Excel vs. CRM - Hangisi işletmenize daha uygun?

Okuma zamanı3 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Veri ve bilgi düzenleme söz konusu olduğunda Excel, en iyi araçlardan biridir. Birçok serbest çalışan ve küçük işletme sahibi, işlerini yürütmek için Microsoft yazılımını kullanıyor. Bununla birlikte, iş yönetimi için çeşitli görevler sunan, şirketler için genel anlamd kullanışlı ya da sektör bazında özelleşmiş sistemler de buluuyor. Peki sizin için doğru olan hangisi? Aşağıdaki karşılaştırmamıza bir göz atın ve Excel ile CRM arasında kazananın kim olduğunu öğrenin!

Şuna da göz atın: İşletmeniz için en iyi 10 CRM Aracı

Excel vs CRM: Fiyat

Çoğu zaman bir Excel lisansına sahip olduğunuzdan, bazı CRM hizmetlerini kullanmak yerine Excel kullanmak cazip gelebilir. Kullandığınız bilgisayara bağlı olarak, e-tablo düzenleyicisini kullanmayı kolaylaştıran bir Office lisansı zaten dahil edilmiş olabilir.

Öte yandan, kısıtlı işlevlere sahip, ancak e-ticaretinizi yönetmek için temelleri içeren ücretsiz bir sürümü veya ücretsiz sürümü olan birkaç CRM sistemi vardır. Bu konuda beraberlik söz konusu, bu nedenle bu makalenin sonraki bölümlerinde tartışacağımız diğer faktörleri göz önünde bulundurmak en iyisidir.

Excel vs. CRM: Ulaşılabilirlik

On yıldan uzun bir süre önce bir şirketin ağındaki bilgisayarlarla sınırlı kaldık, şimdi cep telefonları ve tabletler gibi mobil cihazlarda kolayca çalışabiliriz. Excel'in bir mobil uygulaması olsa da, büyük bir kısıtlaması vardır: E-tablolar bulut aracılığıyla düzenlenemez, ekibinizin bir üyesinin bir başka üyeyi izlemesine veya devam etmesine izin verir.

Mobil

Yönetim yazılımının (CRM) çoğunluğu, bulut aracılığıyla erişime ve düzenlemeye izin vermek de dahil olmak üzere bu tür bir uyumluluğa zaten sahip. Açıkçası, işinizde uygulamayı düşündüğünüz CRM'nin bu işlevselliğe sahip olup olmadığını öğrenmelisiniz, ancak bu nadir rastlanan bir işlev değildir.

Excel vs CRM: Özelleştirme

Bu, tüm CRM araçları aynı özelleştirme yelpazesini sunmadığından, değerlendirmesi zor bir sorudur. Ancak, hemen hemen her tür iş için kullanılabilecek ve yapılandırılabilen Excel için aynısını söyleyemeyiz. Öte yandan, Microsoft yazılımını belirli bir iş türüne uyarlamak için, ekibinizde bir Excel uzmanına sahip olmanız veya profesyonel bir serbest meslek sahibi olmanız gerekebilir. Bu da maliyetli olabilir.

CRM sistemleri pek çok kişiselleştirme yoluna sahip olabilir veya olmayabilir. Bu alandaki daha yerleşik programlar bir dezavantaj olarak sayılabilirken, daha fazla özelleştirme sağlayan CRM'lerin genellikle uygulama için daha basit seçenekleri vardır.

Excel vs CRM: Kullanım kolaylığı

Facilidade

Excel, her alandaki profesyoneller tarafından en çok bilinen ve en çok kullanılan yazılım olabilir. Öte yandan, onların bilgisi daha geneldir, yani işlerinde kullandıkları yönteme bağlı olarak ek eğitim gerektirir.

Bu nedenle, burada en çok belirtilen bir CRM'nin benimsenmesidir. Bunu söylüyoruz, çünkü eğitim gerektirse bile, bu sistemler kullanıcının veriyi veya veritabanını sıfırdan oluşturmasını gerektirmeden, genellikle yalnızca veriyi girmenizi gerektiren daha spesifik işlevlere dayanır. Yani, bir kimsenin yalın bir sistemi kullanması için eğitim kolaylığı, Excel'in sözde aşinalıklarından daha ağır basmaktadır.

Excel vs CRM: Analitik araçlar

Bu konuda CRM net bir zafere sahip. Excel aracılığıyla herhangi bir rapor oluşturmak mümkün olmasına rağmen, datayı yapılandırmanıza ve kendinize göre kişiselleştirmenize ihtiyaç olduğundan dolayı bilgileri sunmak daha zor olacaktır. Daha da kötüsü, eğer bir takım olarak çalışıyorsanız, bu analizlerin mümkün olan en yönlendirici şekilde oluşturulması gerekir, böylece tüm meslektaşlarınız bilgiyi anlayabilirler.

Analytics

Bir satış CRM'inin genellikle bu tür raporlar için şablonları zaten vardır, sadece veriyi girmek -ya da hangi işlemlerin otomatik olarak data oluşturacağını planlamak - yeterlidir. Bu sayede raporlar üretilir ve daha hassas ve daha az hatayla gösterilir.

Excel vs CRM: Entegrasyonlar

Kullanım kolaylığında olduğu gibi entegrasyonlarda da, Excel yaratılan tabloları içe ve dışa aktarma imkanını sunsa da, zafer CRM'in oluyor. Microsoft tablo düzenleyicisi popülerdir, çünkü bu verileri aynı uzantıya sahip dosyalar aracılığıyla dışa aktarmanın kolay olduğu düşünüldüğü gibi .csv biçimindeki veritabanlarını içe aktarmanıza olanak tanır.

Ancak gerçek bir entegrasyonda, verilerinin içe ve dışa aktarımı gerekli olmadığı için, bu durum Excel'in aslında diğer programlarla entegrasyona sahip olduğu anlamına gelmez. Çoğu CRM sistemi, özellikle e-ticarete yönelik olanlar, e-posta pazarlama platformları ile, Jivochat gibi canlı destek platformları ile ve hatta sosyal medya platformları ile entegrasyon imkanı sunar.

Tavsiye Et ve Kazan: JivoChat Satış Ortaklığı Programı

Excel vs. CRM: İşte kazanan

Yukarıda belirtilen hususlar göz önüne alındığında, en iyi çözümün e-ticaretinizi yönetmek için bir CRM sistemi benimsemesi gerektiği açıktır. Excel'in popülaritesi ilk başta yararlı olabilir - özellikle kendi başınıza çalışıyorsanız. Ancak, bir e-ticareti yönetme söz konusu olduğunda, tek kişilik bir işletme olsa bile yönetim için bir CRM uygulamanızı kesinlikle öneririz. Hizmetleriniz için Jivochat'in tüm özelliklerine göz atmanızı ve planlarımızla ilgili bilgi almayı unutmayın. Şimdi ücretsiz kaydolun!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.