İş Fikrinizi Seçmek için 4 İpucu

Okuma zamanı3 dakika
Beril Özcan
Beril Özcan
E-ticaret Danışmanı

İster hali hazırda bir işletmeniz olsun, ister ilk işinizi kuracak olun, e-ticaret söz konusu olduğunda göz önünde bulundurmanız gereken en az üç madde var. İşinizi güvenli adımlarla kurduğunuzdan emin olmak için haydi bu maddelerin üzerinden beraber geçelim.

1. Niş markete odaklanmak pazarlamayı kolaylaştırır

Her işte olduğu gibi, başarının en büyük anahtarlarından biri pazarlamadır. Ürünleriniz için talep olduğunu bilmek yeterli değildir; bu ürünleri satın alma olasılığı en yüksek olan insanlara ulaşmanın yollarını bulmanız gerekir. Ürünlerinizi keşfedecek doğru ziyaretçileri edinmelisiniz.

Neyse ki, pazarlama belirli bir kitleye veya kimliğe (örneğin veganlar, masa oyunu severler, şehrinizdeki fotoğrafçılar) hizmet verirken çok daha kolaydır. Bu insanların ilgileriyle uyumlu sosyal medya içeriği oluşturabilir veya ilgi alanlarını hedefleyen reklamlar yayınlayabilirsiniz. Bu yaklaşımı benimsemeniz aynı zamanda tutarlı bir marka tasarlamanıza yardımcı olur çünkü tam olarak kiminle konuştuğunuz hakkında daha spesifik bir fikriniz olacaktır.

Ürünleriniz için belirli bir kitleye nasıl yoğunlaşacağınızı nasıl sıfırlanabileceğinizi ve kurduğunuz işin onlara nasıl hizmet edebileceğini düşünün. Zaten oldukça büyük bir kitleniz varsa (blog, YouTube kanalı veya Instagram hesabı), belki de işinizi mevcut kitlelere dayandırmanın bir yolunu bile bulabilirsiniz.

2. Fiyatlandırma, kardan daha fazlasıdır

Ürünlerinizi çok düşük fiyatlandırırsanız, alışveriş yapanlar ürünlerinizin kalitesinin düşük olduğunu düşünebilir. Çok yüksek fiyat verirseniz bazı müşterileri korkutup kaçırabilirsiniz. Her durumda, özellikle reklamlar için ödeme yapmayı planlıyorsanız, müşteri kazanma ve indirim maliyetini dengeleyecek bir nokta bulmanız gerekir.

Özellikle dropshipping iş modelinde ürünlerinizi siz gönderip almayabilirsiniz, ancak yine de nakliye ücretini karşılamanız gerekebilir. Gönderim maliyetlerinizi ve hizmet etmek istediğiniz farklı ülkelerde nasıl değişeceklerini göz önünde bulundurun.

İnternet üzerinden satış yapan pek çok satıcı, gönderim maliyetlerini ürün fiyatına yedirerek ücretsiz gönderim ya da kabul edilebilir sabit bir gönderim ücreti sunmaya çalışır. Bazıları ise sepete daha çok ürün ekleyerek belli bir ücret aşıldığında ücretsiz kargo sunarak kar oranını maksimuma çıkarmaya uğraşır.

Günün sonunda, fiyatlarınız düşebilir ve sizin için uygun olanı bulana kadar çeşitli fiyatlandırma stratejileri deneyebilirsiniz.

3. Yolda test edin, öğrenin ve büyüyün

Mükemmellik arayışı, bir iş kurma ve çalışmadaki en büyük engellerden biri olabilir. Hiçbir şeyin sonsuza dek değişmeyecek şekilde ayarlanmadığını unutmayın.

Ürünler oldukça kolay bir şekilde eklenebilir ve çıkarılabilir (özellikle stokta sıkışıp kalmazsanız). Mağazanız yeniden tasarlanabilir. Fiyatlarınız tekrar ayarlanabilir. Daha iyi bir tedarikçiye geçebilirsiniz. Tüm bu kararları emrinizde olan onlarca sinyale (site trafiği, insanların sitenize ne kadar zaman harcadıkları, yorumlar, terkedilmiş alışveriş sepetlerivb.) dayalı olarak doğrulayabilirsiniz.

Fikriniz planladığınız gibi çalışmıyorsa, çekilmeden önce nasıl döndürebileceğinizi düşünün.

İşletmenizin, farklı bir ürün veya yaklaşım denerseniz her zaman kurtarabileceğiniz yönleri vardır. Oluşturmaya zaman ayırdığınız marka ve sosyal medyada ya da e-posta listenizde topladığınız takipçiler, bir sonraki iş fikriniz için tekrar yararlanabileceğiniz kaynaklar olabilir.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

4. Talep beklemeden tedarik edin

Teknoloji ve üçüncü taraf tedarikçilerin bir araya gelmesi sayesinde, bir işletme kurmak, ürün tedarik etmek ve envanter yönetmeksizin satış yapmaya başlamak hiç olmadığı kadar kolay.

Bu yaklaşımla, fikirlere yatırım yapmadan önce test edebilir veya genellikle bir işletmeyle birlikte gelen envanter sorumlulukları olmadan bir yandan para kazanabilirsiniz. Envanterin tedarik edilmesi, depolanması ve nakliyesi fikri sizi daha önce bir işe başlamanıza engelse, envanteri olmayan, düşük yatırımlı bir iş modeliyle başlayın ve oradan büyüyün. Belki şu iş fikirleri kendi çevrimiçi işletmenizi kurmak için size ilham verebilir.

Yeni işinizi canlı destekle büyütün!

Yeni bir iş kurmak heyecan verici ancak e-ticaret işletmelerine müşteri kazandırmak her zaman kolay olmayabilir. İşte burada ufak bir destekle sayfanıza gelen eden ziyaretçileri, sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz. Jivochat Canlı Destek platformunun özelliklerine göz atarak potansiyel müşterilerinize nasıl mükemmel bir hizmet sunabileceğinizi öğreebilirsiniz. Ücretsiz olarak denemek için hemen şimdi JivoChat'e kaydolun!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.