Açılış Sayfası ve Canlı Destek - Muhteşem İkili

28 Ekim 2018
Okuma zamanı6 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

En baştan dürüst olalım - onlar birbirleri için yaratıldı. Her ikisi de satışları arttırmak ve müşterileri bağlamak için tasarlanmıştır. Bunu farklı yollarla yapsalar da, birbirini tamamlayan niteliklere sahiplerdir. Kazandıran ikiliyi tanıyıp ve ikisini de aynı anda nasıl kullanacağımızı keşfedelim.

Soru 1: Neden?

Açılış sayfasının amacı tek bir konuya odaklanmaktır. Standart bir web sayfası, içerik, grafik, sekme, açılır pencere ve daha fazlasıyla dikkat çeker. Düşünülmüş, uyarlanmış bir açılış sayfası, tek bir konuyla ilgilenen kişileri bir araya getirebilir ve bunu dikkat çekmeyen bir şekilde yapabilir.

Müşteriye vereceğiniz canlı desteğin amacı iletişim sürecini kontrol altına almaktır. Bir e-posta göndermek süreci pasifleştirirken, telefon görüşmeleri ise pahalı bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Çevrimiçi canlı destek, gerçek zamanlı olarak ücretsiz iletişim kurmanızı ve müşterinin ihtiyaçlarını desteklemenizi sağlar.

Tüm bunlar sayesinde son derece etkili bir kampanya yapma şansınızı artırabilirsiniz. Eğer bir müşteri teklif, kayıt süreci ya da şartlar hakkında bilgi almak istiyorsa, bir e-posta göndermek yerine entegre bir canlı destek uygulaması aracılığıyla sorması daha kolaydır. Diğer seçeneklere göre oldukça pratiktir.

Aynı zamanda şirketinizin saklayacak bir şeyi olmayan açık bir kurum olduğunu algısını destekler. "Müşterilerimiz için, gerçek zamanlı iletişim ile, soru ve geri bildirim için buradayız".

Question

The Northridge Group tarafından hazırlanan Müşteri Hizmetleri Deneyimi 2017 Raporu 'ndaki bazı sonuçları görelim.

  • Tüketicilerin en az %50'si, şirketlerle iletişim kurarken kendilerini rahat hissetmediklerini söylüyor.
  • Çoğu tüketici hala kritik sorunlar için telefonu tercih ederken, %70'in üzerinde bir kesim uzun bekleme sürelerine maruz kalıyor ve canlı bir temsilciye ulaşmak için otomatik sistemde sorun yaşamaya zorlanıyor.
  • Dijital kanallara geçiş yaparken, tüketicilerin %57'si sık sık bir şirketin web sitesinde cevap bulmakta zorlanıyor.
  • Artarak tercih edilen bir kanal olan sosyal medyaya rağmen, tüketiciler %25'i bir şirketle sosyal medya aracılığıyla iletişime geçtiğinde hiçbir zaman bir yanıt bile alamıyor. Bu oran 2016'da %21'di.
  • Her beş tüketiciden dördü (%81), kötü bir hizmet deneyiminden sonra, bu şirketle iş yapmayı bırakacaklarını ve mutsuz tüketicilerin yalnızca yarıdan biraz fazlası (%53) geri dönebileceğini bildirdi.
  • Ankete katılan beş kişiden üçü(%60), hoş olmayan müşteri hizmetleri etkileşimini aile ve arkadaşlarla paylaştığını bildirmiştir.

The Northridge Group yöneticisi Daren Moore diyor ki:

"Tüketicilerin ihtiyaç duydukları yardımı almak için geleneksel telefondan dijital kanallara ve diğer gelişmekte olan teknolojilere geçiş yaptıkça, kanal kullanılabilirliği ve çözüm kolaylığına odaklanan şirketler farklı bir rekabet avantajına sahip olacaklar."

Ve bu tam olarak entegre bir sohbet içeren bir açılış sayfası yapmanın amacıdır. Bir açılış sayfası, potansiyel bir müşteriye yoğun mesaj ilettiğiniz bir araçtır. Canlı destek, mesajın yeniden gönderilmesinden sonra müşterinin sayfada kalacağından emin olmanın bir yoludur.

Son maddeye daha yakından bakalım. Ankete katılanların% 60'ı arkadaşlarıyla hoş olmayan müşteri hizmetleri etkileşimini paylaştı. İşte bu şaşırtıcı! Bir ofis çalışanının 8 saat kapandığı küçük ofis bölmesinden bu gibi hayal kırıklıklarını paylaşmak istemeyeceğini düşünürdünüz değil mi? Düşük ücret, adaletsiz patron? Elbette, bu tamamen anlaşılabilir. Ancak, bir ürün veya hizmet hakkında yeterli bilgi sağlamayan, hoş olmayan bir arama veya e-posta mı?

Bu, modern bir iş ortamında, her detayın önemli olduğunu kanıtlıyor. Hizmetiniz hatırlanarak, satın almalara ve şirket ile uzun vadeli bir ilişkiye dönüşerek değer kazanabilir.

Soru 2: Nasıl?

Pek çok canlı destek uygulaması var. Aslında hepsi görüntüde ufak tefek kozmetik farklarla birbirine benzer, ve benzer şekillerde çalışır.

Canlı destek uygulamanızı müşteri için doğru bir şekilde nasıl kurabilir ve öne çıkarabilirsiniz? İşte bazı öneriler:

1. Görünüme önem verin

Canlı destek, bir renk ve danışmanın fotoğrafından daha fazlasıdır. Bu aynı zamanda boyutla da ilgilidir. Bir canlı destek kutusu kullanıcının deneyimine müdahalecesi olmamalıdır, yardım etme amacıyla sitede yer alır. Bu nedenle boyutu da buna göre daha küçük olmalıdır.

Renk dikkat çekmelidir. Sayfa karanlıksa, destek uygulaması aydınlık ve gözü rahat etmeyecek şekilde olmalıdır. Açılış sayfası açık renkliyse, hayır, destek kutucuğunu karartmayalım :) Sayfanın genel düzeni ile uyumlu olacak şekilde tamamlayalım, ancak kendini belli edecek kadar da farklı olsun.

2. Ekranda gösterimi biraz erteleyin

Bir mağazaya girdikten saniyeler sonra size doğru gelen satıcıdan daha sinir bozucu bir şey yoktur. "Size yardım edebilir miyim?" diye sorarlar ama duyduğumuz şey "Haydi bir şey satın al ve bunu şimdi yap".

Ziyaretçiye biraz zaman ayıralım. Sohbeti, sayfanın ilk görüntülenmesinden 10 ila 15 saniye sonra görüntüleyin. Ziyaretçinin nefes alması için izin verdiğiniz bu tutum uzun vadede size fayda sağlayacaktır.

Chat

3. İnsanlarla konuşun, onlara satış yapmaya çalışmayın

İnsanlara yardım etmenin birçok yolu vardır. Standart "Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim" birçok farklı mesajla değiştirilebilir. Her şeyden önce soğuk olmayın. Bir müşteri ile etkileşim kurmaya çalışın, onu davet edin, onu korkutmayın.

İkincisi, mesajlaşmayı farklılaştırın. Karşılama mesajının birkaç versiyonunu hazırlayın ve yaratıcı olun. Sadece girişte değil, tüm konuşma boyunca. "Bu teklif karınızı artırabilir" veya "Bu e-kitap ile hayatınızı değiştireceksiniz!" ile açmayın. Bir müşteri bunu açılış sayfası kopyasından biliyor. Rahatsız etme, fazla göze sokma.

4. Gerçek fotoğraflar kullanın

Bu "insanlarla konuş" bölüm 2'dir. Hiç kimse komik olsa bile robotlarla konuşmaktan hoşlanmaz. Gerçek bir fotoğraf kullanarak saygı gösteriyorsunuz ve buzları eritiyorsunuz. Bunlar için stok görselleri kullanmayın!

Şunu da okuyun: E-ticaret siteniz için harika fotoğraflar nasıl çekilir

5. Yanıt formu önemlidir

Kişinin adını biliyorsanız, kullanın. Yine, müdahaleci olmamak ve sahte bir gülümsemeyle insanları karşılayıp el sallayan bir mağazadaki satıcı gibi davranmamak önemlidir. Müşterinin ismini içerikte olağan bir şekilde kullanın.

İkincisi, durumun geri kalanını sorun. Müşteri yanıt verire, yardım edebileceğiniz başka bir şey olup olmadığını sorun. Sabırlı olun, bir müşteri konuşmayı unutabilir ve satın alma işlemine devam edebilir. Ya da odadan çıkabilirdi.

Soru 3: Ne zaman

Software Advice tarafından yapılan bir çalışmaya göre;

Ankete katılanların %46'sı, bir şirketin web sitesi üzerinden bir soruyu yanıtlamak için en az bir kez canlı sohbet kullandığını bildirmiştir. Üçte birinden fazlası (%37) birden fazla kez kullandığını söylüyor.

Her açılış sayfasının canlı bir sohbete ihtiyacı olduğu anlamına mı geliyor? Şart değil. Muhtemelen bir e-kitap indirmek için yapılmış uyarlanmış bir açılış sayfası için ihtiyacınız yok , oldukça basit bir anlaşma. Ancak, bültene kaydolma söz konusu olduğunda bunu düşünebilirsiniz. İnsanlar genellikle bir kişide ilk hareketi nasıl yapmak istediklerini veya bilmediklerini bilir. Sorularının onları beceriksiz ya da aptal yapacaklarından korkuyorlar. Öte yandan, bazıları bülten için oluşturduğunuz bir e-posta üssünün ilave kar için 3. bir tarafa satılacağını düşünebilir. Muhtemelen bülteninizin fikrini beğenmişlerdir, ancak itirazları olabilir. Canlı bir sohbeti açılış sayfasına entegre etmek olumlu bir etkiye neden olur.

Ayrıca daire kirası veya satışı gibi anlaşmalar için canlı bir sohbetin zorunlu olması gerektiğini söylemeden geçiyor. Ve biz sadece kısmen şaka yapıyoruz. Bu tür bir teklif, belki de diğer yarımkürede bir şirkete e-posta göndermekten öteye gider. Bu, bazı nedenlerden dolayı açılış sayfasının kopyasının bir parçası olamayacağı konusundaki ayrıntılar hakkındaki güven ve olası uzun sorularla ilgilidir. Canlı bir sohbet burada potansiyel müşteriler için bir mıknatıs gibi davranır - eğer düzgün kullanırsanız.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Profit

Özet

Açılış sayfaları ve sohbetler birbirleri için yapılır. Uygulanırsa sorunsuz çalışırlar:

  • Birlikte
  • Düşünce ve özenle
  • Önerdiğimiz kurallar ile birlikte

En sevdiğiniz pazarlama araçları için bir çok entegrasyon ve beraberinde gelen ücretsiz şablonlarla kanıtlanmış bir açılış sayfası oluşturucusu kullanarak satışları artırın.

Pratik ipuçları ve pazarlama bilgileri için Landingi'nin blogunu ve düzenli dozda pazarlama stratejisi ilhamı için Medium Kanal 'ımızı takip edin.

IT'den kurtulun ve saatler içinde bir açılış sayfası oluşturun! Şimdi ücretsiz deneyin.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.