E-ticarette E-posta Pazarlama için 30 İpucu

Okuma zamanı9 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

E-ticaret tarafından kullanılan ana yöntemlerden biri olan e-posta pazarlaması, sanal bir mağazada sattığınız her ürün veya hizmet için çok önemlidir. Bu nedenle, e-ticarette e-posta pazarlaması için kullanılabilecek araç türlerini ve bunları hangi yöntemlerle kullanabileceğinizi ele almak için 30 ipucunu bir araya getirdik. Ayrıca, sonuçlarınızı değerlendirmek ve e-postanızı nasıl yöneteceğiniz konusunda birkaç yol sunuyoruz.

1. Bir planınız olsun

plan

E-ticaretiniz için e-posta pazarlamacılığı kullanmanın amacı nedir? İlk bakışta, satışlarınızı arttırmak açık bir cevap gibi görünüyor, ancak mevcut olan tek değil. Stratejinizi tamamlamadan önce, e-postalarınızı ne tür bir kamunun alacağını düşünmeniz gerekir. Bu, yalnızca nihai hedefi değil, paylaştığınız içerik türünü ve bunu yapmanın en iyi yolunu da etkiler. İşletmeniz diğer şirketlere satış yapmayı içeriyorsa, örneğin, sosyal ağlarda viral olabilen modern ve eğlenceli bir e-posta iyi bir seçim olmayabilir. İş alanınızdaki alakalı içerikler ve şirketinizin evsahipliği yaptığı konferans ve etkinliklerin yayılması daha iyi sonuçlar verebilir.

2. E-postaların gönderilmesini otomatik hale getirecek araçları arayın

E-ticaretiniz hala küçük bir e-posta tabanına sahipse, e-postalarınızı otomatik hale getirme gereği duymayabilirsiniz. Ancak, bu mesajların gönderilmesini otomatikleştiren araçları değerlendirmek ve kullanmaya başlamak için ilk adımlardan başlayarak, zamanın görev üzerindeki kullanımını önemli ölçüde azaltacaktır. Bunlar aracılığıyla, bir sonraki ipuçlarımızda ele alacağımız bu e-postaların gönderilmesini de programlayabilirsiniz.

3. Farklı e-posta otomasyon programlarını test etmeye devam edin

Favori bir hizmet kullanıyor olsanız bile, e-postaların otomatik olarak gönderilmesi için her zaman yeni programlara göz atmaya değer. Belirli bir aracın yeni geliştirmeleri işinize en iyi şekilde mevcut yöntemden daha iyi hizmet verebilir, bu yüzden her zaman yeni alternatifleri denemeye değer.

4. Kitlenizi segmentlere ayırın

segmentasyon

E-posta pazarlamasının altın ipuçlarından biri veritabanınızı bölümlere ayırmaktır. Hedefleme yoluyla, belirli bir materyal, içerik veya tanıtım türü göndermek için kitlenizin doğru bölümünü seçebilirsiniz. En popüler e-posta pazarlama hizmetlerinden biri olan MailChimp tarafından yapılan bir çalışma, veritabanınızı farklı kategorilere ayırmanın, tüm iletilere aynı mesajı göndermek yerine, e-postada %14 daha fazla e-posta açılışı ve% 15 daha fazla tıklama oluşturduğunu ortaya çıkardı.

Ayrıca, daha düşük düzeyde spam şikayetleri, listeden silinme talepleri ve görüşülmeyen mesajların azaltılması da kaydedildi. Segmentasyon, e-posta pazarlamasındaki temel işlemlerden biridir.

5. Deneyimi özelleştirin

Teklifler, onaylar, promosyonlar ve çekilişler ile müşterilerinize otomatik e-posta gönderen düzinelerce şirketle, bir fark yaratmak ve spam kutusuna gidecek bir mesaj olmamak şarttır. Bunu yapabilmek için, deneyimi olabildiğince kişiselleştirmeye çalışın. Bunun için müşteriyi adlarına göre e-postalar göndermeyi, bağlantılar ve anlamlı içerik sunmayı ve daha önemlisi e-postalarınızı yanıtlamaya teşvik etmeyi deneyin. Hubspot'tan gelen bir istatistik, bir kişinin veya şirketin ilk ismiyle e-postalardaki ortalama tıklamaların sırasıyla% 14 ve% 10 arttığını ortaya koymaktadır.

6. Alakalı içerik sunun

Değerli içerik sunmuyorsanız, kitlenizi hedeflemek ve deneyimi daha kişisel hale getirmek için hiçbir faydası yoktur. Bu nedenle, kitlenizin dikkat edip uygun şekilde planladığı içerik türüne bağlı kalın. Sizin tarafınızdan paylaşılan en farklı materyal türlerine cevap vermek üzere ayarlanmak, bu konuda iyileştirmeler yapmak için harika bir yoldur.

7. Harekete geçirici mesajlar kullanının

mesajlar

Sadece bir blogdaki veya sosyal ağlardaki bir yayındaki yayınlarda değil, e-posta pazarlamacılığında da harekete geçirici mesajlar önemlidir. Hedefinize göre, e-posta üzerinden çağrı dağıtmak yerine, harekete geçirici mesajda net bir teklif düşünün. Taktikiniz, alıcının e-postayı okumasını teşvik etmeyi içeriyorsa, konu satırında bir harekete geçirici mesajlar iyi bir strateji olabilir. Satmak için, örneğin e-postanızda bir müşteriyi promosyona davet etmek için bir resmi kullanabilirsiniz.

8. Konu bölümünde özensiz olmayın

Bir müşteri adayının e-postanızla ilk teması konu satırından geçecektir, bu nedenle bu konuda hiçbir şekilde özensiz olmamalısınız. Bu hattın kısa olduğundan emin olun ve iletiyi göndermek için kullandığınız iletişim tabanınızın hangi bölümünü kullandığınızı göz önünde bulundurarak net bir açıklama sunar. Bunun, mesajınız ile ilk müşteri bağlantısı olduğunu unutmayın, ancak son olarak da olabilir.

9. E-postanızın mobil cihazlarda okunmasının kolay olduğundan emin olun

E-ticaretiniz olarak, e-postalarınızın bir akıllı telefon veya tablet üzerinde kolayca okunabileceğinden emin olmanız önemlidir. Litmus şirketinin bir başka çalışması, bu cihazların kullanıcılarının% 70'inden fazlasının, cihazlarında okuyamayacakları bir e-postayı derhal sildiğini ortaya koyuyor.

Anket ayrıca, tek bir sütundaki bir tasarımın, bu cihazlarda e-posta gösterilmesini kolaylaştırdığını, çünkü kaydırma işlemini daha duyarlı hale getirdiğini göstermektedir. Farklı ekran boyutlarında ve cihaz türlerinde mesaj önizlemeleri sunan e-posta otomasyon hizmetlerine öncelik verin.

mobile friendly

10. Cep telefonlarının önizleme panelini aklınızda bulundurun

Kullanıcıların büyük bir kısmına ek olarak bir mobil cihazdaki e-postaları okuduğunda, bir önizleme panelinde e-postalar alırlar; bu görüntüler muhtemelen engellenir ve mesajın sadece bir kısmı gösterilir. Bu nedenle, e-postanın en başında, ilk izahname adı veya müşteri, e-postanın nedeni ve mümkünse bir harekete geçirici mesaj gibi en önemli unsurları belirtmeye çalışın.

11. Kısa ve öz olun, ancak konuyla ilgili daha fazla okuma seçeneği sunun

E-postanızın, çok uzunsa, hariç tutulacağı veya yarıya kadar okunacağı olasılığı yüksek. Bir konu ayrıntı gerektirdiğinde bile, bunu kısa bir süre ele almanızı öneririz. Ancak bu, okunmanın e-postada durması gerektiği anlamına gelmez: Müşterinize veya okuyucunuza bir makalenin tam sürümünü bir bağlantı üzerinden okuma fırsatı sunar.

read more

12. Tüm e-postalarınızın satış konusunda olması gerekmiyor

Satış sanal bir mağazanın hayatta kalması için anahtar kelimedir. Yine de, potansiyel müşterileriniz ve müşterilerinize yalnızca bir satışın kapatılması amacıyla e-posta göndermenize gerek yoktur. Bazen, içeriği görüntülemek için bir bağlantıyı tıklamak için okuyucuya yol açan bir içerik türü, yalnızca bir ürünü satmaya kıyasla daha iyi sonuçlar verebilir, aynı okuyucu da sayfanızı daha iyi keşfetme fırsatına sahip olur.

13. Kişilerinizle ilişki kurun

Sadece sosyal medya hırsızı takipçilerinizle bir ilişki kurabildiğini kim söyledi? Bu bağlantıyı, e-posta pazarlaması yoluyla kişileriniz ile de kurabilirsiniz. Bu, bu aracı yalnızca satışları tanıtmak için görmemenizin başka bir nedenidir.

En az ayda bir kez, işinizin doğum günü kutlaması veya sektördeki değişiklikler gibi konuya bakılmaksızın, daha fazla kişisel alana sahip bir e-posta göndermeye çalışmanız önerilir. Gönderilen içerikle etkileşimde bulunmaya davet etmeyi unutmayın.

14. Ticari tarihler ve ürünlerin mevsimselliği için önceden hazırlık yapın

Yeni yıl, Babalar Günü, Sevgililer Günü hediyeleri talep doruklarına teşvik eden tatillerdir. Bu nedenle, bir sonraki tarihte kampanyayı hazırlamak yerine, bir takvim aracılığıyla promosyon göndermek için önceden hazırlayın. Yıl boyunca tatilin ne olduğunu araştırın ve hatırlatmalar bırakın, böylece yakalanmadan yakalanmayın ve promosyonları az zamanla sıfırdan hazırlayın.

JivoChat örnek Black Friday

15. Doğum günleri için kampanya oluşturun

E-ticaretinizde çok yararlı olabilecek bir bölüm "ayın doğum günleri" dir. İnsanların iyi bir kısmı, özellikle de doğum günlerinde, bu hafıza tanıtım biçiminde gelirse daha iyi hatırlanmaktan hoşlanır. Dolayısıyla, e-posta pazarlamacılığınız için iyi bir fikir, o tarihte herkese açık olacak stratejiler oluşturmaktır.

16. Bültenleri kullanın

Frekanstan bağımsız olarak, haber bültenlerini kullanın. Sunduğunuz yeni ürünler, içerikler veya hizmetler ile ilgili kişilerinizi, işletmenizin faaliyetleri veya sunduğunuz tanıtımları hakkında güncel tutmak için iletişim kurmaya hizmet ederler.

Bu nedenle, bu tür materyalleri hazırlamak ve düzenli olarak göndermek önemlidir. Günlük haber bülteni muhtemelen spam olarak görülse de, ideal en az haftada bir sıklıkta tutmaktır. Bazı siteler, kullanıcının her haber bülteni ne zaman gönderileceğini seçmesine bile izin verir.

newsletter

17. Haber bülteni abonelikleri karşılığında indirimler sunun

İletişim tabanınıza daha fazla e-posta almak için bir strateji, bültenleri karşılığında abonelikte küçük indirimler sunuyor. Örneğin, bir ziyaretçinin sayfanızı terk etme niyetini göstermesiyle, diğer taktikler arasında e-posta adreslerini doldurduktan sonra belirtilen indirimi sunması için bir pop-up'ın görüntülenmesini programlayabilirsiniz.

18. Sitenize, ziyaretçilerin e-postalarını bırakabilmesi için alanlar yerleştirin

Bülteninize daha fazla okuyucu gelmesi için bir başka yararlı taktik de sayfanızda bir alanın konumlandırılmasıdır, böylece müşterileriniz e-postalarını bırakabilirler. Tipik olarak, bu boşluklar ana sayfanın en üstünde veya bir açılış sayfasının ortasında bulunur. İçeriğinize eşlik etmek için şirket blogunuzdaki yayınlara bir alan yerleştirmek de mümkündür.

19. JivoChat'in hizmet öncesi formu servisini kullanın

JivoChat ayrıca e-posta pazarlama için iletişim temeli oluştururken harika bir müttefik olabilir. Bir hizmetten önce, sohbetle etkileşime giren e-ticaret ziyaretçileriniz, adları ve e-postaları da dahil olmak üzere bazı temel bilgilerle kısa bir form doldurma seçeneğine sahiptir. Listenizi genişletmek için bu işlevselliği kullanın ve kötüye kullanın!

20. Bir müşteri bir satın alma işlemi gerçekleştirmediğinde gönderilecek e-postaları hazırlayın

örnek

Birçok e-posta pazarlama aracında ve mesajların otomasyonunda mevcut olan bir özellik, yazılımın satın alma işlemini tamamlamayan birine e-posta göndermesi için bir kural oluşturabilirsiniz. Söz konusu projenin postasına sahip olan yazılım, bu kişiye niçin satın alma işlemini tamamlayamadıklarını ve herhangi bir sorunu çözmek için yardım sunarak bir mesaj gönderir. Alışveriş sepetine bazı öğeleri koyan birinin satın alma işlemini kapatmak için neredeyse her şeyin hazır olduğunu unutmayın. Bu yöntem, bu müşteriyi, bazen de teknik bir sorunla karşılaşmış olabilecekleri almak için etkilidir.

21. Bir satın alma işlemini sonlandırırken e-posta isteyin

Üssünüzü artırmanın temel stratejilerinden biri, bir satın alma işlemini tamamlarken e-posta hesabını talep etmektir. E-posta adresi yalnızca tabanı artırmak değil, aynı zamanda müşterinizin teslimat sürecini izlemesine izin vermek içindir.

22. Müşterilerinizi ürününüzün bir incelemesini yazmayı teşvik edin

E-posta pazarlaması için otomasyon sisteminizde uygulayabileceğiniz bir diğer kural, bir ürününüzü satın alan herkese yönlendirilebilir. Satın alma olasılığını artıran bir ipucu, bir ürünün kullanıcıya ulaşmasından bir süre sonra, yazılım, bu müşteriye, sayfanızda bir inceleme yapmasını teşvik eden bir e-posta gönderir. Olumlu bir değerlendirmenin gelecekteki alıcıların kararları üzerinde büyük etkisi vardır.

geri bildirimler

23. Geçmiş kampanyalarınızın verilerini analiz edin

E-posta pazarlamacılığını kullanmak, gelecekteki kampanyalarda daha fazla başarı için analiz edilebilecek çok sayıda veri de üretir. Analiz edilebilecek bilgi parçaları şunlardır: teslimatta başarı oranı - e-postaların kaç posta kutusuna ulaştığını - e-posta açılış yüzdesini, tıklama oranını, e-postayı açan kişilerin, içindeki herhangi bir bağlantıya tıklayan kullanıcılarla karşılaştırmasını, kayıt ücretinin iptali ve dönüşüm oranı.

Bu veriler, hangi tür içeriğin onaylandığını ve satışlarınızın e-posta ile başarılı olup olmadığını gösterir. Bu aynı zamanda e-posta pazarlama kampanyalarının yürütülmesinde izlenecek ipuçlarından biridir.

24. Yeni testler yapmak için test sonuçlarını kullanın

Kampanyalarınızın verilerini analiz ettikten sonra, abone olduğunuz kullanıcılarla paylaşılacak yeni içerik türlerini ve promosyonlarını test etme zamanı. Yararlı bir ipucu, örneğin bir bültenin farklı sürümlerini oluşturmak ve sonuçları bölümler arasında test etmektir. Böylece, o grubun favori içerik türlerinin ne olduğunu belirlemek mümkün hale gelir.

analiz

25. E-posta göndermek için en uygun zamanı bulun

Tıpkı sosyal ağlardaki yayınlarda olduğu gibi, abonelerinize e-posta göndermek için en iyi zamanı dikkate almanız önerilir. Farklı gruplar farklı zamanlarda e-postaları kontrol eder, bu yüzden "Gönder" veya "Programla" düğmesine basmadan önce hedef kitlenizin farklı segmentleri hakkında daha fazla bilgi edinmeye değer.

26. Sadık alıcılarınızı ödüllendirin

Oluşturulması çok yararlı olabilecek başka bir segment, e-ticaretinizin sadık müşterileridir. Tabii ki kârlı bir grup olsa da, sadece yeni kullanıcılar için promosyonlar sunduğunuzu fark ederseniz, bu bir sorun olabilir. Bu nedenle, yalnızca bu segmente promosyonlar ve avantajlar göndermenin alışkanlığını yaratın, böylece e-ticaretinizde daha özel ve daha fazla satın alma işlemi yapın.

27. İstek listesine göre segmentler oluşturun

E-posta pazarlaması için segmentin başka bir öneri istek listesini hedefliyor. Örneğin, istek listenizde tek bir ürüne yer veren müşterilerin bir segmenti oluşturabilir ve ürünlerin geri kalanı için mağazanızdan kuralı tekrarlayabilirsiniz. Bununla birlikte, bu öğe bir promosyonun hedefi olduğunda veya bir indirim yoluyla sunulduğunda, istek listesinde bulunan kişilere, dönüşüm şansınızı büyük ölçüde artıran bir e-posta gönderilecektir.

istek listesi

28. Eski müşterileri geri getirmeye çalışın

Bazı alıcılar basitçe ortadan kaybolabilir. Nedeni ne olursa olsun, onları işinize geri getirmek mümkündür. Örneğin, özel promosyonlar, markanızla iletişim kurmaya ve ürün veya hizmetlerini tüketmelerine neden olabilir.

29. Kullanıcıların aboneliklerini yönetmelerine izin ver

Bu, karşı üretken gibi görünebilir, ancak müşterinin, müşterinin veya abonenin, kendi imzasını kazanmak için imzalarının nasıl çalıştığını yapılandırmasına izin verebilir. Onlara hangi tür içeriğin alınacağını seçme, bültenin sıklığı ve hatta istedikleri zaman aboneliği iptal etme seçeneği sunarak, şeffaflık gösterdiğinizde ve işletmenizin sadece bir "spam musluğu" olmadığını göreceksiniz.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

30. Listenizi temiz ve güncel tutun

Posta listenizde mümkün olan en fazla sayıda kişiye sahip olmak harika görünebilir, ancak sık sık güncellenmediğinde sorun olabilir. Bunun nedeni, postalarını açmayan veya sürekli geri dönen aboneler verilerinizi olumsuz etkileyebilir ve sonuçta e-posta pazarlama hizmeti kullanımında daha büyük bir maliyete dönüşebilir.

Bu nedenle, her zaman dikkatli olun ve üssünüzü sık sık güncelleyin. Göz önünde bulundurmanız gereken bir yöntem, kayıtlı bir müşteriyi bir yıl kullanılmadıktan sonra kaldırmaktır. Ayrıca, e-postalarınızı açmayan kullanıcılardan hala listede kalmak istiyorlarsa bir ileti de programlayabilirsiniz. Bu da dikkate alınmazsa, verilerinizi daha olumlu olacak şekilde silin.

Jivochat'in, işinizde size yardımcı olacak diğer özellikler ve ödeme planlarına da göz atın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.