Dropshipping'de Olağanüstü Müşteri Desteği Nasıl Sağlanır | Müşterilerinizi Memnun Edin

11 Ekim 2019
Okuma zamanı4 dakika
Beril Özcan
Beril Özcan
E-ticaret Danışmanı

Dropshipping işinizde olağanüstü müşteri desteği, birçok müşteriyi çekmenize yardımcı olabilir. Son zamanlarda yapılan bir araştırma, müşterilerin %80'inden fazlasının online mağazaların satın alma işlemi yaparken sağladığı müşteri desteğine önem verdiğini kanıtlamaktadır.

Müşteriler yalnızca mağazanızda iyi ürünlere ihtiyaç duymazlar, aynı zamanda iadeleri yönetmek, sorguları netleştirmek ve sırayla herhangi bir değişiklik yapmak için kolay bir sistem isterler. İşte size ait dropshipping mağazasında istisnai bir müşteri desteği sağlamak için atabileceğiniz bazı önemli adımların bir listesi.

Dropshipping işinde olağanüstü müşteri desteği sağlama ipuçları

Gecikmeli siparişleri yönetme

Unutmayın, bir dropshipper'sınız, bir tedarikçi değilsiniz. Stoğu saklayan ve ürünleri teslim eden siz değilsiniz. Bir dropshipper anlaşmayı mümkün kılan şeydir. Bir müşteri mağazanızdan bir sipariş vermiş olabilir.

Dropshipper gider ve tedarikçiye siparişi işleme koyması için haber verir. Daha sonra, tedarikçiden, müşteriye bilgi vermesi için siparişin işlendiğine dair bir onay bekler. Diyelim ki bu onay gelmedi.

Dropshipping işinde gecikmiş siparişler nasıl ele alınır?

Bu herhangi bir dropshipper'ın başına gelebilir. Müşteriyi kaybedeceğinizi düşünmeyin. Sınırlamaları gerçekten iyi yönetiyorsanız, bir müşteri büyük ihtimalle sizi bırakmayacaktır. Böyle bir durumda, derhal tedarikçiye başvurmak ve gecikmiş sipariş işleminin nedenini teyit etmek daha iyidir.

Herhangi bir tereddüt etmeden müşterinize hemen ulaşın ve gecikmenin tam sebebini ona söyleyin. Müşterinizi, teslimat sisteminin sınırlarını aştığınız anda siparişin işleme koyulacağına dair temin edin. Bu, müşterinizin güvenini artıracaktır. Orada olduğunuzu ve bir soru işareti bırakmadığınızı garanti edecektir.

Bu, dropshipping işinizde olağanüstü müşteri desteği sağlamak için güvenli bir yoldur.

Ürün stokta kalmadı

Bir dropshipper olarak, tedarikçi ile ürünlerin mevcudiyeti ile ilgili bilgileri güncel tutmak için elinizden geleni yapabilirsiniz, ancak bu her zaman mümkün değildir. Müşteriniz bir ürün sipariş etmiş olabilir ve bu durumu derhal tedarikçinize bildirirsiniz.

Ne yazık ki, ürün stokta kalmamıştır.

Dropshipping sorunu nasıl ele alınır?

  • Nakliye işinizde böyle bir durumu önlemek, daha sonra bir çözüm bulmaktan daha iyi olacaktır. Bu nedenle, dropshipping mağazanız için birden fazla tedarikçiye sahip olmak her zaman daha iyidir. Bir tedarikçinizde sıkıntı varsa, aranılan ürünün yerini diğer tedarikçilerde bulmak kolay olacaktır.

  • Bu durumda, sadece bir tedarikçiye güveniyorsanız ve şimdi bir çözüm bulmanız gerekiyorsa, bunu derhal müşterinize bildirmeniz daha iyi olur. Kötü bir haber olduğunda, müşterilerinize bir e-posta ile bildirmekten ziyade kişisel olarak iletişim kurmak daha iyidir.

İadeleri yönetme

Bir dropshipping iş için gidiyoruz eğer iade birçok ürün durumlarda olabilir. Ürün açıklamaya uygun olmayabilir. Boyut, renk ile ilgili bazı sorunlar olabilir veya ürün hasar görmüş ve arızalı olabilir. Sebep ne olursa olsun, ürünleri geri alacaksınız, müşterileriniz iade edecekler.

Dropshipping işinde getirileri nasıl yönetilir?

  • İlk şey, tedarikçinizin iade politikasını bilmeniz gerektiğidir. Tedarikçinizin politikasına uygun olarak bir iade politikası önermek daha iyi olacaktır.
  • İade ile ilgili olarak tüm tedarikçilerinizle standart bir prosedür oluşturmak her zaman iyidir.
  • Birlikte çalıştığınız tedarikçilerin kolay iade politikası sağlayacağından emin olmalısınız.
  • Müşterileriniz özellikle hasarlı ürünlerde iade yaparken, şikayetlerini ve sorgularını dinlemeli ve sorunlarının çözüleceğini temin etmelidir.
  • Tedarikçinin adresi iade yapmak için kullanılabilir ve değiştirilen ürünü en kısa sürede iade etmeniz veya göndermeniz gerekir. Unutmayın, müşterilerinizi mutlu etmelisiniz. Bu en önemli olan şey.

Bir uzmandan destek alın: Müşteri Destek Sorumlusu

Mağazanız için bir müşteri destek yöneticisini işe almak, mükemmel müşteri desteği sağlamada gerçekten faydalı olabilir. Bir müşteri destek merkezi veya bir müşteri destek yöneticisine sahip bir iletişim merkezi müşterilerinizin size daha fazla güvenmesini sağlayacaktır.

İşletmenizin sadece aramalarını ele almasının yanı sıra e-postaları, faksları ve hatta canlı destek sistemlerini kullanarak sorularına cevap verebilecekleri uygun bir yol bulacaklar.

Müşterileriniz, şikayetlerini veya sorularını ortaya koymalarını kolaylaştıran bir iletişim yolu olduğundan emin olduklarında, istisnai müşteri destek sisteminize kolayca güvenecek ve işletmenize bağlanacaklardır.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Zamanında yanıt verme: Müşterilerinizin zamanlarına değer verirseniz, onlar da sizin işinize değer verirler

Müşterilerinize zamanında cevap vermek çok fazla fark yaratabilir. Nakliye işiniz başarılı veya başarısız olabilir. Müşterileriniz, sorularının yanıtlarını almak için günlerce veya saatlerce beklemek istemiyor. Sorunlarına gelince çok hızlı olmanızı bekliyorlar.

Onlara cevap vermede gecikme olması, potansiyel müşterilerin kaybına yol açacaktır. İşletmenizin başarılı bir şekilde çalışmasını istiyorsanız, hızlı dönüşleri istisnai müşteri destek sisteminizin önemli bir parçası haline getirmeniz şarttır.

SSS sayfasından yararlanın

Dropshipping işinde olağanüstü müşteri desteği sağlamak için SSS sayfasını kullanabilirsiniz. Bir SSS sayfası, müşterilerinizin izlemesi gereken çeşitli prosedürleri ve işinizin şartlarını ve politikalarını bilmesini kolaylaştıracak en sık sorulan sorulardan oluşan bir sayfadır.

Bir SSS sayfası oluştururken şunu hatırlamanız gerekir:

  • En sık sorulan soruları onun parçası yapın.
  • Kullanılan dil, müşteriler için işleri kolaylaştırmak için oldukça basit olmalıdır.
  • Soruları ve cevapları çok iyi sınıflandırın.
  • SSS’lerinizi düzenli olarak güncelleyin.

Müşterilerinize mükemmel bir deneyim sunmaya hazır mısınız?

Müşterilerinizin sorularına anında ve tam da onların ihtiyaçlarına uygun şekilde yanıt vermek, her zaman size ulaşabileceklerini ve tatmin edici sonuçlara ulaşacaklarını hissettirmek mi istiyorsunuz? Güveni pekiştirmek ve müşterilerinizin memnuniyetle size dönmesi için bugün hemen bir canlı destek uygulamasını entegre etmeye ne dersiniz?

Şimdi Jivochat'i ziyaret edin ve özelliklerimiz ve ödeme planlarımıza göz atın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.