Alışveriş Davranışları Covid-19'dan Nasıl Etkilendi?

31 Mayıs 2020
Okuma zamanı2 dakika
Beril Özcan
Beril Özcan
E-ticaret Danışmanı

Covid-19 başladığında beri dünyada durum hızla değişiyor. Bir araya toplanmasında sakınca olmadığı düşünülen kişi sayısı binlerden yüzlere, hatta onlara kadar azaldı. Birçok büyük şehirdeki restoranlar, barlar, sinema salonları ve spor salonları kapanıyor. Bu arada birçok ofis çalışanı, tam zamanlı olarak uzaktan çalışmanın yeni zorluklarıyla karşı karşıya kalıyor.

Aslında insanlar birbirine bağlı dünyamızın gerçeklerini ve bu bağlantıları geçici olarak koparmanın ne kadar zor olduğunu kabul ediyorlar. Eşi görülmemiş zamanlarda yaşadığımızı söyleyebiliriz.

İnsanların bu izolasyon ve belirsizlik dönemine nasıl yaklaştıklarına ilişkin gördüğümüz tepkilerinden biri, alışveriş davranışlarında bir gecede büyük değişiklikler yapmaları. Toplu satın alımlardan çevrimiçi alışverişe kadar, insanların neyi, nasıl ve ne zaman satın aldıkları değiştiriyor.

Bu kaynak, bu belirsiz zamanda markanız ve hedef kitleniz için en iyi kararları verebilmeniz için bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Bu süreçte e-ticaretin farklı sektörlerinin pandemiden nasıl etkilendiği hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz konu hakkındaki blog yazımıza göz atabilirsiniz: Covid-19: Pandeminin E-Ticarete Etkileri

Farklı Jenerasyonlar Covid-19'da Satın Alma Davranışları

Farklı yaş gruplarındaki tüketiciler krize farklı tepkiler verdikleri için, COVID-19'un yarattığı etkiler jenerasyonlar arası da genelgeçerdir diyemeyiz.

Bunun hızla gelişen bir durum olduğuna dikkat etmek önemli. Yapılan anketler, davranışlar koşullara bağlı olarak değiştikçe hızla güncelliğini yitiriyor. Bu durum, aşağıda paylaşılan veriler için geçerlidir.

1. Y ve Z Kuşağı

Genel olarak insanlar devam eden pandemi konusunda endişeli olsa da, en genç kuşaklar özellikle satın alma davranışlarını değiştiriyorlar.

ABD ve İngiltere tüketicileri arasında yapılan bir araştırmada Y ve Z kuşağının %96'sının salgın ve bunun ekonomi üzerindeki etkileri konusunda endişe duydukları ortaya çıktı. Bu endişe, davranışlarını diğer nesillere göre daha dramatik bir şekilde değiştirmeye yönlendiriyor; bu da harcamaları kısmak, stoklamak ve deneyimlere daha az harcama yapmayı kapsıyor.

2. X Kuşağı ve Baby Boomers

Koronavirüs ve ekonomiye etkileri hakkında hala endişe duymakla birlikte, yaşlı nesiller genç nesillerden biraz daha az endişe duyuyor ve durumun alışveriş alışkanlıklarını daha az etkilemesine izin veriyor. Örneğin, Z kuşağının neredeyse yarısına kıyasla, Baby Boomer jenerasyonunun %24'ü ve X jenerasyonunun %34'ü, mevcut olayların satın aldıkları ürünleri etkilemelerine izin verdiklerini söylüyor.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

Covid-19: Kadın ve Erkeklerin Alışveriş Alışkanlıkları da Çeşitlilik Gösteriyor

Veriler alışveriş davranışlarının kuşak farklılıklarına göre değiştiğini gösterirken, cinsiyete göre de farklılıklar görüyoruz.

Anket verileri, kadınların COVID-19'un etkileri hakkında daha fazla endişe duyma eğilimi olduğunu gösterirken, erkeklerin alışveriş davranışlarını etkileme olasılığının daha yüksek olduğunu göstermektedir. Erkeklerin üçte biri, kadınların %25'ine kıyasla, salgının ürün bazlı harcamalarını etkilediğini bildirdi. Buna ek olarak, erkeklerin %36'sı, kadınların %28'ine kıyasla, deneyim bazlı (seyahat, restoranlar, eğlence, vb.) harcamalarının da etkilendiğini belirtti.

Erkeklerin de online alışveriş yaptığı ve fiziksel mağaza ziyaretlerinden kaçındığı belirlendi. Bu, sanal marketlerin kullanımı, online siparişleri mağazadan değil temassız bir teslimat noktasından teslim alma ve abonelik hizmetleri gibi mağaza içi etkileşimleri sınırlayan seçeneklerden yararlanmayı da kapsıyor.

Pandemi süresince müşterilerinize en iyi hizmeti vermeye devam edin

İnternet alışverişi konusunda endişe yaşayanlar ya da bu süreçte daha aktif alışveriş yapmaya başlamış olanlar, sitenizi ziyaret eden her müşteriniz sizden gelen destek ve ilgiden her zaman memnun olacaktır. Sitenizde canlı destek kullanarak müşterilerinize hem güvenli hem de etkin bir hizmet sunabilirsiniz. Sitenizde canlı desteği hemen şimdi deneyimlemek için Jivochat'e göz atın ve deneme sürümünden şimdi faydalanın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.