E-Ticaretiniz için CRM'in Faydaları Nelerdir?

26 Kasım 2018
Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Günümüzde her işletme, müşterilerini merkezi ve en önemli amaç olarak taşımalıdır. Müşteri memnuniyetini sağlamak kolay değildir; bu nedenle şirketler, sistemlerinin, tekliflerinin ve platformlarının müşterilere en yüksek kalitede deneyimi sunmak için uygun olduklarından emin olmak için çok para harcarlar.

Ve bu tam olarak Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) sistemlerinin kullanışlı olduğu yerdir. Firmanızın hedef kitleniz ve potansiyel müşterileri gibi tercihleri ​​ve talepleri hakkında kritik bilgiler toplamasına yardımcı olacak çözümler üretilmiştir. Bir CRM sisteminin tüm faydalarını ve neden E-ticaretiniz için kullanmayı düşünmeniz gerektiğini öğrenin ve okuyun.

CRM Nedir?

E-ticaretinizde bu tür sistemlere sahip olmanın faydalarını açıklamaya başlamadan önce, ne olduklarını anlamamız önemlidir. Bir CRM, bir işletme ile müşterileri arasındaki etkileşimi yönetmekten sorumlu bir sistemdir. E-ticarete özgü olmayan pek çok endüstride kullanılabilirler. Her CRM iş beklentilerini karşılayacak şekilde düzenlenmiştir.

E-ticaret CRM sistemleri, şirketin pazarlama ve reklam kampanyalarında kullanması için stratejik ipuçları sağlayacak şekilde müşteri bilgileri toplamaya ve düzenlemeye odaklanır. Peki, özellikle e-ticaretiniz için uyarlanmış bir CRM uygulamasının gerçek faydaları nelerdir? Okumaya devam etmek!  

What is CRM

E-posta Pazarlamanızı Geliştirin

Harika bir CRM çözümü, daha önce toplanan tercihlere ve taleplere dayanarak her bir müşteri adayına kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarken, e-posta pazarlama kampanyalarını otomatikleştirmenize olanak sağlar. Bu, herkesin en çok ilgilendiği ürün veya hizmetleri içeren bir liste aldığı anlamına gelir.

Kişiselleştirilmiş hizmet satışlarınızı olumlu yönde etkiler ve kampanyalarınızın düz bir şekilde düşmesi ve gözden kaçırılması olasılığı daha düşüktür. Potansiyel müşteriler neyi sevdiklerini görecek, bu da e-ticaret listelerinizi takip edip etmeyecekleri konusunda büyük bir fark yaratacak.

Müşteri Desteğinizi Geri Alın

Müşteri desteği, günümüz pazarındaki en önemli şeylerden biridir. Her işletme, ziyaretçilerinin ve liderlerinin değerli olduklarından ve tatmin olduklarından emin olmaya odaklanmalıdır. Bu nedenle, müşteri destek çözümleriniz ve temsilcileriniz sayfanızdaki ziyaretçilere ulaşırken o noktada bulunmalıdır.

Günümüzde müşteriler sorularının zamanında cevaplandırılmasını ve sorunların çözülmesini istemektedir. Ayrıca, kişiselleştirilmiş destek sağlamak, olumlu bir deneyim sağlamak için çok önemlidir.

İyi CRM sistemleri ya tam bir destek aracı sunacak ya da temsilcilerinize genel müşterinin tercihleri ​​hakkında kritik bilgiler verecek şekilde web sitenizin canlı destek gibi zaten işlevsel olan müşteri destek platformlarınızı entegre etmenize olanak sağlayacak.

Customer Service

Müşteri Bağlılığını Artırın

Pazardaki en iyi CRM çözümleri, mağazalarınıza daha fazla müşteri çekmek için tasarlanan araçları sunacaktır; örneğin, girişlerinize eklenen indirimler ve yeni ürünler hakkında bildirimde bulunmak, satış katalogları ve özel fırsatlar kuponları sağlamak gibi diğer olanaklar.

Bunlar sadece yeni ziyaretçiler için çekici değil, aynı zamanda mağazanızdan tekrar alım yapmakla ilgilendiklerini hissetmelerini sağlamak için eski müşterileri yeniden bir araya getirme konusunda da harika. İçeriği sağlamak ve mevcut alıcılarla iletişimde olmak, e-ticaret başarısı için çok önemli bir faktör olan sadakatin artmasına yardımcı olur ve rekabetin çevrimiçi ortamda ne kadar şiddetli olabileceğini görür.

CRM Raporları Stratejinize Yardımcı Olabilir

CRM sistemlerinin şirketinizin hedef kitlesi hakkında eksiksiz raporlar sağlaması gerekir. Diğer analitik verilerle birlikte hangi ürünlerin müşterileriniz için en ilgi çekici olduğunu, hangi pazarlama ve katılım kampanyalarının büyümeniz üzerinde en büyük etkiye sahip olduğunu açıkça gösterebileceklerdir. Yeni satış stratejileri planlarken ve uygularken bunu avantajınıza kullanabilmelisiniz.

Düzenlenmiş odaklanmış stratejiler oluşturabilmek şirketinizin büyümesi için çok önemlidir. Veri toplayın, yaklaşımınızı ayarlayın ve bugünün çevrimiçi pazarında rekabet gücünü korumak için yeni taktikler kullanın.

Ama E-Ticaret İçin En İyi CRM Nedir?

Elbette sizi cevapsız bırakmazdık. E-ticaret büyümenizi artırmanıza yardımcı olacak, piyasadaki en iyi CRM çözümlerinden 5'inin listesi. Daha fazla seçenek bulmak istiyorsanız, en iyi 10 CRM aracı listemizi okuduğunuzdan emin olun.

1. Salesforce

Salesforce

Salesforce bugün piyasadaki en iyi CRM çözümlerinden biridir. Sistem tamamen bulutta yerleşiktir ve kullanıcıların herhangi bir yerden, herhangi bir yerden bu cihaza erişmelerini sağlar. Tüm planları hakkında 14 günlük bir deneme sunuyorlar. En temel plan olan Lightning Essentials, 5 benzersiz kullanıcı sınırlamasıyla aylık 25 ABD Doları tutarındadır. Salesforce, Kâr Amacı Gütmeyen şirketler, Yeni Başlayanlar ve elbette Ecommerces gibi belirli işletmelere yönelik farklı çözümler sunar.

2. HubSpot

HubSpot

HubSpot ile ilgili en iyi şey, bireysel girişimciler ve yeni başlayan pazarlamacılar için sıfır maliyetle piyasadaki en iyi CRM çözümlerinden birini sunmasıdır. Harika bir müşteri analizi analitiği gösterge panosuna, farklı formlara, irtibat etkinliklerine, yönetime ve öngörülere, ayrıca Facebook ve Instagram reklamlarına ücretsiz erişebilirsiniz. HubSpot ayrıca, büyük işletmeler için 50$/ay'dan başlayan ücretli planlar sunar.

3. Insightly

Insightly

Insightly, E-ticaretiniz için 29$/ay'dan başlayan eksiksiz bir kullanıma hazır CRM çözümü sunar. Her bir planını ücretsiz deneme ile deneyebileceksiniz. Şirket ayrıca bir demo isteğinde bulunmanıza izin veriyor. İyi tasarlanmış bir bulut gösterge panosuna erişin veya mobil uygulaması aracılığıyla erişin. Satış stratejinizi hizmetleriyle ayarlamak için kişilerinizi takip edin ve yönetin, e-posta pazarlama kampanyalarınızı geliştirin ve raporlara erişin.

4. Zoho

Zoho

Zoho, hizmet kalitesini de dikkate alarak, en ucuz CRM çözümlerinden biri olan e-ticaret şirketleri için mükemmeldir. En temel planları aylık 15 dolardan başlıyor ve e-posta pazarlama araçları, yoğunlaştırılmış analizler ve raporlar, satış tahminleri ve daha fazlasını sunuyor. Bulutta veya mobil uygulamasıyla Zoho'ya erişebileceksiniz. Ayrıca, planlarının her birini 15 günlük ücretsiz deneme ile test edebilirsiniz.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

5. Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365, satışlarınızı, müşteri hizmetlerinizi, finansmanı ve müşteri takibinizi geliştirmek için birlikte çalışan bir dizi farklı işletme aracını bir araya getiren Microsoft'un eksiksiz CRM çözümüdür. ve dahası. Sistemleri bulut tabanlıdır ve şirketinizin ihtiyaç duyduğu her şeyi tek bir yerde barındırır. Ama elbette, bu kadar sağlam bir çözüm olarak, düşük bir maliyetle gelmiyor. Microsoft Dynamics 365 en çok orta ve büyük ölçekli işletmeler için önerilir.

Jivochat ile CRM'inizi Geliştirin

Artık, satışlarınızı iyi bir CRM çözümü kullanarak artırmaya hazır olduğunuza göre, Jivochat'i e-ticaret sayfanıza yüklediğinizden ve müşteri deneyiminizi bir sonraki seviyeye taşıdığınızdan emin olun. Jivochat, tüm ziyaretçilerinize ve potansiyel müşterilerinize en iyi hizmeti sunmanıza yardımcı olmak için CRM sisteminize entegre edilebilecek eksiksiz bir canlı destek çözümüdür. Aynı zamanda diğer platformlar ve sosyal medya ile entegrasyon sunar. Müşterilerinizi ciddiye alın, hemen Jivochat edinin!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.