Takım Olarak Birlikte Çalışmak için Adım Adım Kılavuz

4 Temmuz 2020
Okuma zamanı6 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Michael Jordan bir keresinde şöyle dedi: "Yetenek oyunlar kazanır, ancak takım çalışması ve zeka şampiyonluklar kazanır." Sanırım hepimiz bu konuda hemfikiriz. Ekip çalışması önemlidir ve fikir alışverişinde bulunmanıza, büyük projeler üzerinde çalışmanıza ve belirlenen hedefleri takip etmenize olanak tanır.

İyi bir takım asla tesadüf değildir. Birlikte çalışmak hem yönetici hem de ekip üyelerinden çok çalışma gerektirir. İyi ekip çalışması, açık iletişim, açık görüş ve açık grup rolleri gibi bazı temel bilgileri de gerektirir. Dünyanın dört bir yanındaki ekipler, yönetim ve iletişim stillerine göre farklılık gösterir. Bu yüzden bir araştırma yapmak ve en iyi şirketlerden öğrenmek her zaman iyidir.

Harvard Business Review, işbirlikçi ekipler oluşturmaya hangi faktörlerin katkıda bulunabileceğini bulmak için bir araştırma yaptı. Bir dizi istatistiksel analiz kullanarak, başarı ile ilişkili sekiz uygulamayı izole edebildikleri 100'den fazla faktörü dikkate aldılar. Bu uygulamaların, ekiplerin büyüklük, uzun mesafeli iletişim, çeşitlilik ve uzmanlıktan kaynaklanan zorlukları önemli ölçüde aşmasına yardımcı olduğu görülmüştür.

Daha sonra, bunu nasıl başardıklarını öğrenmek için, bu uygulamalarda güçlü olan ekiplerle görüşürler. Bu yazıda yönetici desteği, İK uygulamaları ve takım liderinin güçlü yönleri gibi bazılarına hitap edeceğim. Ama önemli olduğunu düşündüğüm bazılarını da hatırlayacağım.

Birbirinizi tanıyın - yönetici desteği

Etkili bir ekip oluşturmanın kaçınılmaz adımı, ekibin her üyesinin birbirlerini tanımasıdır - sadece isimleriyle değil. Mesele, birisinin değerlerini, hedeflerini, güçlü yönlerini ve çalışma şekillerini tanımaktır. Takım arkadaşlarınızı böyle tanıdığınızda, birlikte en iyi nasıl çalışacağınızı tanımlamak daha kolay olacaktır.

Harvard Business Review, araştırmalarında "ekipteki yabancıların oranı ne kadar yüksek ve arka plan ve deneyim çeşitliliği ne kadar büyük olursa, ekip üyelerinin bilgi paylaşma veya diğer işbirlikçi davranışlar sergileme olasılıklarının o kadar düşük olduğunu" buldu.

Nokia Örneği

Nokia'da, çalışan yeni bir işe başladığında, yöneticileri onlara kuruluştaki tüm kişilerin bir listesini verir . Liste, günlük olarak hangi konumda çalışırlarsa çalışsınlar, daha sonra çalışma sürecinde önemli olacak kişileri içerir. Yöneticiler yeni kişiye bu kişilerle hangi konuları tartışmaları gerektiğini ve onlarla olan ilişkilerin neden önemli olduğunu açıklar.

Böylece yeni gelenler, son zamanlarda diğer bölgelere seyahat etmek olsa bile listedeki kişilerle toplantılar düzenlediler. Buna zaman armağanı diyorlar - koçluk ve ağ kurma için harcanan saatler biçiminde - ve Nokia'daki işbirliği kültürü için çok önemli olan şey bu.

Net hedefler ve net vizyon oluşturun

Ekip üyeleri birbirlerini iyi tanıdıklarında, tek bir amaç için çalışmaya başlamalıdırlar. Takımdaki herkesin hedefi aynı şekilde gördüğünden emin miyiz? Ve eğer öyleyse, bunu nasıl başaracaklarını biliyorlar mı?

Ekip üyelerinin oraya nasıl ulaşacaklarını bilmelerine rağmen, sonuç hakkında farklı vizyonlara sahip oldukları sık sık görülür. Daha iyi açıklamak için, size bir örnek vereyim.

Arkadaşım büyük bir projede yer aldı. Amacı internet tarayıcılarını yenilemekti, bu da temel olarak yeni bir tane tasarlamak zorunda oldukları anlamına geliyordu.

Ekip bir araştırmacı, grafik tasarımcı, UX tasarımcı ve programcıdan oluşuyordu. Her biri ne yapmaları gerektiğini biliyordu. Yenilikçi, hoş görünümlü bir tarayıcı oluşturacaklardı. Olan şey, bu arada, hepsinin "yenilikçi" ve "hoş görünümlü" tamamen farklı bir şekilde anladıkları ortaya çıktı.

Ortak vizyonu ortaya çıkarmak için, tarayıcı vizyonunu tanımlayan resimler getirmeye ve masaya koymaya karar verdiler. Bazılarının bunu soğutulmuş ve rahat genç insanlar için bir tarayıcı olarak gördüğü, bazılarının daha resmi bulduğu ortaya çıktı.

Tahmin edebileceğiniz gibi, tamamen farklı vizyonlarla ortak bir hedefe ulaşmak zor, bu yüzden her şeyi tartıştılar ve bir anlaşmaya vardılar. Tartışmadan sonra, insanlar tarayıcının nasıl görünebileceğini göstermek için başkalarının resimlerini seçmeye başladı. Böylece tarayıcıyı tanımlayan resim sayısını azalttılar ve ortak bir vizyon geliştirdiler. O zamandan beri, iş hızlanır ve herkes hangi yöne gitmeleri gerektiğini biliyordu.

Böyle net bir vizyon olmadan, muhtemelen tasarım kadar hassas bir konuda birçok yanlış anlama ile karşılaşacaklardı.

Takımlar oluşturun ve açık roller belirleyin

Vizyon belirlendikten sonra ekip oluşumları ve yapısı üzerinde çalışmak çok önemlidir.

Yeni kurulan ekipler, güvene dayalı ilişkiler kurmak için önemli zaman ve çaba harcamak zorunda kalıyorlar. Sadece bir amaca ulaşmak için bir yaklaşım tanımlamakla kalmaz, aynı zamanda bireysel ekip üyeleri için rolleri açıkça belirtmek de önemlidir. İşbirliği, bireysel ekip üyelerinin rolleri açıkça tanımlandığında ve iyi anlaşıldığında gelişir.

Bu gerçekleştiğinde, insanlar çalışmalarının önemli bir bölümünü bağımsız olarak yapabildiklerini düşünürler. En iyi yaptıklarına odaklanabilirler ve diğer ekip üyeleri bu durumda onlara güvenebilirler. Bireysel çalışma ekip çalışmasının kendisi kadar önemlidir.

Örneğin, JivoChat'te "ekip çalışmasının" en iyi canlı sohbet aracı üzerinde çalışmamıza izin veren bir değer olduğuna inanıyoruz (bana inanmak zorunda değilsiniz, kendiniz için test edebilirsiniz) ve yine de yaptığımızın tadını çıkarıyoruz . Yaratıcı bağımsızlığımız var ve başkalarıyla işbirliği yapmamızı kolaylaştırıyor.

Becerileri geliştirme - İK uygulamaları

Harvard Business Review için yapılan bir araştırmanın yazarları, bazı takımların işbirlikçi bir kültüre sahip olduklarını ancak işbirliği uygulamasında yetenekli olmadıklarını keşfetti. İşbirliği yapmaya teşvik edildiler, işbirliği yapmak istediler, ancak takımlarda nasıl birlikte çalışacaklarını çok iyi bilmiyorlardı.

Çalışma, bir takım becerilerin çok önemli olduğunu gösterdi: "başkalarını takdir etme, amaçlı konuşmalar yapabilme, yaratıcı ve üretken çatışma çözme ve program yönetimi."

Bu alanlarda çalışanları eğiterek, bir şirketin insan kaynakları veya kurumsal öğrenim departmanı ekibin performansında büyük bir fark yaratabilir.

PricewaterhouseCoopers eğitimi

PwC'nin eğitimi ekip çalışması, duygusal zeka, ağ oluşturma, zor konuşmaları yönetme, koçluk, kurumsal sosyal sorumluluk ve firmanın stratejisini ve paylaşılan değerlerini ileten modülleri içerir. PwC ayrıca çalışanlara diğerlerini etkili bir şekilde nasıl etkileyeceklerini ve sağlıklı ortaklıklar kuracaklarını öğretir.

Topluluk duygusunu destekleyin

Marriott şirketinin başkanı Bill Marriott, kendi blogunu yönetiyor. Bu blogda Marriott'un daha yeşil olma çabalarından en sevdiği tatil yerlerine kadar bir dizi konuyu tartışıyor. Blogu çalışanlar arasında çok popüler ve şirketin bir topluluk olduğu fikrini destekliyor. Ben de işe yaradığını düşünüyorum.

Bu sadece bir fikir. Diğeri son zamanlarda çok popüler - büyük ofis alanları, kapalı atriyum veya hatta kampüs yaratıyor. Perakende mağazaları, restoranları ve koşu parkurları olan küçük bir kasaba gibi - İskoçya Kraliyet Bankası CEO'su Fred Goodwin gibi bir şey yaptı.

Çalışanların gün boyunca kampüste kalmalarına yardımcı olur. Ayrıca aralarındaki iletişimi geliştirir, fikir alışverişini arttırır ve bir topluluk duygusu yaratır.

Doğru Takım Liderleri

En verimli ve yenilikçi ekiplerin hem görev hem de ilişki odaklı insanlar tarafından yönetildiği ortaya çıkıyor. Sanırım bu iki becerinin karışımının çalışanlar tarafından istenmesi şaşırtıcı değil.

Ancak asıl önemli olan bu liderlerin proje sırasında stillerini değiştirmeleri.

Başlangıçta, her ekip üyesi için hedefler belirleme ve sorumlulukları açıklama zamanı olduğunda, liderler görev odaklıdır. Proje üzerinde çalışırken bir noktada daha ilişkiye yönelik bir tarza geçerler. Bu değişiklik genellikle ekip hedeflerine ulaştığında ve bilgi paylaşımıyla ilgili ilk gerilimler ortaya çıkmaya başladığında gerçekleşir.

Görev liderliklerini geliştirmek için Marriott'taki birçok kişi, zaman içinde becerilerini korumak için ferahlatıcı kurslar alarak proje yönetimi sertifikasyon programlarına katıldı. Her iki kabiliyetin kanıtı, insanların şirketteki kilit liderlik rolleri için seçildiği önemli bir kriter haline gelir.

Takım halinde birlikte çalışma

Takım olarak birlikte çalışarak kazanabileceğiniz çok şey var. Bir proje üzerinde çalışırken, genellikle farklı becerilere sahip birçok insan vardır. Önemli olan bu insanlar arasında fikir alışverişinde bulunmalarını ve birbirlerinin yeteneklerini kullanmalarını sağlayacak düzgün bir akış yaratmaktır.

Yol boyunca önemli olan sadece net iletişim sağlamak ve birbirini motive etmek değil, aynı zamanda bireyin becerilerini geliştirmek için birbirlerine alan sağlamaktır. Daha sonra bunları toplayabilir ve birinci sınıf işler yapabilirsiniz.

JivoChat sadece bir canlı destek çözümü değil aynı zamanda ekip sohbetlerini de yönetmeyi sağlayan bir dijital iletişim çözümüdür. Tüm ekibinizi kolayca JivoChat'e taşıyarak, gerek müşterilerinizle gerek ekip içi tüm iletişiminizi tek bir yerden yönetebilirsiniz. JivoChat'in iletişim çözümleri hakkında bilgi edinmek ve hala denemediyseniz, sitenizde canlı desteği hemen şimdi kullanmaya başlamak için JivoChat'e göz atın ve deneme sürümümüzden faydalanın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.