Müşteri Deneyimi İçin Canlı Destek: Renticar Başarı Hikayesi

16 Ocak 2024
Okuma zamanı3 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

Müşteri deneyimi modern iş dünyasında önemli bir stratejik unsur olarak öne çıkıyor. Bütünleşik müşteri deneyimi ile yaratılan aksiyon planları geri bildirimler sayesinde sağlıklı iş kararlarına alan açıyor. Yani etkileşim kurmakla yetinmek artık yetersiz. Önemli olan müşteri etkileşimlerinin kalitesini, dolayısıyla hizmet kalitesini sürekli artırmak. Elinizde aslında bir iş geliştirme aracı var! 

Operasyonel süreçlerin ve müşteri deneyiminin kalitesi için bu stratejileri canlı destek uygulamaları, sosyal medya, telefon, NPS (Net Promoter Score) gibi kanallarla hayata geçirmelisiniz. Böylece satın alma süreçlerinin farklı aşamaları için iletişim esnekliği ve çeşitlilik sağlamış olacaksınız. Müşteri memnuniyetinin ötesine geçerek sadakati güçlendirebilir ve rekabet avantajı kazanacaksınız - ki müşteri deneyiminin gerçek anlamı da budur! 

Bu blogda Renticar Müşteri Deneyimi Ekibi’nin deneyiminden yola çıkarak size bir yol haritası sunacağız:

  • Müşteri deneyimi nedir?
  • Müşteri deneyimi stratejisinin avantajları
  • Veri kullanımının rolü: Renticar örneği
  • Canlı destek avantajları

Haydi başlayalım!

Müşteri Deneyimi Nedir?

Müşteri deneyimi uygulamaları (CX), alışveriş sürecinin yanı sıra işletmenizin müşterilerle olan tüm etkileşimini içeren kapsamlı bir kavram. Websitesi ziyaretinden karar aşamasına ve satın alma sonrası sürece dair her temas bu deneyime dahil. Dolayısıyla süreç boyunca hizmet kalitesini destekleyen ve dikkatle ilerlemek gereken unsurlardan biri de müşterinin duygusal durumu. 

Müşteri Deneyimi Stratejisinin Avantajları

Size düşen müşteri deneyimi yönetimi (CXM) alanında öne çıkmak. Bu kapsamlı yaklaşım sayesinde stratejik bir rekabet avantajı kazanabilirsiniz. Ürün çeşitliliğinden baş döndüren piyasa koşullarında müşteriler için yaşadıkları deneyimle kurdukları bağ, çoğu zaman ürün ve hizmetten daha önemli. Davranış ekonomisi ve duygulara oynamak yapmanız gereken en önemli şey! Böylece bu soruların doğru cevaplarını edinebilirsiniz:

  • Tüketiciler işletmenizi nasıl görüyor? 
  • Müşteri sadakati ne durumda? Size referans olabilirler mi? 
  • Sözleşmeyi uzatmaya gönüllüler mi?
  • Kısacası, işletmeniz başarılı mı? 

Amacınız canlı destek ve sosyal medya başta olmak üzere müşteri geri bildirimleri ve etkileşim verilerini analiz ederek daha iyi analitik bilgiler elde etmek olmalı. Bu sayede operasyonel süreçleri daha doğru yorumlayabilir ve sürekli gelişim felsefesiyle her zaman bir adım önde olabilirsiniz. 

Ayrıca iyi bir müşteri deneyimi stratejisi sadece müşteri memnuniyeti endeksi artışı sağlamakla kalmaz. Bütünleşik müşteri deneyimi yaklaşımı ile verileri şirket içi iş süreçlerini optimize etmek için de kullanabilirsiniz. Özetle, müşteri odaklı bir şirket kültürü ekiplerinizin de daha verimli çalışmasını ve iş geliştirme süreçlerinizi destekleyebilir. 

Veri Kullanımının Rolü: Renticar Örneği

Araç kiralama firması Renticar, sektöründeki pek çok firmanın aksine yüksek müşteri memnuniyeti skorları ile dikkat çekiyor. Şirketin Müşteri Deneyimi Ekibi, tüm süreçleri büyük veri setlerini anlamlandırarak ve örüntüler tanımlayarak işliyor. Veri tabanlı öngörülebilirlik ve duyguları yorumlama becerisi ile kapsamlı bir bakış açısı kazanıyorlar. 

Bu sayede araç kiralama sektörü gibi çeşitlilik içeren ve riskli bir sektörde müşteri sadakati sağlamayı başarıyorlar. Çeşitli kanallardan veri toplama, ayıklama ve analiz becerisi ile en iyi müşteri deneyimi örnekleri arasına adlarını yazdırıyorlar!

Müşteri odaklı kültürü desteklemek için iletişimi güçlü tutan Renticar, canlı destek yazılımı üzerinde de titizlikle çalışıyor. Biz de JivoChat ekibi olarak bu noktada devreye giriyoruz! Canlı destek sistemimiz ile birlikte pop-up ve sohbet kampanyasını da kullanan Renticar ile başarıyla ilerlemeye devam ediyoruz.

En İyi Canlı Destek Yazılımı: JivoChat 

Sosyal medya ve CRM entegrasyonları sayesinde tüm kanallardaki müşteri verilerini tek panelde yönetebileceğinizi biliyor muydunuz? JivoChat bu özellikleri ve daha fazlası sayesinde 200,000+ işletmenin aylık 14 milyon+ konuşmasını yönetiyor! Renticar ekibi de:

  • Uluslararası iletişim
  • Kullanıcı deneyimini rahatlatma
  • Kişiselleştirme
  • Dönüşüm oranını artırma özellikleri için JivoChat’i güvenle kullanmaya devam ediyor. 

Siz de bu hikayenin bir parçası olmak istiyorsanız ücretsiz canlı destek sistemi deneme ve kullanımı için bugün bizimle iletişime geçin!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.