E-ticaretinizde blog sahibi olmanız için 15 neden

20 Aralık 2018
Okuma zamanı5 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

E-ticaretinizi sosyal ağlarda tanıtmak iyi bir fikirdir, ancak çabalarınızı dijital pazarlama konusunda yoğunlaştığınız tek şey olmamasının bir nedeni vardır. Üçüncü taraf bir platform olduğundan, kurallarına uymak zorundasınız ve söz konusu kuralları izleseniz bile, erişiminizi önemli ölçüde etkileyebilecek herhangi bir zamanda değişiklikler yapabilirler. Bu nedenle, mağazanızın kendi sitesine sahip olması ve Jivochat sitesinde yaptığımız gibi, web siteniz için bir blog aracılığıyla içerik oluşturmayı da düşünmeniz hayati önem taşıyor. E-ticaretiniz için blog yazmanız için birçok neden var ve bunlardan 15 tanesine göz atabilirsiniz!

1. Google'daki sıralamanızı iyileştirin

Google’ın robotları interneti, arama motorunun sitelerini analiz etmek ve dizine eklemek, onları alaka düzeylerine göre sıralamak için yönlendirir. Yani, e-ticaretiniz ne kadar alakalı olursa, Google’daki konumu o kadar iyi olur. SEO'nuzu iyileştirmenin iyi bir yolu, kendi blogunuz aracılığıyla oluşturulabilecek içerik ve bağlantılar. Dahili bağlantılarla oluşturduğunuz her içerik, Google’ın sıralamanızı işinizle alakalı bir anahtar kelime için iyileştirir.

İyi bir Google sıralamasının şirketiniz üzerindeki etkisi hakkında daha iyi bir fikir edinmek için, dijital tanıtım danışma şirketi Chitika tarafından oluşturulan aşağıdaki tabloya göz atın. Bir arama motoru tarafından üretilen ilk 10 sonuçtan elde edilen tıklamaların oranını gösterir.

araştırma

2. Sitenizdeki sayfa sayısını artırın

Son noktayı tamamlayan, sürekli içerik üreten bir bloga sahip olmak sitenizdeki sayfa sayısını artırır. Bu, Google’ın ve diğer arama motorlarındaki sıralamasını iyileştiren sürekli büyüdüğü anlamına gelir. SEO tekniklerini ve bağlantı kurma özelliğini kullanmak daha da etkilidir.

3. Şirketinize bir ses verin

Birisi bir satın alma yapıp yapmamaya karar verirken fiyat gibi faktörler son derece önemli olsa da, birçok tüketici, diğer insanlarla mı yoksa markalarla mı daha iyi bir bağlantı arayışına giriyor. Bir blog aracılığıyla, şirketinize sadece ürünlerinizi tanıtmak yerine bir ses verebilirsiniz.

Bu, şirketinizin neyin peşinde olduğunu, bölgenizle ilgili haberlerin ne olduğunu takip etmelerini ve özellikle de işletmeniz hakkında daha fazla bilgi edinmelerini sağlar. E-ticaretiniz için blogunuz aracılığıyla, bir ziyaretçinin ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi edinme, satın alma işlemine yardımcı olma ve rekabete girmelerini zorlaştırma şansını arttırırsınız.

4. E-ticaretiniz için blog sahibi olmak güven uyandırır

Şirketinize bir ses vermesi gibi, sanal mağazanızda bir blog olması da ziyaretçilerinize ilham vermenin bir yoludur. Blogunuzu düzenli olarak güncellerseniz, bu daha da gerçek olur. Blog sahibi olmak, ziyaretçilerinize, yalnızca ürünler için para alışverişi yaptıkları ürünleri gösteren ruhsuz bir alan olmak yerine, şirketinizin de onlar gibi insanlar tarafından yönetildiği izlenimini verir.

5. Sizi sektörünüzde bir otorite haline getirebilir

Sesiniz varsa ve işletmenizin kişiliğine güven veriyorsanız, blogunuz ayrıca endüstrinizde otorite olarak öne çıkmanıza yardımcı olur. Öğreticiler, pazar analizleri ve vaka çalışmaları diğerlerinin yanı sıra blogunuzda deneyebileceğiniz türden bir şeydir. Bu, hem kişisel markanızı hem bölgenizde bilgili biri olarak hem de şirketinizin markasını oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Otorite

6. Bilgi verin

E-ticaretinizin blogu yalnızca bağlantı kurmak, Google sıralamanızı geliştirmek ve itibarınızı artırmak için iyi değildir. Gerçekte, en temel rolü oldukça basittir ve ziyaretçinize bilgi verir. Blogunuz aracılığıyla, sattığınız ürünler hakkındaki belirli soruları silebilirsiniz. Örneğin, belirli hizmetinizin hangi durumlarda yararlı olabileceği ve hatta üretim sürecinizin nasıl çalıştığı hakkında insanları bilgilendirebilirsiniz.

7. Hikayenizi anlatın

Müşterilerinizle sizi sadık kılabilecek bir bağlantı kurmanın bir yolu iyi hikayeler anlatmaktır. Bir ziyaretçinin dikkatini çekmenin ve dikkatini çekmenin yanı sıra, markanızın hikayesini anlatmak için e-ticaret sitenizin blogunu kullanabilirsiniz. Blog, yalnızca daha fazla insana ulaşmak ve onları ilgilendirmek için bir araç değildir, aynı zamanda markanızın yıllar içinde nasıl geliştiğini ve bu süre zarfında ana iniş çıkışların neler olduğunu anlatmanın bir yoludur.

8. Ziyaretçiler için çoklu giriş noktaları

2 . maddede, bir blogun sitenizdeki sayfa sayısını artırmaya yardımcı olduğunu belirttik. Bu, ana sayfanızın daha iyi sıralanacağı anlamına gelmez, ancak sitenize birçok farklı giriş noktası sağlar. Anahtar kelimelerinizle sitenizi arama motorlarında gösterecek terimlerin kapsamı artar, bu da e-ticaretinizin daha yüksek trafik yoğunluğuna sahip olduğu anlamına gelir.

bağlantı noktaları

9. İnsanları sitenize geri getirin

Bir ziyaretçi ilk ziyaretinde bir şey satın almasa bile, bir bloga sahip olmak, şirketiniz tarafından üretilen içeriğin daha fazlasını almakla ilgilendikleri anlamına gelebilir. Bu, gelecekteki ziyaretlere (bu da dönüşümlerin hayalini kuranlara neden olabilir]) ya da e-posta yoluyla özel teklifler ve içerik almak için kayıt olmalarına yansıtılabilir.

10. Sorunların çözümü için yardım etmenizi sağlar

6 . maddede belirttiğimiz gibi, blogunuz da insanları bilgilendirmek için orada. Ancak bu, tüm sorun çözme işlemlerini çevrimiçi müşteri hizmetleri ekibinize devredebileceğiniz veya SSS bölümüne verdiğiniz yardımı sınırlayabileceğiniz anlamına gelmez. Belirli problemleri çözmede yardımcı olacak görevler oluşturabilirsiniz. Yaygın durum listelerinden veya daha karmaşık bir sorun için daha ayrıntılı bir öğreticiden, bu tür içerik çok sayıda ziyaretçiyi çeker.

11. Müşterilerinizle iletişim kurun

Müşterilerinizle veya ziyaretçilerinizle iletişim kurmak için en iyi araç olan canlı sohbet yardımcı olsa da - Jivochat'ın bu alanda neler sunabileceğini görmek için linke tıklayın - blogunuzu bunun için de kullanabilirsiniz. Yorumlar bölümüne sahipseniz, hangi konuların insanlar tarafından en çok tartışıldığını belirtmek ve ardından işinizle alakalı olduğunda gelecekteki yayınlarda bu konuları yorumlamak veya ele almak önemlidir.

12. Sosyal ağlarda varlığınızı iyileştirin

Sosyal medya stratejinizi blogunuzla birlikte kullanmak sizi artan trafik yoluna sokacaktır. Blogda yaptığınız yazılar, fan sayfanızda yayınlanabilir, örneğin, özellikle sosyal medyada paylaşırken erişiminizi arttırın. Bunlara iyi katılımın, arama motorlarındaki sıralamanızı da iyileştirdiğini unutmayın.

Redes Sociais

13. Markanızın çevresinde topluluk oluşturmaya yardımcı olur

Aynı zamanda sosyal medyadaki varlığınızdan da gelir, ancak blogunuz işiniz etrafında bir topluluk oluşturduğunda sadakatinizi artırabilir. Blogunuz aracılığıyla müşterilerin sadakatini artırmanın bir yolu, aldığınız yorumları ve mesajları kişisel olarak yanıtlamaktır.

14. Satışları arttırmak için başka bir araç

Hem e-ticaret hem de diğer alanlar için blog gönderileri için kullanılması gereken tekniklerden biri harekete geçirme çağrılarıdır. Farklı hedefleri olabilir, ancak e-ticarette, yeni satışları kapatmak için bunları kullanmanız muhtemeldir. Diğer bir deyişle, her gönderi, ürünlerinizden birinden söz etmiyor olsanız bile, yeni bir satış yapmanız anlamına gelebilir.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

15. Blog, en ekonomik dijital pazarlama araçlarından biridir

Blog, mevcut en iyi dijital pazarlama araçlarından biridir. Bunun nedeni her gönderinin işinizi büyütmesidir. Bugün yayınladığınız bir gönderi, konuya bağlı olarak iki yıl sonra bile sayfanıza trafik çekmeye devam ediyor olabilir. Sosyal medya işinizi şu an için tanıtmak için yararlı olsa da, bir blog Google’da iyi bir sıralama yaparak trafik akışını sabit tutmanın en iyi yoludur.

Pazarlama

Jivochat'ın özelliklerini ve e-ticaret sitenizin bloguna nasıl entegre edilebileceğini öğrenin!

Metnin başında belirttiğimiz gibi, canlı desteğinizi blogunuzda da kullanabilirsiniz. Jivochat'in özellikleri arasında bir WordPress platformu eklentisi aracılığıyla yüklemek mümkündür. Ödeme planları bölümüne göz atın ve Jivochat'ın neden en iyi çevrimiçi müşteri hizmetleri aracı olduğunu öğrenin!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.