Popup'lar İle Websitesindeki Promosyonlara Nasıl Daha Fazla Dikkat Çekilir?

güncellenmiş 7 Mart 2024
Okuma zamanı6 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

Popup'lar İle Websitesindeki Promosyonlara Nasıl Daha Fazla Dikkat Çekilir?

En büyük veya en köklü işletmelerin bile hedefi aynı zorlu iş dünyasında ayakta kalmak. Rekabetin yoğunluğunu aşmak için de müşteri odaklı stratejiler planlanıyor. Bir şekilde müşterilerle etkileşimde bulunmalı ve dikkat çekmelisiniz. Promosyonları ve canlı destek uygulaması gibi sistemleri de bu bağlamda ele almalısınız. Böylece ürün ve hizmetlerinizi hem müşterilerinizin devamlılığı hem de potansiyel müşterilere tanıtma ve satışları artırma için etkili bir pazarlama aracına kavuşursunuz. 

Sorun şu ki, promosyonları kullanan tek firma siz değilsiniz! Peki hedef kitlenizin promosyonlarınızı fark etmesini ve interaktifliği nasıl sağlayabilirsiniz? Elbette yenilikçi pazarlama araçları sayesinde! Promosyonlarınızı dikkat çekici kılacak ve interaktiflik sağlayacak güçlü platformlar sizin en büyük destekçiniz olacak. 

Bu blogda promosyonların önemini vurgulayarak JivoChat’i nasıl kullanabileceğinizi ve nasıl interaktif promosyon stratejileri kurabileceğinizi inceleyeceğiz:

  • Promosyon nedir?

  • Promosyonların dikkat çekmesi neden önemlidir?

  • Rekabetin yoğun olduğu pazarda öne çıkmanın önemi

  • JivoChat ile promosyonlarınızı nasıl öne çıkarabilirsiniz?

  • Promosyonların etkinliğini artırma stratejileri nelerdir?

Unutmayın, promosyon ateş yakmaya benzer. Doğru odunu ve çakmağı kullanırsanız ummadığınız kadar büyük bir alev yaratabilirsiniz. Haydi, başlayalım!

Promosyon Nedir?

Sıfırdan başlıyoruz: Promosyon ne demek? Promosyon, ürün veya hizmetlerinizi tanıtarak satışlarınızı artırmak ve müşteri sadakatini güçlendirmek için oluşturabileceğiniz teşvik edici kampanyalar, fırsatlar ve avantajlara denir. Amaç belli, hedef kitlenize ekonomik veya duygusal değer sağlayarak satın alma kararlarını hızlandırmak. 

Rakiplerinizden farkınızı ortaya koyduğunuz promosyon kampanyaları, müşterilerinizin de tekrar satın alım yapmasını teşvik edecek. Marka hikayenizin önemli bir anlatıcısı olan promosyonlar, pazarlama stratejilerinin de önemli bir parçası. Bu hikaye sayesinde markanız çok daha cazip hale gelecek! Günümüzün rekabetçi pazarında müşterileriniz her gün binlerce ürün ve hizmetin bombardımanı altında. Onların ilgisini ancak size en uygun ve farklı promosyonların birleşimiyle çekebilirsiniz. 

Farklı Promosyon Türleri Nelerdir?

  • Alışveriş Çekleri: Müşterilerinize ya da ilk kez ürün veya hizmet alımı yapanlara özel olarak daha sonraki alışverişlerde kullanabilecekleri çekler sunabilirsiniz. Böylece farklı müşteri personalarına göre alternatifler hazırlayabilir ve satışları hep yüksek tutabilirsiniz.

  • İndirimler: Yılın belli dönemlerine özel geçici fiyat indirimleri size düşündüğünüzden daha fazla satış getirecek. 

  • Hediyeler ve İkramiyeler: Devamlı müşterileriniz için ek ürünler veya hizmetler hediye etmeyi planlamalısınız. Hadi bir örnek verelim, Yves Rocher! Ünlü Fransız kozmetik markası, Yves Rocher kartı olanlara bütün yıl devam eden çeşit çeşit kampanyalar ve özel gün hediyeleriyle müşteri sadakatini artırıyor ve cirosunu yüksek tutuyor.

  • Numune Dağıtımı: Pazarda veya esnaftan alışveriş yaparken denemeden alır mısınız? Genellikle hayır! Uygun ürünler için numune, dijital servisler ya da hizmetler için de ücretsiz deneme hakkı satışlarınızı artıracak en önemli promosyon yöntemleri arasında.

  • Yarışmalar ve Çekilişler: İşe biraz da şans ve eğlence faktörü katmaya ne dersiniz? Pazarlama ve reklam kokan kampanyalar yaratmak yerine bu koldan da desteklemek müşterilerinize verdiğiniz değerin bir yansıması olacak. 

Evet, çeşitli promosyon kampanyalarını tanıdık. Hepsinin ortak noktası buram buram reklam kokan hareketlerin yerini müşteriye verdiğiniz değerin alması. İyi düşünülmüş ve eğlenceli promosyon fikirlerinizi hedef kitlenize doğru aktarmalısınız. "İyi de bunu nasıl anlatacağız?" dediğinizi duyar gibiyiz. Merak etmeyin, size destek olmak için buradayız!

Rekabetin Yoğun Olduğu Pazarda Öne Çıkmanın Önemi

Sizin farkınız ne? Markalaşma süreciniz, markanızın hikayesini anlatma biçiminiz, markanızın imajı hedef kitle için ne çağrıştırıyor? Rekabet avantajı, bir diğer deyişle, müşteri kazanımı ve elde tutma oranı için bu sorulara olumlu yanıtlar verebilmelisiniz. Doğru promosyon kampanyalarının bel kemiği olduğu etkili pazarlama stratejileri ile hareket ettiğinizde:

  • Hedef kitlenizin satın alma kararlarını hızlandırır, 

  • Markanıza dair farkındalığı artırır,

  • Sektörünüzde lider firmalardan biri olursunuz!

Hepsi ve daha fazlası için JivoChat yalnızca canlı destek uygulaması ve müşteri deneyimi ile değil, interaktif dijital pazarlama aracı ile de sizin yanınızda olacak.

JivoChat ile Promosyonlarınızı Nasıl Öne Çıkarabilirsiniz?

Yıllardır devam eden müşteri deneyimi ve web sitesi ziyaretçilerine sunduğumuz canlı destek hizmetinden öğrendiğimiz temel bir madde var: Çoğu ziyaretçi kampanyaları ya da sana sayfadaki bannerları fark etmiyor bile! Dijital pazarlama için önemli olan web sitenize trafik çekmek kadar, etkileşiminizi artırmak ve trafiği hedefine ulaştırmak olmalı. 

JivoChat Dijital Pazarlama Aracı tam da bunun için çalışır. Mevcut trafiğinizi potansiyel müşterilere ve nihayetinde satışa dönüştürmek amacıyla:

  • İnteraktif mesajlar

  • Pop-uplar kullanırız! 

JivoChat İnteraktif Mesajlar

İnteraktif ne demek? Karşılıklı etkileşim anlamına gelen interaktif, iletişimin her iki tarafının da bilgi alışverişine katılmasını sağlayarak geri bildirimi ve katılımı teşvik eder. Böylece "Müşteri banner’ı gördü mü? Kampanyadan haberi var mı?" derdi biter! 

JivoChat interaktif mesajların segmentasyon özelliği sayesinde her ziyaretçiye özel bir teklif sunabilir ve aradığını bulmasını sağlayabilirsiniz!

JivoChat Pop-Up Pencereler

Web sitenize gelen ziyaretçiler, ilgili promosyonu muhtemelen hiçbir zaman göremeyecek. JivoChat pop-up özelliğini kullandığınız durumdaysa sayfaya girdikleri ilk an en önemli bilgilere ulaşmış olacaklar!

Pop-uplar, ana sayfanın önünde aniden açılan küçük pencerelerdir. Genelde reklam, anket ya da bilgi içeren bu pencereleri promosyon kampanyanızı sergilemek için de kullanabilirsiniz. Direkt ürün veya hizmet reklamı için kullanabileceğiniz gibi, bir anket ya da abonelik yayınlayıp e-posta adresi gibi bilgileri toplayabilir ve promosyonunuzu o adrese iletebilirsiniz.

JivoChat Dijital Pazarlama Aracının Temel Özellikleri

  • Web sitenizin ziyaretçileriyle etkileşim kurarak potansiyel müşteri dönüşümlerini artırmak

  • Satış departmanı için hedef müşteri yaratmak ve iletişim bilgilerini toplamak

  • Reklam masrafı olmadan tanıtım yapmak

  • Ziyaretçileri hedeflediğiniz eyleme yönlendirmek

  • Ayrıntılı ziyaretçi istatistikleri ve raporlar

  • E-mail bülteni abonelerini artırmak 

  • Önemli değişiklikleri duyurmak

  • Özel teklifleri olması gerektiği gibi duyurarak müşteri çekmek ve mevcut müşterilerin sadakatini artırmak

  • Ziyaretçi davranışlarını izleyerek pazarlama stratejisini geliştirmek

Üstelik bu aracı kullanmak için JivoChat ücretsiz deneme hakkınızdan yararlanabilir, hazır formları ve esnek ayarları kullanarak 5 dakika içinde kullanmaya başlayabilirsiniz!

Promosyonların Etkinliğini Artırma Stratejileri Nelerdir?

Önce "Neyi, kime, neden, nasıl" sorularıyla başlayalım:

  • Hedef kitlenizi tanıyın: Kime satış yapacaksınız ve sizden aslında ne bekliyorlar? Bunu veri desteğiyle ve etkileşim raporları ile anladığınız anda önünüzde kimse duramayacak! 

  • Net bir hedef belirleyin: Promosyonlarınızın amacı ne? Satışları artırmak mı, marka bilinirliğini yükseltmek mi, yoksa mevcut müşterilerinizin sözleşmesine devam etmesini mi istiyorsunuz? Buna göre farklı araçlar belirlemelisiniz.

  • Doğru kanalları seçin: Hedef kitleniz hangi kanal ve platformlarda? Sadece birkaç sosyal medya platformuna reklam verip geçmeyin, yerine göre basılı gazeteler bile etkili olabilir! 

  • Segmentasyonla çekici bir teklif oluşturun: Promosyonunuzun içeriği potansiyel müşterileriniz için yeterince cazip olmalı. Örneğin, herkesin az çok indirim yaptığı tatil dönemlerinde siz de genel bir indirim yaparak öne çıkamazsınız. İndirimi bile farklı segmentlere göre ele almalı ve farklı biçimlerde sunmalısınız. Y Kuşağı için yormayacak bir çark, emekliler için daha fazla vakit alabilecek bir oyun, Z Kuşağı için bir indirim kodu mesela! 

  • Promosyonlarınızı takip edin ve analiz edin: Promosyonlarınızın ne kadar etkili olduğunu takip etmek için mutlaka JivoChat dijital pazarlama aracının görüntüleme ve etkileşim metriklerini ölçmeyi ihmal etmeyin. 

  • Kişiselleştirme ve segmentasyonla ilerleyin: JivoChat'in interaktif mesajları ve canlı destek özelliği aracılığıyla ziyaretçilerin davranışlarına, ilgi alanlarına ve özelliklerine daha uygun teklifler iletebilirsiniz. Kolay erişim ve değer verdiğini hissettirme, satış yapmak aslında bu!

Bazı yöntemsel tüyolar da verelim:

  • E-posta pazarlama: Hedef kitlenize özel ve farklı segmentte e-posta kampanyaları oluşturarak onları promosyonlarınız hakkında bilgilendirebilirsiniz.

  • Sosyal medya yönetimi: Promosyonlarınızı sosyal medya platformlarında paylaşarak daha geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz. LinkedIn gibi araçların özelleştirme seçeneklerini kullanarak farklı şehirlerde değişik promosyonlar tanıtabilirsiniz.

  • Web sitesi analizi: Promosyonlarınızın web sitenizdeki trafiği ve dönüşümleri nasıl etkilediğini takip etmeyi ihmal etmeyin! Geri bildirim ve veri analizi, promosyon stratejilerinizi geliştirmenin yegane yoludur.

Sonuç

Promosyon kampanyaları hedef kitlenize ulaşmak, satışlarınızı artırmak ve marka bilinirliğinizi yükseltmek için güçlü bir araç olarak tüm pazarlama faaliyetlerinizde kendine yer bulur. Promosyonların etkinliğini artırmak için hedef kitlenizi tanımanız, interaktif stratejiler geliştirmeniz ve net hedeflerle doğru kanallar üzerinden promosyonları ulaştırmanız gerekir. Elbette, düzenli olarak etkileşimi ölçmeniz de stratejilerin gelişimi için önemlidir!

JivoChat Dijital Pazarlama Aracı'nın pop-up ve interaktif mesaj özellikleriyle promosyon kampanyalarınızı kişiselleştirilmiş biçimde doğru kişilere ulaştırabilir ve etkileşim metriklerini düzenli olarak ölçebilirsiniz. Özellikle de segmentasyon için kullanabileceğiniz bu araçlar müşteri bilgilerini de toplamanızı sağlayarak yeni stratejilerinize kapı aralar. 

Siz de bugünden itibaren promosyonları doğru şekilde kullanarak pazarlama ve yeni müşteri hedefinize ulaşın. Rehberiniz olacak JivoChat Dijital Pazarlama aracı için bugün bizimle iletişime geçin

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.