İlk Canlı Destek Temsilcinizi Ne Zaman İşe Almalısınız?

12 Aralık 2018
Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Herhangi bir işin başlangıcında, kurucuların her şeyden sorumlu olması çok yaygındır. Siparişleri doldurmak, müşterilerin sorularını cevaplamak, ortaklarla buluşmak, raporları analiz etmek ve diğer tüm görevler. Bu nedenle, şu anda müşteri hizmetini sağlama konusunda zaman ayırdığınız zamanın ne zaman serbest bırakılacağını bilmek çok önemlidir. İşletmenizin büyümesine paralel olarak ölçeklenen bir şey varsa, soruları olan potansiyel müşteri sayısıdır.

Daha fazla ziyaretçi aldıkça, destek istekleriniz artacaktır, bu inkar edilemez bir gerçektir. İlk başta, bu talebin tümünü sağlayabilirsiniz, ancak sonuçta, işinizi kurmaya adanması gereken değerli zaman almaya başlayacaktır. Kendinizi günün çoğu için sorulara cevap verirken ya da yanıtlardaki gecikmeden dolayı müşterileri kaybedersiniz. Bu, ilk destek çalışanınızı işe almayı düşünmeniz gereken ilk işarettir.

Self servis ve doğru çözümü seçme

Müşterinizin taleplerini yerine getirmesi için bir çalışanı işe almadan önce, web siteniz için doğru destek çözümünü kullandığınızdan ve ziyaretçilerinize self-servis müşteri desteği sağladığınızdan emin olmanız önemlidir. Doğru araçları kullanmadığınız için ziyaretçiler tarafından bunalmış olabilirsiniz.

Web sitenizde SSS gibi kolay erişilebilir bir bilgi tabanı oluşturarak başlayın. Bu, ziyaretçilerden sizden veya gelecekteki destek temsilcilerinden herhangi bir zaman ayırmaya gerek kalmadan temel sorularının cevaplandırılmasını sağlayacaktır.

Ayrıca, JivoChat gibi eksiksiz ve profesyonel bir canlı destek çözümü kullandığınızdan emin olun. Haber bültenleri ve otomatik cevaplar için botlar yapılandırabilmeli ve ayrıca hiçbir mümessil bulunmadığında e-posta biletleri gibi alternatif iletişim yöntemleri sunabilmelisiniz.

Bu uygulamaları kullandıktan sonra hala yüksek destek talepleri alıyorsanız, bu, ilk sohbet desteği çalışanınızı işe almayı düşünmeniz gerektiğini gösteren bir başka işarettir.

JivoChat Platform

Müşteri desteği Yatırım Getirisi

Müşterinizin sorunlarını ele almak için bir kişiyi işe almak, şirketiniz için açıkça yeni masraflar oluşturmak anlamına gelir. Yine de, müşteri desteği ve hizmet için Yatırım Getirisi (ROI-Return on Investment) en yüksek değerlerden biridir. Bu önemli görevi yüksek kalitede hizmet vermeye yetkin ve hazır birisine verdikten ve müşterilerinizi memnun etmeye başladığınızda, web sitenizdeki ziyaretçi sayısını artırmak için işinizi büyütmeye odaklanabilirsiniz.

İlk müşteri destek temsilcisini işe alırken, sabırlı olun ve doğru kişiyi arayın. Çalışan deneyimli olmalı, bu görevi omuzlarınızdan tek elle rahatça bırakabilmeli ve kendi kendine başlangıç ​​yapabilmeli, kendisi tarafından kolayca erişilemeyen bilgileri bulabilmeli ve verilen yönergelere dayanarak kararlar alabilmelidir.

Müşteri destek temsilcilerinin işe alınması, verimliliği artırmak, müşteri memnuniyetini garanti etmek ve satışları etkilemek mümkün olduğunda yüksek yatırım getirisi sağlayacaktır. Bir yönetici olarak, JivoChat gibi eksiksiz müşteri hizmetleri çözümlerini kullanarak, müşterilerinizden gelen geri bildirimlerin yanı sıra raporlar hazırlayabilir ve temsilcinizin işinizi ne kadar etkilediğini takip edebilirsiniz.

Return On Investment

Yoğun saatlerde hazır olun

Müşterilerinizin soru ve taleplerini web sitenizdeki bir canlı destek aracılığıyla çözme sorumluluğunu kendi elinize alarak, en azından işletmenizin başında, canlı desteğinize en çok hangi saatlerin ihtiyaç duyacağınızı belirleyebilirsiniz. uygun olmak.

Ayrıca, işletmeniz her gün farklı zamanlarda destek talepleri alıyorsa ve ilk sohbet destek çalışanınızla birlikte çalışmayı düşünüyorsanız, bunun yerine hizmetinizi 24/7 açmayı seçebilirsiniz.

Bunu yaparak, müşterilerinizin taleplerini cevaplamaya adamak istediğiniz günün saatlerini ve temsilcinizin en iyi zamanını alacağınızı seçebileceksiniz. Ayrıca, ilk çalışanınızı eğitmek için kendi sohbet oturumlarınızı kullanabilirsiniz.

Aramalar ve metin veya sadece metin?

Bu, destek departmanınızı işinizin kalanıyla ilişkilendirirken cevaplanması gereken önemli bir sorudur. Yalnızca sohbet mesajları yoluyla erişilebilir olmayı mı planlıyorsunuz yoksa müşterilerin temsilcilerini aramasına izin veriliyor mu? Sonuncuyu seçerek, tek bir temsilcinin aynı anda kaç çağrı yapabileceğini göz önünde bulundurmanız gerekir.

Ortalama olarak, bir sohbet destek çalışanı, uzun süre beklemeden ya da tatminsiz kalmadan bekletmeden sohbet soruları aracılığıyla en fazla 3 ziyaretçiye hitap edebilir. Çağrılar boyunca, tek bir temsilci aynı anda sadece bir müşteriye hitap edebilir.

Yine de, hem sohbet kanallarında hem de aramalarda erişilebilir olmak, bugünün piyasasında beklenen ve doğru seçim olması bekleniyor. Müşterileriniz canlı destek platformu aracılığıyla temsilcilerinize her zaman mesaj atmaya istekli değillerdir, bazen telefon görüşmeleri yoluyla sorularının daha dinamik ve doğrudan bir şekilde cevaplandırılmasını tercih ederler.

Neyse ki, JivoChat gibi eksiksiz çözümler iş telefonunuzu bağlamanıza ve ekibinizle gelen çağrıları almanıza olanak tanır. Hepsi bir arada bir platformla, sohbet, e-posta, telefon ile iletişim kurabilir ve bu farklı kanallardan raporlar oluşturabilirsiniz.

Support Representative

Çok dilli çalışanları işe almalı mıyım?

Çok dilli bir destek temsilcisinin işe alınmasının daha fazla yatırım gerektirdiğini unutmayın. Ayrıca, metin kanalları için, temsilcilerinizin herhangi bir müşteriye kendi dillerinde hitap etmelerini sağlayan çeviri araçlarını kullanmak mümkündür.

JivoChat, tüm Google çeviri dillerini içeren bir yerel çeviri aracı sunar. Tek yapmanız gereken istediğiniz dili seçmek, çeviri aracını etkinleştirmek ve kendi dilinizi yazmak. Müşteri, çevrilen metni otomatik olarak alır. Bu, çok dilli çalışanları işe almaktan daha ucuz ve pratik bir çözümdür.

Öner ve Kazan: JivoChat Satış Ortaklığı

JivoChat destek ekibinizi yönetmenize yardımcı olabilir

Temsilcilerin ne kadar iyi performans gösterdiğini bilmek ister misin? JivoChat, tüm sayıları verir, sohbet kayıtları ve raporları verir, temsilcileriniz tarafından sağlanan hizmet kalitesini denetlemeyi kolaylaştırır. Ekibinizle birlikte çalışmanıza ve gerçek geri bildirimlerle geliştirilmenize izin verin.

JivoChat aynı zamanda uygulamaları ile mobil cihazlarla tamamen uyumludur, ayrıca hareket halindeyken de yardıma ihtiyacı olan müşteriyi kaybetmenize izin vermez. İlk destek çalışanınızı işe almadan önce, piyasadaki en iyi canlı destek çözümünü kullandığınızdan emin olun. JivoChat 5 temsilciye kadar ücretsiz, şimdi deneyin!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.