E-ticaretinizin ziyaretçi sayılarını ve dönüşümleri artırmanın 28 yolu

Okuma zamanı7 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Bu makalede ayrıntılı olarak anlattığımız üzere ilk çevrimiçi satışınızı gerçekleştirmek için yapmanız gereken bir dizi adım vardır. Ancak bu sefer, sitenize gelen ziyaretleri artırma stratejilerine ve müşterileriniz olduğunda dönüşüm oranını nasıl artıracağınıza odaklanmaya karar verdik.

1. Sitenizi arama motorları için optimize edin

Yeni siteler için en büyük zorluk keşfedilmektir. Ciddi bir çaba sarf etseniz bile, özellikle de çok fazla rekabetiniz varsa sitenizin arama motoru sonuçlarında ilk sayfalar arasında görünmesini sağlamak zor olacaktır. Sitenizi SEO için optimize etmeyi düşünmelisiniz.

Aumentar visitas e conversoes em loja virtual SEO

2. İçerik üretin

Arama motorlarında sıralamanızı iyileştirmenin en iyi yollarından biri, alakalı içerikler üretmektir. Bunu yapmak için, işletmeniz için özel bir blog açmanızı öneririz. Ziyaretçileriniz için ürettiğiniz daha değerli içerik, sıralamanızın Google'da daha iyi olmasını sağlar.

3. Bağlantı kurgulama

Link building önemli bir SEO tekniğidir. Terim, sitenizi daha alakalı hale getirmek için diğer siteleri sitenize bağlama anlamına gelir. Google, belirli bir çevrimiçi konuyla ilgili otoritenizin göstergesi olan güven türündeki oy türlerine benzetmektedir. Bu aynı zamanda Google'daki sıralamanızı geliştirir ve dolayısıyla sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırır.

4. Google bağlantılarının algoritmasını anlama

Link building, en önemli SEO tekniklerinden biridir ve Google, belirlenen ölçütleri kullanarak her bağlantıyı değerlendirir. Algoritması üç faktörü dikkate alır: miktar, kalite ve alaka düzeyi. Aşağıda her birinin nasıl çalıştığını kontrol edin.

DLinkbuilding

5. Miktar

Bir sayfaya yönlendiren bağlantılar ne kadar fazlaysa, sıralamanız o kadar iyi olur. Yüksek kaliteli, ilgili içerik yazmanın yanı sıra, başkaları ile misafir postaları yazmak için işbirliği yapmak da bu alandaki gelişmeler için harika bir taktiktir.

6. Kalite

Google, web adresinin bitimine dayanarak bağlantıların kalitesini değerlendirir. .end ve .gov ile sonuçlanan web adresleri .com'da biten web adreslerinden daha iyidir ve daha önce belirtilenlerle biten web adresleri, daha önce bahsedilenlere farklı sonlarla birlikte diğer tüm web adreslerinden daha iyi sıralanır.

7. Alaka Düzeyi

Google'ın sistemleri, her bağlantının alaka düzeyini analiz ederek spam önlemektedir; bu nedenle, içeriği düşük olan sayfalara çok sayıda bağlantının eklenmesi, sıralamaları oldukça düşürür.

8. Bir etki yaratıcı olun

SEO teknikleri arasından, ziyaretçi sayılarını artırmak için en iyi stratejilerden biridir. Metinlerinizi arama motorları tarafından bulunabilecek şekilde optimize etmenin yanı sıra, etki sahibi statüsü kazanmak bile büyük zincir mağazalarla rekabet edebileceğiniz anlamına gelebilir.

Dr. Robert Ciadini

Dr. Robert Ciadini - etkileme ve ikna üzerine kuramlarıyla biliniyor ve ana ilkelerinden birisi 'beğenme' ile ilgilidir. Bu, sizin gibi insanlar daha fazla olursa, onları bir şeyler yapmaya ikna etme şansınız da o kadar yüksek olur demektir. SEO sitenizin keşfedilmesine yardımcı olsa da, bir etki sahibi olmak çevrimiçi mağazanızın dönüşüm oranını artıracaktır.

9. Bölgenizle ilgili topluluğa katılın

Tek başına bir etki yaratan olmak imkansızdır. Bu nedenle etkin forumları, Facebook gruplarını sık sık kullanmaya ve alanınıza bağlı profesyonellerden oluşan bir ağ kurmaya çalışmalısınız. Etkinliklere katılmak, diğer ilgili bloglarda ve sitelerde misafir mesaj yazmak ve bilginizi paylaşmak, yapabileceğin diğer yararlı şeylerdir.

10. Sosyal medyada paylaş

Sosyal medyanın ana rolü, içeriği paylaşmaktır. Çoğu insanın hayatında sürekli olarak kullandıkları düşünüldüğünde, en azından Facebook'ta bile olmamanız felaket için bir reçetedir. Ancak, çevrimiçi mağazanızı tanıtmadan önce içeriği paylaştığınızdan emin olun. Bu, sayfanızın veya profilinizin daha fazla takipçi kazanmasına yardımcı olurken, sunduğunuz ürünlerle ilgili topluluk oluşturmanıza yardımcı olur. Tıpkı Google'da olduğu gibi, ilk adım keşfedilmeli ve dönüşümler gelecektir.

Göz atın E-ticaretiniz için analitik kurmanın 16 adımı

11. Sosyal medyada ilişkiler kurma

En önemli bir kısım sosyal medyayı aktif kullanmaktır. Her zaman önceliğiniz olması gereken içerik paylaşımına ek olarak, önemli kişileri izleyerek, yayınlarına yorum yazarak ve karşılıklı yardım sunarak katılmaya çalışın. Unutmayın, hem vermek hem de almak zorundasınız, sadece iyilik istemekle kalamazsınız.

12. Doğru sosyal medya sitelerini bulun

Sosyal medya siteleri stratejiniz için hayati önem taşır ancak bu, hepsinde aktif olmak zorunda olduğunuz anlamına gelmez. Facebook ve Instagram genel anlamda en uygun seçenek olsa da, bazı işletmeler diğer platformlar aracılığıyla halklarını bulabilir. Örneğin ağırlıklı olarak genç demografik kişilerle çalışıyorsanız Snapchat en iyi seçenek olabilir.

Social Media

13. Sitenizi mobil cihazlar için optimize edin

İnsanların büyük çoğunluğu şimdi web'e erişiyor ve e-ticaretlerden cep telefonlarıyla satın alıyorlar. Bu, blogunuzun ve çevrimiçi mağazanızın mobil ekranlara uyum sağlaması gerektiği anlamına gelir. Google ayrıca, mobil cihazlar için optimize edilmiş siteleri daha yüksek derecelendirmektedir.

14. Facebook Alışveriş

Gönderme ve paylaşmanın yanı sıra Facebook, ürünlerinizi sosyal ağın kendisinde bulunan bir e-ticaret sistemi aracılığıyla satmanıza da izin verir. Instagram da gayri resmi bir satış platformunda çalışıyor. Bu platformları, yalnızca bunlarla müstakil satış yapmaya çalışmak yerine sanal mağazanızla ortak çalışarak kullanmanızı öneririz.

15. Zaman ayırmak

Sosyal medyanıza bakma görevini devretmeyin veya en azından bölgede uzmanlaşmış bir profesyonelle anlaşma yapmayın. Ziyaretçilerinizi bu şekilde artırmak, özveri ve taahhüt gerektiren bir görevdir. Sayfalarınızı düzenli olarak güncelliyor ve takipçilerle etkileşim halinde olmalısınız. Sayfalarınızı ve profillerinizi geliştirmek için gününüzün bir bölümünü ayırın.

16. Potansiyel takipçiler bulun

Sosyal medya profilleriniz için daha fazla takipçi kazanmanıza bir ipucu daha. Rakiplerinizin sitelerinde potansiyel takipçilerinizi bulun. Sosyal medyada onlara ulaşmayı deneyin ve onlarla etkileşim kurun; işinizi öğrenip içeriğinize erişin.

17. Reklam verin

Reklam vermek, karmaşık bir konudur; zira ziyaretçiler kazanmak için yatırım yapmaktan söz ediyoruz. İşletmenize bağlı olarak, reklam maliyeti yüksek olduğu için muhtemelen büyük şirketlere kıyasla dezavantajlısınızdır, ancak daha az para ödeyerek daha iyi konumlama elde edebileceğiniz anlamına gelen birkaç hüner bulunmaktadır.

Google Ads

18. Reklamlarınızı günün belirli saatlerine göre sınırlandırın

Google reklamları oluşturma stratejinizde, ziyaretçilerinizin en çok ne zaman aktif olduğunu bulmak karar vermenin bir yoludur. Doğrudan diğer işletmelerle ilgilenen bir bölgedeyseniz, yapmanız gereken en iyi şey, çalışma gününde görünmesi için bir reklam programı olmasıdır. Öte yandan eğlence ürünleri, öğle yemeğinde ya da işten sonra, diğer olasılıklar arasında görünmesi planlanmalıdır.

19. Konum bazlı sınırlandırma

Bu strateji, ilanlarınızın konuma bağlı olarak sınırlamasını içerir. Bunu, teslimat alanınıza, fiziksel nesneler durumunda ya da ulaşmak istediğiniz halkın türüne bağlı olarak değiştirebilirsiniz. Örneğin, Rio de Janeiro, New York veya Paris gibi kentsel merkezlerde kovboy şapkalarını tanıtmak harika bir fikir değil.

20. Cihaz bazlı sınırlandırma

Mobil cihazlar için optimizasyondan bahsettiğimizi hatırlıyor musunuz? Bunu önerdiğimiz nedenlerden biri de, potansiyel müşterinizin açık olduğu aygıta göre olabilmesidir. Reklamlarınızı sadece potansiyel bir müşterinin kullandığı belirli cihaz türlerinde görünecek şekilde sınırlandırabilirsiniz. Örneğin, iPhone aksesuarlarıyla çalışıyorsanız, reklam maliyetlerini düşürmek ve insanların dikkatini çekme olasılığını artırmak için sadece akıllı telefonlarda reklamın görünmesini sağlamak iyi bir taktikler olacaktır.

21. Dönüşümler için açılış sayfaları kullanın

Açılış sayfaları, ziyaretçilerinizin bir arama motorunda veya reklamda sitenize bir bağlantıyı tıkladıklarında gördüğü ilk sayfalardır. Burası, dönüşüm oranınızı yükseltmeye konsantre olmanız gereken yerdir. Sanal mağazanız için harika bir açılış sayfası oluşturmak için aşağıdaki ipuçlarına göz atın.

Landing page

22. Hızlı ve düzgün bir açılış sayfası

Başarılı bir açılış sayfanız olması için birkaç ipucu hayati önem taşımaktadır. Sayfanın anında yüklenmesi gerektiği için ilki hız. Bir ziyaretçi beklemeye tutulursa, içerik veya ürünlerinizden vazgeçmelerini sağlayabilir. İkincisi, son ucu ile ilişkili olan düzenli tutmaktır. Açılış sayfanızın tasarımı temiz, net ve okunması kolay olmalı; böylece ziyaretçi anı noktasını anlıyor.

23. Uyumluluk ve eylemler

Açılış sayfanızı oluştururken odaklanmanız gereken şeylerden biri, arama terimleri ile uyumluluğudur. Birisi "iPhone case'ini ara" kelimesini aradığında, açılış sayfanızın satmanızın tek nedeni olmasa da, bununla ilişkili olması gerekir. Tıpkı sayfanın temiz olması gerektiği gibi, aynı zamanda bir harekete geçirici mesaj içermelidir. Bağlantıyı veya reklama tıkladıklarında, müşteri zaten 'keşfetme' adımını tamamladı, yani zaten ürününüzle ilgileniyor. Bu nedenle, dönüşüm için sayfadaki net ve iyi konumlandırılmış bir harekete geçirme çağrısı gerekir.

24. Ürün sayfalarınızdan güvenilirlik izlenimi verin

Çevrimiçi dükkanınız güvenilirse ilk ziyaretçileri hala denemeye devam ediyor. Güvenilir olduğunuzu göstermenin bir yolu, açık ve iyi yazılmış ürün açıklamaları sunmaktır. Sadece size hiçbir açıklama veya ayrıntıları olmayan ürünleri gösteren bir sayfa, potansiyel bir müşterinin sitenize güvenmediği anlamına gelebilir.

25. Aciliyet hissi yarat

Tüketicinizde aciliyet duygusu yaratmak onları korkutmayacak şekilde yapılmalı, aynı zamanda onlara uzun süre düşünmesine izin vermediğinden, bu iki katlı bir kılıç olabilir. Şimşekli satışlar gibi stratejiler ya da ürünü hemen satın alırsa ürüne kesin bir varış tarihi sağlanması bunun iyi yoludur.

26. Düğmelerinizi dikkat çekici hale getirin

Ürün sayfanızdaki harekete geçirici mesaj, temel olarak satın alma düğmesidir. Bu nedenle bu düğmelerin nasıl göründüğünü dikkatle düşünmelisiniz. "Şimdi satın alın" veya "Arabaya ekle" gibi farklı ifadeleri deneyebilir, bunun yanında düğmenin konumu ve rengi ile oynayabilirsiniz.

Buy

27. Sabit testler ve değerlendirmeler yapın

Bir yöntemin başarılı olacağından %100 emin olamazsınız ve bazıları tamamen başarısız olabilir. Bu nedenle, ürün sayfalarınızda sürekli olarak testler yapmanız gerekir. Bu şekilde, işiniz için neyin çalıştığı ve neyin iyi çalışmadığını belirleyebilirsiniz. Her zaman verdiğimiz bir ipucu, sitenizi test etmek ve deneyim hakkında düşündükleri hakkında rapor vermek üzere bir yabancı olmaktır.

28. Dönüşümleri artırmak için müşteri hizmetleri kanallarınızı kullanın

Müşteri hizmetleri kanallarınızın tamamen sorun çözme amacıyla kullanılması gerekmez. E-postalar ve çevrimiçi sohbetler, ziyaretçilerinizin bültenine kaydolmalarını (e-posta pazarlaması için ideal) yanı sıra satışları kapatma ve ziyaretçileri müşterilere çevirme için de kullanılabilir. Jivochat'ın sunduğu, proaktif bir sohbet davetiyesi gibi araçlar, dönüşüm oranınızı önemli ölçüde artırabilir ve mümkün olan her yerde kullanılmalıdır.

Sanal mağazanıza yapılan ziyaretleri artırmak ve dönüşüm oranınızı artırmak için hangi stratejileri kullanıyorsunuz?

Online mağazanızı geliştirmek için bir çok strateji ve yol var ve biz sadece başlamak için birkaç tane girdik. Listedeki son noktada belirttiğimiz gibi Jivochat gibi çevrimiçi bir sohbet sistemini kullanmak, özellikle mükemmel müşteri hizmetleri ile birleştirildiğinde bunu yapmak için harika bir yol olabilir. Müşteri hizmetinizi iyileştirmek için burada sunduğumuz planlara ve özelliklere bakınız.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.