla ulaşabileceksiniz:

  • WhatsApp nedir?
  • WhatsApp nasıl kullanılır?
  • WhatsApp İşletme Hesabı nedir?
  • WhatsApp Business nasıl açılır?
  • WhatsApp Business verimli kullanım önerileri
  • WhatsApp Messenger hesabı WhatsApp Business uygulamasına nasıl taşınır?
  • WhatsApp Business sepet özelliği nedir ve nasıl kullanılır?
  • WhatsApp İşletme Hesabı şirketler için neden önemlidir?

WhatsApp Nedir?

Amerika Birleşik Devleti merkezi olarak 2009 yılında kurulan WhatsApp, SMS ile mesajlaşma sistemine bir alternatif olmak amacıyla tasarlanır. Ardından 2014 yılında Facebook tarafından satın alınarak Meta bünyesinde yönetilmeye başlar. Başlarda yalnızca metin göndermeyi sağlayan uygulama, şu anda ses, fotoğraf, belge, video ve konum da iletilebilir bir yapıdadır. Ayrıca WhatsApp üzerinden kişiler sesli ve görüntülü sohbet gerçekleştirebilir. Uçtan uca şifreleme ile uygulamayı kullanan kişilerin iletileri güvence altına alınmış olur. Diğer kişilerle ve kurumlarla bu veriler paylaşılmaz.

WhatsApp nasıl kullanılır?

WhatsApp kullanımı oldukça kolay bir uygulamadır. Kullanıcı deneyimini önceleyerek tasarım ve yazılım çalışmaları yapılmıştır. Dolayısıyla 7’den 77’ye herkes kısa bir zamanda hızlıca uyum sağlayabilir. Aşağıdaki adımları takip ederek bu uygulamayı kullanabilirsiniz:

  • İlk olarak kullandığınız işletim sistemine göre Apple App Store’dan ya da PlayStore’dan WhatsApp ismini aratarak en üstteki uygulamaya tıklayın.
  • Ardından telefonunuza bu uygulamayı indirin.
  • Uygulama indikten sonra uygulamayı açın. Karşınıza ülke ve telefon numarası gireceğiniz ekranlar çıkacaktır.
  • Bu ekranları doldurun.
  • Telefon numaranızı girdikten sonra telefonunuza doğrulama SMS’i gelir ve bunu da kutucuğa yazmanız beklenir. 
  • Tüm bu işlemleri tamamladığınızda hesabınız açılır. İsterseniz hesabınıza profil resmi ve isim ekleyebilirsiniz.
  • Ardından telefonunuzdaki numaralar WhatsApp'ı olanlardan oluşan kişilerle listelenir. İstediğiniz bir kişiyi mesaj atmak için seçerek iletişime geçebilirsiniz.
  • Ayrıca WhatsApp üzerinden birden fazla gruba üye olabilir ya da topluluklara katılarak çalışmalar yapabilirsiniz.

WhatsApp İşletme Hesabı Nedir?

WhatsApp İşletme Hesabı, WhatsApp Business uygulaması ile açılabilen bir hesaptır. 2018 Ocak ayı itibariyle işletmeler tarafından kullanıma sunulan bu uygulamada yalnızca işletmenin bilgileri girilerek bir hesap oluşturulur. Uygulama aracılığıyla müşterilerle işletmenin iletişime geçmesi sağlanır. Burada bazı fonksiyonlar da gerçekleşebilir. Otomasyonlarla müşteriye o anda dönülmese bile bazı hazır mesajlar iletilerek yakın zamanda döneceğine ilişkin bilgiler verilebilir.

WhatsApp Business nasıl kullanılır?

WhatsApp Business uygulaması, WhatsApp uygulamasından farklı bir uygulamadır. Bu sebeple Google Play Store ya da Apple App Store üzerinden arama yapılarak ücretsiz olarak indirmek gerekir. İndirme süreci tamamlandıktan sonra uygulama ekranınızda WhatsApp Business adıyla görebilirsiniz. Ardından WhatsApp kurulundaki aşamaları takip ederek uygulamanızı şirketiniz için hazır hâle getirebilirsiniz.

WhatsApp İşletme Hesabı farklı olarak hesap oluşturun kısmında normal hesabınızdan ayrılır. Burada işletme adınızı yazmanız ve işletmenizle ilişkili kategoriyi eklemeniz gerekir. Ayrıca işletmenize ait logo ya da bir resim varsa bunu da hesabınıza ekleyebilirsiniz. İşletme profilinizi tamamladıktan sonra Keşfet bölümünden adres ve açıklama gibi bilgiler ekleyebilirsiniz. Özellikle mesai saatlerinizi belirlemeniz müşterileriniz açısından önemli olacaktır. Size ulaşabilecekleri saat aralığını öğrenirler.

WhatsApp Business Verimli Kullanım Önerileri

Her ne kadar küçük işletmeler bu uygulamayı tercih ediyor olsa da küçük ya da büyük fark etmeksizin WhatsApp İşletme Hesabını en verimli kullanmanın bazı yöntemleri vardır. Bu verimi desteklemek için WhatsApp Business özelliklerinden faydalanmak gerekir. Android için Diğer Seçenekler bölümünden iPhone için ise Ayarlar bölümünden İşletme Araçlarına ulaşabilirsiniz. Aktif hâle getirdiğinizde etkili bir şekilde kullanacağınız araçlar arasında şunlar vardır:

Katalog

İşletme hesabınızı daha etkili ve görünür kılabilmek için katalog oluşturma özelliğini kullanabilirsiniz. Bu özelliği nasıl kullanmanız gerektiği WhatsApp İşletme tarafından şu videoda anlatılıyor. Genel hatlarıyla katalog oluşturma işlemleri şu şekilde gerçekleşir:

  • İlk olarak WhatsApp Business uygulamasını açın. Diğer Seçeneklere tıklayarak Ayarlara ulaşın. İşletme Ayarları üzerinden Katalog kısmına dokunun. 
  • İlk defa bir katalog oluşturuyorsanız ürün ya da hizmet eklemek için size sunulan noktaya dokunun. 
  • Karşınıza çıkan yeşil renkteki artı simgesine basın. Sonra Görsel Ekle kısmına dokunun.
  • Galerinizden fotoğraf seçerek görsel yükleme yapabilirsiniz. Ayrıca kameranız üzerinden anlık olarak yeni fotoğraflar çekebilirsiniz. Toplam 10 adet fotoğraf ekleme sunulur.
  • Katalogda sergilemek istediğiniz ürün ya da hizmet için bir isim belirleyin. Ayrıca fiyat, açıklama ve varsa web sitesi bağlantısı ekleyin. 
  • Tüm bunları tamamlayıp kaydettiğinizde ürününüz görüntülenecektir.

Kısayol oluşturma

WhatsApp Business hesabınızı oluşturduktan sonra sizin tarafınıza otomatik olarak bir Kısayol iletilecektir. Bu kısayola ulaşmak için uygulamayı açın ve üç noktaya tıklayarak İşletme Araçları kısmına ulaşın. Ardından buradan Kısayola gidin. Kısayola tıkladığınızda size atanmış olan otomatik olarak oluşturulmuş bağlantıyı göreceksiniz. Kısayolu web sitenize ya da sosyal medya hesaplarınıza ekleyerek müşterilerinizin sizinle direkt iletişime geçmelerini sağlayabilirsiniz. Müşteriler sayfaya tıkladıklarında ilk olarak sizin tarafınızdan ayarlanmış olan otomatik mesajı görebilir. 

Sohbet etiketleme

Konuşmalar esnasında her bir çalışan farklı kişilerle temas ettiği için bir süre sonra kişi sayısı artabilir ve hangi mesajın neye yönelik atıldığı karışabilir. Bu noktada WhatsApp İşletme Hesabı faydalı bir kullanım sunar. Sohbetleri istediğiniz şekilde kategorilere ayırarak etiketleyebilirsiniz. Örneğim sohbetler şu şekilde ayrılabilir:

  • İade sohbetleri
  • Ürün hakkında sohbetler
  • Teslim tarihi bilgilendirme sohbetleri
  • Konu dışı sohbetler
  • Kampanya bilgilendirme sohbetleri
  • Ortaklık sohbetleri
  • Sponsorluk çalışmaları hakkında sohbetler
  • Spam sohbetleri

Mesajlaşma araçları

Müşterilerinizle tahmin edilebilir konu başlıkları hakkında konuşuyor olacaksınız. Bu konu başlıklarını belirlemek için daha önce iletişime geçtiğiniz müşterileri veya sektörünüzü göz önünde bulundurarak değerlendirme yapabilirsiniz. Bunları belirledikten sonra WhatsApp mesaj şablonlarını kullanarak temel konuşmalar hazırlayabilmeniz mümkündür. Bu mesajlar arasında otomatik selamlaşma ve karşılama mesajları, sorunu çözmeye yönelik mesajlar ya da yönlendirme mesajları olabilir. Ayrıca müşteriler kimi zaman benzer sorular iletebilir. Sık sorulan sorular için mesaj şablonları oluşturmanız onların etkili yanıtlar almalarını sağlar. 

WhatsApp Messenger Hesabı WhatsApp Business Uygulamasına Nasıl Taşınır?

Henüz WhatsApp Business uygulamasını bilmeyen işletmeler müşterileriyle iletişime kendi WhatsApp uygulamaları aracılığıyla geçmiş olabilir. Ardından bu sohbetlerin hepsini işletme hesabına geçiş yaparken almak isteyebilirler. Bu durumda WhatsApp kullanıcılara kolaylık sağlayan bir sistem sunar. Hızlıca sohbetleri işletme hesabına taşımızda etkili olan bu sistem şu aşamalardan oluşur:

  • İlk olarak var olan WhatsApp Messenger uygulamanızı Google Play Store ya da Apple App Store üzerinden güncelleyin. Ardından yine aynı uygulamalar aracılığıyla WhatsApp Business uygulamasını telefonunuza indirin.
  • Uygulamayı indirdikten sonra açın ve Hizmet Koşulları'nı okuduğunuzu işaretleyerek devam edin. 
  • Karşınıza telefon numarası bilgisi isteyen bir kutucuk çıkacaktır. Bu kutucuk WhatsApp Messenger için kullandığınız numarayı otomatik olarak algılar. 
  • Eğer taşımak istediğiniz bu numaraysa numarayı doğrulayarak yazın ve devam etme seçeneklerine tıklayın. Tarafınıza gelen kodu girerek WhatsApp Business’ın önceki sohbetlere ulaşmasına izin verin.
  • İzin verdiğinizde WhatsApp Messenger üzerinden gerçekleştirmiş olduğunuz konuşmalar buraya aktarılacaktır. Siz de artık işletme sohbetlerinize profilinizi düzenleyerek devam edebilirsiniz.

WhatsApp Business Sepet Özelliği Nedir ve Nasıl Kullanılır?

WhatsApp Business uygulaması aracılığıyla katalog oluşturarak ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Bu noktadan sonra müşterileriniz kataloglarınızı incelediğinde bazı ürünleri sepete eklemek isteyebilir. Bunun için WhatsApp Business uygulaması içinde sepet özelliği mevcuttur. Sepet özelliği, müşterilerin ürünleri eklemesi için tasarlanmıştır. Sepet özelliğine ulaşmak için öncelikle müşteriler profilinize tıklar ve işletme profilinizde alışveriş düğmesiyle karşılaşır. Bu düğme aracılığıyla kataloğunuzu ziyaret edebilirler. Ardından ürünleri görüntüleyerek sepetlerine ekleyebilirler.

Sepet özelliği sohbet esnasında müşterileri herhangi bir sayfaya yönlendirmeden direkt o esnada alışveriş yapmaya motive eden bir özelliktir. Hem sizinle iletişim kurarlar hem de ürünlere göz gezdirerek satın alabilirler. Üstelik sohbet esnasında sepete ekledikleri ürünler kenarda görüntülenir. İstediklerinde ürünlerinin adedini değiştirebilir, ürünleri çıkartabilirler. Müşteriyi tutmak ve satın almalarını sağlamak için bu özellik işletmeler tarafından aktif olarak kullanıldığında olumlu geri dönüşler deneyimlemelerini sağlayacaktır.

WhatsApp İşletme Hesabı Şirketler İçin Neden Önemlidir?

Bir web sitesine baktığımızda sıklıkla ilk olarak site içinde sohbet robotlarıyla karşılaşırız. Bunun yanı sıra Instagram ve Facebook üzerinden satış yapan satıcıların kendilerine direkt mesaj yoluyla ulaşabileceklerini söylediğini görebiliriz. Tüm bu örnekler gösterir ki insanlar bir ürün satın almadan önce ya da satın aldıktan sonra satıcıyla iletişime geçme gereksinimi duyabilir. Bunun elbette iade ya da değişim gibi süreçlerden kaynaklandığı söylenebilir. Fakat sadece bununla sınırlı kalmayan, güven ilişkisini destekleyen bir yönü de olduğunu görebiliriz.

WhatsApp İşletme Hesabı aracılığıyla küçük ya da büyük işletmeler müşterileriyle samimi ve güven verici ilişkiler geliştirebilme fırsatını yakalar. Üstelik bu fırsatı neredeyse 7/24 ulaşılabilir olan bir kanal aracılığıyla gerçekleştirirler. WhatsApp son verilere göre dünyada 43 milyon civarında kullanıcıya sahiptir. Bu sebeple hem ulaşılan kitle açısından hem de kullanım pratikliği açısından şirketler için büyük avantajlar sağlar. Ayrıca birçok işlevsel özelliğini ücretsiz kullanım olarak sunar. Tüm bunlar WhatsApp’ın işletmeler açısından ne kadar önemli bir uygulama olduğunu gösterir.

WhatsApp’ın dönüşüm hunisine katkısı nedir?

Dönüşüm hunisi, conversion funnel, müşterilerin bir etki aracılığıyla şirkete ulaşmasından satın almasına kadar geçen süreci ifade eden bir kavramdır. Bu kavram müşteriyi yakalama yollarını açıklamak için bazı yöntemleri içinde barındırır. Sohbet robotları da müşterileri çekmenin önemli bir aracıdır. WhatsApp Business da dönüşüm hunisinde yerini bulan uygulamalardan biridir. Müşteriler ilk olarak şirketle etkileşime girer, sorularını sorar ve satın alma davranışını gerçekleştirebilir. Bu ihtimal dönüşüm hunisi içinde işlenen bir süreçtir.

Satın alma davranışında gerek uygulamanın kullanım kolaylığı gerekse de WhatsApp Business tarafından sunulan kataloglar çok etkilidir. Direkt dönüşüm hunisinin de istediği gibi aynı nokta üzerinden müşteri kataloğu inceler, ürünlere göz atar, sepete ekler ve satın alır. Her şeyin tek bir noktadan gerçekleşiyor olması ve müşteriyle iletişimin sağlanması gibi etkenlerle WhatsApp’ın dönüşüm hunisine önemli bir katkı sunduğunu söylemek mümkündür.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.