Covid-19 Döneminde İnternetten Alışveriş Güvenli mi?

Okuma zamanı3 dakika
Beril Özcan
Beril Özcan
E-ticaret Danışmanı

COVID-19 küresel salgınının büyük olasılıkla 2020'nin belirleyici olaylarından biri olacağı ve önümüzdeki on yıl boyu uzun sürecek etkileri olacağı öngörülüyor.

Daha fazla şehir karantina altına girdikçe, zorunlu olmayan işletmeler kapanıyor ve müşteriler genellikle halka açık yerlerden kaçınıyor. Gerekli olanlar dışındaki her şey için alışverişi sınırlamak yeni bir norm haline geliyor. Markalar değişen ihtiyaçları karşılamak için uyum sağlamak ve esnek olmak zorundalar.

Bir yandan da karantina sürecinde online alışveriş ile ihtiyaçlarını karşılamak isteyen tüketiciler, bunun ne kadar güvenli olduğunu sorguluyor. Gelin hem karantina sürecinde panikle satın almanın neden gerçekleştiğine hem de bu süreçte internet alışverişinin güvenli olup olmadığına beraber göz atalım.

Panikle Satın Alma ve Koronavirüs

COVID-19'un haberleri yayıldıkça ve resmi olarak Dünya Sağlık Örgütü tarafından bir pandemi ilan edilince, insanlar bu duruma stoklayarak yanıt verdi. El dezenfektanı ve maskeler gibi tıbbi malzemeleri ve tuvalet kağıdı ve ekmek gibi ev ihtiyaçlarını satın aldılar. Kısa zamanda hem online ya da değil, tüm mağazalar bu talebe ayak uydurmak için mücadele eder hale geldiler ve fiyat artışı yaygınlaştı.

İnsanlar krizlere farklı şekillerde tepki verirler. Üzerinde kontrole sahip olmadığımız belirsiz, riskli bir durumla karşı karşıya kaldığımızda, biraz kontrole sahipmiş gibi hissetmek için elimizden geleni yapmaya çalışırız.

University of the Arts Londan'da tüketici psikoloğu olan Paul Marsden CNBC'ye şöyle konuştu: "Panikle satın almanın üç temel psikoloji ihtiyacımızı karşıladığı anlaşılabilir." Bu ihtiyaçlar özerklik (veya eylemlerinizin kontrolünü hissetme ihtiyacı), ilişkili olma (ailelerimize fayda sağlamak için bir şeyler yaptığımızı hissetme ihtiyacı) ve yetkinliktir (akıllı alışveriş yapanların doğru seçimi yapma gibi hissetme ihtiyacı).

Bu psikolojik faktörler, "perakende terapisi"nin pek çok farklı kişisel krize verilen tepki olmasına sebep olan nedenlerdir; bununla birlikte, bir pandemi söz konusu olduğunda ilave katmanlar ortaya çıkar.

Bunlardan biri, COVID-19'un küresel yayılımına çok sayıda belirsizlik ve bazen de çelişkili bilgilerin eşlik etmesi. İnsanlar birden fazla kaynaktan farklı tavsiyeler duyduklarında, yeteri kadar hazırlıklı olmaktan ziyade aşırı hazırlanma içgüdüsüne sahiptirler.

İkincisi, kalabalık zihniyeti mevcut. Diğer insanların rafları boşalttığını ve gerekli ürünlerin azlığını görmek stoklanma kararını doğrular. Hiç kimse elinde ihtiyaçları olmadan ortada kalmak istemez.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Covid-19 Süresince İnternetten Sipariş Vermek Güvenli mi?

COVID-19'un ne kadar bulaşıcı olduğu daha da netleştikçe, bazı müşteriler internetten verdikleri siparişleri almanın güvenliği hakkında sorular sordular. Uzmanlar, virüsün malzemeye bağlı olarak üç saatten üç güne kadar yüzeylerde yaşayabileceğini söylüyor. (Virüsün bu ilk günlerinde kesin bulguların elde edilmesinin zor olduğunu ve uzmanlar üzerinde çalışmaya devam ettikçe, bu sayıların değişebileceğini unutmayın.)

Bununla birlikte, COVID-19'un satın aldığınız ürünlerde paketlendikleri tarihten paketinizi aldığınız zamana kadar (özellikle dağıtım sistemindeki yavaşlama ile) hayatta kalması pek olası değildir. Nakliye koşulları da COVID-19 için zorlu bir ortam oluşturuyor, bu nedenle paketin kendisinden de etkilenmeniz pek olası değil.

CDC'ye göre, "Gönderimi günler veya haftalar süren ürünlerden veya ambalajlardan virüsün yayılma riski çok düşüktür." CDC'nin beyanı, en az birkaç gündür sevkiyatta olan ve ambalajlamadan sonra herhangi bir kontaminasyon kaynağı ile temas etmeyen ambalajları kapsıyor.

Dünya Sağlık Örgütü, bilinen COVID-19 vakalarının bulunduğu konumlardan paket alma endişesine de bunun güvenli olduğunu söyleyerek yanıt veriyor. Kendi web sitelerinde şu ifade yer alıyor: "Enfekte bir kişinin ticari mallara virüs bulaştırma olasılığı düşüktür ve COVID-19'a neden olan virüsü taşınmış ve farklı koşullara ve sıcaklıklara maruz bırakılmış bir paketten yakalama riski de düşüktür."

Karantina sürecinde müşterilerinize en güvenli hizmeti sunmanın yolu, online mağazanızda canlı destek kullanmaktan geçiyor

Alışveriş için sizi tercih eden misafirlerinizin akıllarındaki tüm soruları anında yanıtlamak ve onların bu dönemde huzurlu ve güvenli alışveriş yapabilmeleri için yanlarında olduğunuzu göstermek için canlı destekten daha iyi bir yol var mı?

Hala denemediyseniz, sitenizde canlı desteği hemen şimdi kullanmaya başlamak için Jivochat'e göz atın ve deneme sürümümüzden faydalanın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.