Entegrasyon Nedir? Entegrasyon Çeşitleri Nelerdir?

Okuma zamanı7 dakika
Gürsu Yaman
Gürsu Yaman
Performans Pazarlama

Entegrasyon nedir, sorusuna verilebilecek yanıtın çerçevesi daha çok dijital pazarlama modelini tercih eden, dolayısıyla e-ticaret siteleri üzerinden satış yapan şirketler üzerinden çizilir. Böyle bir şirket modeli takip edildiğinde geleneksel pazarlama yöntemlerinden daha farklı bir yol izlenmelidir. E-ticaret içinde; e-ticaret sitesi, site içinde ürünlerin ya da hizmetlerin listelenmesi, satın alımların gerçekleşmesi, ödeme süreçleri ve kargolama gibi birçok nokta vardır. Bu noktaların kapsamlı ve en iyi şekilde sağlanması müşteri için elzemdir. Müşterinin güvenirliğini kazanabilmek adına ona iyi bir izlenim verilmelidir. Ayrıca ödemelerini güvenli tutmalı, kargolama süreçlerinde şirket müşteriyi mutlaka her adımda haberdar etmelidir. Tüm bunları takip etmek şirketler tarafından güçtür. İşte bu noktada entegrasyon çeşitleri de gösteriyor ki e-ticarette mutlaka bu araçlar kullanılmalıdır.

Yazı içinde entegrasyonun ne olduğuna ve entegrasyon çeşitlerine aşağıdaki başlıklarla değineceğiz:

  • Entegrasyon nedir? 
  • Entegrasyon çeşitleri nelerdir? 
  • Entegrasyon nasıl yapılır? 
  • Entegrasyon şirketler için neden önemlidir? 
  • Entegrasyon avantajları ve dezavantajları
  • Sonuç

Entegrasyon Nedir? 

Entegrasyon, kelime anlamı olarak birden fazla şeyin birbiriyle etkileşim içinde olmasını ifade eder. Bilgi alım ve paylaşımının gerçekleştiği entegrasyon içinde bir uyum vardır. Entegrasyon kavramı her ne kadar günlük yaşamda dile getiriliyor olsa da şirketler açısından daha farklı bir öneme sahiptir. Özellikle internet üzerinden ticaret yapmayı tercih eden şirketlerin bu kavramı yakından takip etmesi gerekir. 

Şirketler açısından entegrasyon ise e-ticarette birden fazla yazılım ve uygulamanın birlikte çalışarak şirket ve alıcı açısından iyi bir sürecin desteklenmesini sağlamayı ifade eder. Entegrasyon sistemleri içinde; ürünlerin tedarik edilmesi, web sitesinde listelenmesi, satışa hazırlanması, gönderiminin iyi bir şekilde yapılması ve alıcının memnuniyeti gibi e-ticarete dair noktalar vardır.

Entegrasyon Çeşitleri Nelerdir? 

Entegrasyon çeşitlerinin çok yönlü olmasında e-ticarette birçok noktanın ihtiyaç olarak öne çıkması etkilidir. Tek bir yerden her şeyi yönetmek karmaşa ve kalitesizliğe yol açacağı için bu entegrasyon çeşitlerinden faydalanmak şirketi daha ileriye taşır. Ayrıca hız kazanmak ve işleri daha farklı alanlara yaymak için de entegrasyon çeşitleri faydalıdır. Sizin de kullanabileceğiniz bazı entegrasyonlar arasında şunlar öne çıkar:

Stoksuz E-ticaret Entegrasyonu

Başka bir şirkete ait ürünleri yalnızca pazarlıyorsanız ve e-ticaret sitesi olarak o ürünlere dair bir strateji içindeyseniz dropshipping entegrasyonu tam size göredir. Bu sistem aracılığıyla herhangi bir stok yapmaya gerek olmadan eğer bir şirkette stok bittiyse diğerine yönelerek bir satış gerçekleştirebilirsiniz. Bunları manuel yapmak yerine entegrasyon ile sağladığınızda işlemler hızlı bir şekilde gerçekleşir. Ürün ya da stok eklemekle uğraşmak zorunda kalmazsınız.

Muhasebe Entegrasyonu

E-ticaret sitesi açıp ürün ya da hizmet satışı gerçekleştirmek istiyorsanız bir işletmenizin olması gerekir. İşletmenizin içinde; gelir, gider, satış ve stok gibi bilgilerin yanında fatura ve vergi süreçleri de yer alır. Bunların e-ticaret sitenize entegre bir hâlde gerçekleşmesiyle tek tek fatura kesmeden otomatik fatura kesimleri yapabilir, stokları düzenli takip edebilir ve gelirinizden anlık haberdar olabilirsiniz. Ayrıca faturaları müşterilerinize e-posta aracılığıyla bu yöntemle iletmeniz mümkündür.

Ödeme Entegrasyonu

E-ticaret sitenizde pazarladığınız ürün ya da hizmetlerinizin satın alınması esnasında alıcı kredi ya da banka kartıyla ödeme yapar. Sanal POS ile bankaların çalışma günleri ve saatleri dışında mağazanıza ödeme alabilirsiniz ve güvenli ödemeleri destekleyebilirsiniz. Bu entegrasyon sayesinde satışlarınız artar ve müşterileriniz size güvenir.

Kargo Entegrasyonu

E-ticarette en hassas olan konulardan biri kargo süreçleridir. Müşteriye ürünlerin hızlı ve iyi bir şekilde gönderimi sağlanması önemlidir. Kargo entegrasyonu sayesinde bu süreçlerin en iyi şekilde yönetilmesi desteklenir. Bunun için bazı kargo şirketleri ile anlaşma içinde olmalısınız. Onların size sağladığı bazı entegrasyon avantajları şunlar olacaktır:

  • Müşterinin adresi hızlı bir şekilde tanımlanır.
  • Sipariş verildiği anda kargo barkodu oluşturulur.
  • Sipariş ile kargo aynı anda başlar. Bu da daha hızlı bir gönderim sağlayacaktır.
  • Siparişlerin özel kodları olduğu için karışma ihtimalleri düşüktür.
  • Entegrasyon sayesinde anlık takip ile müşterileriniz kargolarından haberdar olurlar.

Pazar Yeri Entegrasyonu

E-ticaret sürecinde olan birçok kişi her pazar yerine mağaza açmakta güçlük çeker. Ürünleri tek tek girmek, onları listelemek ve her mağaza yeri için ayrı stratejiler düşünmek güçtür. Bu entegrasyon sayesinde ise açtığınız e-ticaret sitesi ile Amazon, N11 ve Hepsiburada'ya direkt mağazanızdaki her şey aktarılır. Bu sayede görsel, açıklama ya da isim gibi sizin zamanınızı alacak süreçlere hiç girmemiş olursunuz.  Pratiklik ve hız açısından bu entegrasyon e-ticaretle uğraşan kişiler tarafından ilgi görür.

Çağrı Merkezi Entegrasyonu

Müşterileriniz satın alma süreçleriyle ilgili herhangi bir sorun yaşadıklarında size e-posta atmak yerine aramak konusunda daha isteklidir. Dolayısıyla hangi işi yapıyor olursanız olun mutlaka bir müşteri iletişimi sağlayacak sisteme ihtiyacınız vardır. Çağrı merkezi entegrasyonu ise size bu konuda iyi bir hizmet sağlayacak entegrasyonlardan biridir. Müşterinizin bazı sorularına herhangi bir çalışanınızla iletişime geçmeden otomatik yanıtlar verilebilir. Çok farklı sorular için çalışana aramalar düşer. Bu sayede basit sorularla meşgul olmamış, daha az çalışan ile çağrı merkezini yönetmiş olursunuz. Hem zamandan hem de iş gücünden tasarruf sağlanması için çağrı merkezi entegrasyonu çok etkilidir ve yenilikçidir. Birçok şirket bu uygulamayı tercih eder.

Şirket İçi Entegrasyon

Şirketiniz içindeki süreçlerin tüm departmanlara eş zamanlı olarak aktarılabilmesi için şirket içi entegrasyon çok önemli bir yerde durur. Bunların yazılı ve birilerinin görev almasıyla yapılması ise karışıklık yaratabilir. Bu sebeple mutlaka entegrasyon ile süreçlerin yönetilmesi gerekir. Şirket içi entegrasyon sağlandığında departmanlar birbirlerinden haberdar olarak şirketin tüm süreçlerini en etkili ve aktif bir şekilde yürütme şansı edinmiş olur.

Entegrasyon Nasıl Yapılır? 

Entegrasyon sistemleri, çeşitli yazılımları ve süreçleri kapsadığı için profesyonel bir tarafı olan sistemlerdir. Dolayısıyla herhangi bir entegrasyon çeşidini e-ticaret sitenize dahil etmek istiyorsanız detaylı rehberleri okumalı ya da bir profesyonelden destek almalısınız. Genellikle bu konuda destek sağlandığında neredeyse size uygun her entegrasyon çeşiti için bir kullanım açılır. Herhangi bir yazılım uğraşı içinde olmadan profesyonel kişi aracılığıyla bunları gerçekleştirebilirsiniz.

Ayrıca entegrasyon sistemleri için farklı yazılım içermeyen uygulamalar da vardır. Belirli bir ücret karşılığında bu uygulamalar ile entegrasyonu sağlayabilirsiniz. Yine kargo şirketleri gibi birçok entegrasyon çeşiti, kendi sistemlerini e-ticaret sitelerine sağlamak amacıyla teklif sunabilir. Bu teklifleri değerlendirip direkt onlarla da çalışmayı düşünebilirsiniz.

Entegrasyon Şirketler İçin Neden Önemlidir? 

E-ticaret açısından entegrasyon, var olan işlerdeki insan gücünü en aza indirerek her şeyi otomatikleştirmektir. Otomasyonlar ile şirketler büyük oranda kâr elde eder ve zaman kazanır. Dolayısıyla entegrasyon çeşitleri gelecekte çok daha fazla olacaktır. İnsanların en kolay satın almasını ve şirketlerin bunu en kolay şekilde yürütebilmesi entegrasyon uygulamaları arasında temel meseledir. Entegrasyon şirketler için şu gibi nedenlerden dolayı çok önemlidir:

  • Entegrasyon uygulamaları sayesinde şirketler istedikleri coğrafyada internet aracılığıyla e-ticaret yapabilir. Ürünlerini farklı dillere kolayca çevirip entegre edebilir. 
  • Entegrasyonlar sayesinde şirketler gelirlerini anlık olarak takip edebilir.
  • Kargolama süreçleri daha sistemli bir şekilde yürütülür. Sorun çıkma olasılığı en aza indirilir.
  • Ödeme süreçlerinin 7/24 gerçekleşebilmesi ile her an her dakika bir satış gelmesi sağlanır.
  • Bir insanın entegrasyonun yaptığını yapmasıyla bu sistemler çok daha güvenilirdir. Herhangi bir eksik ya da sorun çıkma olasılığı neredeyse yoktur.
  • Sıfırdan başlayan şirketler için entegrasyon çok önemlidir. Hızlı bir şekilde şirketin pazar yerinde aktif olması ve bir düzen oturtması desteklenir.
  • Müşterilerinizin sizi aramak yerine e-posta ya da uygulama üzerinden kargo ve satın alma işlemlerinin detaylarını takip etmeleri bu sistemlerle sağlanır.
  • Entegrasyonlar müşterilere de güven verdiği için e-ticaret sitenize karşı onlarda bir bağlılık geliştirme şansı yakalarsınız.
  • Şirketler entegrasyonlar sayesinde yeni fırsatları keşfedebilir. Özellikle her şeyin kayıt altında tutulmasının etkisiyle bu fırsatlar zaman içinde önlerine çıkar. Analizler eksiksiz ve tamdır. Bu da şirketlerin kendileri hakkında tarafsız fikirler edinmelerini sağlar.
  • Şirket performansı hakkında fikir veren entegrasyonlar sayesinde stratejilerin nasıl bir etki yarattığı takip edilebilir.
  • Müşteriler hakkında edinilen bilgiler sayesinde entegrasyon sistemleri iyi bir müşteri analizi sağlar. Bu sayede hedef kitleyi tanımak çok daha nettir.
  • Entegrasyon sistemleri sayesinde yeni iş modellerinden haberdar olarak teknolojik gelişmeler şirket bünyesine hızlı bir şekilde dahil edilir. 
  • Entegrasyonlar ayrıca kriz yönetimi konusunda önemli bir konumdadır. Sistemi kurtarma ve veri yedekleme gibi durumları anında tamamlar ve şirketin geleceğini güvence altında tutar.

Entegrasyon Avantajları ve Dezavantajları

Entegrasyonun bir şirket açısından ne gibi faydaları olabileceği yazının genelinde ele alınan konuların temel mantığını oluşturur. Müşteri deneyimi, verimlilik artışı, rekabet analizi, güvenlik, tasarruf, hız ve daha birçok açıdan entegrasyonlar avantajlı bir kullanım sunar. Bu kullanım sayesinde şirketlerin e-ticaret alanında yükselmesi hızlanır ve kolaylaşır. Elbette sağladığı bu avantajların yanında bazı dezavantajları da vardır. Her ikisini de eşit bir şekilde ele alıp entegrasyon kullanımı gerçekleştirmek en doğru yol olacaktır.

Entegrasyon dezavantajları

Entegrasyon, her ne kadar şirketlerin iş gücünden tasarruf sağlamalarını ve hız kazanmalarını sağlıyor olsa da ciddi maliyetleri olan uygulamalardır. Bu sebeple birçok kişi entegrasyon sistemleri almaktan kaçınabilir. Özellikle yazılım ve donanım gibi hizmetler farklı maliyetleri de beraberinde getirebilir. Bunun yanı sıra uzmanlık gerektirdiği için entegrasyon süreçlerini şirketteki herkes anlamayabilir. Projelerin aktarılması ve anlaşılması bu sebeple zaman alabilir.

Her ne kadar entegrasyon güvenlik açısından önemli olsa da bazı güvenlik risklerini içinde taşımaya devam eder. Veri sızıntısı ya da yazılım üzerinden yapılan saldırılar sonucunda güvenlik açıkları ortaya çıkabilir. Böyle bir durumda size ve müşterilerinize ait bilgiler kötü yazılımların eline geçebilir. Bu gibi durumların olmaması için entegrasyon uygulamaları bilinçli bir şekilde kullanılmalıdır ve mümkün mertebe geleneksel yöntemler tamamen bırakılmamalıdır. İkisinin bir arada kullanılmasıyla daha güvenli bir sistem yönetimi gerçekleştirilebilir. Özellikle arıza durumlarında geleneksel yönteme geçileceği için o taraf tamamen kapatılmamalıdır.

Sonuç

Dijital dönüşüm içinde bir dünyada olmak, entegrasyonların kullanımını kaçınılmaz kılar. Her geçen gün daha iyisi çıkan bu sistemleri kullanırken şirket ve kendiniz için en iyisini seçmek ve alacağınız entegrasyonun güvenilirliğini öncelemek önemlidir. Bir uygulamanın elbette en iyisine göre alternatifleri vardır, fakat sizin yönettiğiniz geniş kapsamlı e-ticaret sitesine zararlı yazılımlar sızarsa sadece siz değil hedef kitleniz de mağdur olur. Çifte mağduriyet yaratmamak adına bilinçli bir entegrasyon kullanımı gerçekleştirmek, maliyet açısından şirketiniz için doğru entegrasyonu önceleyerek bu uygulamaları satın almak iyi bir yol olacaktır. Ardından şirket birimlerinize eğitim vererek bu entegrasyonları etkili bir şekilde kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.