E-ticaretinizin Google'da ilk sırada olması için 18 ipucu

25 Aralık 2018
Okuma zamanı6 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Günümüzde, Google’da çıkmak internetten çıkmak gibi. Milyonlarca insan, arama motorunu, triviadan satın alınacak birşeye, kıyafet, elektronik eşya veya hatta daha büyük bir eşya, araç gereç, araba gibi, diğerlerinin yanı sıra aramak için kullanıyor. Bu nedenle, e-ticaretiniz Google’ın ana sonuçları arasında yer alma şansını kaçıramaz, çünkü iyi pozisyonlar daha fazla erişim ve dolayısıyla daha fazla satış anlamına gelir.

Peki ilk birkaç sayfada ve hatta ilk etapta nasıl ortaya çıkıyor? Bunun için SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) adı verilen bir dizi öneri ve teknik var. Bu özellikler sitenizin arama motorlarında her zaman iyi bir konuma sahip olmasını ve tüketicinize daha sık görünmesini sağlayacaktır. Daha fazla uzatmadan ipuçlarına bakalım:

1- Her zaman özel açıklamalar yazın

Arama motorları, müşterinin aramasıyla ilgili anahtar kelimeleri ve terimleri arayacaktır. Ürününüzde bir açıklama yoksa veya kısa bir metin açıklaması varsa, sonuçlar sayfanızı içermeyecek veya sizi daha uzak sayfalara bırakmayacaktır.

Bu nedenle, iyi yazılmış bir tanımlamanın Google’da başarının anahtarlarından biri olduğunu her zaman unutmayın.

2- Tedarikçinin önceden hazırladığı açıklamaları ve metinleri kullanmayın

Tedarikçiden, özellikle cep telefonu üreticileri, bilgisayarlar gibi teknoloji ürünleri olduğunda, diğerlerinin yanı sıra metin almak çok yaygındır. Ancak, rakip mağazalardan yapması beklendiğinden bu metinleri sitenizde kullanmanız önerilmez.

Arama motorları, özellikle Google, farklı içeriğe sahip sitelere öncelik vermektedir. Metin birden çok adres arasında aynı olduğunda, bunu öncelikli alan yinelenen içerik olarak alır.

Öyleyse, satıcı metnini kopyalayıp yapıştırmak yerine, orijinali temel alan benzersiz bir açıklama oluşturmaya ne dersiniz? Bu daha fazla sonuç getirecek.

3- İkonik anahtar kelimeler ve ticari markalar kullanın

Sitenize bir ürün eklerken, hem başlığın içinde hem de açıklamada yer alan anahtar kelimeleri ve markaları arayın. Örneğin, bir iPhone 6S’nın reklam başlığını yazarken, şartlara uymuyorsunuz. "İPhone 6S Silver" olarak sadece reklam vermek yerine, metni ve "iPhone 6S Apple Silver 16GB 4K Kamera" gibi ilgili özellikleri ekleyerek metni daha eksiksiz bırakın.

e-ticaret için programlama

4- İçerik Kanalı Olun

Google’dan iyi pozisyonlar ve yeni isabetler almanın harika bir yolu, izleyicileriniz için bir içerik kanalına sahip olmaktır. Bir blog veya bilgi sitesi olabilir: Önemli olan, e-ticaretinizin ürünlerine yol açan anahtar kelimelerle ilginç yazılar oluşturmaktır. Siteniz bu tür bir üründe uzmansa, yemek satarsanız bir pişirme sitenizde bir teknoloji ipucuna ne dersiniz?

Hedef kitlenizin okumak ve üretime başlamak istediklerini düşünün.

5- Derecelendirme sistemini kullanın

İnsanlar bir ürün satın almadan önce başkalarının görüşlerini bilmek ister. Bu nedenle değerlendirme sistemleri müşteriyi satın alma işlemini kapatırken daha güvenli hale getirmek için bile iyidir. Bu alanı açık bırakmaya çalışın, böylece insanlar satın alma ve ürün deneyimi hakkında ne düşündükleri hakkında dürüst bir fikir verebilirler. Google’ın alakalı içeriğe sahip sayfalara öncelik verdiğini unutmayın, bu nedenle müşterilerinizi sizin yararınıza kullanın.

6- Müşterilerinizin sitenizde ne aradıklarını anlayın

Her zaman e-ticaret durum paneline bakın ve müşterilerinizin her zaman aradığı kelimeleri anlamaya çalışın. Bu bilgiler daha iyi açıklamalar oluşturmanıza, hangi ürünleri yerleştireceğinizi seçmenize ve ürün tercihlerinizi optimize etmenize yardımcı olacaktır.

7- Açıklamalarınızı iyi biçimlendirin

İyi tanımlamalar yazmak için yeterli değil, onları iyi biçimlendirilmiş bırakmak, daha fazla arama motoru sıralaması elde etmek için harika bir yoldur. Bir öğeyi tarif ederken, alt bölümleri kullanarak açıklamada kategoriler oluşturmaya çalışın. Örneğin, bir cep telefonunu tarif ederken, kameranız hakkında konuşacak, bir başkasının hızı hakkında konuşacak, bir başkası işletim sistemi vb.

8- Aynı veya benzer isimlerdeki ürünlere dikkat edin

Aynı adlara sahip ürünler, Google'ın kafasını karıştırır ve sayfanızın ayarlarına zarar veren, yinelenen içerik olduğunu düşündürür.

Bu yüzden başlık ve açıklamada farklılaşmaya çalışın. Renk gibi fark azsa, örneğin, reklamları gruplayan sistemleri kullanın ve satın alma işlemini sonlandırmadan önce müşterinin istenen rengi seçmesine izin verin.

E-ticaretteki ürünler

9-Kullanıcı dostu URL’leri kullanın

E-ticaretinizin kullandığı URL türünü kontrol edin. Aşağıdaki örnekte olduğu gibi, metin kullanan desenleri kullanmak isteyebilirsiniz. Siteniz rasgele sayılar veya harfler kullanıyorsa, en kısa zamanda değiştirin.

E-Ticaret için URL'ler

10- Ürün tükendi mi? Sayfayı aktif bırakın

Ürününüz bitmişse, sayfayı havadan kaldırmayın. Arama motorlarında endekslenmeye devam edeceğinden, yapılacak en iyi şey müşterinize benzer ürün önerileri vermektir.

Önemli olan, onu sahadan terk etmesine izin vermemektir.

11- Kutlama tarihlerini kaçırmayın

Herhangi bir mağazanın kuralı, çevrimiçi veya fiziksel olsun, e-ticaret için de geçerlidir. Sitenizin kazanç sağlayabileceği herhangi bir iş gününü kaçırmayın. Sevgililer Günü ve Noel gibi daha güçlü tarihler için sıcak yerler oluşturun, bunun için sayfanızın Google tarafından dizine eklenmesi olasılığını arttırmanız gerekir.

12- E-ticaretinizin fiyat karşılaştırıcılarında görünmesini sağlayın

Birisi bir ürün ararken, en çeşitli rakiplerin fiyatlarını karşılaştırmak normaldir. Bunu kolaylaştırmak için birçok kişi fiyat karşılaştırıcılarını, internetin en çeşitli e-ticaretlerini karşılaştırmaya adanmış web sitelerini kullanır.

E-ticaret için Google

13- Sayfanıza bir göz atın 404

Müşterilerinizin var olmayan sayfalara veya silinmiş ürünlerin ölü bağlantılarına erişmesi olabilir. Sayfanızı varsayılan Hata biçiminde bırakmayın, sitenin geri kalanıyla daha entegre hale getirmeye çalışın ve ziyaretçiye ürün ve kategori önerileri sunun.

Sitenizde ne kadar çok kişi zaman harcarsa, arama motorlarıyla o kadar alakalı olur.

14- Sosyal ağlara sahip olun

İnternette e-ticaretinizin adını ararken, her zaman önce görünmeyebilir.

Bunu çözmek için aktif sosyal ağlara sahip olun, bu nedenle insanların markanızı Google’da arama bulma olasılıkları daha yüksektir ve ziyaret edilebilecek dönüşümler ortaya çıkar. Bir Facebook sayfasını, Instagram'da veya Twitter'da profilini seç. Kitlenizin nerede olduğunu görün ve yatırım yapın.

15- Satın alma sonrası sosyal ağ mekaniği ekleyin

Sosyal ağlarda konuşma yapmak, e-ticaretinize, özellikle de satın alma işleminden sonra, sosyal işlevleri eklemek için de iyi bir stratejidir.

Müşterilerinize örneğin yeni aldıkları öğeyi sosyal ağlarda paylaşma seçeneği verin. Bu, müşterilerin kendi sosyal profillerinden gelen Google’da daha da olası bir endeksleme üretecektir.

16- Mobil İçin Hazır Olun

Giderek daha fazla insan, çevrimiçi satın alma dahil her şeyi yapmak için akıllı telefonlar kullanıyor.

Düzenini ve sistemlerini uyarlamayan bir mağaza satışlarını ve alaka düzeylerini kaybedebilir, ancak mobil üzerinden arama yapabilir. Bu nedenle, müşterilerinizin tarama deneyimini optimize edin ve Android ve iPhone gibi mobil kullanıcılara erişim için sitenizin ölçümlerini her zaman izleyin.

17- Sitenizin yapısına dikkat edin

Sitenizde kategorilere ve alt kategorilere sahip olmak, Google’da iyi konumlandırmayı sağlamak için önemlidir. Bunun nedeni, kullanıcıların genellikle ürün adını değil, kategorilerini aramalarını sağlamaktır.

Bunun sadece konumunuzu değil, aynı zamanda müşteri kullanım deneyimini de iyileştirdiğini unutmayın. Site ne kadar organize olursa, dönüşüm şansı da o kadar yüksek olur.

18- Sitenizi daha hızlı yapın

İnsanlar yavaş olan sitelerden daha hızlı çıkma eğilimindedirler; bu, hızlı bağlantılarda bile görüntü ve bilgilerini hemen yüklememektedir.

İnsanlar sitenizde daha az zaman harcarsa, arama motorları bunun alakalı olmadığını anlar ve yavaş yavaş listelemeyi durduracaktır.

E-ticaretinizin hızını optimize edin, her şeyin hızlı yüklenip yüklenmediğine bakın ve gerekirse web sitenizin hızını artırmak için barındırma yöntemlerinizi kontrol edin.

Tüm bu ipuçlarıyla, yakında sitenize erişim akışında bir iyileşme fark etmeye başlayacağınızdan eminiz. Hızlı, kişiselleştirilmiş servis için Jivochat'ı ekleyerek müşterilerinizi her zaman daha da tatmin edebileceğinizi unutmayın.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Jivochat’ın çevrimiçi müşteri hizmetleri ile ziyaretçilerinizi sitenize selamlayın

Aşağıdaki araçlar sayesinde, dijital pazarlama ekibiniz verimliliklerini artırabilir, daha iyi sonuçlar elde edebilir ve eylem analizinizi iyileştirmek için kapasitenizi artırabilir, diğer avantajların yanı sıra. Ziyaretçinizi çektikten sonra, dönüşümünü, proaktif davetler göndermenize olanak tanıyan Jivochat tarafından sunulan canlı destek sistemiyle kapattığınızdan ve müşteri hizmetleri ekibinin şüpheleri gidermek üzere etkileşime girmesine izin verdiğinizden emin olun. Jivochat’ın özellikleri ve ödeme planları ile ilgili tüm bilgileri öğrenin.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.