Covid-19'un E-ticarete Etkileri: Dijital Stratejinizi Adapte Etmenin 4 Yolu

6 Haziran 2020
Okuma zamanı4 dakika
Beril Özcan
Beril Özcan
E-ticaret Danışmanı

COVID-19, son birkaç ay içinde, özelikle karantina ve sosyal mesafe önlemlerinin de devreye girmesiyle e-ticaret üzerinde önemli bir etki yarattı.

Salgının görüldüğü pek çok ülkede çalışanlar evden çalışma talebinde bulundu, karantina ilan edildi, okullar kapandı.

Beklendiği gibi, birçok mağaza dükkanı kapatarak, geleneksel tüketicileri alternatif olarak e-ticareti benimsemeye yönlendirdi.

Hangi ürünlere talepte artış görülüyor?

Dünyanın dört bir yanında birçok okulun kapatılması nedeniyle, evde eğitim ve okul ekipmanı sorguları talepte büyük artışlar görüyor, B2C eğitim ekipmanı tedarik eden perakendeciler için iyi haber:

Okul malzemeleri

Karantina pek çok kişinin evde geçireceği vakti yeni hobiler edinmeye yönelmesine de sebep oldu. Bunun sonucunda hobi ürünlerine olan talepte de normalin üstünde bir atış görüldü:

Hobi

Ve tabii ki, evde oynanabilecek oyunlara ve eğlence araçlarına da talep yoğunlaştı. Xbox ve Netflix için karantina boyunca aramalarda önemli artışlar görüldü:

Xbox

Netflix

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Hangi arama terimlerinde düşüş görülüyor?

Moda perakendecileri bu dönemde çok sayıda ziyaretçi kaybetti. Sonuçta, kimse evde oturmak için yeni kıyafetler satın almıyor.

Moda

Seyahatler de anlaşılır bir şekilde durdu. Birçok seyahat sitesine trafik ironik bir şekilde arttı, ancak çoğu müşteri hizmeti istekleri veya iptalleriyle ilgili. Otel aramaları ise duracak seviyeye geldi:

Otel

Dijital pazarlamacılar bu duruma nasıl uyum sağlayabilir?

Birçok işletme bütçelerini Covid-19 ışığında incelerken, dijital pazarlama doğal olarak kesintiye uğramak isteyen işletmeler için bir hedef haline gelecek.

Mevcut koşullar altında kesinlikle daha akıllıca çalışmaya ihtiyaç var, ancak pazarlamacıların uzun vadeli karlılık stratejilerini benimsemesi hala çok önemli.

1. PPC Bütçe Verimliliğini Yönetin

Pek çok şirket için yeni kazanımların temel kaynaklarından biri olan PPC kampanyalarını tamamen iptal etmek gibi adımlar büyük zararlara sebebiyet verebilir.

Bunun yerine, mümkünse hesaplar arasındaki verimliliği yönetmeye bakın.

  • Arama talebinin azalabileceği düşük dönüşüm oranlarına sahip, zorunlu olmayan, huninin geniş kısmında yer alan anahtar kelimeleri eleyin.

  • Büyük ihtimalle kısılmış olan bütçenizi dönüşüm sağlama olasılığı daha yüksek olan anahtar kelimeler için kullanın.

Kampanyaları duraklatmak ve tekrar başlatmak, kampanyalar bir başlangıç ​​öğrenme aşamasından tekrar geçmek zorunda kalacağı için daha yüksek CPC(TBM - Tıklama Başına Maliyet)'ler anlamına gelir.

Şu anda CPC'ler muhtemelen birçok işletme bütçelerini kısmaya gittikçe daha düşük olacaktır, bu nedenle çalışmaya devam edebilecek müşteriler için mümkün olduğunca bundan yararlanmalıdırlar.

Ayrıca uzun vadeli etkilerin de dikkate alınması gerekir.

Kalite puanı, açık artırmadaki rakiplerinizle karşılaştırılan CTR (Tıklama Oranı)'ınıza dayanır.

Diğer kullanıcılar reklam vermeyi durdurursa, uzun vadede Kalite Puanınızı artıracak ve CPC'lerinizi düşürecek CTR kazançları elde edebilirsiniz.

Bunun tersi de geçerli - bu nedenle müşteriler kampanyaları öylece kapatamayacaklarını ve hiçbir şey olmamış gibi devam ettireceklerini bilmeli.

2. Organik Görünürlüğü Koruyun

Organik faaliyet söz konusu olduğunda, SEO açıkça daha uzun vadeli bir stratejidir ve musluk PPC'de olduğu gibi kapatılamaz (ve kapatılmamalıdır).

Google, insanların en doğru bilgileri almasını sağlamak için algoritmalarını şimdi her zamankinden daha fazla değiştirecek, bu yüzden temelleri göz ardı etmek uzun vadede organik görünürlüğü azaltma riski taşıyacak.

Organik arama, herhangi bir senaryoda en uygun kanallardan biri.

İnsanlar her zaman, belki de şimdi her zamankinden daha fazla arama yapacaklardır.

Çevrimiçi satış kabiliyetine sahip işletmeler, birçokları için zor bir dönemde iş yapmaya devam etmek için geri kalanlardan kesinlikle daha avantajlı.

3. Dijital PR ile Deneyim Paylaşın

Evet, haberler Covid-19 hikayeleriyle çalkalanıyor, ancak dijital PR aktivitesi koronavirüs sırasında da durmamalı.

Şimdi, gündemde olan haberlerden dikkati dağıtan ilginç haber hikayeleriyle gazetecilerle iletişim kurmak için harika bir fırsat.

İnsanlar hala iyi haber hikayeleri okumak ve şu anda ana akım medyaya hâkim olan salgından kaçmak istiyorlar.

Hikaye güçlü ise, şu anda kendine bir yer bulabilir.

İşletmeniz bu zorlu süre zarfında diğer işletmelere ve insanlara yardım etmek için çözümler sunabilir, veya yüzlerine bir gülümseme koyabilirse, başlı başına bu harika bir şey ve teşvik edilmeli!

4. Sosyal Medyada Faydalı Olun

Profesyoneller evlerden çalışmaya adapte olmaya başladıkça, sosyal platformlarda oturum açan ve zaman geçiren çok daha fazla insan olacak.

Bu, sosyal medya stratejinizi yeniden hayal etmek için harika bir zaman ya da eğer bir stratejiniz yoksa, başlamak için harika bir zaman.

Aşağıda, sosyal stratejilerini ve mesajlaşmalarını güncel eğilimlere dayalı olarak yenilemek isteyen markalar için bazı genel ipuçları verilmiştir.

  • Yardıma hazır olun: Müşterilere ihtiyaç duydukları şeyler hakkında güvenilir ve ayrıntılı bilgi verin. Objektif ve açık olun. Şu hissi verdiğinizden emin olun: "Size yardım etmek için buradayız".

  • Müşteriler arasında topluluklar oluşturmaya ve insanların hem yerel hem de küresel olarak bağlantı kurmasına yardımcı olun.

  • Sabahın erken saatlerinden akşamın geç saatlerine kadar ulaşılabilir ve aktif olun: Alışkanlıklarımız gelişiyor ve tüketicilerin çözümlerin her zaman, her yerde mevcut olduğunu bilmeleri git gide önem kazanıyor.

  • İşinizi kolaylaştıran insanlara ulaşın ve onları desteklemenin veya kutlamanın yollarını bulun. Çalışanlar, ürünlerinizi kullanan kişiler veya desteğe ihtiyaç duyan kişiler olabilir.

  • İzole durumda hem can sıkıntısı hem de endişeyle mücadele eden insanların hayatlarını zenginleştirmenin yollarını bulun.

Hepimiz kendimizi yalıtılmış hissediyor olsak da, bu dönem işlerimizde daha sosyal olma fırsatı veriyor. Ayrıca markanızın bu karanlık dönemde bir mutluluk kaynağı haline gelmesine de yol açıyor.

Pazarlamacılar olarak markalarımızın tüketici güveni artmaya başladığı gün online iş yapmaya hazır olmasını sağlamalıyız

Özetlediğimiz ipuçları Covid-19'a uyum için genel bir rehberdir.

Açıkçası, dijital stratejide herkese uyan tek bir yaklaşım ya da formül yoktur. Ancak kesin olan bir şey var ki, bize ulaşmak isteyen müşterilerimize fiziksel mağazamıza gelmişlercesine hissettirmenin bir yolu var, o da canlı destekten faydalanmak. JivoChat'in canlı destek çözümleri hakkında bilgi edinmek ve hala denemediyseniz, sitenizde canlı desteği hemen şimdi kullanmaya başlamak için Jivochat'e göz atın ve deneme sürümümüzden faydalanın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.