Botlar bültenlerin yerini alıyor

30 Kasım 2018
Okuma zamanı2 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

2010 yılında e-posta göndermeye başladığımda açılış oranlarının nasıl olduğunu hatırlıyorum. Kabul edilebilir bir oran% 30 ila% 50 arasındaydı. Listemin yarısının e-postalarını bile açmadığını garip bulmama rağmen, yine de oldukça karlılardı. Ne zaman bir e-posta gönderdiğimde, satışlar neredeyse anında oldu.

Günümüzde, %15 ila 20'lik bir açılış oranına ulaşırsam, ayın üzerindeyim. Bunun içerik, ilişki gibi birçok şeye bağlı olduğunu biliyorum.

Biri beni bu kısım hakkında eleştirmeden önce tekrar söyleyeceğim: Biliyorum.

Ancak, e-postaların açılmasının giderek zorlaştığını inkar edemeyeceğimizi de biliyorum. Sadece kendine bak. Evet sen. Her gün daha fazla e-posta alıyoruz. Ve sonuç olarak, onları açmak için daha az zamanımız var.

Ve eğer %20'lik açık oranın - ki bunun vurguladığım iyi bir açılış oranı - sizin tarafınızdan gönderilen bağlantılara %10 tıklandığı takdirde, gerçekte bağlantınıza tıklayan e-posta tabanınızın %1'inden bahsediyoruz. Rakamları anlamak zor değil.

E-posta ölmedi... ama artık eskisi gibi değil

E-postaların öldüğünü söyleyen o kıyamet tellallarından biri değiliz. E-posta, daha profesyonel temaslar, tanımadıklarınız için daha resmi davetler, vb. için oradadır. Mesele şu ki: E-posra ölü değil, ama ölmeye yakın bir deneyim.

Ekipler arasında daha profesyonel iletişim için Slack veya Hipchat gibi araçlar çok sayıda e-postanın yerini aldı.

Kişisel sohbetler içinse WhatsApp ve Messenger bu rolü aldı.

Chat Bot

Botlar için zaman geldi

Ama şimdi kendinize sormalısınız:

E-posta öldüyse, müşterilerimle nasıl iletişim kurabilirim?

Bu değişikliğin botlar aracılığıyla yapılabileceğine çok inanıyorum. İnsanlar cep telefonlarında olduğunda, çoğu sosyal ağlarda. Aynısı masaüstündeyken de geçerli. Örneğin, Facebook Messenger'ın botunda, açılış oranı %100 değil, ama buna yakın. Tıklama oranı da eşit derecede yüksek.

İçeriğinizin çoğu insanın olduğu yerde olması gerekiyor.

Yukarıda bulunan botta Techcrunch web sitesine göz atın.

Techcrunch

Bu bota abone olduktan sonra, ana haberle günde bir içerik alırsınız. Techcrunch’ın yeni bülteni.

Ancak botlarla başarıya ulaşabilmeniz için şimdiye kadar çalışmak zorundasınız. Neyse ki, bu süreçte insanlara şimdiden yardım eden araçlar var. ChatFuel veya ManyChat gibi botlar az bir teknik bilgiyle çok şey vaat ediyor.

Açılma oranları daha yüksek olmasına rağmen, tema, içeriğinizin başarısının veya başarısızlığının etken faktörü olarak kalır: tema ilginçse, daha fazla tıklama ve açılışınız olur; eğer değilse, botlar bile sizi kurtaramaz.

Şimdilik, insanların botlara abone olmalarını ve içeriğinizi almalarını sağlamak biraz daha kolay. Hala yeni bir şey olduğu için, insanlar bot içeriğini kabul etmeye daha istekli. Ancak gelecekte, insanlara bültenlerimizde bültenleri imzalamalarını sağlamak zorlaşacak. Bu nedenle, paylaşmanız gerekeni almakla ilgilenen bir kitle oluşturmaya başlamak için kaliteli içeriğe odaklanın.

Sadece 10 veya 15 yıl önce bültenlere abone olmanın nasıl bir şey olduğunu hatırlayın. Herkes içeriği almak için bültene abone olmak isterdi. Bugün herkes bültenlerden kaçıyor.

Ama şimdi, ikinci bir şansınız var. Bültenlerin yerini botlar aldı.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.