Popup'lar Sayesinde Websitesindeki Dönüşümler Nasıl Artırılır?

Okuma zamanı4 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

Pop-up'larla Web Sitesi Dönüşüm Oranı Nasıl Arttırılır? Etkili Stratejiler ve İpuçları

İş hayatı dijital eksene kaydığından beri temel ilkeler aynı kalsa da değişim durmak bilmiyor. En köklü işletmeler için bile dijital varlık, pazarlama ve canlı destek uygulamaları her şey demek! Başarı için önce teknik açıdan düzgün bir web sitesi, sonra da başarılı bir çevrim içi varlık yönetimini devreye almalısınız. Peki çevrim içi varlık yönetimi için ne yapmalısınız?

Çevrim içi varlık yönetimi, etkili stratejiler ve araçlarla potansiyel müşterilerinizi gerçek müşterilere dönüştürmeye dayanıyor. Bu büyük fırsatı yakalamak için işletme yapınıza kolayca uyum sağlayabilecek teknolojik araçlara öncelik vermelisiniz. Nasıl mı? Bu blogda rahatça özelleştirilebileceğiniz bir dijital pazarlama aracına odaklanacağız: Pop-up’lar! Adım adım dönüşüm oranı konseptine, işletmeniz için ne ifade ettiğine, web sitesi dönüşüm oranlarınızı nasıl artıracağınıza ve pop-up’ları nasıl kullanabileceğinize odaklanacağız: 

  • Web sitesi trafiğini satışa dönüştürme süreci

  • JivoChat pazarlama aracı ile dönüşüm oranı nasıl arttırılır?

  • Pop-up neden önemli?

  • Sonuç

Haydi başlayalım!

Trafiği Satışa Dönüştürme Süreci

Trafik, bir web sitesine gelen ziyaretçilerin miktarını ifade ediyor. Ziyaretçilerin sayısının yüksek olması dikkat çekebildiğinizi ve iyi bir marka imajınızın olduğunu gösteriyor. Yine de trafik ne kadar yüksek olursa olsun asıl önemli olan ziyaretçilerin potansiyel ve gerçek müşterilere dönüşmesi. 

Özetle, trafiği satışa dönüştürme süreci potansiyel müşterileri web sitesine çekmek, onları etkilemek ve sonunda satışa yönlendirmek için kullanılan stratejilerin bütünü. Bunun için:

  • Dikkat çekici içeriklerin sunulması, 

  • Etkili pazarlama kampanyalarının yürütülmesi, 

  • Kullanıcı deneyiminin optimize edilmesi, 

  • Müşteri ilişkilerinin güçlendirilmesi gibi çeşitli adımlar gerekiyor. 

Dönüşüm Oranı Nedir?

Genellikle yüzde ile ifade edilen dönüşüm oranı, web sitenize gelen ziyaretçilerin ne kadarının istediğiniz eylemi gerçekleştirdiğini ölçen bir metrik. Bu eylem bir satın alma da olabilir, bir abonelik formunu doldurma ya da hazırladığınız bir içeriği indirme de. Tamamen sizin farklı stratejilerinizle ilgili. İçerikle daha farklı bir kitleyi ve düşünce liderliğini hedeflerken, form yönlendirmesi ile satış odaklı ilerleyebilirsiniz. Hepsinin dönüşüm oranını ayrı ayrı ölçebilirsiniz.

Dönüşüm Oranı Neden Önemlidir?

Dönüşüm oranı, işletmenizin çevrim içi varlık yönetiminin performansını belirleyen kritik bir faktör. Yüksek dönüşüm oranları web sitesi trafiğinizi müşterilere dönüştürmede başarılı olduğunuzun bir göstergesi olarak gelir ve büyüme trendinizi arttırıyor. Düşük dönüşüm oranları ise web sitenizin performansının gelişime açık olduğunu ve satış fırsatlarını kaçırdığınızı simgeliyor. 

İşte bu yüzden dönüşüm oranlarınızı izlemeniz ve optimize etmeniz çok önemli, işletmenizin geleceği için! Göreceksiniz ki, doğru dijital pazarlama aracını kullanarak stratejilerinizi test etmeniz cironuzu maksimize edecek ve sağlıklı bir büyüme çizgisi yakalamanızı sağlayacak. Göreceksiniz ki, JivoChat bunu tüm detaylarıyla yapacak!

JivoChat Pazarlama Aracı ile Dönüşüm Oranı Nasıl Arttırılır?

Yıllardır 200,000+ işletme ile çalışan ve en çok kullanılan 3. canlı destek sistemi olan JivoChat, dijitaldeki gücünü ve müşteri hizmetleri deneyimini şimdi de pazarlama için kullanıyor. Web sitesi trafiğinizipotansiyel müşterilere dönüştürmek için bir dizi etkili strateji sunuyoruz; interaktif mesajlar ve pop-up pencereler gibi! Size rehberlik yapabileceğimiz bazı konulara gelelim:

  • Web sitesi ziyaretçilerinizle etkileşimi ve dönüşüm oranını arttırmak,

  • Müşteri segmentasyonu ve segmentlere özel teklifleri ayrı ayrı sunarak arttırdığımız müşteri sadakati,

  • Satış ekipleriniz için hedef kitlenizin iletişim bilgilerini toplamak,

  • E-mail bülteni gibi abonelik bazlı araçlar için müşteri tabanını genişletmek,

  • Yeni ürün ve hizmetleri reklam masrafı olmadan tanıtmak,

  • Satış hunisi üzerinde ve kampanya boyunca ayrıntılı istatistikler elde etmek,

  • Esnek ve özelleştirilebilir tasarım,

  • Hazır pencere formları ve ayarlarla 5 dakika içinde kurulum,

  • Ziyaretçi davranışlarını ölçerek pazarlama stratejilerinizi optimize etmek.

Kabul edelim, çoğu ziyaretçi web sitenizin ana sayfasındaki bannerları ya da kategorileri fark etmiyor bile! Promosyon kampanyalarınıza ve olan bitene dikkat çekmek için yaratıcı JivoChat özelliklerinden yararlanabilirsiniz. Üstelik ayrıntılı rapor ve istatistikler "Dönüşüm oranı nasıl hesaplanır?" derdinden sizi kurtarır!

JivoChat Pop-Up Özellikleri

"Pop-up reklam nedir?" diyenlere tek bir cevabımız var: Ziyaretçilere ilgili bölümleri açmadıkları halde en önemli bilgileri gösterirler! JivoChat Pazarlama Aracı, pop-up pencereleri aracılığıyla ziyaretçilerinizin siteye girdikleri anda ihtiyacı olanı görmelerini sağlıyor. Örneğin, seçilmiş müşteri segmentleri için özel promosyon kodları sunabiliyor veya müşterilere önemli değişiklikler hakkında bilgi verebiliyor. Web sitesinde aksaklık, sipariş sürecinde zorluklar, yeni çalışma saatleri gibi değişimler anında iletiliyor. 

Ziyaretçilerini hedeflediğiniz herhangi bir eyleme yönlendirerek satış hunisinde ilerlemelerini ve mevcut müşterilerinizin de sadakatini artırmayı sağlıyor. Üstelik bilgileri o an kaydedemeyen ya da o an abone olamayan ziyaretçiler için iletişim bilgilerini bırakabilecekleri pop-up pencereleri ayarlayabilirsiniz. 

Dikkat etmeniz gereken en önemli şey içerik. Pop-up işlemi yaptıranlar mesajlarını kısa ve özlü bir biçimde vermeye odaklanmalı. JivoChat sistemine farklı senaryolarınızı ekleyip ilerlemeniz yeterli. Gerisi çorap söküğü gibi geliyor, ziyaretçiler satış hunisinin en sonuna kadar ilerliyor!

Sonuç

İş dünyasında ayakta kalmak dijital varlığınızı nasıl yönettiğinize bağlı. Doğru dijital pazarlama aracıyla dönüşüm oranınızı arttıracak çok farklı stratejileri ve senaryoları harekete geçirebilirsiniz. Tıpkı JivoChat Pazarlama Aracı ile olacağı gibi!

JivoChat Pazarlama Aracı, pop-up pencereler gibi güçlü, kullanıcı dostu ve esnek özellikleriyle web sitesi trafiğinizi potansiyel müşterilere dönüştürme sürecini iyileştiriyor. Pop-up pencereleri önemli bilgileri ziyaretçilerinize ileterek onları hedeflenen eylemlere yönlendirirken, canlı destek özelliğimiz anlık iletişim imkanı sağlayarak müşteri memnuniyetini arttırıyor.


Çok daha fazlasını öğrenmek için bugün JivoChat ücretsiz deneme hakkınızı kullanmaya başlayın ve bizimle iletişime geçin!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.