Facebook'ta e-ticaretinizi tanıtmaya başlamak için 21 adım

24 Aralık 2018
Okuma zamanı3 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Facebook, bugünlerde e-ticaretinizin ürünlerini tanıtmanız için en iyi araçtır. Düşük maliyeti ve geniş yelpazesi, yatırım yapmak için az parası olanlar ve hatta ayda binlerce dolar yatırım yapmak isteyenler için mükemmel bir seçimdir. Fakat asıl soru, nasıl yatırım yapılacağı? Bu yatırımdan iyi bir getiri elde etme şansı nasıl arttırılır? Bu makale boyunca, Facebook'ta reklam vermeye başlamanız için 21 adımı paylaşacağız. Hepsini çok dikkatli takip edin ve Facebook'ta reklam vermek kesinlikle daha kolay olacak.

Facebook

1. Hayran sayfanızı oluşturun

Facebook sayfanızı oluşturmadan, reklam oluşturmak imkansız olacak.

2. Hedef kitlenizi düşünün

İlk reklamınızı yapmadan önce, hedef kitleyi düzgün bir şekilde hedeflemek önemlidir. Aksi takdirde, ürünlerinizi satın alma konusunda ilgisi olmayanlara sunacaksınız.

Facebook'ta reklam vereceğiniz zaman, birçok ilginç seçenek var. Ancak, şüphesiz, bağlantı reklamları en ilginç olanıdır.

Facebook

4. Tanıtımını yaptığınız ürünler hakkında iyi düşünün

Sitenizde diğerlerinden daha fazla satılması muhtemel bazı ürünler var, doğru mu? Bu nedenle, Facebook reklamlarınızda kullanmak için en büyük satış olanaklarına sahip ürünleri kullanın.

5. Sitenizi satış için iyi bir şekilde optimize edin

Klişe gibi gelebilir, ancak sitenizdeki bir hata, reklamlarınızın dönüşümünü geçersiz kılmak için yeterli olabilir. Reklam vermeden önce, sitenizle ilgili her şeyin mükemmel olup olmadığını kontrol edin: alışveriş sepetinin çalışıp çalışmadığını, bağlantıların doğru olup olmadığını, fotoğrafların ürünle, vb. İle eşleşip eşleşmediğini vb.

6. Masaüstü ya da mobil cihazlara reklam verir mi?

Facebook size Masaüstüne, cep telefonuna veya her ikisine aynı anda reklam verme olanağı sunar. Siteniz duyarlıysa, sadece mobil seçeneği seçin.

Facebook Ads

7. Doğru resmi seçmek

Reklam resmi, reklamınızın Facebook'ta başarısının anahtarıdır. Reklam vermeden önce, kullanacağınız imajı dikkatlice düşünün ve gerekirse üretmek için bir tasarımcı kiralayın.

8. Reklam metninizi iyi düşünün

Resmin yanı sıra, reklam metni daha fazla tıklama ve sitenizi ziyaret etmek için de önemlidir. Metni oluştururken, kullanıcının reklamı tıklamasını sağlamak için nasıl kullanacağınızı düşünün.

9. Lateral veya Haber Kaynağı?

Bunlar Facebook üzerinden reklam verebileceğiniz 2 site. Haber akışı daha pahalı olsa da, daha fazla tıklama oluştursa da, Lateral'in daha az tıklaması var, ancak daha ucuz olduğu ortaya çıkıyor.

10. E-posta listenizi kullanın

Facebook "Özel Kitle" seçeneğine sahiptir. E-ticaretinizden Facebook'a e-posta listesini yüklemenizi ve reklamlarınızı göstermenizi sağlar.

email

11. Sitenizdeki ziyaretleri kullanın

"Özel Kitle" seçeneği, sitenizi ziyaret eden kişilere de reklam vermenizi sağlar. Ayrıca, Yeniden Pazarlama tarafından da bilinir.

12. Görünüşlü Kitle Oluşturma

"Özel Kitleler" den, benzer özelliklere sahip daha büyük kitleler oluşturabilirsiniz. Daha büyük kitleleri aramak istediğinizde bu iyi bir seçimdir.

13. Kitleleri silin

Facebook'ta ayrıca satın alma onayı sayfanıza piksel ekleyebilirsiniz. Bu Pixeis, Facebook'a bağlanacak bir kitle yaratmanız için. Bu kitle oluşturulduktan sonra, reklamlarınızı hariç tutabilirsiniz. Bu strateji, reklamlarınızı göstermeniz ve sonuç olarak ürünlerinizi zaten satın alanlara para harcamanız içindir.

14. Haftanın günleri mi, haftanın sonu mu?

Dönüşümlerinize dikkat edin ve reklamlarınızın hafta sonu veya hafta içi günlerinde daha iyi performans gösterip göstermediğini görün. Bazı durumlarda, örneğin hafta sonları reklam yapmamak iyi bir seçenek olabilir.

calendar

15.oCPM, TBM veya BGBM mi?

Facebook, reklamcılık konusunda size çeşitli imkanlar sunuyor. Bunlar TBM, BGBM veya oCPM'dir. Hangilerinin kullanılacağı konusunda şüpheleriniz varsa ve ne anlama geldiklerini bilmiyorsanız, oCPM kullanın. Genellikle çoğu durumda daha iyi sonuçlar üretir.

16. Metnin% 20'sinden fazlasına dikkat edin

Facebook'un çok özel bir kuralı var:% 20'den fazla metinle reklam veremezsiniz. Bunu yaparsanız, reklamlarınızı engelliyor olabilirsiniz

17. Facebook kurallarından haberdar olun

%20 metnine ek olarak, Facebook'un başka katı reklam kuralları da vardır. Facebook'ta reklam vermeden önce onlar hakkında okuyun.

18. Engellenen hesaba dikkat edin

Önceki noktaya dikkat etmezseniz, reklamlarınızın engellenmesini sağlayabilir ve artık bu sosyal ağda reklam veremezsiniz.

Facebook

19. Sık takip et

Reklamınızı yalnızca Facebook'a yüklemeyin ve sonuçları beklemeyin. Performansın doğru yolda olup olmadığını bilmek için performansa devam etmek gerekir.

20. Kullanıcılara cevap verin

Kullanıcılara cevap verin. Bir reklam yaparken, ortaya çıkabilecek soruları veya hatta yorumları yanıtlamaya dikkat edin.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

21. Test, test and test

Test, test ve test. Facebook'ta neyin en iyi olduğunu anlamak için, özellikle reklam varyasyonlarını test etmeniz gerekir.

Peki ya siz, e-ticaretinizde satış yapmak için Facebook’u kullandınız mı?

En eksiksiz canlı destek sohbet çözümü olan Jivochat'in Facebook entegrasyonları hakkında bilginiz var mı? Ziyaretçileriniz metin veya sesle sohbet oturumlarını başlatabilir, temsilcinizle konuşup sorularını cevaplandırabilir. Çevrimiçi varlığınızı artırın ve Jivochat ile ziyaretçilerinizin dikkatini çekin!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.