Emlak Satışlarını Artırmak için Canlı Destek Nasıl Kullanılır?

18 Ekim 2019
Okuma zamanı3 dakika
Beril Özcan
Beril Özcan
E-ticaret Danışmanı

Bir ev veya mülk satın almak çoğu insanın beklediğinden daha uzun sürebilir. Emlakçılar gerçeği anlıyor, ancak müşteri hizmetlerindeki modern gelişmeler bu süreci herkes için biraz daha hızlı ve kolay hale getiriyor.

Online emlak, insanların mülklere göz atması için uygun bir yöntemdir. Rekabetçi bir pazarda anında destek sağlayarak bir şirkete geleneksel emlakçıları üzerinde avantaj sağlar. Bunu başarmanın en iyi yolu, canlı destek mesajları göndermektir. Canlı destek, potansiyel bir müşterinin soru sormasını ve doğrudan web sitesinden veya mobil mesajlaşma uygulamasından bir aracıya bağlanmasını sağlar.

Canlı destek daha iyi müşteri etkileşimleri ve endüstriler arasında satışların artmasının önünü açıyor. Bu yazıda, işletmelerin müşteri görüşmelerinden yararlanabilecekleri birden çok yöntemi bulacaksınız.

Web sitesi trafiğini satış fırsatına dönüştürün

2015 yılında Real Trends, 100.000'in üzerinde gayrimenkul satış müşterisi üzerinde çalıştı ve yüzde 49'unun satış temsilcilerine iletilen canlı destek kullanıcılarından geldiğini keşfetti. Bir müşteri sitede belirli bir süre geçirdikten sonra bir sohbet tetiklendiğinde yanıt verenler en iyi sonuçları elde etmişlerdir.

Açık ev turları ve şahsen danışmalar hala var ve önemli bir değere sahip, ancak bu ilk bağlantının yapılması satış için çok önemli. Canlı desteğin süreci nasıl geliştirdiği şöyle:

1. Sık sorulan ve sık sorulan soruları anında cevaplayın

Günümüz ev sahiplerinin çoğu, listelerde, fotoğraflarda ve mahalle suç istatistiklerinde sadece birkaç tık ötede bulunduğundan, online araştırma yapıyorlar. Daha spesifik bilgi için, bir alıcı sayfanın müşteri desteğine başvurabilir. Canlı destek ile, işletmeler web sitesinde ele alınmayan soruları hemen cevaplayabilir. Örneğin:

  • Mülkiyet koşulu - "Mülk ne zaman inşa edildi? Enerji performansı ve su basıncı nasıl? Herhangi bir yenilemeden geçti mi?"
  • Fiyat karşılaştırmaları - "Bölgedeki diğer mülklerin maliyeti nedir ve evin fiyatı nedir? Satışa neler dahildir? "
  • Gizli maliyetler - "Fatura ve vergilerle ne kadar ödemek zorunda kalacağım?"

Görsel materyaller aynı zamanda bir mülke olan ilginin artmasına yardımcı olur ve potansiyel alıcılarla uyum içindedir. Canlı destek, bir aracının dosya göndermesine izin verir; örneğin, bir ziyaretçi bir kat planı, ek fotoğraflar veya listenin indirilebilir bir sürümünü isterse yararlı olur.

2. Sözleşme koşullarının erken yapılması

Emlakçıların ve acentelerin bir satış veya kiralama komisyonu kazanması yaygın olduğundan, müşteriye sürecin başındaki koşulları ve ücretleri bildirmek yararlı olacaktır.

Bu, müşteriye peşinat, şartlar, garanti ve mülkün piyasada ne kadar süre kaldığını sorma fırsatı verir.

Satıcılar, ilgilenen müşterinin nitelikli bir müşteri adayı olup olmadığına karar vermek için bu bilgiyi bir an önce değil de kurmak için canlı desteği kullanabilir.

3. Müşterinizin ilgilendiği özellikler için ziyaretler planlayın

Canlı destek, müşterinin çıkarlarını güvence altına alabilir, ancak emlak hala satış yapmadan önce mülk ziyaretlerine bağlıdır. Sohbet olası bir alıcıyı açık bir eve veya zamanlanmış ziyarete davet etmeyi kolaylaştırır.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

4. Sohbet araçları ve analitiklerle müşteri deneyimini geliştirin

Canlı destek kullanırken gayrimenkul işletmeleri küresel bir erişime sahiptir. Yerini değiştirmek isteyenler için, mesajlaşma büyük harekete giden iletişim için tek seçenek olabilir. Canlı destek, hangi ülke ziyaretçilerinin bir işletme ile iletişim kurduğunu, adlarıyla zaten biliniyorsa ve atanmış bir e-posta adresi olup olmadığını gösterebilir.

Canlı destek ayrıca benzersiz ziyaretleri ve en sık sohbet isteklerini aldığı zaman ve günleri izleyebilir. Bu analitik ve sohbet araçları, çeşitli nedenlerden dolayı hayati öneme sahiptir:

  • Akıllı tetikleyiciler - Ziyaretçiye ismiyle hitap etmek ve daha önceki konuşmalara dayanarak onlarla iletişim kurmak, güven oluşturmaya yardımcı olur.
  • Hazır yanıtlar - Zaman kazanmak ve tutarlılığı korumak için genel sorulara özel yanıtlar oluşturun.
  • Sohbet botları - Bir işletme, müşterilerin web sitesinde en aktif olduğu zamanlarda her zaman faaliyet göstermeyebilir, ancak sohbet botları ziyaretçilerin sorularını göndermelerini mümkün kılar. Bir bağlantı kurmak ve bir aracı olmadığında mesajları iletmek için dostça bir sohbet oluşturun.
  • Canlı mesaj önizlemesi - Bir müşterinin göndermeden önce ne yazdığını görün. Temsilciler anında yanıtlarını yazmaya başlayabilir.

Bu ayrıntılar, arama sürecini müşteriler için keyifli hale getirmeye yardımcı olabilir ve size maliyeti çok az veya ücretsizdir.

Gayrimenkulde oyunun önünde kalmak için canlı desteği kullanın

Canlı destek, acımasız bir sektörde rekabetçi kalmak isteyen emlak acenteleri için ideal müşteri destek kanalıdır. Gayrimenkul, birçok planlamayı içerir ve birçok müşteri önceden elde edebilecekleri kadar bilgi ister. Bu istekleri sofistike bir sohbet sistemiyle yönetin ve meraklı ziyaretçileri mülk sahiplerine dönüştürün. Jivochat'e göz atın ve deneme sürümünü deneyin ve canlı desteğin avantajlarından hemen faydalanmaya başlayın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.