Popup'lar İle Satış Ekibi İçin Kaliteli Lead'ler Nasıl Elde Edilir?

Okuma zamanı4 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

JivoChat Pop-Up 101: Lead Generation Süreçlerine Etkisi

Sektör fark etmeksizin tüm işletmelerin ortak bir hedefi vardır: Potansiyel müşterilere erişim sağlayarak işlerini büyütmek. Bu noktada geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama kanalları devreye giriyor. Pazarlama stratejilerinin temel taşı ise yine aynı: Lead generation veya potansiyel müşteri oluşturma. Bunun için pop-up gibi yaratıcı yöntemler de kullanabileceğinizi biliyor muydunuz? 

Önce potansiyel müşteri ve lead generation sürecine, devamında teknolojiyle bu işleri nasıl kolaylaştırabileceğimize bakalım. İlk soru belli, potansiyel müşteri nedir? Potansiyel müşteri (lead), sizinle çalışmak isteyebilecek bütçesi ve iş sahası olan ancak henüz ulaşamadığınız, kontaktaysanız da satış yapamadığınız müşteri kitlesi. Lead generation ise pazarlamanın satışla kurduğu köprü diyebiliriz. Potansiyel müşterilerin niteliklerini belirleme ve nitelikli adayları satış bölümüne aktarma süreci. Kısacası, işletmenizin başarıya ulaşması için elzem!

Günümüzün sert rekabet koşullarında doğru müşteri adaylarını belirlemek ve onları şirketinize çekebilmek her zamankinden daha önemli. Neyse ki, bu blogda size lead generation’ı nasıl yürütebileceğinizi ve pop-up açma sayesinde yapabileceklerinizi anlatacağız:

  • Potansiyel müşterinin önemi

  • JivoChat Pazarlama aracı ile müşteri hedefleme

  • Lead Generation süreci

  • Sonuç ve öneriler

Haydi başlayalım!

Potansiyel Müşterinin İşletmeler İçin Önemi

Potansiyel müşteriler -bir başka deyişle, müşteri adayları- gelir ve büyüme potansiyelini ifade ediyor. Pazarlama faaliyetleriyle doğru müşteri adaylarını tanımlayıp şirkete çekerek pazar payınızı artırabilir ve rekabet avantajı kazanabilirsiniz. Gelin, müşteri adayları ile ilgili temel kavramlara göz atalım.

  • Lead: İşletmenizin potansiyel müşterileri.

  • Prospekt: Belirli bir hedef kitleye yönelik potansiyel müşteriler.

  • Müşteri Adayı: Ürün ve hizmetlerinize ilgi gösteren ve iletişim kurmaya açık potansiyel müşteriler.

Pastadan aldığınız pay büyüdükçe itibarınız da büyüyecek, sağlıklı bir büyüme ivmesi tutturacaksınız. Etkileşimli bir şekilde yürümesi gereken bu süreci optimize edip ürün ve hizmetlerinizi daha etkin bir şekilde tanıtmanız çok önemli. Neden mi?

Kaliteli Potansiyel Müşterilerin Getirdiği Avantajlar

Potansiyel müşterilerde önemli olan bir diğer şey de nitelik. Kaliteli potansiyel müşteri (MQL) işletmeler için çok daha değerli çünkü satın alma potansiyeline ek nitelikleri de var! Onların potansiyeli:

  • Uzun vadeli, 

  • Başka projelere hatta iş kollarına da açılabilecek, 

  • Oldukça karlı müşteri ilişkileri olmalarında. 

Kaliteli müşteri adayları, ürün veya hizmete gerçekten ihtiyaç duyuyor ve bütçeleri de yetiyor.  Böylece satış dönüşüm oranları artarken müşteri memnuniyeti ve sadakat de doğru orantılı olarak gelişiyor. En önemli avantajları ise ağızdan ağız pazarlama (word of mouth) etkisiyle başka müşterileri de çekmeleri. Peki potansiyel müşteri nasıl bulunur? Elbette pazarlama faaliyetleriyle ve teknolojinin desteğiyle!

JivoChat Pazarlama Aracı ile Müşteri Hedefleme

Canlı destek sistemini pazarlama özellikleriyle destekleyen JivoChat, interaktif mesajlar ve pop-up’lar yoluyla potansiyel müşterilere erişiminizi kolaylaştırıyor. JivoChat Pazarlama aracı, canlı destek ve entegrasyon hizmetlerinin yanı sıra müşterilerle yaratıcı yollarla etkileşim kurma fırsatı veriyor. 

JivoChat Pop-Up Nedir, Ne İşe Yarar?

Bir web sayfasına girdiğinizde sonradan açılan ve genelde özel bir kampanyayı bildiren pencereler pop-up olarak adlandırılıyor. Potansiyel müşteri kazanımı için önemi ise bilgi toplamak için harika bir kaynak oluşu! Pop-up’la iletişim bilgilerini toplayabilir ve duyurduğunuz olayın doğrudan muhataplarıyla irtibat kurabilirsiniz.

Diyelim ki, başarılı SEO ve dijital pazarlama örnekleri ile kullanıcıları sitenize çektiniz. O dönemde de önemli bir kampanyanız var ve gelen ziyaretçiye çok uygun. Ne var ki, çoğu ziyaretçi kampanya sayfasına bakmıyor bile. 

Bu noktada devreye giren kullanıcı dostu ve kodsuz pop-up’lar, doğru tasarım ve içerikle sunulunca getirisi beklediğinizden de fazla. Her JivoChat planında yer alan pop-up’larla davranışsal özellikleri dikkate alarak müşterileri hedefleyebiliyor, pop-up tıklama ve lead toplama oranlarına göre optimizasyon yapabiliyorsunuz. 

İnteraktif Mesajlar ile Aday Müşteri Yaratın

Mevcut web sitesi trafiğinizi daha etkili kullanmak için etkileşim çok değerli. JivoChat interaktif mesajlar sayesinde her ziyaretçi için özel bir teklif hazırlayabilirsiniz. Devamında segmentasyon imkanlarını kullanarak spesifik bir şekilde ilerlemeniz mümkün. Sitenize uyarlanabilen tasarımı ve mesaj seçenekleri ile müşterileri o anda ikna etmeniz mümkün! 

Anlık desteğin ötesinde devamlı tutulan kayıtlar ile geçmiş tercihlere özel teklif ve indirimler de sunulabilir. Böylece potansiyel müşterilerin dönüşüm oranları büyüyebilir.

Ayrıntılı istatistikler ile hem dönüşüm hunisinde hem de kampanya dönemi boyunca JivoChat araçlarının performansını da izleyebilirsiniz.

Lead Generation Süreci Nasıl Yönetilir?

Web sitenizdeki ziyaretçi davranışlarını etkin bir şekilde izlemeyi ihmal etmeyin. Aşağıdaki metrikler size müşteri davranışlarının altında yatan sebepleri verecek:

  • Hangi sayfaları inceliyorlar?

  • Ne kadar süreyle sitede/sayfada kaldılar?

  • Pop-up ve interaktif mesaj kullanım oranı ne?

  • Hangi etkileşimler gerçekleşti?

Kapsamlı analiz ve raporlama araçları ile her adımı görebilir ve lead generation sürecini optimize edebilirsiniz. Pop-up ve kampanya etkileşimleri ile geri bildirimleri inceleyerek stratejilerinizi sürekli güncelleyebilirsiniz. Hangi yöntem sizin için en etkilisi? Bu soruyu sormayı hiç bırakmayın!

Satış hunisi entegrasyonu çok önemli. Ancak bu yolla ziyaretçilerin hangi aşamada olduğunu belirleyebilir, segmentlere özel içerik ve teklifler sunabilirsiniz. Örneğin, fuar duyurusu ve temel içerikler başka, başarı öyküleri başka bir aşamaya hitap ediyor. Temel nokta müşteri adaylarıyla süren iletişimi düzenleyebilme yetisi. Takip stratejileri ve güçlendirme de bu entegrasyonun bir parçası!

Sonuç ve Öneriler

Dijital pazarlama teknolojileri hedef kitlede yer alan tüketicilerin zihinlerinde rakiplerden farklı ve potansiyel müşteri için anlam yaratan bir marka yaratmanızı sağlıyor. JivoChat Pazarlama araçları ise müşteri hizmetlerindeki deneyiminin gücüyle kişiselleştirilebilir seçenekler sunuyor. Böylece potansiyel müşterilerle etkileşime giriyor ve lead generation süreçlerini optimize edebiliyorsunuz. 

Potansiyel müşterinin önemi ve nasıl hedefleneceği konusunda bilinçli adımlar atan işletmeler, geniş özelliklerle bu süreci daha etkili bir şekilde yönetebilir. 

  • Pop-up ve interaktif mesajlarla dikkat çekme, 

  • Kişiselleştirme ve özelleştirme,

  • İletişim ve takip,

  • Düzenli geri bildirim,

  • Müşteri adaylarının davranışlarını izleme, 

  • Veri analizi ve raporlama, 

  • Satış hunisi entegrasyonu gibi stratejilerle hiç olmadığı kadar nitelikli müşteri adayları yaratın. 


JivoChat Pazarlama araçlarının sunduğu olanakları etkin bir şekilde kullanmak için bugün bizimle iletişime geçin ve JivoChat ücretsiz deneme hakkınızı başlatın.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.