Facebook Reklam Boyutları ve Özellikleri 2020

Facebook reklamlarınızda kullanacağınız görsel ve videolarda nelere dikkat etmelisiniz? Hangi boyutları kullanmalısınız? Tüm cevaplar yazımızda!

Facebook muhtemelen tüm sosyal ağların en gelişmiş reklamcılık sistemine sahiptir. Bu mantıklı. Facebook en çok kullanıcıya sahip sosyal platform. Ayrıca, müşterileri için hem güçlü hem de kolay olan bir reklamcılık sistemi oluşturmak için zaman, yatırım ve kaynaklara sahipler. Ancak eğer Facebook'ta reklam verecekseniz, daha küçük ve daha niş ağlardan daha fazla rekabetle karşılaşacaksınız. Bu, reklamlarınızı rekabette öne çıkarmanız gerektiği anlamına gelir. Reklamlarınızı en uygun boyutlarda tasarlayarak ve tüm Facebook özelliklerine uygun şekilde yapmalısınız.

Facebook, kısmen Cambridge Analytica skandalı yüzünden ve ardından da Christchurch terörünün canlı yayını ile birlikte çekiciliğini kaybediyor olabilir. Gençler onu terk ediyor olabilirler, çünkü onu artık kurumsal olarak ve ebeveynlerinin takıldığı bir yer olarak algılıyorlar. Ancak bu, insanların Facebook'u sürüler halinde terk ettiği anlamına gelmiyor. Hala şaşırtıcı istatistikler var:

Facebook'ta reklam vermeyi seçerseniz, şaşırtıcı derecede çok sayıda reklam seçeneği bulacaksınız. Bunların çoğunu aşağıda inceledik.

Facebook Akışı Reklam Boyutları

Kuşkusuz, en popüler reklam pozisyonu kullanıcının Facebook akışındadır. Bu nedenle, en çok tartışılanı da budur. Rakiplerinizin de tam olarak aynı alanın peşinde olduklarını görebilirsiniz. Bunu en populer ana caddede yer alan sosyal medya gayrimenkulü olarak düşünebilirsiniz.

Bir görsel reklamı veya bir video reklamı seçebilirsiniz. Facebook reklam boyutlarına uygun ister resim ister video reklamı verin, reklamınızın metni ile ilgili kurallara da uymalısınız.

Bunların, kullanıcının ana akşına uygun reklamlar olduğunu unutmayın - daha az yaygın olan ve sağ sütunda yer alanlar ayrı bir türdür.

Facebook Akışı Görsel Reklamları

Video popülaritesinde hızlı bir artış olmasına rağmen, Facebook reklamlarının çoğu hala tek bir görsele sahip. Bir fotoğraf kullanmanın, video oluşturma sürecine göre çok daha kolay olmasından ötürü bu sürecin değişmesi pek de beklenen bir durum değil.

Facebook Görsel Reklam Boyutları

Facebook görüntülerde metin barındırma konusunda her zaman sorun bulduğunu biliyoruz. Resminiz %20'den fazla metin içeriyorsa, “kısıtlanmış dağıtım” (Facebook reklamının resmi teknik özelliklerine göre) alırsınız. Facebook’un, %20 hesaplama olduğunda reklamınızın gövde kopyasındaki metni dikkate almadığını unutmayın. Facebook, resminizde çok fazla metin bulunmadığından emin olabilmeniz için bir araç sunar.

Facebook'un metin kuralında bazı istisnalar olduğunu unutmayın:

Metin tabanlı bir logoya karşı dikkatli olun. Öncelikle metin olan herhangi bir logo, boyutuna veya hizalamasına bakılmaksızın metin olarak sayılır. Benzer şekilde, filigranlar ve sayılar da bu hesaplamaların amacı için metin olarak sayılır. Facebook reklam görsel boyutu, reklamınızın geçerli olup olmayacağını belirleyen kriterlerden biri olduğu için dikkat etmeniz gereken en önemli konulardan biridir.

Facebook Akışı Görsel Reklamlarının resmi boyutları ve teknik özellikleri şunlardır:

Facebook Akışı Video Reklamları

Video son birkaç yılda popülerlik kazandı, bu nedenle şaşırtıcı olmayan bir şekilde Facebook akışındaki video reklamlarında büyük bir artış oldu. Bunların Facebook Yayın İçi Video reklamlarından (10 saniyelik bir video sınırı olan) farklı olduğunu unutmayın.

Etkili bir şekilde, Facebook Akışı Video Reklamları, Facebook Akışı Görsel Reklamlarıyla aynıdır, ancak hareketsiz bir resim yerine bir video kullanılır. Video için Facebook reklam ölçülerine uygun düzenleme yapmalısınız. Aksi takdirde, reklamınız onaylanmayabilir.

Facebook Akışı Video reklamlarının resmi boyutları ve teknik özellikleri şunlardır:

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Facebook Döngü Reklamları

Facebook Döngü Reklam Boyutları

Facebook Döngü reklam seçeneği, markaların birden fazla ürünün resimlerini (veya videolarını) tek bir reklamda göstermelerini sağlar. Kullanıcılar, sunulan farklı öğeleri görmek için bir döngü reklamının çeşitli slaytlarını kaydırabilir. Döngü reklamları, hareketsiz görüntülerin ve videoların bir karışımını içerebilir.

Facebook Döngü reklamları çok yönlüdür ve markalar bunları çok sayıda konumda kullanabilir:

Unutmayın, ne çeşit reklam olursa olsun Facebook reklam ölçülerine saduk kalmalısınız.

Facebook Döngü görsellerinin resmi boyutları ve özellikleri şunlardır:

Facebook Döngü videolarının resmi boyutları ve özellikleri şunlardır:

Facebook Sağ Sütun Reklamları

Facebook sağ sütun reklamları, Facebook reklamları için standart olarak kullanılır. Mobil kullanımdaki artışla birlikte, artık yalnızca masaüstünde gösterilen Facebook Sütun reklamlarına daha az talep var. 2018 yılının 4. çeyreğinde, bir sağ sütun reklamının (yaklaşık 0,57 ABD doları) CPC’sinin ana akıştaki bir reklamın yaklaşık yarısı kadar olması dikkat çekiyor.

Sağ Sütun reklamları ana akış reklamlarına benzer bilgiler içerir, ancak daha küçüktür ve kendilerini hareketsiz (manzara) bir resimle sınırlandırırlar. Facebook reklam boyutu bu tür reklamlar için de çok kritik.

Facebook Sağ Sütun reklamlarının resmi boyutları ve teknik özellikleri şunlardır:

Facebook Yayın İçi Video Reklamları

Facebook Akış Video Reklamı ile Facebook Yayın İçi Video Reklamı arasındaki farkın ne olduğunu merak edebilirsiniz. Anahtar farklılaşma, “yayın içi” ifadesidir.

Facebook Yayın İçi Video Reklamları, reklamverenlerin bir mobil cihazda Facebook videoları izleyen kişilere 5-15 saniyelik, atlanamayan, orta menzilli video reklamlar yayınlamasına olanak tanır. YouTube'un belli bir süre için sağladığı reklam türleri gibi.

Yüksek bir başarı oranına sahipler, çünkü ana videoda en az 60. saniyeye kadar görünmüyorlar. Bu noktada, insanlar videolarına odaklanmış oluyorlar ve yalnızca bir reklam yüzünden izlemeyi bırakmaları beklenmiyor. Ana videoda etkili kısa reklam molaları yaratılmış oluyor.

Facebook Akış Video Reklamları ve Facebook Yayın İçi Video Reklamları arasındaki temel fark, Facebook Akış Video Reklamlarının, başka bir videodan ziyade kullanıcıların ana akışlarında görünen bağımsız reklamlar olmasıdır.

Facebook Yayın İçi Video reklamlarının resmi boyutları ve teknik özellikleri şunlardır:

Facebook Marketplace Reklamları

Facebook Marketplace Reklam Boyutları

Facebook Marketplace, insanların bir şeyler alıp satabileceği yerdir - tıpkı eBay veya Craigslist gibi. Facebook'un devasa kullanıcı veritabanına erişim avantajına sahiptir.

Facebook Marketplace tamamen satış yapmakla ilgili olduğu için, buradaki reklamları diğer Marketplace paylaşımlarından ayırmak çok önemlidir. Facebook Marketplace'te satılacak ürününüzü listelemek bir reklam olarak kabul edilmez. Marketplace'te reklam veriyorsanız, Facebook'ta herhangi bir yerde olduğu gibi reklam veriyorsunuzdur.

Bir Facebook Marketplace reklamı, esasen Facebook'taki diğer reklamlarla aynı olsa da, reklamveren için önemli bir fark vardır. İnsanlar satın almak amacıyla Facebook Marketplace’e gidiyorlar, bu nedenle reklamınızı farketmeleri büyük olasılıkla Facebook’taki herhangi bir yerden daha fazla.

Ancak, niyet hakkında düşünmeniz gerekir. Çoğu insan yerel olarak bir şeyler almak için Facebook Marketplace'e gider. Bir reklam teknik olarak pazardan ayrı olsa da (ve dolayısıyla her şey için olabilir), eğer yerel mal veya hizmet satılıyorsa başarılı olması muhtemeldir.

Facebook Marketplace görsel reklamlarının resmi boyutları ve teknik özellikleri şunlardır:

Facebook Marketplace video reklamlarının resmi boyutları ve teknik özellikleri şunlardır:

Facebook Hızlı Makaleler Reklamları

Facebook'ta, şimdi tüm yayıncılara açık olan nispeten yeni bir fırsat, Hızlı Makaleler oluşturmaktır. Hızlı Makaleler, medya yayıncılarının Facebook mobil uygulaması ve Messenger içindeki okuyucularına hızlı, etkileşimli makaleler dağıtmaları için tasarlanmış bir araçtır. Hızlı Makaleler, standart mobil web makalelerinden on kat daha hızlı yüklenebilir.

Facebook'taki reklamverenler, yeni veya mevcut kampanyalar için Hızlı Makaleler'i seçebilir veya yayıncılar kendi doğrudan satış kampanyalarını içerebilir. Reklamlar, durağan resimlerden veya videolardan oluşabilir (bunlar, format nedeniyle normalden daha hızlı yüklenir).

Facebook Hızlı Makaleler Reklamlarının görsellerinin resmi boyutları ve teknik özellikleri şunlardır:

Facebook Anında Hızlı Makaleler videolarının resmi boyutları ve özellikleri şunlardır:

Facebook Hikaye Reklamları

Facebook Hikaye Reklam Boyutları

Snapchat, 24 saat sonra kaybolan görüntü veya video koleksiyonuna yükleme yapan ve kademeli olarak ekleyen insanlara yönelmeye başladı. Instagram, Instagram Hikayeleri ile büyük başarı elde etti. Facebook Hikayeleri de şimdi oldukça popüler.

Hikayeler arasında görünen tam ekran dikey reklamlar oluşturabilirsiniz. Fotoğraf Hikayesi görüntüleri, kullanıcı Hikayenin dışına çıkmadıkça 5 saniye boyunca görünür, videolar videonun uzunluğu boyunca devam eder (15 saniyeye kadar).

Facebook Hikayeleri'nde, hareketsiz görüntülerin ve kısa videoların bir karışımını kullanabilirsiniz.

Her görüntünün üstünde ve altında 250 piksel bırakmayı unutmayın, bu kısım profil fotoğrafı ve harekete geçirme davetinin gideceği bölgedir.

Facebook Hikaye Reklamları görsellerinin resmi boyutları ve özellikleri:

Facebook Hikaye Reklamları videolarının resmi boyutları ve özellikleri şunlardır:

Facebook Koleksiyon Reklamları

Facebook Collection reklamları, kişilerin mobil cihazlarda bir ürün kataloğuna göz atmalarını kolaylaştırır. Her Facebook Koleksiyon reklamı, ızgara benzeri bir düzende eşlik eden dört küçük resim ile birlikte bir ana video veya resim sunar.

Biri bir Koleksiyon Reklamına tıkladığında, Facebook'tan çıkmadan, Anlık Deneyim tarafından desteklenen, hızlı yükleme yapan görsel bir tıklama sonrası deneyimine alınır.

Facebook, reklamınızın amaçlarına bağlı olarak kullanabileceğiniz çeşitli şablonlara sahiptir. Bunlar şunları içerir:

Facebook Koleksiyon Reklamları görsellerinin resmi boyutları ve teknik özellikleri şunlardır:

Facebook Koleksiyon Reklamları videolarının resmi boyutları ve özellikleri şunlardır:

Reklamlarınızdan size ulaşmak isteyen müşterilerinize mükemmel bir hizmet sunun!

Müşterileriniz Facebook'ta reklamlarınızı gördü, ürünlerinizle ilgilendi ve Facebook sayfanızdan size ulaşmak istedi. JivoChat ile farklı kaynaklardan gelen istekleri tek bir platfromdan kontrol edebileceğinizi biliyor muydunuz? Facebook Messenger'ı JivoChat'e bağlayarak buradan size ulaşan müşterilerinize kolayca ve anında hizmet verebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz. Daha fazlası ve deneme sürümünden fazdalanmak için hemen Jivochat‘e göz atın!

2019/11/29

Bunu da okumak isteyebilirsiniz ...

JivoChat Bloguna Abone Olun