JivoChat ile %60 Ciro Artışı: Hırdavat24 Başarı Hikayesi

Okuma zamanı4 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

İşletmeler için e-ticaret giderek zorlaşıyor çünkü çok fazla seçenek var. Müşteriler, ihtiyaç duydukları ürünleri ve hizmetleri bulmak için yeni yöntemler deniyor. Tek bir amaçları var: Memnun kaldıkları bir hizmet bulmak, o noktaya geldiklerinde diğer seçenekler artık önemsiz. Dolayısıyla canlı destek ile çoklu iletişim kanalları, sosyal medya entegrasyonu gibi uygulamalar artık en güçlü pazarlama ve satış araçları. Birlikte çıktığımız yolda kısa sürede ciro bazlı dönüşümünü %60 artıran Hırdavat24 başarı hikayesi, bu iddiamızın kanıtı!  

Canlı sohbet ile müşterilerle doğru iletişim kuran Hırdavat24 ekibi, soru ve taleplere verdikleri etkili dönüşler ve özelleştirilmiş deneyimle müşteriler için öne çıktı. İşin sırrı doğru teknolojiyi seçmeleri -canlı destek- ve uygulamayı iş modeline uygun biçimde kullanmayı başarmaları. Gelin, JivoChat kullanım taktiklerine dayanan bir başarı hikayesini, ciro ve kar arasındaki fark ile ciro hesaplama detaylarını görelim.

Ciro Ne Demek?

Temel soruyu cevaplayalım, gerisi kolay! Ciro nedir? İşletmenizin belirlediğiniz zaman dilimindeki toplam kazancına ciro diyoruz. Yani ne kadar yüksek ciro, o kadar hızlı büyüme! İşlem hacminize göre yıllık, aylık, haftalık, günlük hatta saatlik bazlı ciro hesabı yaparak işletmenizi analiz etmelisiniz. Böylece durduğunuz noktayı sağlıklı bir şekilde tespit edebilirsiniz.

Ciro Nasıl Hesaplanır?

Ciro hesaplama sırasında belirlediğiniz zaman aralığında kazandığınız para miktarını görürsünüz. Bu miktardan kira, maaş ve vergi gibi maliyetleri çıkarınca da kar oranınızı elde edersiniz. Yani ciro ve kar arasındaki fark, aslında gelir-gider farkıdır. 

Peki yüksek ciro nasıl yapılır - hem de karı düşürmeden. Çalışanlarınızı ve kaynaklarınızı doğru kullanmalı, ayrıca teknolojinin enflasyonist ortamda giderleri azaltan yanından yararlanmalısınız. Tıpkı Hırdavat24’ün yaptığı gibi!

6 Adımda Ciro Bazlı Dönüşüm: Hırdavat24

Bir araç ancak size uygun hale gelebiliyorsa güçlüdür. Doğru kullanmadığınız takdirde canlı destek ancak kaynaklarınızı yok yere tüketir. Neyse ki Hırdavat24, canlı desteğin dönüşüm üzerindeki etkisini en üst düzeye çıkarmalarını sağlayan 6 yöntemi paylaşmaya hazır!

Hızlı Cevap

Müşterilerin sorularına hızlı ve etkili bir şekilde yanıt vermek, müşteri memnuniyetini artırır ve satış fırsatlarını beklediğinizin de ötesinde artırır. Araştırmalar, yanıt bekleme süresinin 10 saniyeyi aşmasının, müşteri memnuniyetini %30 oranında düşürebileceğini gösteriyor.

Canlı sohbetinizi optimize etmek için, önce otomatik yanıtlar ve şablonlarla müşterilerinizin karşısına çıkın. Konuyu kategorize edebilmek ve doğru yere yönlendirmek işin büyük kısmını çözer. Devamı için canlı sohbetinizi yönetecek yeterli sayıda eğitimli personeli bulundurmalısınız. 

Eğitimli Çalışanlar

Canlı sohbeti devralan ve yöneten çalışanlarınız ürünler, hizmetler ve müşteri sorunları hakkında deneyimli ve yeterli bilgiye sahip olmalı. Doğru ve güvenilir bilgi akışı, markanıza duyulan güveni ve itibarınızı artırır. Unutmayın, pazarlama kampanyalarıyla gelen müşteriler, hizmeti alırken tek başına çabalarsa gidebilir! Asıl pazarlama kampanyanız müşteri memnuniyeti politikanızdır. Ayrıca canlı sohbetteki Upsell (Yukarı Satış) ve Cross-Sell (Çapraz Satış) fırsatlarını da ancak eğitimli çalışanlar yakalayabilir.

Tüm bu avantajlar için çalışanlarınıza ürün ve hizmetlerinizle ilgili kapsamlı bir eğitim programı sunmanız yeterli. Tabii, bu eğitimler müşteri sorun ve talepleriyle nasıl başa çıkacakları yönündeki seminerlerin tamamlayıcısı olmalı!

Özelleştirilmiş İletişim

Kişiselleştirilmiş bir deneyim dönüşümü artırmanın en sade yoludur. Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok, dünyaca ünlü ve memnun olduğunuz firmaları düşünün. Size isminizle hitap ettiklerini, önceki alışverişlerinizi hatırladıklarını ve ilgi alanlarınıza göre öneriler sunduklarını göreceksiniz. Önemli olan müşteriye verdiğiniz değeri hissettirmektir. 

JivoChat, tüm bu bilgileri güvenli bir veritabanı ile sağlamasının ötesinde, çalışanlarınızın kendi fotoğrafı ve ismiyle çalışmasını sağlar. Müşterileriniz kendini evinde gibi hissederken, müşteri destek ekiplerinin de iş bölümü yapması kolaylaşır ve hızlanabilirler. 

Otomasyon ve İnsan Dengelemesi

Otomasyon basit soruları hızlı bir şekilde yanıtlamak için oldukça kullanışlı. Yine de maksimum seviyedeki müşteri memnuniyeti için insan dokunuşunu yabana atmamalısınız! İş akışınızı inceleyip otomasyonu sadece gerektiği yerde kullanmayı bilin, gerisini çalışanlarınıza devredin. Bu denge sayesinde kaynaklarınızı çarçur etmeden müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. 

Minik bir tüyo, otomasyon için müşteri sorularını kategorilere ayırmayı düşünebilirsiniz. Sık sorulan soruları otomatik yanıtlarla göğüslemek ciddi ölçüde vakit kazandırır. Sonrasında kategoriye göre bir canlı sohbet temsilcisine yönlendirmek için otomatik yönlendirmeyi kullanabilirsiniz.

Kullanıcı Deneyimini Rahatlatma

Canlı sohbetin kalitesinin bir bileşeni daha var: Tasarım. Canlı sohbet penceresi, sitede ya da uygulama gezinme veya alışveriş yapma sürecini engellememeli. Müşteri deneyimini geliştirmek için uğraşırken onları kaçırmak istemezsiniz! 

Bu pencereler kullanıcıların rahatça alışveriş yapabilmesini sağlayacak bir konum ve boyutta olmalı. Mobil uyumluluk için mobil cihazlardaki pencereyi websitesindekine kıyasla daha küçük bir boyutta tasarlayabilirsiniz. Ayrıca bu pencere sürekli açılmamalı. Özellikle de ödeme sayfasında canlı sohbet pencerenin otomatik açılmasını önlerseniz, dönüşümün nasıl arttığına siz de şaşırabilirsiniz! 

Açık ve Anlaşılır Dil Kullanımı

E-ticaret jargonu ve sunduğunuz hizmetin karmaşık yapısı sizin için önemli, müşteriler için değil. Müşteri iletişimi için anlaşılır bir dil kullanmalı ve karmaşık teknik terimlerden kaçınmalısınız. Önceliği iyi bir dinleyici olmaya verin, bırakın, müşteriler sorularını tam olarak aktarabilsin. 

Hadi bir tüyo daha: Kullanacağınız basit ve özlü dil için JivoChat’in otomatik yanıt şablonlarından esinlenebilirsiniz.

Sonuç: JivoChat ile %60 Ciro Artışı

Şirketinize göre özelleşebilen bir teknoloji, otomasyon ve insan dengesi, eğitim ve gerekli altyapı desteği. Hırdavat24, JivoChat’in bu özellikleri sayesinde ciro bazlı dönüşümünü %60 artırmayı başardı. Tek bir uygulama hem müşteri memnuniyetini arttırdı, hem de marka bilinirliğini! 

Siz de Hırdavat24 başarı hikayesine benzer bir hikaye yazabilirsiniz. Gelin, bugün bizimle iletişime geçin ve JivoChat ücretsiz deneme hakkını kullanmaya başlayın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.