2018'de Facebook Reklamları: Mobil cihazlar için nasıl reklam verilir?

Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

İşletmenizin hedef kitleniz tarafından bulunmasını ve görülmesini istiyorsanız, reklam çok önemlidir, ancak markanızı tanıtmanın en iyi yolları hangileridir? Bugün en çok kullanılan platformlarda reklam yayınlamaya ne dersiniz? Bu sorulara cevap verebilmek önemlidir.

Facebook, markanızı tanıtmak için gittikçe daha cazip olan yerlerden biri olmaya devam ediyor ve hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayacak olan Reklamlar platformu, Facebook ve Instagram için geniş bir araç yelpazesi sunuyor.

Facebook Reklamları nedir ve nasıl kullanılır??

Facebook Ads normalde, bir sayfanın beğenilmesi ve takip edilmesi gibi, Facebook'taki kullanıcı veya onun iletişimindeki sosyal eylemlere dayanan hedeflenmiş reklamlardır. Bu reklamlar, haber akışınızda masaüstünde, mobilde veya masaüstünde sağ sütununda görünebilir. İstenen hedef kitleye ulaşmaya yardımcı olabilecek her işletmeye özel mesajlar ödenir.

Markalar, reklam kampanyaları oluşturabilir ve metinler, resimler, videolar gibi bir dizi reklam biçimini kullanabilir. ve dahası. Ayrıca, hangi kitleye ulaşmak istediğinizi seçmenize de olanak tanır.

Facebook ayrıca, platformlarında reklam verirken markanızın nasıl bir şekilde öne çıkabileceğine dair reklamcılığa dair içgörüler sağlamaktadır. Ayrıca, reklamların ek satışlar oluşturması, marka bilinirliğinin artması gibi markalar için de reklam sonuçlarını ölçmek veya farklı kanallar ve cihazlar arasında dönüşümler yapmak için farklı araçlar vardır.

Facebook Reklamlarıyla Mobil Reklam Verme

İnternet trafiğinin %50'den fazlası bir akıllı telefonla gerçekleşiyor ve Facebook'a göre, mobil reklamcılık tüm kampanya dönüşümlerinin yarısından fazlasını oluşturuyor, ABD'de mobil cihazlara harcadığı her 5 dakikada bir kişi de Facebook veya Instagram'da . Mobil cihazlarda reklam verebilme ve bunun nasıl düzgün şekilde yapılabileceğini anlama, reklamları optimize etme ve bunları mobil kitlelere uygun hale getirme çok önemlidir. Mobil reklamcılığın kendi eğilimleri vardır ve işiniz için işe yarayan zorlayıcı bir reklamcılık stratejisi oluşturabilmeleri için bunların farkında olmanız önemlidir. Kampanyalarınızı özellikle Mobil cihazlar için uyarlamanız için bazı ipuçları.

Facebook Ads Mobile Apps

Kısa tutun

Çoğu mobil kullanıcı, adından da anlaşılacağı gibi hareket ediyor. Reklamlarınızın olabildiğince açık ve doğrudan olması gerektiğini anlamak için mobil reklamcılık stratejileri oluştururken önemlidir. Facebook reklam modelleri dikkat çekicidir ve görüntülenme şekilleri, göz atma sırasında kitlenizin reklamlarınızdan geçmesini sağlar. Göz alıcı görüntüleri mümkün olduğunca az metin kullanarak kullanın, yürürken uzun metinleri okumak her zaman kolay değildir ve akılda tutulması gereken bir şeydir.

Video Reklamcılığı Kullanın

Ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak için videoların kullanılması 2018'deki en büyük trendlerden biridir, ancak mobil kitle için uygun videoları nasıl hazırlayacağınızı bilmek önemlidir. Yukarıdaki ilk ipucu her zaman geçerlidir, zorlayıcı bilgiler sunarken, kısa tutmak önemlidir.

Videolar harika bir alternatiftir, çünkü zengin ve alakalı içerik sunarken duyguları kışkırtmayı başarabilen diğer Reklamlardan daha yüksek katılım sağlayabilirler. Facebook'a göre, mobil kullanıcılar 15 saniye veya daha kısa video reklamları tercih ediyor. Bunlar daha yüksek tamamlama oranlarına sahiptir. Bu, kullanıcıların tüm mesajı iletmesini sağlayarak tüm reklamı büyük olasılıkla izler.

Facebook Ads Video Ads

Messenger'da reklam verin

Birçok kişi Facebook’un Messenger Uygulamasını kullanarak her gün arkadaşlarınızla, ailenizle ve hatta işletmelerle iletişim kurarak reklamlarınızın gösterilmesi için harika bir yer haline getirir. Facebook, "her ay insanlar ve işletmeler arasında 2 milyardan fazla mesaj alışverişi yapıldığını" iddia ediyor. Bu reklamlar temel olarak farklı Facebook platformlarındaki diğer kullanıcılarla aynı şekilde çalışır ve Messenger mobil uygulamasının ana sayfasında görünür. Avantajlarından bir diğeri de, aynı reklamı Facebook veya Instagram'da tanıtılan Messenger için kullanabilmeniz.

Yeni trendlere dikkat edin

Hedef kitlenizi araştırıp araştırmak ve Reklamlarınızın nişini bulmak, reklam stratejinizi oluştururken önemli bir adımdır. Mobil platformlarda reklam vermeyi planlıyorsanız, rakiplerinizin neler yaptığını kontrol etmeli ve bunlardan daha iyi performans göstermeleri için farklı ve yaratıcı yollar aramalı. Her zaman pazar eğilimlerine ve değişikliklerine ayak uydurmaya çalışın, pazarlama kampanyalarının ve reklamların viral hale geldiğini ve reklam stratejinizi güncel tuttuğunu gözlemleyin.

Kaçırmayın: Reech'in Influencer Pazarlama Araştırması

Etrafınızdaki insanları etkileyin

Bildiğimiz üzere, reklamcılık hedef kitlenize ulaşmak için harika bir yoldur. Düzgün yapıldığında, reklamlar markanızın güvenini artırmaya ve müşterilerle daha fazla etkileşime girmeye katkıda bulunur. İçeriği ve bilgileri bugün paylaşmanız, kullanıcıların kolaylıkla yapabilecekleri bir şeydir ve hedef kitlenizin paylaştığı ilgi çekici ve ilginç reklamlar oluşturmak yalnızca hedeflenen kullanıcıları değil çevredeki kişileri de etkilemek için harika bir yoldur. Mobil, web’i dünyanın herhangi bir yerinden taramak için en çok kullanılan platform değil, aynı zamanda reklamlarınızın kullanıcılar arasında ne kadar kolay görülebildiğini ve paylaşılabileceğini büyük ölçüde geliştirir.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Facebook Ads Impact People

Reklamlarınızı Jivochat ile destekleyin

Bir işletme satışların reklamını yapıp tanıtırken, bir işletme markaları ve ürünleri hakkında sorular bekleyebilir. Bu sebeple, reklamlarınızı uygun müşteri hizmetleriyle destekleyebilmeniz önemlidir. Bir restoranınız varsa ve teslimat, etkinlikler ve satış için reklam yapıyorsanız, örneğin, rezervasyon istekleri ve siparişleri alabilmeniz gerekir. Markanızın kendi web sitesinde canlı destek platformu kullanmaktan daha iyi bir yol var mı? Unutmayın, müşterileriniz her zaman sizi aramak istemeyeceklerdir. Hızlı ve duyarlı müşteri hizmetleri sunabilmek, Jivochat kullanarak kolayca alabileceğiniz rekabet avantajlarından biridir.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.