E-Ticaretinizi Nasıl Büyütürsünüz

29 Ağustos 2018
Okuma zamanı5 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Bugünün çevrimiçi pazarında başarı elde etmek basit bir iş değildir. İnovasyon sunmak ve çevrimiçi mağazalar için belirlenen hıza ayak uydurmak için yaklaşımınızı uyarlamak çok fazla araştırma ve doğru pazarlama ve satış stratejilerinin kullanılmasını gerektirir. E-ticaretinizi doğru şekilde nasıl ilan edeceğinizi öğrenmek başarısı için kritik öneme sahiptir.

Shopify, Magento ve diğerleri gibi insanların mağazalarını kurmaları için bir temel teşkil eden sistemlerle, online mağaza kurmak ve ayarlamak her zamankinden daha kolay. Ancak e-ticaretinizi çevrimiçi hale getirmek otomatik olarak satış oluşturmanıza yardımcı olmaz. E-ticaretinizi kurmanın temellerini gözden geçirelim ve insanların ondan satın almaları için neler yapılabileceğini de görelim.

E-ticaretinizi büyütmeye nasıl başlarsınız?

Çevrimiçi mağazanızı kurma konusunda pek çok olasılık var. Bugün, ürünlerini Facebook gruplarında ve sayfalarında satan veya hatta Instagram e-ticaret profilleri oluşturarak bulabilirsiniz. Ayrıca, daha önce de belirtildiği gibi, Shopify, Magento, Wix, BigCommerce ve diğerleri, insanların mağazalarını 24 saatten daha kısa sürede çalıştırmalarına yardımcı olabilir. Yine de tartışmasız önemli olmasına rağmen, web tasarımı ve kodlama becerileri çevrimiçi satış yapmaya başlamak için bir zorunluluk değildir.

Ama bu sadece ilk adım. Zor kısım zaten çevrimiçi olduğunuzdan ve insanların sizden satın almadıklarından sonra geliyor. E-ticaretinizin büyümesine ve işinize en uygun olanı tanımlamasına yardımcı olmak için uygulayabileceğiniz en popüler stratejilerden bazılarından bahsedelim.

Ayrıca, e-ticaretiniz büyüdükçe, satışlarınızı ölçeklendirmenize ve müşterinizin beklentilerini karşılamanıza yardımcı olacak yeni stratejiler kullanmanız gerektiğini unutmayın.

1. Canlı destek

İnsanların çevrimiçi satın alma işlemlerinden çekilmelerinin en büyük nedenlerinden biri, ilgilendikleri ürünler ve hizmetler hakkında soruları olmalarıdır. Müşterilerin çevrimiçi işinize güvenmelerini ve web sitenizdeki canlı destekten daha güvenli olmalarını sağlamak için daha iyi bir platform yoktur.

Rekabetçi sohbet çözümleri, şirketinizin yüksek kaliteli müşteri hizmeti sunmasına ve ziyaretçilerinizin sorularını zamanında yanıtlarken aynı zamanda bir bilgi tabanı veya e-posta destek sisteminden daha kişiselleştirilmiş ve ilgi çekici bir yaklaşım sunar. Müşteri memnuniyeti, bugünün pazarında satışların artması ve başarıya ulaşılması açısından kritik bir konudur.

Ayrıca, canlı destekler potansiyel müşterilere ulaşmada yardımcı olabilir ve doğrudan destek talep etmese bile ziyaretçileri elinde tutabilir. Bu, sayfadan çıkmadan önce özel fırsatlar ve teklifler hakkında bilgi vermek gibi iyi yapılandırılmış otomatik karşılama ve mesajların kullanılmasıyla yapılabilir.

Canlı desteklerin bir diğer büyük avantajı, destek temsilcilerinizin müşterilerinizden iletişim e-postaları ve tercihleri ​​gibi ilgili bilgileri toplamasına izin vermeleridir. Bu, gelecekteki e-posta pazarlama kampanyaları için iletişim tabanınızı bölümlere ayırmanın yanı sıra hedef kitlenizi daha iyi anlayabilmenizi sağlar.

Canlı desteklerin maliyet avantajı potansiyeli göz önüne alındığında, küçük veya büyük herhangi bir e-ticarette kullanılabilecek en iyi stratejilerden biri olarak kabul edilirler.

Online Chat

2. SEO

Çoğunlukla SEO olarak adlandırılan Arama Motoru Optimizasyonu, temel olarak organik (ücretsiz) arama motoru sonuçlarındaki görünürlüğünü ve sırasını arttırmak için çevrimiçi içeriğinizi iyileştirme uygulamasıdır.

SEO güçlü ve verimli olabilir, ancak gerçekten zaman alır ve örneğin Google aramalarının en iyisi olmak istiyorsanız yüksek yatırımlar gerektirir. Bir kere yapmaya başladığında, artık duramazsın. Bir web sitesinin sıralaması, istenen konuma ulaşmak için harcanan zamanın bir kısmını azaltacaktır.

Ayrıca, endüstri rakiplerinin halihazırdaki sıralamasını korumak veya arttırmak için yoğun bir şekilde yatırım yaptıklarını unutmamak önemlidir. Bu, SEO'yu yeni işletmeler için uygun olmayan bir stratejiye dönüştürürken, daha büyük köklü şirketler için önemli bir stratejidir. Bu nedenle, dijital pazarlamacılar sıklıkla SEO öldü iddiasındalar.

Google Ads

3. Ücretli Reklamlar

Çevrimiçi reklamcılık söz konusu olduğunda, Ücretli Reklamlar, web sitenizin aldığı ziyaretçi sayısını gerçekten etkilemenin en iyi yollarından biridir. Google Reklamları, Facebook Reklamları ve diğer birçok platformla deneme yapabilirsiniz.

En iyi Reklam sistemleri, örneğin Google Analytics web sitenizin performansının ne kadar iyi olduğu hakkında bilgi ve kritik veriler almanıza olanak tanır. Bunu deneyin ve bu bilgileri, iş türünüz için neyin işe yaradığını tanımlamak için kullanın.

Örneğin, reklam kampanyalarınızı, mağazanızın web sitesinde çevrimiçi bir sohbetle eşleştirerek yedeklemeyi unutmayın. Bu, gelen bir ziyaretçi dalgasının, birisinin ihtiyaç duyması halinde onlara yardım etmeye hazır olduğunu bilerek değerli hissetmesini sağlamaya yardımcı olur. Bu da markanıza olan güvenini etkiler.

Mobile Commerce

4. Satış Ortaklığı

Affiliate Marketing, web sitenizin ziyaretçi akışını arttırırken gelir elde etmek için iyi bir alternatiftir. Bunlar, temel olarak sayfanızı ve ürünlerinizi önerdikleri için dijital etkileyicileri veya diğer içerik üreticilerini ödüllendiren kampanyalardır.

Bir ortaklık programı oluşturmak ve ürününüzü sergilemek için doğru kişileri aramak, satışlarınızı olumlu yönde etkileyebilir. Yanlış etkileyiciyi seçmenin şirketinizin itibarına zarar verebileceğinin farkında olmanız önemlidir. Bu nedenle, kişinin, blogun veya şirketin sorusunun doğru şekilde eşleşmesini sağlamak şirketinizin değerlerinin kritik olmasını sağlar.

Şirketinizin bir bağlı kuruluş programına sahip olup olmayacağına karar vermeye çalışırken, ürünlerinizi kimin kullandığını anlayarak başlayın. Bir meraklı kitle için gömlek satıyorsanız, canlı flamalar onları vitrine çıkartabilirsiniz. Bu, birçok farklı fırsat arasında tek bir örnektir. Jivochat ortaklık programımıza bir göz atın!

5. E-posta pazarlama

E-posta Pazarlama, çevrimiçi olarak en geleneksel stratejilerden biridir. Müşterilere takip e-postaları ile ilişki kurmayı kolaylaştırır, müşteri adayları için özel fırsatlar sunar ve ürün güncellemeleri ve fiyatları ile kataloglar gönderir. Bugün, aralarından seçim yapabileceğiniz birçok e-posta pazarlama aracıyla, herhangi bir çevrimiçi işletme için temel bir varlık olarak kabul edilir.

Yine de, e-ticaret şirketlerinin yaptığı en büyük hatalardan biri, e-posta pazarlama kampanyaları için soğuk listeler kullanmak. Potansiyel müşterilerinizi tercihlerine göre segmentlere ayırmak, e-posta açılış oranlarınızı artırarak, çabaların boşa harcanmamasını sağlamaya yardımcı olur.

Daha önce de belirttiğimiz gibi, hedef kitlenizi anlamanın, iletişim bilgilerini toplamanın ve tabanınızı segmentlere ayırmanın en iyi yollarından biri şirket temsilcilerinizle canlı destek oturumlarıdır.

Email Marketing

Mobil varlığınızı iyileştirin

Şimdi en popüler pazarlama ve satış stratejilerinden beşinden bahsettiğimize ve bunları ne zaman kullanacağımıza karar vermenin önemine dikkat çektiğimize göre, bugünün online pazarının en önemli yönlerinden biri olan mobil e-ticaret hakkında konuşalım.

Bugün, İnternet trafiğinin yarısından fazlası akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlardan meydana geliyor. Bu platformda kullanılamaması, potansiyel müşteri ve ziyaretçi sayısının kaybedilmesi anlamına geliyor.

Daha da önemlisi, sadece e-ticaret sayfanız ve sistemleriniz mobil olarak hazır olmalı, müşteri hizmetiniz de aynı seviyede olmalıdır. Ve yine, ziyaretçilerin sorularını tatmin etmenin ve en güvenilir şekilde yanıtlamanın web sitenizdeki canlı destekten geçmesidir.

En iyi canlı destek çözümleri, mobil cihazlarda çalışmaya hazırdır ve ziyaretçilerinize daha da kolaylık sağlamak için geri arama araçları ve telefon sistemleri gibi araçlar sağlar.

JivoChat ile E-Ticaretinizi Büyütün

İşletmelerin satışlarını arttırmak ve ziyaretçileri memnun etmek için kullanabilecekleri diğer stratejiler ve sistemler arasında, canlı destekler de zirvededir. Ve etrafındaki en eksiksiz ve güvenilir canlı destek çözümünü bulmak söz konusu olduğunda, JivoChat pazardaki en iyi seçimdir.

Mobil kullanıma hazır olan ve ziyaretçilerinizle daha fazla etkileşim oluşturmak için gerekli tüm araçları sağlayan JivoChat, Facebook, Viber ve daha fazlası gibi farklı platformlarla da entegrasyonlar sunar. E-ticaretinizi büyütmek için platformumuzu kullanın. 5 temsilciye kadar ücretsiz, göz atın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.