E-Ticaret İçin Canlı destek: Nasıl Kullanılır?

24 Aralık 2018
Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Bugün, müşteri hizmetleri, birçok farklı sosyal medya, blog ve çevrimiçi mağazaya göz atarken almamız gereken bir şey değildir. Ziyaretçiler olarak, ihtiyaç duyduğumuz tüm bilgilere erişmeyi bekliyoruz ve ne zaman olursa olsun, ziyaret edilen sayfa çevrimiçi bir sohbet olmadıkça, bir destek e-postası veya bilet beklemekten başka bir çözüm bulmak için ayrılma ihtimalimiz daha fazla cevap.

Bir E-ticaret sahibiyseniz, mağaza sayfanızdaki çevrimiçi bir sohbete katılmak, satışlarınızı olumlu yönde etkileyebilir ve ayrıca ziyaretçilerinizin markanıza olan güvenini artırabilir. Ancak gerçek şu ki, birçok şirket canlı destekleri en iyi şekilde kullanmıyor. Sadece sohbeti başlatmak ve müşterilerinizin sorularını cevaplamak için bir destek temsilcisi atamak yeterli değildir, e-ticaretiniz için canlı desteki en iyi şekilde nasıl kullanabileceğinize ilişkin şu ipuçlarına göz atın.

Önceden Ayarlanmış Yanıtları Kullanın

Ziyaretçilerin alımlarını tamamlamadan önce soru sorması yaygındır, bu sorunların birçoğu iyi bilinmektedir ve "Bu ürünü nasıl satın alırım?" Gibi sıkça sorulur. veya "İndirim kuponum çalışmıyor!". Bu, şirketinizin, müşterilerinizin karşılaşabileceği öngörülebilir sorunlar için önceden belirlenmiş cevaplar oluşturmasını kolaylaştırır. Bu, müşteri destek temsilcilerinizin zaten bu sorunlarla nasıl başa çıkacaklarını tam olarak bildiğinden ve bu sorunları ne kadar çabuk çözebileceklerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.

Müşterilerinize asla yanlış bir otomatik yanıt vermek istemediğinizi aklınızda bulundurmanız önemlidir. Destek temsilcinizin, asıl sorunun ne olduğunu tam olarak okumadan ve anlamadan cevap verdiğini hemen anladılar; bu da ziyaretçilerin değer biçilmemesine neden olacak ve şirketinize olan güvenlerini olumsuz yönde etkileyecektir. Bir robot gibi görünmek istemezsiniz.

Ayrıca, ziyaretçilerinize bilgilerin ne kadar iyi görüntülendiğini iyileştirmenin daha iyi yollarını aramayı da unutmayın. Web sitenizin kategorilerinde ve farklı sayfalarında gezinmenin olması gerektiği kadar kolay olmadığını gösteren "Bu ürünü web sitenizde nerede bulabilirim" gibi sık sık sorular alıyorsanız.

Takımınız İçin Hedefler Belirleyin

Destek temsilcilerinizden her birinin, haftada veya aylık olabilen belirli bir sürede kaç satış gerçekleştirilmesi gerektiğine ilişkin kendi hedefleri olmalıdır. Bu, şirketinizin beklentilerini yansıtmanın ve canlı desteğinizin yalnızca gösteri için orada olmadığından emin olmanın harika bir yoludur.

Bunun için, müşteri destek temsilcilerinizi doğru şekilde eğitmeyi unutmayın; böylece ziyaretçilerinize doğru kapanış satış anlayışı ile etkili bir şekilde yaklaşabilirler. Temsilcilerinizin hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için proaktif davetiyeler gibi çeşitli canlı destek araçlarını kurduğunuzdan ve kullandığınızdan emin olun. Bu hedefleri gerçekçi tutun ve daha fazla sayıda ziyaret almaya başladığınızda veya Kara Cuma’nın satışları gibi özel fırsatlar ve indirimler sunarken bu hedefleri ayarlayın.

Ayrıca, sohbet operatörleriniz için ziyaretçilerinizle yapılan bir satışı sonlandırmayı başardıktan sonra kaç arama takibi yapıldığı gibi özel hedefler oluşturmayı düşünün. Canlı desteğinizi en iyi şekilde kullanmak için Geri Arama aracını kullanmanız önemlidir! Bu, müşterilerinizin dikkatini çekmenin ve gelecekteki satışlar için markanızı hatırlatmanın, kendilerini değerli hissetmelerini ve genel müşteri memnuniyetini artırmalarını sağlamak için harika bir yoldur.

Set Up Goals

Facebook ve Diğer Uygulamalar ile Entegrasyon Sağlayın

Hizmetinizi Facebook gibi diğer uygulamalarla ve sosyal medyalarla bütünleştirmenize izin veren çevrimiçi bir sohbet çözümü arayın! Jivochat, yalnızca Facebook’un Messenger’ında değil, Viber, Telegram ve diğer uygulamalarda da bu özelliği sizin için sunan çevrimiçi bir sohbet çözümüdür.

Bu, erişiminizi genişletmek ve ziyaretçilerinize daha fazla kolaylık sağlamak için harika bir yoldur. Destek ekibinizle iletişim kurmak için sekmeleri değiştirmeniz veya farklı uygulamalar açmaları gerekmez. Operatörleriniz gelen tüm destek taleplerini aynı platformda alacaklar, bu da sadece herhangi bir yerden gelen sorunları çözmelerini sağlamakla kalmayacak aynı zamanda yöneticilerinizin bu platformlardaki sohbet oturumlarından her şeyi bir arada tutarak veri toplamalarını kolaylaştıracak. yer.

Entegrasyon

Değişim ve İade Departmanınızla Kullanın

Canlı desteği departman e-posta adresiniz ile entegre etmeyi düşünün ve müşterileriniz satın aldıkları malları değiştirmek ya da iade etmek istediklerinde sorunları çözmek için aynı platformu kullanın.

Bu özellikle örneğin kıyafet, ayakkabı ve diğer kıyafetler satan çevrimiçi mağazalar için kullanışlıdır. Genellikle değiş tokuş edilen ürünlerdir, genellikle sinir bozucu bir satın almaya yol açabilecek boyut farklılıkları ve farklılıkları nedeniyle.

Ürünleri değiştirmek gerçekten aromalı bir şey değildir ve kesinlikle hiçbir E-ticaret satışlarının geri ödenmesini istemez. Ancak, bu senaryolarda iyi müşteri desteği sunabilmek, müşterinizin gelecekte farklı bir satın alım için geri gelip gelmeyeceği konusunda belirleyici bir faktör olabilir!

Unutmayın, bir canlı destekin yüksek kaliteli müşteri hizmeti ve kolaylık sağlaması ile ilgili olduğunu unutmayın. Durum ne kadar korkunç olursa olsun, ekibiniz sıkıntılı bir ipucuna yardımcı olmak için hazır ve istekli olmalıdır.

Stratejinize Ekleyin

Bir canlı destek sadece satış stratejinizin değil, aynı zamanda Pazarlama ve Reklam kampanyalarınızın da bir parçası olabilir. Pazarlama kampanyalarınızda ileride kullanmak üzere potansiyel müşterilerinizden gelen e-postaları toplamak için canlı desteki kullanmayı düşünün.

Ayrıca, web sitenizdeki Facebook ve diğer sosyal medyadaki yayınlanan Reklamlarınızdan gelen yeni ürünler ve teklifler hakkında sorular soran ziyaretçiler almaya hazır olun. Şirketinizin stratejilerine dahil ederek ve potansiyel müşterilerinize ulaşmak ve kendilerini değerli hissetmelerini sağlamak için canlı desteği maksimuma çıkarın.

Girişlerinizi geliştirmek, indirimler oluşturmak ve işinizi daha da geliştirmek için sohbet oturumlarınızdaki verileri toplayın ve analiz edin. Bir canlı destek, müşteri hizmeti sunmak için bir platformdan çok daha fazlası olabilir, sınırlarını kullanın!

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Stratejinize Ekleyin

Satışlarınızı Artırın ve Jivochat ile Mükemmel Müşteri Hizmeti Sunun

Jivochat, şirketiniz için canlı destek çözümüdür. Bu makalede belirtilen her şeyi sezgisel bir şekilde yapmanıza olanak sağlar. Bir e-ticaret sahibiyseniz, müşteri hizmetleri konusundaki rakiplerinizin arkasında olmak istemeyeceksiniz ve Jivochat her zaman en iyi hizmeti ve rahatlığı sağlayabilmenize yardımcı olur. Hemen e-ticaret web sitenize ekleyin ve müşterilerinizi etkilemeye başlayın, bu yazının tüm ipuçlarını kullanarak dikkatlerini çekmeye başlayın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.