E-ticaretinizi Kurarken Yapmanız Gereken 6 Şey

5 Aralık 2018
Okuma zamanı3 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Bir e-ticaret kurmak aslında çok kolay bir iştir. Günümüzde, birkaç dakika içinde kendi e-ticaret mağazanızı oluşturmak ve ürünlerinizi satmaya başlamak mümkündür. Ancak, biraz dikkatli olmak gereklidir. Bir yandan online işin yaratılması son derece basit olsa da, diğer yandan, kar etmek zorlu bir iştir ve girişimcinin günlük çaba ve özverisini gerektirir. Bu makalede, ilk e-ticaretinize başlamadan önce analiz etmeniz gereken 7 şeyi sizinle paylaşacağım. Böyle zorlu bir işte, farkındalık başarının sağlanmasında ilk adımdır.

1. Dönüşüm oranınız çok alakalı

Büyük endişelerden biri - ve en büyük hatalardan biri - e-ticarete başlarken trafiğe odaklanmaktır. Bunun sebebi bast bir mantık izlenmesidir:

Daha fazla ziyaret = Daha fazla satış.

Sorun şu ki bu hesap o kadar doğrusal değil. Çoğu zaman, daha fazla ziyaret mutlaka daha fazla satış anlamına gelmez. Tavsiyem, odağınızı ziyaretlerden dönüşüm oranına dönüştürmektir.

Peki Dönüşüm Oranı nedir?

Dönüşüm oranı, ziyaret sayısının, hedeflerini tamamlamış olan kişi sayısı yani satışa bölünmesi ile bulunur. Sitenizin bir günde bin ziyaret aldığını varsayalım. Bu binlerce ziyaretten 10 tanesi ürün satın almış olsun. Sitenizin dönüşüm oranı %1'dir. Şu andan itibaren hedefiniz, bu dönüşüm oranını daha da yükseltmek olmalıdır.

Açıkçası ziyaretler önemlidir. Eğer günde sadece 3 ziyaretçi getirmeyi başarırsanız, tek bir ürün bile satamayacağınız muhtemeldir. Ancak aynı zamanda, ilgi çekici bir dönüşüm oranına sahip değilseniz daha fazla ziyaretçi getirmenin pek de bir anlamı yoktur.

2. Sohbetler vazgeçilmezdir

Ürününüzü internete koymanız ve kendi başına satmaya başlamanız mükemmel olur, değil mi? Evet, ancak e-ticarette başarılı olmak bundan daha karmaşıktır. Müşterilerin en çok değer verdiği şeylerden biri, online bir mağazanın sağladığı destektir. Ve bu desteği vermek için, müşterilerinizle konuşmak için çevrimiçi sohbet etmekten daha iyi bir şey yoktur. Bu durumda, JivoChat sizin durumunuz için en iyi seçenektir. (Kullanmaya başlayın buraya tıklayın.) Uygulamamız ile, müşterilerinize akıllı telefonunuz üzerinden yanıt verecek, tüm konuşmalarınızla ilgili raporlar alacak ve hesabınıza ekip üyelerinizi ekleyebileceksiniz.

3. Özelliklerden ziyade avantajları satmak

İşin daha başında olan e-ticaret sahiplerinin çok yaygın yanılgısı, faydalardan ziyade özellikleri satmasıdır. Bir örnek olarak Apple'ı ele alalım. Aşağıdaki resimde, iPod'u satmanın 2 olasılığını görüyorsunuz:

image

İlk görüntünün ikincisinden çok daha az çekici olduğuna dikkat edin. Müşterinin hayali cebinde 1 GB müzik olması değil, müşterinin hayali cebinde binlerce şarkıya sahip olmak. Reklamın odak noktası, cihazın yapabileceklerinin üzerinde değildir, odak kullanıcıdır. Belirli bir ürünün özetini yazarken, müşterinin satın alırken alacağı faydaları vurgulamaya odaklanın. Özellikleri vurguladığınızdan emin olun, fakat bu bir arka plan bilgisi olarak görülmelidir.

4. Teklif güvenliği

Bir müşteri yeni bir çevrimiçi mağaza satın aldığında, bazı korkuları vardır, güvenlik de en önemli olanlardan biridir. Bu, birçok kişinin sitenizden satın almaya son vereceği anlamına gelir çünkü siparişin gelmeyeceğinden, karttan daha fazla para çekileceğinden korkuyorlar. Bir girişimci olarak, müşterinizin satın alma sırasında tam güvenliğine sahip olduğundan emin olmalısınız.

Büyük soru şu: Bu nasıl yapılır?

İlk adım, ödeme sayfanızda https kullanmak olabilir. Walmart'ın yaptığı gibi:

image

Bir diğer adım, müşterilerinizden ve sosyal kanıtlardan gelen referanslara sahip olmaktır. Print4Me'nin yaptığı gibi:

image

image

Basit düzenlemelerle, rahatlığı büyük ölçüde artırabilirsiniz.

5. Müşterilerinizin çoğu ilk ziyarette satın alma yapmıyor

Müşterilerinizin çoğu ilk ziyarette ürün satın almayacak. Bu nedenle, bu insanları geri kazanmak için sürekli bir çabanız olmalı. E-posta Pazarlama veya yeniden hedefleme reklamları gibi araçlar bu süreçte çok yardımcı olabilir.

Tavsiye Edin ve Kazanın: JivoChat Satış Ortaklığı Programı

6. Satın al düğmesini görmezse, müşterileriniz kolayca pes eder

Çevrimiçi iş dünyasında, bir müşteriyi kazanmak kadar kaybetmek de kolaydır. Sitenizi ziyaret etmesindeki kolaylık ile sizi terk ettiği andaki kolaylık aynıdır. Ziyaretçinin siteyi terk etmesine neden olan sebeplerden biri de... satın alma butonunu görmemesi gerçeğidir!

Basit bir şey gibi görünüyor ama gerçek şu ki, birçok e-ticaret platformu satın alma düğmesini biraz gizli veya güçlükle farkedilebilir bir şekilde bırakıyor. Satış boyunca, müşterinizin ürünü satın almak için bir butonu olduğundan emin olun.

Umarım bu 6 ipucu ile e-ticaretinizi ayağa kaldırabilir ve böylece ilk satışlarınızı yapabilirsiniz!

Müşterilerinize sunacağınız deneyim için Jivochat'in tüm özelliklerine göz atmanızı ve planlarımızla ilgili bilgi almayı unutmayın.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.