Ekonomik bir e-ticaret kurmak için 11 ipucu

21 Aralık 2018
Okuma zamanı5 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Bir işletme kurmak, genel olarak iyi ya da kötü bir ekonomi ile kolay bir iş değildir. İlk kural çok büyük harcamalardan kaçınmaktır. E-ticaret için de durum farklı değil, eğer harcamalarınız inanılmaz fazla değilse satışlarınız kısa sürede masraflarınızı karşılayacaktır. Bu yüzden çok fazla para harcamadan, paranızı ticari büyüme için tasarruf etmek için kullanabileceğiniz 11 ipucunu -hatta iş fikrini- bir araya getirdik.

Bu makale 2 bölüme ayrılacaktır. İlk bölümde sanal mağazanızı başlatmak için iş fikirlerini paylaşacağız. İkinci bölümde, mağazanızın cilası ve tanıtımı için teknik açıdan ihtiyacınız olan her şeyi size göstereceğiz. Hazır mısınız?

Sanal mağazanıza başlamanız için düşük maliyetli fikirler:

1. Ürününüzü oluşturun

Belirli bir ürünü, örneğin t-shirtler, kupalar veya benzeri bir ürün için damga basarken, kendi ürünlerinizi yapmak e-ticaret siteniz için harika bir fikir olabilir. Kendilerine yaptıkları ürünleri satmak için bir satış sitesi açmak isteyenlere önerimiz, nasıl yapılacağını bildikleri ürünler hakkında düşünmek ve bunlardan en az kaynağı gerektiren ürünü seçmek.

Criação

Bu şekilde, çok fazla yatırım yapmadan tüketicilerin sizin malınıza olan tepkisini değerlendirebilirsiniz. Satışlarınız büyüdükçe, daha yüksek üretim maliyetine sahip daha fazla ürün piyasaya sürmeyi düşünebilirsiniz. Fiyatın yanı sıra, yapabileceğiniz ürünlerden hangisinin sanal mağazalarda en popüler olduğunu öğrenmenizi öneririz.

2. Satılmış ürünleri tekrar satma

Ürün oluşturmak sizin adınıza uygun değilse, zaten mevcut olan ürünleri tekrar satmaya başlayabilirsiniz. Örneğin, fitness veya makyaj hayranıysanız, bu alanlarla ilgili ürünleri yeniden satabilirsiniz. Yeniden satma seçeneklerinden biri, e-ticaret sitenizdeki ürünleri toptan satış mağazasına veya mağazaya bağlamaktan oluşan dropshipping'dir. Müşteri "satın al" düğmesini tıkladıktan sonra, ortak mağaza ürünü göndermekten sorumlu olur ve mağazanızdan gönderilen ürünün değerini tahsil eder.

Ayrıca klasik yolla da şeyleri satabilirsiniz: ürünleri kendiniz aramak, büyük satışlardan yararlanmak veya kar marjıyla satmak için kullanılmış ürünleri satın almak. Bu model, bir zincir olan GameShop'un bu kadar başarılı olmasının sebeplerinden biri. GameStop, video oyunu meraklılarının kullanılmış oyunlarını satmalarını ve daha sonra kendi mağazalarında satmalarını sağlar. Garaj satışlarında düşük fiyatlı ürünler de bulabilirsiniz.

Garagem

3. Hizmet olarak satın

Hizmet sektörü pazardaki en istikrarlı sektörlerden biridir ve en kötü krizlerde bile gelişmeye devam eden alanlarla. Bu nedenle e-ticaretinizin mutlaka fiziksel ürün satması gerekmez. Kendinizi rakiplerinizden ayırmak için kendi markanızı oluşturmayı ve sosyal medyada ve web sitenizde becerilerinizi geliştirmeyi unutmayın. Müşterilerden gelen referansların ve olumlu geri bildirimlerin sergilenmesi bu hizmetlerin satışında etkili bir stratejidir. JivoChat’in müşterilerinin çoğu servis sektöründe faaliyet göstermektedir.

4. İşletmenize başlamadan önce popüler ürünleri araştırın

Yukarıdaki üç seçenekten hangisini seçerseniz seçin, mevcut en popüler ürünleri araştırmaya değer. Bu aramayı yapmak için, büyük mağazaların sitelerine gidin veya eBay gibi platformlar alıp satabilirsiniz. Bu web siteleri normalde en popüler ürünlerini veya büyük promosyonlarını gösteren sayfalara sahiptir. Bazılarında departman başına en popüler ürünleri görebilirsiniz.

Bu araştırmayı yapmak, bunlara benzer çeşitli ürünleri satabileceğiniz anlamına gelir. Bu ürünler eBay'de popüler ise, satış sitenizden yararlanabileceğiniz kesinlikle onlar için büyük bir pazar var.

5. Ortak olarak ürünleri satın

Bağlı kuruluş olarak çalışmak, sadece para kazanmak için iyi bir seçenek olabilir. Bir ortak üçüncü şahıslardan ürün satan ve komisyon kazanan kişidir. JivoChat'ta bir ortaklık programımız var ve bizi öneren herhangi biri komisyon kazanıyor. Bununla ilgili daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, buraya tıklayın.

Başlamak:

Ne satacağınıza karar verdikten sonra, birkaç teknik konu hakkında endişelenmenin zamanı geldi. İşte bunlardan birkaçı:

6. Bir egemenlik yaratın ve bir hosting hizmeti sözleşmesi yapın

Bir egemenlik yaratmanın ve bir ev sahibi için ödeme yapmanın yolu yok. Açıkçası, başlangıçta yararlanabileceğiniz kadar fazla özelliğe sahip olmadığınız anlamına gelse bile, temel planları ve düşük maliyetli hizmetleri kullanmayı denemenizi öneririz. Barındırma hizmetlerinin çoğunun çeşitli planları vardır ve satışlarınız büyüdükçe yükselmenize izin verir.

7. Mağazanız için bir WordPress blogu oluşturun

Çevrimiçi alışverişinizi açtığınızda ekonomikleşmenin en iyi yollarından biri, WordPress blogu kurmak. Bir egemenlik ve barındırma için para ödemeniz gerekse de, blog oluşturma kendi başına ücretsizdir ve ücretsiz olarak veya düşük bir fiyatla yükleyebileceğiniz çok çeşitli temalar ve eklentiler de vardır. Jivochat Jivochat’ın canlı destek WordPress eklentisine göz atın!

WordPress

Bir web sitesi oluşturmayı tercih etseniz bile, bir WordPress blogu oluşturmanızı ve işinizi destekleyen içeriğe sahip bir pazarlama stratejisi oluşturmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz, çünkü bu sosyal medyaya erişiminizi artırmanıza yardımcı olabilir.

8. Sosyal medyada aktif olun

Bir profile kaydolmak veya bir Facebook sayfası oluşturmak, Instagram veya Twitter gibi diğer sosyal ağlarda olduğu gibi ücretsizdir. Google dışında, sosyal medya yeni ziyaretçiler ve müşteriler çekmenin ana yoludur. Bu nedenle, işiniz için bu platformlarda sayfalar oluşturmak hayati önem taşır.

Bu platformlar aracılığıyla ürünlerinizi tanıtıp etraflarında bir topluluk oluşturabilirsiniz. Blog içeriğinizi paylaşmak için sosyal medyayı kullanmak, insanları sanal mağazanızdan haberdar etmenin en iyi yollarından biridir ve büyük yatırımlar yapmanıza gerek kalmadan büyümesine yardımcı olur.

9. Hangi ücretsiz ve ücretli hizmetleri kullanabileceğinizi değerlendirin

Mağazanızın temel özellikleri ile, diğer şeylerin yanı sıra, hangi e-posta pazarlamasını, alışveriş sepetini ve CRM sistemini kullanacağınıza karar verme zamanı geldi. Kullanabileceğiniz seçenekleri ve farklı olan planları öğrenmeniz gerekir.ompanies offer, and then compare them with your monthly budget.

10. Ücretsiz deneme sürelerini kullanın

8 numaralı noktayı tamamlamak için, karar vermeden önce, 9. maddede belirtilen hizmetleri sağlayan çeşitli şirketler tarafından sunulan ücretsiz iz sürelerinden en iyi şekilde yararlanmaya çalışmanızı öneririz. işiniz için çok önemlidir, bu nedenle bir servise yatırım yaptığınız zaman karşılığını verir. Bu hizmetlerin çoğu, Jivochat dahil olmak üzere 7 ila 30 günlük ücretsiz takip sürelerine sahiptir.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

11. Canlı destek sistemi ekleyin

Jivochat

Mağazanızın çalışmaya başlaması için kesinlikle gerekli olmamakla birlikte, çevrimiçi bir müşteri hizmetleri sohbeti yapmak hızla hayati hale gelir. Canlı desteğin sunduğu duyarlılık, müşterilerinizin ürünlerinizle ilgili şüphelerini gidermenizi kolaylaştırır ve bir ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmeye yardımcı olmak söz konusu olduğunda en büyük müttefikinizdir.

Bunun nedeni, ziyaretçinize alımlarını gerçek zamanlı olarak tamamlamaları için tüm süreçlerde rehberlik etmenin mümkün olmasıdır. Jivochat’ın özelliklerinden biri olan proaktif davet, sitenize bakan bir ziyaretçiye yaklaşmanızı, dönüşüm şansını %73 artırarak, proaktif davetleri olmayan canlı desteklere kıyasla avantaj kazanmanızı ağlar. Jivochat’ın düşük aylık maliyeti göz önüne alındığında, e-ticaret sitenizde bir fark yaratabileceğini keşfetmek için 14 günlük ücretsiz deneme süremizden yararlanmanızı kesinlikle öneririz!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.