Canlı Destek Operatörünün Kullanabileceği 5 Kimlik

28 Kasım 2018
Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Müşteri destek temsilcileri her zaman yeni zorluklarla karşı karşıyadır ve her gün farklı insanlarla ilgilenmektedir. Bu, çok fazla esneklik, sakin ve pozitif kalma, yardıma ihtiyaç duyan olan her bir kişinin nasıl çalıştığını anlama yeteneği gerektirir. Hepimiz insanlarla çalışmanın bazen zorlayıcı olabileceğini kabul edebiliriz.

Destek ekipleri için personel alırken, işverenler canlı destek temsilcileri için gerekli olan tüm yetenek ve özelliklere sahip olduklarından emin olmalıdırlar. Ayrıca, ihtiyaç ve tepkilerine bağlı olarak her müşteri ile farklı yollarla etkileşime girebilmelidirler. Bu yazıda, canlı destek temsilcisinin birkaç çeşit müşteriyle ilgilenmek için kullanabileceği 5 kimlik sunacağız.

Neden bir kimlik kullanılmalı

Kullanılabilecek kişilik örneklerine girmeden önce, bununla ne demek istediğimizi açıklamak önemli. Fikir, sahte bir maske takmak ve müşterinize bu şekilde davranmak değil.

Konsept, her bir bireyle iletişim kurmanın en iyi yolunu tespit edip yakalayabilmeyi kapsıyor. Mükemmel müşteri destek temsilcileri, ilk temas noktasından bilgi toplayabilecek ve yaklaşımını buna göre uyarlayabilecektir.

Kişiselliştirilmiş Hizmet

1. Arkadaş olun

Arkadaş olmak, ziyaretçinizle empati kurmaktır. Farklı ürün seçenekleri ve seçimler hakkında özgürce konuşun, her birinin ne yaptığını açıklayın ve hatta bazen kişisel olarak satın aldığınız ürünle ilgili kendi fikrinizi söyleyin.

Bu ayrıca, doğrudan bir şey satmaya çalışmamanız gerektiği anlamına gelir. Arkadaşça olmaya çalışırken bir satış temsilcisi olmayın, bunun yerine, müşterinizle daha rahat - ama samimi olmayan bir konuşma yapın, ona yardım edin rahatlayın ve markanıza güvenin.

Tabii ki, müşteri de sizin işinizin onlara yardımcı olmak olduğunu ve sonunda bunu bir satışa dönüştürdüğünüzü bilecek, ancak bunu ürün ve teklifleri insanlara itmek yerine arkadaşça bir şekilde yapmak bazen çok daha iyi sonuçlar verebilir.

Ayrıca, bu tür bir yaklaşım, potansiyel müşterilerinizden tercihler, ürünler, ilgi alanı kategorileri ve e-posta kişileri gibi bilgileri toplamanızı kolaylaştırır. Bunlar örneğin, kategorize edilmiş e-posta pazarlama kampanyaları üzerinde kullanılabilir.

JivoChat, müşterilere daha samimi bir şekilde yaklaşmanızı sağlayan mükemmel bir özellik sunuyor. İletişim kurmak için geri arama aracımızı kullanın.

Müşterinle arkadaş ol

2. Öğretmen olun

Bazen, tüm ziyaretçileriniz nihai satın alma kararını vermeden önce bir ürün veya hizmetin nasıl çalıştığını tam olarak anlamaya ihtiyaç duyar. Burada, bir öğretmen kimliğine bürünmek en iyi seçenek olabilir.

Sattığınız ürünün özelliklerini, farklı yönlerini ve ayrıntılarını açıklayabilmek için müşteri destek ekibinizi eğitmek önemlidir. Ekibinizin her şeyin neden ve nasıl çalıştığını açıklayabilmesi gerekiyor.

Ürünleriniz hakkında bilgi vermek, ziyaretçileri korumak ve işinize güvenmlerini sağlamak için de harika bir yoldur. JivoChat’in çevrimiçi destek aracı, bağlantılarınızı, dosyalarınızı ve belgelerinizi, dokümanlarınız, PDF’lerdeki elkitapları ve daha fazlasını ziyaretçilerinizle paylaşmanızı sağlar.

Şuna da göz atın: Canlı destek E-ticaretinizi Büyütmenize Nasıl Yardımcı Olur

Kimlikler

3. Baba olun

Baba kimliği, bir ürünün veya hizmetin belirli anlarda nasıl davrandığını açıklamakla ilgilidir. Neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını örnek vermek gibi. Bu tür bir açıklama, ürünlerinizin yanlış kullanılmasından ve sonuçta meydana gelebilecek başarısızlık ve hatalardan kaçınmanıza yardımcı olacaktır.

Müşterinize satın almayla ne yapmamasını söyleyin, her bir senaryonun sonuçlarını ve neyin yanlış gidebileceğini açıklayın. Bu, hem hataları önlemek hem de müşterinizi satın alma işleminden memnun etmenin harika bir yoludur.

Unutmayın, sohbet oturumlarınızın, e-postalarınızın ve telefon görüşmelerinizin bir kaydını tutmak, doğru talimatların verilip verilmediğini doğrulamak için önemlidir. JivoChat ile, her şeyi kapsamlı bir şekilde tek bir panelden izleyebilirsiniz.

4. Anne olun

Anne kimliği babaya çok benziyor, ama daha iyi. Potansiyel müşterilerinize karşı daha nazik olun, bunun yanında satın aldıkları ürün veya hizmeti nasıl doğru bir şekilde kullanacaklarını anladıklarından emin olmalısınız.

Ürünle ilgili kendi olumlu deneyimlerinizi veya satın alma işleminden memnun kaldığını düşündüğünüz kişilerin örneklerini paylaşmayı düşünün.

JivoChat Telephony entegrasyonunu müşterilerinizle takipte kalmak için nasıl kullanacaksınız? Satın alma işleminden sonra bile her şeyin onlar için iyi çalıştığından emin olun. Müşterilerinizle ilgilenmeniz, onları şirketinizden tekrar satın alma yapma konusunda daha rahat hissettirecektir.

Kaçırmayın: İlk Çevrimiçi Destek Sorumlunuzu Ne Zaman İşe Almalısınız?

Anne Kimliği

5. Danışman olun

Sıklıkla, ziyaretçiler hangi ürünün ihtiyaçları için en iyisi olduğundan emin olmazlar. Özellikle yeni bir mağazaya geldiklerinde, daha önce hiç satın almadıkları bir şey arıyorlarsa. Burada, danışman kimliği kullanılarak potansiyel müşterinize, sunduğunuz ürünlere göre en iyi seçimin hangisi olduğunu açıklayan ve açıklayan tekliflerinizle rehberlik etmek gerekir.

Danışman, bir öğretmenden farklıdır çünkü müşteriniz henüz bir karar vermemiştir. Daha önce ilgilendiği bir ürünle ilgili açıklama istemiyor, bunun yerine o ürünü bulmaya çalışıyor.

JivoChat ile, ürün veya hizmetlerinizi sunduğunuz sayfalara göz atan müşterilere ulaşmak ve onlara yardımcı olmak için proaktif selamlamalar kullanın. Ayrıca onları özel fırsatlardan ve sınırlı satışlardan haberdar edin.

JivoChat ile üstün kalitede müşteri hizmeti sunun

Artık, ziyaretçilerinizi farklı şekillerde hizmet sunabilmeyi öğrendiğinize göre, müşterilerinize mükemmel bir deneyim sunmak için mevcut en iyi platformu kullandığınızdan emin olun.

JivoChat bu makalede bahsettiğimiz özelliklerin yanı sıra CRM platformları, Facebook, şirket e-postaları ve çok daha fazlası ile entegrasyon gibi farklı birçok mükemmel özellik sunuyor. En iyi tarafıysa 5 temsilciye kadar tamamen ücretsiz! Şimdi göz atın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.